Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı ByYlmzZz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : 2004 1.4i x-line 206
Kayıt Tarihi: 17 Aralık 2021
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 144
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı ByYlmzZz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli)
    Gönderim Zamanı: 07 Temmuz 2022 Saat 21:17
Beyler merhaba,

uzun zamandır subap ayarı yapacaktım firsat bulamamıştım.geçen haftalarda subap ayarımı tamamladım ve yapmak isteyenler için de rehber olsun istedim.çok detaylı resimler yok fakat genel taslak oluşur en azından.

Bu arada motor 3 saat kadar dinlendikten sonra bu işlemlere başlıyorsunuz.Motor tamamen soğumuşken yada sıcaklığı 90 derecede iken değil.soğuk motorda yaparsanız şıkırdama duyarsınız ve yine ayar yapmak gerekir.sıcak motorda yaparsanız da sıkı subaplarınız olur.yineden ertesi güne kadar bekletilmiş soğuk motor için 0.15 emme ve 0.35 egzost ayarlanabilir.(tavsiye etmiyorum ama)

Öncelikle üst kapağı rahatça sökebilmek için çalışma alanını rahatlatmamız gerek.bunun içinde ateşleme bobinini soketinden ayırdıktan sonra sağ ve solunda bulunan 2 adet 10'luk somunu gevşetiiyoruz ve bobini çekiyoruz rahatça geliyor.sonrasında motorun sol bölmesinde egzantirik koruma plastiği var onun ön ve arkasında birer adet 10'luk somun var söktüğünüz zaman koruma plastiğini alabilirsiniz daha sonrasında üst kapakta yine sağda ve solda bulunan 10'luk somunları yerinden alıyoruz kapak çıkarılmaya hazır.yanlız kapağı sökerken dikkat edin hemen altında koruma sacı var ve iki adet pulu var.kapağı çekerken kastırmadan almanız gerek.kapak ve sac alındıktan sonra karşısınızda böyle bir görüntü oluyor.benim aracım daha önce hararet gördüğünden parçalar kararmış.yağ kötü durumda sayılırdı.


bahsettiğim koruma sacı altta yer alan resimde mevcut.resimde dikkat çekmek istediğim nokta sac'ın delindiği yer.daha önce subap ayarı yapılmış ve muhtemelen ayar somunu kırıldığından orjinali yerine başka aracın ayar somunu takılmış ve yüksek geldiği içinde sacı delmişler.ustalığını takdir ettim takan arkadaşın.


 alttaki resimde de asperox ile kapak iç temizliği yapılıyor


alttaki resimde üst kapağın yıkanmış halini görüyorsunuz.


üst kapak dış tarafı böyle.paslı ve çok kötü durumda.ilerleyen resimlerde el atmış olucam buna :)


şimdi gelelim ayar kısmına.burası önemli titizlik istiyor.öncelikle aracı sağ tekerlek tarafından krikoya kaldırıyosunuz çünkü kranktan çeviricez motoru(dileyen 16'lık ingiliz anahtarıyla daha önce plastiğini çkıkardığımız eksantirik milinden de çevirebilir ama tavsiye etmiyorum).kranktan saat yönünde hareket çevirdikçe subapları hareket ettiricez.size tavsiyem ayar işlemi yaparken bujileri sökün ki basınç oluşup krank'ın çevirmesini engellemesin.şimdi ayar yapılırken sıralama şu şekilde; resimdeki 1 numaralı emme ve egzost(emme ön cam tarafına bakan,egzost ise radyatör tarafına bakan subaptır) kısmı krankı çevirdikçe hareket edecek bizim ayar yapacağımız an ise emme ve egzost kısımlarının tam bindirmedeyken ki an.yani egzost, subaptaki baskısını bırakırken emme tam basacağı an duracaksınız.emme ve egzost en tepedeyken diyelim.tam bu durumdayken resimdeki 4 numaralı emme ve egzost boşa düşecek.elinizle oynattığınızda boşluğu göreceksiniz. 4 no'lu daki subapları 0.20mm emme ve 0.40 mm egzost olarak ayarlıyorsunuz(filler çakısı gerekli).subap ayarlanırken 10'luk somun gevşetilir.filler çakısının belirtilen değerde olanını subap ve subaba basan ayar vidası arasına sokulur ayar somunu saat yönüne yada tersine sıkılır yada gevşetilir.filler çakısı tatlı sıkı olcak şekilde ayarlanır ve 10'luk somunu sıkarsınız böylelikle ayar yapılmış olur..4 no'lu yu ayarladıysak şimdi 4 no'lu emme ve egzost tıpkı 1 nolu'da olduğu gibi aynı anda tam ikisinin bindirme olduğu zamanı yakalayıp duracaksınız.tam bu konumda iken 1 no'lu emme ve egzostu yine aynı değerlere ayarlayacaksınız.aynı işlemi 2 no'lu emme ve egzost en tepedeyken 3 nolu yu ayarlayacaksınız.3 no lu en tepedeyken 2 nolu yu ayarlayacaksınız.tüm emme subapları 0.20 mm.tüm egzost subapları 0.40 mm ayarlanır

-1 bindirmedeyken 4 ayarlanır
-4 bindirmedeyken 1 ayarlanır
-2 bindirmedeyken 3 ayarlanır
-3 bindirmedeyken 2 ayarlanır


küçük bir değerli dip not kesinlikle subap ayar somunlarının 10'luk sabitleme somunlarını çok sıkmaya kalkmayın.benim gibi ayar somununu kırarsanız başınız ağrır :) parmağımla işaretlediğim subap ayar vidası kırıldı ve piyanoları(subaplara basan parça)sökmeden değiştiremezsiniz


subap ayar vidasını bulmakta zorlanmadım tane fiyatı 30 lira yedek aldım ne olur ne olmaz diye.fakat üst kapak saplamalarını sökmem gereken e14 kodlu yıldız lokma ucunu satmıyorlar.sadece servis ve ustalara tedarik ettiklerini söylediler.tam 3 saat boyunca 150 km yol kat ettim toplamda ama kimse vermedi.internet çağında olduğumuz aklıma geldi ve 250 liraya sattıkları e14 kodlu yıldız lokma ucunu amazondan 25 liraya izeltaş marka aldım ve aynı gün geldi.burdan parçacılara selam :D resimde kırılan subap ayar vidasını görebilirsiniz sağ taraftada sağlamı.


subap ayar vidası kırdınız ve nasıl değişecek diyorsanız eğer,resimde gördüğünüz e14 kodlu silindir sapmalarını çapraz sırayla sökmeniz gerek.totalde 10 adet var.


alttaki resimde görüldüğü gibi.silindir saplamaları sökülüyor.


piyanoları tek parça çıkardıktan sonra ki görüntü.280.000 km'de ki araç için egzantirik gayet iyi durumdaydı bu arada.



piyanodan kırık subap ayar vidasını çıkarıp yenisini taktım.daha sonra piyanoyu eski yerine oturtup silindir saplamalarını çapraz sırayla sıkmaya başladım.önce boşluklarını aldım.(her silindir saplamasının aynı konumuna takılmasına özen gösterin).silindir saplamalarını tork anahtarıyla sıkmak gerek.bir tanıdıktan yada ustadan tedarik edip 8nm ile sıkın.ve yeniden subap ayarı yapmam gerekti.subaplar yeniden ayarlandıktan sonra toplamaya başlıyoruz motoru.

ben üst kapağın paslı ve kötü görünmesinden nefret ettiğim için iyi bir zımpara ve ısıya dayanıklı boya kullandım.sonuç resimde :)


işlemler bu kadar arkadaşlar.fazla uzun oldu :) bazı aşamaları resimleyemedim tek başımaydım çekmekte zorlandım.
















Çevrimdışı arifbsrn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 206 - XR 1.4
Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2019
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı arifbsrn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Mart 2024 Saat 12:51
böylesine değerli ve emek verilmiş bir konu yorumsuz kalmış.

hocam ellerine sağlık. gerçekten çok açıklayıcı olmuş.
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 11510 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 7490 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1382 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 3995 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 938 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 3124 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1304 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 2242 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 15941 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 3722 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 662 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 581 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 633 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 635 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 3743 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 2718 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16484 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5841 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 2114 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 645 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MAY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
private20 7
KagaN 3
talip206 3
ZD106 3
Safak74 2
Berkay Erdinç 2
mkustan 2
antipollution 2
ykirac 1
feyyazbugan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English