Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 Torsiyon Sorunu
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 Torsiyon Sorunu

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı emregokaltun07 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206 1.4 HDi X-Design
Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2022
Konum: ANTALYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emregokaltun07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 Torsiyon Sorunu
    Gönderim Zamanı: 20 Temmuz 2023 Saat 02:14
İyi geceler arkadaşlar. Bir süredir torsiyonla ilgili sorun yaşıyorum. Aracı çok aktif kullandığım için henüz sanayiye gidemedim. Aracın arka tarafında bir miktar düşüklük var, zaman zaman gacırtı sesleri geliyor ve tekerlerde kamber oluştu. Bugün sağ arka taraftan takırtı sesleri de gelmeye başladığı için sanayiye gitmeye kadar verdim. Birkaç kişi takırtının amortisörden veya burçtan kaynaklandığını söyledi, fakat tekerlerin kamberli durmasını arka dingile bağladı. Sanırsam dingilin komple tornacıya gitmesi gerekecek. Böyle bir işlemi daha önce yaptıran oldu mu, aşağı yukarı günümüz şartlarında maliyeti ne olur? Bilgisi olan varsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Çevrimdışı Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 267
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Temmuz 2023 Saat 15:30
Merhaba torsiyon denilen şey çelik cubugu bükmeye çalışmak esnemeyi bu şekilde sağlıyor.
Torsiyon denilen dingilin mantığı aslında şudur.tekerlekler bir taşıyıcıya,taşıyıcıda torsiyon mili denilen çelik boruya bağlıdır.mil sabit kalır taşıyıcı milin etrafında araç esnediğinde hararet eder.bu iki parçanın arasında da sürtünmeyi engellemek için torsiyon rulmanları bulunur.zaman içinde bu rulmanlar su almaktan,yağsızlıktan vb sebeplerden sarar ve kitler.kitlediği anda etrafında olduğu torsiyon milini yemeye başlar.gacırtı vb sesler burada rulmanın dağılmasından ve metalin metale sürtmesinden gelir.ne tarafın rulmanı dağılırsa tekerlek pozitif kamber araç havaya kaldırıldığındada negatif kamber pozisyonu alır.yine araç havada iken el ile yukarı aşağıya sağa sola baskı uyguladığımızda baskı uygulanan yöne hafifçe döner.buda rulmanların dağıldığına işarettir.rulmanın dağıldıgını anladıgımız anda torsiyon revizyonuna girersek belki torsiyon milini kurtarma şansımız olur.nekadar geç kalırsak torsiyon milide bir okadar zarar görür.
Peki nasıl revizyon görür.torsiyon söküldüğünde milde aşınma yok ise rulman değişir.milde aşınma var ise torsiyon tornacıya gider.tornacı müşteri isteği yada ucuza mal etmek amaçlı aşınmış mili kaynakla doldurup oluşan fazlalığı tornada alır.fakat bu yöntemde kaynak olan kısımlar kısa vadede tekrar aşınır bukez sağlam olan rulmanların bozulmasına sebep olur ve tekrar revizyon yaptırmak durumunda kalırsınız.
Bu mili komple tornada sert çelikten üretilebilir yada torsiyon mili olarak parçacıdanda alabilirsiniz.tornacı eski mili söküp yenisini oraya çakar.
Rulmanlar çok önemlidir kesinlikle kaliteli mümkünse orjnal rulman tercih edilmelidir.
Torsiyon revizyonunda torsiyon burçları(takozları) kesinlikle değişmelidir.aracın arkadan aldığı darbeleri bu takozlar şasiye iletmez.bozuk olan takozlarda girilen bir çukur tümsekte arkadan bam güm diye rahatsız edici sesler duyarsınız.tekrar bir işçilik vermemek adına torsiyon revizyonu esnasında bunlarında değişimi şarttır.
Yine torsiyonda sese sebep olan şey amortisörlerdir.amortisörler sağlam olsada burçları parçalanır ve amortisorü tutan civatalara sürter çarpar.ilk safhada gaçırtı daha ilerleyen safhalarda burcun kopup düşmesi ile vurmalar çapmalara sebep olur.
Yine amortisörleri tutan civataların ters takılması yada istenilen torkta sıkılmamasından kaynaklı gevşemesi yada sıkmayı unutmak gibi etkenlerde bir takım seslere sebebiyet verir.
Tekerleklerinizi kaldırıma dayamak özellikle arka tekerlekleri ,kaldırıma çıkmak,çukur,tümsek vb yerlere sert düşmek alt takımınıza zarar verecektir.
Park esnasında fren yapmadan yani araç durmadan el freni çekerek durmak bile torsiyona uzun vadede zarar verir.
Örneğin sağ tekerin el balataları daha sıkı oldugundan sol tarafa göre el freni daha iyi tutuyor diyelim el frenini çektiğinizde iyi tutan balata ile diğer taraf arasında yükseklik farkı oluşur.buda torsiyonun bir tarafına gereksiz yük bindirir.
Fiyatı konusunda bir fikrim yok yeni yaptırmış arkadaşlar size yardımcı olacaktır
Çevrimdışı Celalcevik Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206
Kayıt Tarihi: 27 Temmuz 2023
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 4
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Celalcevik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Temmuz 2023 Saat 18:56
Merhaba
Yatak gıcırtısı gibi ses çıkaran 206 aracımdaki torsiyonu geçen ay işçilik ve birkaç ufak tefek işle birlikte 10000 liraya hallettim. 
Küçükçekmece, Atakent Mah. Nerex serviste. 
Çevrimdışı x571 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 306 station wagon
Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1209
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı x571 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Ağustos 2023 Saat 07:58
Orjinalini yazan: Celalcevik Celalcevik Yazdı:

Merhaba
Yatak gıcırtısı gibi ses çıkaran 206 aracımdaki torsiyonu geçen ay işçilik ve birkaç ufak tefek işle birlikte 10000 liraya hallettim. 
Küçükçekmece, Atakent Mah. Nerex serviste. 


hey maşallah . iyice çıldırdı sanayici abiler . millet o paraya 1 ay çalışıyor neredeyse.
Çevrimdışı emregokaltun07 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 206 1.4 HDi X-Design
Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2022
Konum: ANTALYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 16
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emregokaltun07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2023 Saat 15:45
Cevap yazan herkese teşekkür ederim. Ben de yazmayı unuttum, dingil komple elden geçti. Rulmanlar ve mil değişti. Torsiyon amortisörleri de arızalı çıktı. Toplamda 8000 liraya mal oldu. Antalya Yeni Sanayi de yapıldı.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 3280 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5959 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1257 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 1495 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 772 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2900 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1162 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1991 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 13024 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 1029 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 574 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 539 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 583 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 577 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 1084 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 966 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16260 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5682 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 2003 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 581 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Berkan123 7
berkogut 7
KnucklesTR 4
drneuron 3
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
alex33 3
arifbsrn 2
antipollution 2
chanyilmz 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English