Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 345
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı nermin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 2007
Kayıt Tarihi: 04 Ekim 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı nermin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2012 Saat 09:27
arabam hala yok hala tamirde ne oldugunu hala bulamadılar bu nasıl servis nasıl iş anlamadım tek bende mi var bu sorun bu arabayı bana bu şekilde satan beni kandıran haram olsun o para sana ilaç parası yap onada yetmesin inşallah kaç gündür döktüğüm gözyaşı senden fazlasıyla çıksın inşallah
herkese inat peugeut 206 aldım işte oh olsun :)(aldım günümüde gördüm)
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2012 Saat 09:58
Orjinalini yazan: nermin nermin Yazdı:

arabam hala yok hala tamirde ne oldugunu hala bulamadılar bu nasıl servis nasıl iş anlamadım tek bende mi var bu sorun bu arabayı bana bu şekilde satan beni kandıran haram olsun o para sana ilaç parası yap onada yetmesin inşallah kaç gündür döktüğüm gözyaşı senden fazlasıyla çıksın inşallah


Nermin hanim yakismiyor size bu tarz sozler.
Çevrimdışı MagicPerformance Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
24 - Temmuz - 1978

Yaşı : 45
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Haziran 2011
Konum: Büyükçekmece
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 867
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı MagicPerformance Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2012 Saat 10:04
Orjinalini yazan: tellotello tellotello Yazdı:

Orjinalini yazan: umutrizaergen umutrizaergen Yazdı:

Bu bir sorun değil peugeotlar sıcak çalışır 90-100 aralığında çalışması gayet normal.

Bu duruma da, bu lafa da hastayım (en az 5 usta böyle söyledi Tongue) arabanın termostatı arızalanmış haberi olmadı bu ustaların sırf bu durum yüzünden. Kime söylesem normal normal dediler 2 hafta sürmedi termostattan sular boşaldı. Allahtan park halindeyken boşalmış o halde sürmedik conta muhabbeti ile uğraşmadık termostatı değiştirmek yetti Confused


Hastasın yada değilsin Pug sıcak çalışır 90-100 aralığında gidişat normal :) termostat başka bir durum öyle ustalar farki GTİ lere 1.4 termostatı takabiliyorlar asıl dikkat etmek gereken budur ( bunu yapan yetkili servis ) :)
Çevrimdışı nermin Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 39
Aracı : 2007
Kayıt Tarihi: 04 Ekim 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı nermin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Kasım 2012 Saat 11:53

Wacko hakikaten sıcak çalışıyorlar benimki daha sıcak çalışıyor hararet yaptı conta yakmış motorun içi su dolu şuanda bakalım daha ne çıkacak  başıma neler gelecek belki hepsi böyle degil benim şansıma ama bana tövbe ettirdi dogan görünümlü şahin alacam  bunu satınca Broken Heart

herkese inat peugeut 206 aldım işte oh olsun :)(aldım günümüde gördüm)
Çevrimdışı tilbe307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Şubat - 1982

Yaşı : 42
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011
Konum: Bartın
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 344
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tilbe307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Kasım 2012 Saat 13:53
Arkadaşlar alışana kadar bu durum bence. Faydası kışın araba hemen ısınıyor biyerleriniz donmuyor diğer araçlarda olduğu gibi. bendeki durumda aynı ama aracımla 50 bin km yaptım ama bir kere bile beni yolda bırakmadı. uzun yolda hele hiç sorun olmuyor. özellikle kalmayacağını Balıkesirde Akçayda bulunan Sarıkız Tepesini çıktığımda anladım. çünkü yaklaşık 30 km bayır yukarı 1 vites tozlu bir yolda 3 kademe klima açık vaziyette gitmek zorunda kaldık arabada 4 kişi varken hiç bişey olmadı. I love u PEJO....

Düzenleyen tilbe307 - 02 Kasım 2012 Saat 13:54
2010 3008 1.6 VTİ 120 HP PRİNS LPG
Çevrimdışı Burak Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge
P.T FORUM MODERATOR

Yaşı : 31
Aracı : Opel Astra J 1.3 CDTİ
Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2012
Konum: İstanbul Eyüp
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5330
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Burak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Kasım 2012 Saat 14:56
Orjinalini yazan: adige444 adige444 Yazdı:

Arkadaşlar,

Peugeot 508 e-HDI Auto6r aracımı kullanmaya başlayalı henüz 10-15 gün oldu. Çok canımı sıkan bir problemle karşılaştım ve bu açıkçası beni araçtan soğutmaya bile başladı. Aracı sport moda aldığımda 10-15 dk lık bir kullanımdan sonra veya normal moddada olsa yarım saat sıkışık trafikte, özellikle bu trafik yokuş yukarı bir trafik ise hararet göstergesi(gerek yağ sıcaklığı ve gerekse soğutma suyu sıcaklığı göstergesi her ikisi birden) yükselmeye başlıyor ve 95-100 aralığına geliyor. Eğer aracı sağa çekmessem daha da yükseleceği ve sıkıntı vereceğini düşünüp sağa çekip bekliyorum.

İlk aracım peugeot 206 idi. Onda da hararet sorunu yaşamıştım. 206 dan sonra kullandığım, golf, jetta, megane, volvo hiçbirinde hiçbir zaman hararetin 90 üzerine çıktığına şahit olmadım. Taki 508'e kadar.

Hararet peugeot da genel bir problem mi yoksa ben aldığım peugeotlarda şanssız mıyım? Bu bir arıza mı yoksa genel bir sorun mu?

peugeot larda genel bir sıkıntı bencede bu eskilerde ama yenılerını bilmem 106 xs var bende 98 model 110 dan sonra açıyo fanlarını kimi zaman tam 120 de 
Zalım Quik Oyun Bozan ...
Çevrimdışı ByHack Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
06 - Ocak - 1986

Yaşı : 38
Aracı : 307 XT (2004)-BRC SEQ24
Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011
Konum: Yozgat
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 264
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ByHack Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Kasım 2012 Saat 23:36
Yahu arkadaş adı üzerinde "içten yanmalı motor". Hangi arabada hararet 60-70 dereceyi geçmiyomuş da peugeotlarda hararet sorunmuş, 90-95 derecedeymiş. Eğer arabada 90-95 dereceye hararet yaptı diyosanız, bırakın binmeyin kardeşim arabaya, zaten araba kullanmayı bilmiyorsun demektir. Yakıtın verimli yanması için motorunda belirli bir sıcaklıkta olması gerekir. Zaten üreticinin tavsiye ettiği yağ, su katkısı(antifriz) vs kullanıyorsan sorun yoktur, bide antifriz sadece suyun donma sıcaklığını düşürmez, kaynama noktasını da yükseltir. Aracın verimli yanma sağlaması için gereken sıcaklık 90-95 derece arasıdııııır.....
 
Aşağıdaki linki okuyun açıklayıcı olacaktır sanırım.
 
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
Çevrimdışı gardiyant Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 508
Kayıt Tarihi: 02 Temmuz 2021
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gardiyant Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2021 Saat 22:57
hocam normal bir durum degil normalde 508 lerde 90 dan yuakrı çok çıkmaz çıkarsa 108 su sıcaklıgı yağda 140 derece buralara geliyorsa araçta partükül filitresi tıkalıdır. Tabi eğer yan sanayi bir radyatör takmamışsan. Ben baya bi tecrübe ettim bu araçlar da şaun ikinci 508 zim ve agzım yandı ancak buldum sorunu benim partükül tıkalı ve radyatör yanlış takılmış
Rg
Çevrimdışı gardiyant Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 508
Kayıt Tarihi: 02 Temmuz 2021
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gardiyant Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2021 Saat 22:58
https://forum.donanimhaber.com/2012-peugeot-508-1-6-e-hdi-motor-hararet-sorunu--149678914#149678914
 bu forumda açıkladım çogu şeyi burda resim koyamadıgım için forum linki bıraktım
Rg
Çevrimdışı gardiyant Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 508
Kayıt Tarihi: 02 Temmuz 2021
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı gardiyant Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2021 Saat 19:40
Hiç bir araçda hareret sounu bir sorun olamaz hareret göstergeside öyle kafasına göre hereket edemez. Sıkıntı varsa gösterge o sıkıntılı durumu gösteriyor.
508 lerde 130.000 lere gelmiş ve partükül filitre agrızası vermiş ve sönmüşse bilinki 20-30 bin km sonrasında hareret sorunu ile karşı karşıya gelinecektir. Araç tıkanıp fan dönse dahi araç dumanı rahat atamayınca ısınıacaktır. Çocuklardaki gaz misali :)). 
Birde bu çok önemli Araç radyatörünü orjinali ile değiştirin lütfen çin mallarını takmayın sakın çün bunların radyatörleri Z çizgili yan sanayi ürünlerin ki ise I olan. Bu ikisi arasındaki fark ise uzun rüzgar tutması Z olandan rüzgar geçmez ve radyatöre rüzgar direk vurur ve sogur. I da ise radyatörden rüzgar girer ve çıkar radyatörü sogutmaz.
Bunun da en belirgin özelliği araç yüksek km lerde hararet biresi yukarı çıkar.
Normalde hızlı giden bir araç kolay kolay ısınmaz rüzgar etkisi ile.
Bu 508 yani euro 5 motorlarda çogu ustadan daha iyi tecrübeye sahibim emin olun.
Rg
Çevrimdışı sozuak Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 406-2
Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 74
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sozuak Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Eylül 2021 Saat 09:15
Peugeotların bazı termostatları 2 yolludur. İlk kademe açınca suyu kalorifer peteğine verir o nedenle çabuk ısıtır. 2. kademede de radyatöre verir. 
Bunu yaparken de bir anda aç-kapa yapmaz yavaş yavaş açılır ve kapanır.

Eğer araç 90 derecelere hiç ulaşmıyor sürekli dur kalk durumuna göre sıcaklık artıp azalıyorsa termostat içindeki conta parçalanmıştır kapatamıyordur.

Öte yandan soğutma sistemi kapalı ve 1-1.5 bar arası basınçlı olduğundan su kaynaması daha yüksek sıcaklıkta meydana gelir ve basınç nedeni ile buharlaşma olmaz. Buharlaşma olması için o suyun o anda bir yerden sızması yani yüksek basınç ortamından düşük basınç ortamına geçmesi gerekir. Mesela  hortum kelepçesi sızdırıyor diyelim. Motor çalışır ve soğukken oradan damla damla aktığını görürsünüz ama çalışır ve sıcakken damladığını göremezsiniz zira hemen buharlaşır.

Sistemde su eksik ise ısı algılayıcı yukarılarda, su seviyesinin o anda ulaşamadığı noktada ise ısıyı olduğundan düşük ölçüyor o nedenle bazı motorlarda 2 ayrı ısı algılayıcı var. Bu sizi aldatır. O nedenle su seviyesini periyodik olarak gözlemleyin.

Bazı antifirizlerin üzerinde de  yazar  teknik değerleri sağlaması için saf su koyun der. Aldığınız, koyduğunuz antifriz kutularını okuyun. 

Benim aracımda ısı 90 dereceden milim kıpırdamaz. Tek istisnası rampa aşağı gaz vermeden inerken motor cut-off yapıp yakıt kestiğinde düşer.
Yağ göstergesi de Trafiğe ve hava sıcaklığına bağlı olarak 120 dereceleri görüyor. Daha yeni yağ pompasını orijinali ile değiştirdim üstelik. Yağ sıcaklığı doğal olarak 90 dereceyi geçer ekstra yağ soğutucu yoksa. Yağ motoru yağlamak içindeğil sadece ekstradan da soğutmak için kullanılır. Örneğin pistonlara alttan basınçlı yağ püskürtülür. 90 ı geçmesi de normaldir.


Düzenleyen sozuak - 30 Eylül 2021 Saat 20:18
Çevrimdışı Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2000
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 267
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2021 Saat 07:44
Orjinalini yazan: Üçyüzaltı Üçyüzaltı Yazdı:

Hava filitresi harerete etki edermi ? benim aracın hava filitresini değiştirince 90 nın üzerine çıkıyordu şimdi çıkmıyor, termostat olarakta vosvagenin 87 lik termostadı var Smile
Araçınız zengin karışımda kalmış.yanma odasına hava yeteri kadar girmez ise yakıt girer fakat giren fazla yakıt neyazık ki performans vermez.çekişte güçlük rölanti sorunları ve aşırı yakıt tüketimi olarak geri döner.buda araçın sıkı çalışmasını etkilediğinden çalışma sıcaklığıda etkiler
Araçların fakir veya zengin karışımda kalması uzun vadede motora çok zarar verir.emme ve yakıt sistemi her bakımda kontrol edilmelidir
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 345
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 3069 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5926 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1252 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 1325 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 768 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2856 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1158 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1977 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12962 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 1011 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 569 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 538 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 580 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 576 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 1060 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 946 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16235 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5673 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1988 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 576 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Berkan123 7
berkogut 7
KnucklesTR 4
drneuron 3
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
alex33 3
arifbsrn 2
antipollution 2
chanyilmz 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English