Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Torsiyon Sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=52367
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 22:24
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Torsiyon Sorunu
Mesajı Yazan: emregokaltun07
Konu: 206 Torsiyon Sorunu
Mesaj Tarihi: 20 Temmuz 2023 Saat 02:14
İyi geceler arkadaşlar. Bir süredir torsiyonla ilgili sorun yaşıyorum. Aracı çok aktif kullandığım için henüz sanayiye gidemedim. Aracın arka tarafında bir miktar düşüklük var, zaman zaman gacırtı sesleri geliyor ve tekerlerde kamber oluştu. Bugün sağ arka taraftan takırtı sesleri de gelmeye başladığı için sanayiye gitmeye kadar verdim. Birkaç kişi takırtının amortisörden veya burçtan kaynaklandığını söyledi, fakat tekerlerin kamberli durmasını arka dingile bağladı. Sanırsam dingilin komple tornacıya gitmesi gerekecek. Böyle bir işlemi daha önce yaptıran oldu mu, aşağı yukarı günümüz şartlarında maliyeti ne olur? Bilgisi olan varsa çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2023 Saat 15:30
Merhaba torsiyon denilen şey çelik cubugu bükmeye çalışmak esnemeyi bu şekilde sağlıyor.
Torsiyon denilen dingilin mantığı aslında şudur.tekerlekler bir taşıyıcıya,taşıyıcıda torsiyon mili denilen çelik boruya bağlıdır.mil sabit kalır taşıyıcı milin etrafında araç esnediğinde hararet eder.bu iki parçanın arasında da sürtünmeyi engellemek için torsiyon rulmanları bulunur.zaman içinde bu rulmanlar su almaktan,yağsızlıktan vb sebeplerden sarar ve kitler.kitlediği anda etrafında olduğu torsiyon milini yemeye başlar.gacırtı vb sesler burada rulmanın dağılmasından ve metalin metale sürtmesinden gelir.ne tarafın rulmanı dağılırsa tekerlek pozitif kamber araç havaya kaldırıldığındada negatif kamber pozisyonu alır.yine araç havada iken el ile yukarı aşağıya sağa sola baskı uyguladığımızda baskı uygulanan yöne hafifçe döner.buda rulmanların dağıldığına işarettir.rulmanın dağıldıgını anladıgımız anda torsiyon revizyonuna girersek belki torsiyon milini kurtarma şansımız olur.nekadar geç kalırsak torsiyon milide bir okadar zarar görür.
Peki nasıl revizyon görür.torsiyon söküldüğünde milde aşınma yok ise rulman değişir.milde aşınma var ise torsiyon tornacıya gider.tornacı müşteri isteği yada ucuza mal etmek amaçlı aşınmış mili kaynakla doldurup oluşan fazlalığı tornada alır.fakat bu yöntemde kaynak olan kısımlar kısa vadede tekrar aşınır bukez sağlam olan rulmanların bozulmasına sebep olur ve tekrar revizyon yaptırmak durumunda kalırsınız.
Bu mili komple tornada sert çelikten üretilebilir yada torsiyon mili olarak parçacıdanda alabilirsiniz.tornacı eski mili söküp yenisini oraya çakar.
Rulmanlar çok önemlidir kesinlikle kaliteli mümkünse orjnal rulman tercih edilmelidir.
Torsiyon revizyonunda torsiyon burçları(takozları) kesinlikle değişmelidir.aracın arkadan aldığı darbeleri bu takozlar şasiye iletmez.bozuk olan takozlarda girilen bir çukur tümsekte arkadan bam güm diye rahatsız edici sesler duyarsınız.tekrar bir işçilik vermemek adına torsiyon revizyonu esnasında bunlarında değişimi şarttır.
Yine torsiyonda sese sebep olan şey amortisörlerdir.amortisörler sağlam olsada burçları parçalanır ve amortisorü tutan civatalara sürter çarpar.ilk safhada gaçırtı daha ilerleyen safhalarda burcun kopup düşmesi ile vurmalar çapmalara sebep olur.
Yine amortisörleri tutan civataların ters takılması yada istenilen torkta sıkılmamasından kaynaklı gevşemesi yada sıkmayı unutmak gibi etkenlerde bir takım seslere sebebiyet verir.
Tekerleklerinizi kaldırıma dayamak özellikle arka tekerlekleri ,kaldırıma çıkmak,çukur,tümsek vb yerlere sert düşmek alt takımınıza zarar verecektir.
Park esnasında fren yapmadan yani araç durmadan el freni çekerek durmak bile torsiyona uzun vadede zarar verir.
Örneğin sağ tekerin el balataları daha sıkı oldugundan sol tarafa göre el freni daha iyi tutuyor diyelim el frenini çektiğinizde iyi tutan balata ile diğer taraf arasında yükseklik farkı oluşur.buda torsiyonun bir tarafına gereksiz yük bindirir.
Fiyatı konusunda bir fikrim yok yeni yaptırmış arkadaşlar size yardımcı olacaktır


Mesajı Yazan: Celalcevik
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2023 Saat 18:56
Merhaba
Yatak gıcırtısı gibi ses çıkaran 206 aracımdaki torsiyonu geçen ay işçilik ve birkaç ufak tefek işle birlikte 10000 liraya hallettim. 
Küçükçekmece, Atakent Mah. Nerex serviste. 


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 07 Ağustos 2023 Saat 07:58
Orjinalini yazan: Celalcevik Celalcevik Yazdı:

Merhaba
Yatak gıcırtısı gibi ses çıkaran 206 aracımdaki torsiyonu geçen ay işçilik ve birkaç ufak tefek işle birlikte 10000 liraya hallettim. 
Küçükçekmece, Atakent Mah. Nerex serviste. 


hey maşallah . iyice çıldırdı sanayici abiler . millet o paraya 1 ay çalışıyor neredeyse.


Mesajı Yazan: emregokaltun07
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2023 Saat 15:45
Cevap yazan herkese teşekkür ederim. Ben de yazmayı unuttum, dingil komple elden geçti. Rulmanlar ve mil değişti. Torsiyon amortisörleri de arızalı çıktı. Toplamda 8000 liraya mal oldu. Antalya Yeni Sanayi de yapıldı.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net