PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20458
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 23:53 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?
Mesajı Yazan: adige444
Konu: PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 14:06
Arkadaşlar,
Peugeot 508 e-HDI Auto6r aracımı kullanmaya başlayalı henüz 10-15 gün oldu. Çok canımı sıkan bir problemle karşılaştım ve bu açıkçası beni araçtan soğutmaya bile başladı. Aracı sport moda aldığımda 10-15 dk lık bir kullanımdan sonra veya normal moddada olsa yarım saat sıkışık trafikte, özellikle bu trafik yokuş yukarı bir trafik ise hararet göstergesi(gerek yağ sıcaklığı ve gerekse soğutma suyu sıcaklığı göstergesi her ikisi birden) yükselmeye başlıyor ve 95-100 aralığına geliyor. Eğer aracı sağa çekmessem daha da yükseleceği ve sıkıntı vereceğini düşünüp sağa çekip bekliyorum.
İlk aracım peugeot 206 idi. Onda da hararet sorunu yaşamıştım. 206 dan sonra kullandığım, golf, jetta, megane, volvo hiçbirinde hiçbir zaman hararetin 90 üzerine çıktığına şahit olmadım. Taki 508'e kadar.
Hararet peugeot da genel bir problem mi yoksa ben aldığım peugeotlarda şanssız mıyım? Bu bir arıza mı yoksa genel bir sorun mu?
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 14:23
Evet bizim partnerda aynı sıkışık trafikte hemen 90 ın üzerine geliyor.Ama ordan daha yukarı hiç çıkmadı çok şükür.zaten 98 de fan açıyor.Sonra hemen düşüyor.Bence normaldir.Ama dediğiniz gibi diğer dizel araçlarda olmuyor.
|
Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 14:25
evet tüm peugeotlarda kronik galiba kafaya takmayın :))
------------- HONDA CİTY 1.4 ES İ-VTEC 2010 CVT OTOMATİK
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 15:05
Saten bizim arabalar 90 nın üzerinde çalışır normal hali öyledir. 100 e geldimi fan açar ikisi arasında kalır 95-100
|
Mesajı Yazan: adige444
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 16:16
Artık çok basit olan, hemen hemen tüm markalarda halledilmiş olan bir soğutma sorununun peugeotda olması hakikaten anlaşılır gibi değil. Hararet daha da artar da yolda bırakır mı endişesiyle araç kullanmamıza sebep olan markaya güven doğal olarak azalıyor. Yolda kalmanın ne demek olduğunu kalan bilir zira
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 16:42
çalısma sıcaklığı bu aralıkta bunun nedenı ıse termostatı 90 da açması eğer daha az 75lık falan bir termostat koyarsanız hareret artmaz ama benim önerim kendi sıcaklığında çalıssın 100 ü kolaylan geçmıolar çünkü 100 üde geçıorsa sorun vardır
|
Mesajı Yazan: volkan_uysal
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 19:34
Hocam geçmiyor ama insan tedirgin oluyor tabi
-------------
307 XT 1,6 110 BG / 81 BF 307
|
Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 21:08
1995-2003 arası opel corsa vectra b, astra f, tigra a, gibi araçlarda da mevcut durum.
yani general motors devinin o dönem üretmiş olduğu motorun tipik özelliği, pejoda da var demek.
98 model corsa gls kullandım 2 yıla yakın 30binkm, fan 2 kademedir. ilk kademe yavaştır ve 95 derece civarı açar. yazın bi halta yaramaz :) 2. kademe çok hızlıdır sesi baş ağrıtır, o biraz işe yarar.
kaç tane yetkili-özel servis gezdim, abi şunu 90a sabitleyin gıcık oluyorum bigün yanacak yokuş çıkarken dedim. korkma bişey olmaz opel bu sıcağı sever deyip gönderdiler.
asıl açıklaması da şuymuş: motorun daha sıcak çalışarak yakıt tüketimini minimum tutmak amacıyla bu özellikte üretilmişmişmiş...
yazın klima açıkken, uzun yolda bile hararet 100den aşağı inmezdi. fan sürekli çalışırdı.
şahin doğan olsa belki 10 defa fan yakardı.
şimdi gelelim sadede:
90 derecede termostat açıp 100 civarı fan açan bir peugeot motoru üreticisinin açıklaması nedir acaba bilen duyan varmıdır?
neye dayanarak türkiye gibi kavurucu sıcağı olan ülkeye böyle kavrulan motor üretmişlerdir?
general motors ve peugeot motor üreticisine (PSA sanırım) buradan ban
------------- 2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 22:10
Sıcak motor iyidir yapan yapmış vardırki bi bildiği halen aynı sıcaklıkta yapıyor motoru , siz asılın gaza gidin öyle hemen motor yanmaz herhalde ben şahsen baktım iyi bir tırmanışa girecem alttan çekiom fanı açıom daha bayırı çıkmadan , önceden termost bozuktu 180 km hızla giderken 75 derecede çalışıodu yani tamemen termostatla alakalı durum
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 22:20
Yaz gelince uzun yola çıkmadan termostadı sökün yiyosa hareret yapsın 90 dereceyi bile kolaylan bulamassınız
|
Mesajı Yazan: aspirinxlarge
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 23:05
100 Derece kaynama başmıyormu ? yani dumanlar buhar sonucu sıkışma vs. ? Benim 206 95 ' de fan açıyor. Anında 90 ' a geliyor. Bende ilk başta tedirgin oldum ama çok zorladım 95 den yukarı çıkaramadım. Ayrıca sıcakken daha performanslı çalışıyor. daha seri daha hızlı :) Performans artışı yağ incelmesinden oluyor diye biliyorum ?
------------- Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 23:16
Aynen sıcak motor daha iyi oluyor , 100 ü bırakın 110 da bile su kaynamıyor arabaya antifiriz korken libre oraları gördü hiç bişe olmuyor
|
Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 23:44
arkadaşlar bu durum için üreticinin bir açıklaması vardır, ne bileyim araç broşüründe, satılırken internet sitesinde falan. yukarıda açıkladığım gibi general motors opel yüksek sıcaklık düşük yakıt ilişkisi kurmuş.
bizim pejo psa grubu bu motoru üretirken ne düşünmüşler?
bunu bilen, bilgisinin kaynağını gösterebilen varmı acaba? koliva hocam nerdesin yetiş
------------- 2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2011 Saat 23:57
Fransa yağmurlu bir yer belki kalorifer iyi çalışsın istemiştir dieride sıcak motorun daha iyi perfonmans vereceği olsa gerek , üçücü seçenek kötü bir secenek olur millet yaksın motoru gelsin servisin kucağına otursun bunuda sanmıyorum çünkü ozman kimse peugeot almaz
|
Mesajı Yazan: okankrgz
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2011 Saat 00:25
pejoların genel yapısıdır...erken ısınır geç soğur motoru :)
termostatla alakalı bi durum..genelde 95-98 civarında açar ki bu sıkışık trafikte sıkça rastlanılacak bir durumdur..termostatı değişip erken açmasını sağlayabilirsiniz.
------------- Koceli/İZMİT
1982
|
Mesajı Yazan: albaywolf
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2011 Saat 17:55
Bizim 406 ile yazın ne yollardan geçtik bi görseniz biz hararet yaptık araba 91 demedi :)
|
Mesajı Yazan: m.peker
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2011 Saat 19:12
80-90 arası gayet normal hararet önemli olan 90'ı geçmemesi ki zaten pejoların hareret yapıp conta yaktığını hiç görmedim
------------- 307 1.6 110 hp comfort dizel
|
Mesajı Yazan: trigger
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2011 Saat 20:05
su seviyesini antifiriz ile max ( en üst ) seviyeye getirin. azalmışsa hararet birkaç derece yukarılarda seyreder, çabuk artar ve azalır
------------- 207 1.4vti 2009
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 08 Aralık 2011 Saat 20:19
Hava filitresi harerete etki edermi ? benim aracın hava filitresini değiştirince 90 nın üzerine çıkıyordu şimdi çıkmıyor, termostat olarakta vosvagenin 87 lik termostadı var
|
Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2011 Saat 01:20
arkadaşlar evet doğrudur peugeotlar 90-95 derecede çalışır. ama hararetin daha yukarı çıkması gibi bir durumla da hiç karşılaşmadım, conta yaktığını duymadım. memleket konya yazın sıcağında klima full açıkken ortalama 140-150 ile giderken veya ankaranın trafiğinde saatte 7 bilemedin 8 kilometre hızla yol aldığım zamanlarda bile hararet yapmadı. niye kafanıza takıyorsunuz ki bu meseleyi bu kadar. sanki değer arabalarda radyatör sıcaklığı çok mu düşük. nerden biliyosunuz gösterge değerinin motor sıcaklığıyla bire bir paralel olduğunu:) yakıtın en verimli yanması için o motorda sıcaklık kaç derece belirlenmişse aslı odur. ne demişler çalışıyorsa kurcalama:)
------------- 307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2011 Saat 02:56
Hareret sorunu diyorsunuz da bu sitede bi Allahın kulu hararetten contayı felan yaktı mı duydunuz mu hiç? Evet yazın 90 dan aşağı inmez genelde. peki ya kışın? 1-2 kilometre gitmeden kalorifere sıcaklık hemen geliyo dimi bundan kimse şikayettçi değil tabi. Peugeotların motor yapısında alümüyom alaşım var çabuk ısnıp çabuk soğur. 90-100 derece arası gayet normal. Yazın hangi araba 90 ın üstüne çıkmaz ben hiç görmedim.
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2011 Saat 03:09
Sonuç olarak bu bir sorun değil herkes rahat olsun
|
Mesajı Yazan: sahin-peugeot
Mesaj Tarihi: 10 Aralık 2011 Saat 10:27
peugeotlarda hararet sorunu var demek doğru değil ,bazı modellerde hararet göstergesi bile yok,
90-100 arası her araçta normaldir,trafikte yükselir fan açınca tekrar düşmeye başlar,
------------- Peugeot & Citroen Yedek Parça Peugeot Yedek Parça Bayii
Şahin Peugeot Oto Yedek Parça Ltd.Şti. İstanbul/Ümraniye (533)3018806 - (216)6311080
|
Mesajı Yazan: adige444
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2011 Saat 15:51
Arkadaşlar bildiğiniz gibi 508 lerde iki tane hararet göstergesi var. Motor yağı ve soğutma suyu göstergeleri. Sıkışık olmayan normal trafikte ve düşünün mevsim de kış, eğer motor yağı göstergesi 95, soğutma suyu göstergesi 92 yi, trafikte ise motor yağı göstergesi 110, soğutma suyu göstergesi 105 ise bu bir sorundur.(Bu durumlarda aracı kenara çekip beklediğim olmuştur, daha da devam etsem ne olur bilinmez, çünkü yükseliş sürekli devam ediyor, inişe geçmiyor) Birçok aracım oldu, bunun dışında da bir sürü şirket aracı kullandım. Kullanmadığım marka araç çok azdır. Hiçbirinde görmediğim (Özellikle hiçbir C ve D sınıfı araçta görmediğim) bu durum tabi ki tedirginlik veriyor. Bu bir sorun değildir demek bana doğru görünmüyor. Ki serviste aynı şeyi söylüyor. Çok garip
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2011 Saat 17:15
Radyatör hava yapmıs olabılırmı ? baktırdınızmı
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 13 Aralık 2011 Saat 22:44
Araç garanti kapsamında ise o zaman servise bir gösterin.Bilgisayara bağlatın.Belki hararet müşürü arızalıdır.Gerçekten şüpheleniyorsanız ihmal etmeyin.Fan da arızalı olabilir.Siz bir baktırın.Sonuçta ucuz bir araç değil yani.
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2011 Saat 00:23
Bu zamana kadar bende çok marka araç kullandım hiç birinde de 90 dereceyi aştığına şahit olmadım hareretin. motor sağlamsa hareret neden yükselsin? termostat açma sıcaklığı kaç ise motor sürekli o sıcaklıkta çalışır. doğru olanda bu. bir motorda soğutma sıvısı tasarımı yapılırken sisteme giren ısı ile sistemden atılması istenen ısının hesabı yapılır. bu değerler göz önüne alınarak radyatördeki kanatcıkların boyutu hesaplanır. yine bu değerler dikkate alınarak: boru çapları, devir daim pompası hesabına bağlı olarak sıvının debisi ve benzeri sistemi oluşturan elemanlar tasarlanır. Eğer peugeot nun mühendisleri bunu bilmiyorsa bu marka bu güne kadar iyi ayakta kalmış. motorları tasarlayan tasarımcının bir bildiği var deyip geçiştiriyoruz, belkide hepimiz peugeot kullanıcısı olduğu için malımızı kötülemek istemiyoruz ama bence bu bir sorundur, hemde çok ciddi bir sorun. bütün motorlar 90 dereceyi geçmezken peugeot neden geçiyor? üstelik hareret artışı lineer değil 95 derece diyen var 105 derece diyen var. soğutma sıvısı olarak kullandığımız su, benim bildiğim 101.325 kpa (1 atm) 100 derece de kaynar eğer Erzurum da Van Başkale de peugeot kullanan varsa vay onların haline. belki 90 derecede suları buhar oluyor. sonuç olarak bu konuyla alakalı peugeot nun ne söylediği hepimiz için önem arz ediyor. yetkili birimlere ulaşan varsa onları dinlemeliyiz.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2011 Saat 01:28
Tam diyecektim ki bi makina mühendisi bunlar anca yazabilir ki siz makina mühendisisiniz. Bu durumun mutlaka bir açıklaması vardır. Siz bu durumu daha ayrıntılı Fransaya mail atıp bize de durumu bildirseniz aslında çok iyi olur. Bilmiyorum dil çeviricileri işe yarar mı?
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2011 Saat 02:28
mon Yazdı:
Bu zamana kadar bende çok marka araç kullandım hiç birinde de 90 dereceyi aştığına şahit olmadım hareretin. motor sağlamsa hareret neden yükselsin? termostat açma sıcaklığı kaç ise motor sürekli o sıcaklıkta çalışır. doğru olanda bu. bir motorda soğutma sıvısı tasarımı yapılırken sisteme giren ısı ile sistemden atılması istenen ısının hesabı yapılır. bu değerler göz önüne alınarak radyatördeki kanatcıkların boyutu hesaplanır. yine bu değerler dikkate alınarak: boru çapları, devir daim pompası hesabına bağlı olarak sıvının debisi ve benzeri sistemi oluşturan elemanlar tasarlanır. Eğer peugeot nun mühendisleri bunu bilmiyorsa bu marka bu güne kadar iyi ayakta kalmış. motorları tasarlayan tasarımcının bir bildiği var deyip geçiştiriyoruz, belkide hepimiz peugeot kullanıcısı olduğu için malımızı kötülemek istemiyoruz ama bence bu bir sorundur, hemde çok ciddi bir sorun. bütün motorlar 90 dereceyi geçmezken peugeot neden geçiyor? üstelik hareret artışı lineer değil 95 derece diyen var 105 derece diyen var. soğutma sıvısı olarak kullandığımız su, benim bildiğim 101.325 kpa (1 atm) 100 derece de kaynar eğer Erzurum da Van Başkale de peugeot kullanan varsa vay onların haline. belki 90 derecede suları buhar oluyor. sonuç olarak bu konuyla alakalı peugeot nun ne söylediği hepimiz için önem arz ediyor. yetkili birimlere ulaşan varsa onları dinlemeliyiz. |
Antifirizin suyun kaynama noktasını yükselttiğini biliyordum.Peki ülkemizin yüksek olan bölgelerinden bahsetmişsiniz.Yani dış basıncın düşük olduğu yerlerden.
Peki motor soğutma suyu dış basınçtan etkilenir mi?
Bir de birşey dikkatimi çekti.Peugeotlarda radyatör soğutma fanı radyatörün önünde.Diğer birkaç araçta ise radyatörün arkasında olduğunu gördüm.Bu bir sorun mu gerçekten?Yoksa atladığım bir nokta mı var?
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2011 Saat 05:55
06ÖzGüR06 Yazdı:
Antifirizin suyun kaynama noktasını yükselttiğini biliyordum.Peki ülkemizin yüksek olan bölgelerinden bahsetmişsiniz.Yani dış basıncın düşük olduğu yerlerden.
Peki motor soğutma suyu dış basınçtan etkilenir mi?
Bir de birşey dikkatimi çekti.Peugeotlarda radyatör soğutma fanı radyatörün önünde.Diğer birkaç araçta ise radyatörün arkasında olduğunu gördüm.Bu bir sorun mu gerçekten?Yoksa atladığım bir nokta mı var?
|
Evet antifiriz sogutma suyunun kaynama noktasini da yukseltir. 0% antifiriz ile 100% saf su karisiminin donma noktasi 0, kaynama noktasi 100 derece, 50% antifiriz ile 50% saf su karisiminin donma noktasi -37, kaynama noktasi 106 derece, 70% antifiriz ile 30% saf su karisiminin donma noktasi -55, kaynama noktasi 113 derece olur.
Eger aracimizda 50%-50% karisimi kullaniyorsak ve sogutma suyu gostergesinde 110 derece okuyorsak bu sogutma suyunun o anda kaynadigi anlamina gelmez. Cunku sogutma suyu kapali devredir ve basincli ortamdir. Bu ozellikten dolayi kaynama noktasi ekstra yaklasik 25 derece daha artar. Aynen duduklu tencerelerde oldugu gibi
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 14 Aralık 2011 Saat 15:30
Arkadaşlar su 25 derece 1 atm basınçta buhar oluyor desem bana güler misiniz ? gülen varsa eğer mutfaktan 1 çay bardağı su alsın ve balkona döksün 2 saat sonra su hala su olarak kalıyorsa yazdıklarınızın tutarlı bir yanı olur. yok değil ise o zaman benim yazdıklarım daha anlamlı. soğutma sistemleri kapalı devrelerdir eğer bu sistemde soğutma sıvınız buhar oluyorsa zaten soğutma işlemine yardımcı olamaz. aracın harereti yüksekken radyatör üst hortumunu elinizle sıkın bakalım sert mi? eğer sertse sistemde buhar var. aynı işlemi birde motor soğukken deneyin yumaşak olduğunu göreceksiniz. bu apacık gösteriyor ki motor sıcaklığı ile suyu buhar haline getiriyor. bu buhar hareret müşürünün işlevinide engelliyor. motor aşırı ısınıyor fakat sistemde buhar olduğu için müşür sıcaklığı algılayıp fanı açamıyor. her şeye rağmen araçlarımız çok güzel onları fazla sıkıştırmadan kullanalım hareretin yükselmesine dikkat edelim. hepinize kolay gelsin.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2011 Saat 01:04
mon Yazdı:
Arkadaşlar su 25 derece 1 atm basınçta buhar oluyor desem bana güler misiniz ? gülen varsa eğer mutfaktan 1 çay bardağı su alsın ve balkona döksün 2 saat sonra su hala su olarak kalıyorsa yazdıklarınızın tutarlı bir yanı olur. yok değil ise o zaman benim yazdıklarım daha anlamlı.soğutma sistemleri kapalı devrelerdir eğer bu sistemde soğutma sıvınız buhar oluyorsa zaten soğutma işlemine yardımcı olamaz. aracın harereti yüksekken radyatör üst hortumunu elinizle sıkın bakalım sert mi? eğer sertse sistemde buhar var. aynı işlemi birde motor soğukken deneyin yumaşak olduğunu göreceksiniz. bu apacık gösteriyor ki motor sıcaklığı ile suyu buhar haline getiriyor. bu buhar hareret müşürünün işlevinide engelliyor. motor aşırı ısınıyor fakat sistemde buhar olduğu için müşür sıcaklığı algılayıp fanı açamıyor. her şeye rağmen araçlarımız çok güzel onları fazla sıkıştırmadan kullanalım hareretin yükselmesine dikkat edelim. hepinize kolay gelsin. |
Peki buhar oluşmasını nasıl engelleyebiliriz.Antifiriz zaten bu amaç için var öyle değil mi?
Soğutma suyu yedek tankında buharlaşma olması normal mi?
|
Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2011 Saat 10:51
arkadaşlarım, bu konuyu link vererek "peugeot websitesi bilgi edinme"ye kendi aracımla ilgili hararet sorusunu sordum. diğer bir çok markada hararet 90 üzerine çıkmazken, peugeotlarda özellikle benim aracımda 95 hatta 100e kadar dayanmasının sebebini gerekirse fransaya danışılarak tarafıma teknik olarak açıklanmasını istedim. cevap gelirse haberdar ederim. cevap tatmin etmezse fransa peugeot a ingilizce bir yazı çekmeyi de düşünüyorum...
------------- 2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2011 Saat 12:40
mon Yazdı:
Bu zamana kadar bende çok marka araç kullandım hiç birinde de 90 dereceyi aştığına şahit olmadım hareretin. motor sağlamsa hareret neden yükselsin? termostat açma sıcaklığı kaç ise motor sürekli o sıcaklıkta çalışır. doğru olanda bu. bir motorda soğutma sıvısı tasarımı yapılırken sisteme giren ısı ile sistemden atılması istenen ısının hesabı yapılır. bu değerler göz önüne alınarak radyatördeki kanatcıkların boyutu hesaplanır. yine bu değerler dikkate alınarak: boru çapları, devir daim pompası hesabına bağlı olarak sıvının debisi ve benzeri sistemi oluşturan elemanlar tasarlanır. Eğer peugeot nun mühendisleri bunu bilmiyorsa bu marka bu güne kadar iyi ayakta kalmış. motorları tasarlayan tasarımcının bir bildiği var deyip geçiştiriyoruz, belkide hepimiz peugeot kullanıcısı olduğu için malımızı kötülemek istemiyoruz ama bence bu bir sorundur, hemde çok ciddi bir sorun. bütün motorlar 90 dereceyi geçmezken peugeot neden geçiyor? üstelik hareret artışı lineer değil 95 derece diyen var 105 derece diyen var. soğutma sıvısı olarak kullandığımız su, benim bildiğim 101.325 kpa (1 atm) 100 derece de kaynar eğer Erzurum da Van Başkale de peugeot kullanan varsa vay onların haline. belki 90 derecede suları buhar oluyor. sonuç olarak bu konuyla alakalı peugeot nun ne söylediği hepimiz için önem arz ediyor. yetkili birimlere ulaşan varsa onları dinlemeliyiz. |
peugeot türkiye websitesine sorduğum soru için dönüş yapıldı, bu şekilde bilgi hizmetimiz yok dedi telefondaki müşteri hizmetlisi (genelde bi pohtan anlamazlar zaten gıcık ederler adamı.) aracınızı yetkili servise götürüp tam ve kesin bilgi alabilirsiniz dedi.
benim bir sorunum yok sadece bilgi istiyorum deyince de yine yetkili servis dedi.
ben d aradım aydın kahyaoğulları yetkili servisi.
servisten teknik elemanı buldum, telefonda sorsum:
"TU5JP4 motor, 1.6 16valf benzinli 307 motorunun hararet değerleri nelerdir? daha doğrusu fan kademeleri hangi sıcaklıklarda değişir? şehir içi dur kalklarda yazın hangi dereceleri hararet göstergewinde görmek normaldir? diğer markalarda hep 90 a sabitken bizim ibre neden 100 leri görüyor?" dedim.
cevap: "fan 1. kademe 94 civarı, 2. güçlü kademe 105e yakın açar, hiç bir sıkıntı olmaz. aracı sıcak tutmak amacıyla böyle bir uygulamaya gidilmiştir ve bu sıcaklıklara dayanıklı malzemeler ile üretilmiştir. tedirgin olmanıza gerek yoktur. sağlıklı olan budur."
sizlerden ricam fransaya ulaşabileceğimiz bir email varsa bana ulaştırın. ingilizce olarak ben soruyu hazırlar sorarım...
------------- 2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2011 Saat 13:58
mail de atsan yinede cevap vermezler. cevap açık ben sana doğrusunu söyleyim. soğutma sisteminin tasarımı uygun değil kabaca bu tasarım motoru soğutmaya yeterli gelmiyor. bu cevabı peugeottan değil yetkili servisten bile duyamassın. nitekim kahyaoğullarının verdiği cevap durumu net bir şekilde anlatıyor. " hiç bir sıkıntı olmaz. aracı sıcak tutmak amacıyla böyle bir uygulamaya gidilmiştir ve bu sıcaklıklara dayanıklı malzemeler ile üretilmiştir. tedirgin olmanıza gerek yoktur." ne ye göre sıcaklığa dayanan malzemeden ürettiniz bunu? diğer firmalar 90 derecede çalışırken peugeot nun motorları sadece 10 15 derece sıcaklık farkı için silindir kapağının alaşımına silisyum carbur mü ekledi? yada tugsten, volfram gibi sıcak çalışma ortamlarına dayanıklı malzemelerden mi üretti?. diyelim ki evet. diyelim ki peugeot sıcak calışır. arkadaşlar benzinli motorlarda vuruntunun birinci nedeni sıcaklıktır. karışım odasında bujinin çakmasıyla yanan karışım ÜÖN yı 5 15 kranak mili acısı geçtikten sonra max basınca ulaşır ve silindirden işi bu noktada almaya başlarız. Alevin yayılma hızı bazen karışımı tamamen yakamaz dolayısı ile bujiye en uzak mesafede yanmamış bir karışım varsa motor sıcaklığına bağlı olarak 5 ila 15 krank acısının dışında yanarak piston silindir içinde ani ve duzensiz basınç değişimine neden olur. bu ani basınç değişimi başta yataklar olmak üzere mekanik hasar verir motora. işte bu yüzden motor harareti önemlidir. madem araçlarımız çok ısınıyor onları fazla sıkıştırmayalım. kolay gelsin.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: trigger
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2011 Saat 14:40
peki arkadaşlar
15 derece dış sıcaklık düz yolda 5. viteste sabit hızla giderken motorun ısınıp fanla soğuması mı normal yoksa, fan açılmaması mı gerekir.rüzgar yeterli olmaz mı
benim düz yolda giderken sürekli bir döngü halinde artıp azalıyor. 9o üzerindeki ilk çizgi ile doksan arasında geziyor. 1.4 vti, brc lpg li...
------------- 207 1.4vti 2009
|
Mesajı Yazan: toprak
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2011 Saat 15:09
206 kolay kolay hararet yapmaz arkadaşım
------------- FGRDFG FSDGDSFG DSG
|
Mesajı Yazan: taskin
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2011 Saat 17:58
Ben daha önce opel ve reno kullandım opel harareti tavan yapıyordu hiç durmadan deli gibi fan çalıştıgını bilirim. Renoda benzinli olanı 90 derecenın altına inmiyordu. Şimdi 206 hdi yazın klima açsam bile 90 geçmiyor şehir içi kullansam bile, uzun süre yüksek süratte kalsam 90 derece kalıyor. Hatta yazın sıcagında 1800 metre rakıma tam dolu vazıyette çıktım 90 derece 1. kademe fan açt ı2-3 dk çalıştı durdu 206 larda intercooler de yok.
Bence peugeotun geneli ilgi bir durum değil araç 1,6 motor ve ağır bir araç dur kalk motoru azda olsa sıkıştırı gibi geliyor.....
------------- Peugeot 206 1.4 hdi look
|
Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2011 Saat 18:13
mon Yazdı:
mail de atsan yinede cevap vermezler. cevap açık ben sana doğrusunu söyleyim. soğutma sisteminin tasarımı uygun değil kabaca bu tasarım motoru soğutmaya yeterli gelmiyor. bu cevabı peugeottan değil yetkili servisten bile duyamassın. nitekim kahyaoğullarının verdiği cevap durumu net bir şekilde anlatıyor. " hiç bir sıkıntı olmaz. aracı sıcak tutmak amacıyla böyle bir uygulamaya gidilmiştir ve bu sıcaklıklara dayanıklı malzemeler ile üretilmiştir. tedirgin olmanıza gerek yoktur." ne ye göre sıcaklığa dayanan malzemeden ürettiniz bunu? diğer firmalar 90 derecede çalışırken peugeot nun motorları sadece 10 15 derece sıcaklık farkı için silindir kapağının alaşımına silisyum carbur mü ekledi? yada tugsten, volfram gibi sıcak çalışma ortamlarına dayanıklı malzemelerden mi üretti?.
diyelim ki evet. diyelim ki peugeot sıcak calışır. arkadaşlar benzinli motorlarda vuruntunun birinci nedeni sıcaklıktır. karışım odasında bujinin çakmasıyla yanan karışım ÜÖN yı 5 15 kranak mili acısı geçtikten sonra max basınca ulaşır ve silindirden işi bu noktada almaya başlarız. Alevin yayılma hızı bazen karışımı tamamen yakamaz dolayısı ile bujiye en uzak mesafede yanmamış bir karışım varsa motor sıcaklığına bağlı olarak 5 ila 15 krank acısının dışında yanarak piston silindir içinde ani ve duzensiz basınç değişimine neden olur. bu ani basınç değişimi başta yataklar olmak üzere mekanik hasar verir motora.
işte bu yüzden motor harareti önemlidir. madem araçlarımız çok ısınıyor onları fazla sıkıştırmayalım. kolay gelsin. |
anlattığınız ÜÖN dışında yanma olursa vuruntu yapma olayını kabaca biliyordum, daha iyi aydınlandım.
benim bildiğim kadarıyla belli bir sıcaklıkta önce termostat derecesine göre suyun önünü açar ve su devir etmeye başlar. eğer hareket ve rüzgar yoksa radyatördeki su yeterince soğutulmadığından fan müşürü sıcaklığına gelince fan 1. kademe yavaş döner. bu da yeterli gelmez ve devirdaimdeki su daha da ısınırsa 2. müşür sıcaklığında fan hızı 2. kademeye artar.
şimdi gelelim can alıcı soruya.
hararet ibresi 90 da çakılı kalan araçlarla, hararet ibresi 80-90-100 hatta 105 arası sürekli gezen ve zırt pırt fan açan araçların soğutma sistemleri arasındaki farklar nelerdir acaba?
örnek olarak aracımızda ki termostat, 1. 2. kademe fan müşürlerini 5 ya da 10ar derece daha düşük olanları ile değiştirirsek problem çözülür mü? siz ne önerirsiniz?
------------- 2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 10:41
trigger Yazdı:
peki arkadaşlar
15 derece dış sıcaklık düz yolda 5. viteste sabit hızla giderken motorun ısınıp fanla soğuması mı normal yoksa, fan açılmaması mı gerekir.rüzgar yeterli olmaz mı
benim düz yolda giderken sürekli bir döngü halinde artıp azalıyor. 9o üzerindeki ilk çizgi ile doksan arasında geziyor. 1.4 vti, brc lpg li...
|
fanın açılmaması gerekir 5. viteste giderken radyatörün aldığı rüzgar fandan gelen rüzgardan daha etkilidir.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: trigger
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 10:46
bana da öyle geliyor, neden açılıyor düz yolda fan?
------------- 207 1.4vti 2009
|
Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 10:53
trigger Yazdı:
peki arkadaşlar
15 derece dış sıcaklık
düz yolda 5. viteste sabit hızla giderken motorun ısınıp fanla soğuması mı normal yoksa, fan açılmaması mı gerekir.rüzgar yeterli olmaz mı
benim düz yolda giderken sürekli bir döngü halinde artıp azalıyor. 9o üzerindeki ilk çizgi ile doksan arasında geziyor. 1.4 vti, brc lpg li... |
15 derece dış sıcaklıkta motosiklete binince insanın d.tü donar üşürsün. böyle bir havada hele hele 90la giderken kesinlikle fan açmaması lazım. eğer fan açıyorsa ya bir sıkıntı vardır su soğutulamıyordur, ya da klima A/C açıksa fanı çalıştırıyor olabilir.
ben bu aracı yazın düşünemiyorum bile 40 lı sıcaklarda.
bence gösterin derim...
------------- 2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 10:55
albayman Yazdı:
mon Yazdı:
mail de atsan yinede cevap vermezler. cevap açık ben sana doğrusunu söyleyim. soğutma sisteminin tasarımı uygun değil kabaca bu tasarım motoru soğutmaya yeterli gelmiyor. bu cevabı peugeottan değil yetkili servisten bile duyamassın. nitekim kahyaoğullarının verdiği cevap durumu net bir şekilde anlatıyor. " hiç bir sıkıntı olmaz. aracı sıcak tutmak amacıyla böyle bir uygulamaya gidilmiştir ve bu sıcaklıklara dayanıklı malzemeler ile üretilmiştir. tedirgin olmanıza gerek yoktur." ne ye göre sıcaklığa dayanan malzemeden ürettiniz bunu? diğer firmalar 90 derecede çalışırken peugeot nun motorları sadece 10 15 derece sıcaklık farkı için silindir kapağının alaşımına silisyum carbur mü ekledi? yada tugsten, volfram gibi sıcak çalışma ortamlarına dayanıklı malzemelerden mi üretti?.
diyelim ki evet. diyelim ki peugeot sıcak calışır. arkadaşlar benzinli motorlarda vuruntunun birinci nedeni sıcaklıktır. karışım odasında bujinin çakmasıyla yanan karışım ÜÖN yı 5 15 kranak mili acısı geçtikten sonra max basınca ulaşır ve silindirden işi bu noktada almaya başlarız. Alevin yayılma hızı bazen karışımı tamamen yakamaz dolayısı ile bujiye en uzak mesafede yanmamış bir karışım varsa motor sıcaklığına bağlı olarak 5 ila 15 krank acısının dışında yanarak piston silindir içinde ani ve duzensiz basınç değişimine neden olur. bu ani basınç değişimi başta yataklar olmak üzere mekanik hasar verir motora.
işte bu yüzden motor harareti önemlidir. madem araçlarımız çok ısınıyor onları fazla sıkıştırmayalım. kolay gelsin. |
anlattığınız ÜÖN dışında yanma olursa vuruntu yapma olayını kabaca biliyordum, daha iyi aydınlandım.
benim bildiğim kadarıyla belli bir sıcaklıkta önce termostat derecesine göre suyun önünü açar ve su devir etmeye başlar. eğer hareket ve rüzgar yoksa radyatördeki su yeterince soğutulmadığından fan müşürü sıcaklığına gelince fan 1. kademe yavaş döner. bu da yeterli gelmez ve devirdaimdeki su daha da ısınırsa 2. müşür sıcaklığında fan hızı 2. kademeye artar.
şimdi gelelim can alıcı soruya.
hararet ibresi 90 da çakılı kalan araçlarla, hararet ibresi 80-90-100 hatta 105 arası sürekli gezen ve zırt pırt fan açan araçların soğutma sistemleri arasındaki farklar nelerdir acaba?
örnek olarak aracımızda ki termostat, 1. 2. kademe fan müşürlerini 5 ya da 10ar derece daha düşük olanları ile değiştirirsek problem çözülür mü? siz ne önerirsiniz? |
hareret ibresi 90 derecede sabit kalan araçların sogutma sistemleri görevini icra ediyor demektir. bizim araçlar gibi hareret ibresi sürekli değişkenlik gösteren araçların: 1 termostatı arızalı olabilir yada termostat olmayabilir. 2 termostat açma sıçaklığı düşük olabilir (70 derece felan) 3 radyatör veya radyatör hortumları tıkalı olabilir. (basınçlı su ile temizletmek sorunu düzeltebilir) 4 son ihtimal soğutma sistemi tasarımı hatalı olabilir.
fan müşürünü değiştirmek fanın daha erken açılmasını sağlayacaktır. bu sorunu ortadan kaldırmaz sadece geçici çözüm olur.
bizim arızamız tam olarak soğutma sıvısının ısısını soğutma sistemi devresinde ilgili yerde (radyatör) veya buna bağlı olan parametrelerin (devir daim pompası, soğutma sıvısı hortumları, termostat vs.) yardımıyla dışarı atamamak. bir başka değişle ısı transferini sağlıklı bir şekilde sağlayamamak.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 11:02
Yeni yoldan geldim hararet 90-95 arasında gitti geldi elmadağının oralarda 95,96 falan oldu fan açtı 92 falan oldu sorunsuz gittim geldim , fan hararetin çıkmasına izin vermiyor , termostatda 90 dan aşşaya düşmesine izin vermiyor 90-95 gezindi durdu
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 11:04
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 11:18
sıvıların genleşmesi konusunda haklısınız zira termometreler bu prensibe göre çalışıyor. fakat harareti yükselmiş bir motorun radyatör kapağını açtınız mı hiç? bu durumda kapak açıldığı zaman sistemdeki buharı net bir şekilde görebilirsiniz. yada düdüklü tencerenin basıncı arttıkca sistemdeki buharı dışarı verdiğini yani düdük çaldığını gördünüz mü? evet sıvılarda genleşir, hiç araştırmadım fakat ısınan suyun hacimce genleşmesi faz değiştiren kısmına göre bence ihmal edilebilecek seviyededir. nitekim gaz fazına geçtikce ve bu süre devam ettikce genleşecek sıvı kalmayacaktır. sonuç olarak sıvının genleşmesi ihmal edilebilir. bununla ilgili bir bağıntı bulabilirseniz inceleyebilirim.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 11:20
Sıcak motorda radyotör kapağını açmayın hiç tavsiye etmem ben bir sefer yapıyodum o hatayı son anda kurtardım kendimi
|
Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 11:23
Öyle bir fışkırırki o sıcak su hem antifirizle banyo yapmış olursunuz hemde yanarsınız.
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 11:24
Aynen son anda aklıma geldi la ben napıom demeye kalmadı kapağın yarısı açıktı açık yerlerden fışkırdı hemen kapadım tabi elim yandı her yer antifiriz falan
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 12:07
mon Yazdı:
sıvıların genleşmesi konusunda haklısınız zira termometreler bu prensibe göre çalışıyor. fakat harareti yükselmiş bir motorun radyatör kapağını açtınız mı hiç? bu durumda kapak açıldığı zaman sistemdeki buharı net bir şekilde görebilirsiniz. yada düdüklü tencerenin basıncı arttıkca sistemdeki buharı dışarı verdiğini yani düdük çaldığını gördünüz mü? evet sıvılarda genleşir, hiç araştırmadım fakat ısınan suyun hacimce genleşmesi faz değiştiren kısmına göre bence ihmal edilebilecek seviyededir. nitekim gaz fazına geçtikce ve bu süre devam ettikce genleşecek sıvı kalmayacaktır. sonuç olarak sıvının genleşmesi ihmal edilebilir. bununla ilgili bir bağıntı bulabilirseniz inceleyebilirim. |
Asagidaki grafik suyun isitildiginda hacminin ve yogunlugunun nasil degistigini gosteriyor. Yatay ekse sicakligi gosterirken (Fahrenheit cinsinden), kirmizi egri suyun yogunlugunu, mavi egri ise hacmini gosteriyor.
Kaynak: http://www.engineeringtoolbox.com/water-specific-volume-weight-d_661.html" rel="nofollow - http://www.engineeringtoolbox.com/water-specific-volume-weight-d_661.html
Grafigi aldigim yerde tablo halinde bu degerler var. Degerlere gore suyun hacmi,
15 Derecede (60 F) 0.01603 ft3/lb 100 Derecede (212 F) 0.01672 ft3/lb
Bu demek oluyor ki suyun hacmi 15 dereceden 100 dereceye isitildiginda 4.30% artiyor.
Verdiginiz orneklerden duduklu tencere ornegi araclarda bulunan kapali sisteme verilecek uygun bir ornek degil. Cunku, siz suyu duduklu tencerenin icerisine koydugunuzda ve kapagini kapattiginizda icerideki ortamin havasini almiyorsunuz. Oysaki araclarimizin devirdaim sistemlerinde hava yoktur.
Harareti yukselmis bir aracin radyator kapagini actiginizda tabii ki buhar cikacaktir cunku su kaynamistir. Normal sartlarda kullanilan bir aracin bu duruma gelmesi ise pek mumkun degildir. Nedeni ise; en kotu senaryoda ikinci kademe fan acilir ve bu durum yaklasik 105 derecede gerceklesir. Bu durumda bile sogutma suyu daha kaynamamistir. Gerek antifirizin etkisi, gerekse sistemin basincli olmasindan dolayi, sogutma suyunun kaynamasi 120 dereceden yukariya cikar. Bu da demek oluyor ki 105 derece bir arac icin hala derdi cekilebilir bir sicakliktir. Eger sogutma suyunun sicakligi bu noktadan geriye dusurulemiyorsa o zaman sorun vardir.
|
Mesajı Yazan: adige444
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 12:40
Arkadaşlar, aracı servise gösterdim, hiçbir sorun yok normal dediler.
Güvenle kullanabilir mişim. Sorun olduğunda araç zaten beni uyarırmış :)
Yolda kalma durumunda da otomatikmen de uyarılmış oluyor insan tabi.
Açmış olduğum topic son derece faydalı oldu, tüm arkadaşlardan ve
özellikle mon ve koliva dan çok faydalandım. Bilmediğim şeylerdi bir
çoğu. Teşekkürler
|
Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 12:42
ama şunu hesaba katmadık:
90 derece soğutma suyu sıcaklığında yanmanın gerçekleştiği silindir içi sıcaklık x değer ise, 100 derece soğutma suyu sıcaklığında silindir içi sıcaklık x+? ve acaba bu değer silindir içi ekipman için uygun bir sıcaklıkmı?
yani su 90 derece iken örneğin silindir içi atıyorum 300 derece ise
su 100 derece iken yani soğutma yeterli olamıyorken silindir içi 310 dan fazla olur diye düşünüyorum, ve bu ne kadar sağlıklı bir değer olur?
------------- 2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 18:43
albayman Yazdı:
ama şunu hesaba katmadık:
90 derece soğutma suyu sıcaklığında yanmanın gerçekleştiği silindir içi sıcaklık x değer ise, 100 derece soğutma suyu sıcaklığında silindir içi sıcaklık x+? ve acaba bu değer silindir içi ekipman için uygun bir sıcaklıkmı?
yani su 90 derece iken örneğin silindir içi atıyorum 300 derece ise
su 100 derece iken yani soğutma yeterli olamıyorken silindir içi 310 dan fazla olur diye düşünüyorum, ve bu ne kadar sağlıklı bir değer olur? |
Bu durumda yani suyun sıcaklığı yükseldiğinde silindir içi sıcaklığı düşürmek için beyin enjektör açılma sürelerini değiştirerek püskürtülen yakıt miktarını azaltıyor.Çünkü araçlarda motor soğutma suyu sıcaklığı normalden fazla yükseldiğinde motorun devirlenmesi daha geç oluyor.Elektronik araçlarda böyle olduğunu düşünüyorum.Atladığım bir nokta olabilir.Fakat beyin bir şekilde sıcaklığın düşürülmesi için elinden geleni yapacaktır.
|
Mesajı Yazan: trigger
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 22:07
albayman, hava vardır dediler telefonla sordum, su kapağını açıp gaz verdik bir müddet, bir kıpırdanma olmadı suda, sorun devam etti.
------------- 207 1.4vti 2009
|
Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 22:11
trigger Yazdı:
albayman, hava vardır dediler telefonla sordum, su kapağını açıp gaz verdik bir müddet, bir kıpırdanma olmadı suda, sorun devam etti. |
kalorifer peteklerinin havasını almak için çevirdiğimiz vidaya benzer zımbırtı var bir adet motor üzerinde bir adet kalorifer peteğinde. tamircisi bilir. onlardan alınıyor havası.
------------- 2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 22:20
trigger Yazdı:
albayman, hava vardır dediler telefonla sordum, su kapağını açıp gaz verdik bir müddet, bir kıpırdanma olmadı suda, sorun devam etti. |
Aracinizdaki antifiriz karisiminin orani nedir? Aracinizin termostatini hic degistirdiniz mi?
|
Mesajı Yazan: trigger
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2011 Saat 22:56
termostatı hiç değiştirmedim, antifiriz de - 15 ti, üstüne bir litre su ekledim, sonrası ölçmedimlpg bağlantılarından su sızdığı için borular kelepçeler değişti. sonra da lpg regülatörüne ısı müşürü takıldı. bu işlemden önce hararet 90 da sabitti genelde.
------------- 207 1.4vti 2009
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 00:29
=
koliva Yazdı:
mon Yazdı:
sıvıların genleşmesi konusunda haklısınız zira termometreler bu prensibe göre çalışıyor. fakat harareti yükselmiş bir motorun radyatör kapağını açtınız mı hiç? bu durumda kapak açıldığı zaman sistemdeki buharı net bir şekilde görebilirsiniz. yada düdüklü tencerenin basıncı arttıkca sistemdeki buharı dışarı verdiğini yani düdük çaldığını gördünüz mü? evet sıvılarda genleşir, hiç araştırmadım fakat ısınan suyun hacimce genleşmesi faz değiştiren kısmına göre bence ihmal edilebilecek seviyededir. nitekim gaz fazına geçtikce ve bu süre devam ettikce genleşecek sıvı kalmayacaktır. sonuç olarak sıvının genleşmesi ihmal edilebilir. bununla ilgili bir bağıntı bulabilirseniz inceleyebilirim. |
Asagidaki grafik suyun isitildiginda hacminin ve yogunlugunun nasil degistigini gosteriyor. Yatay ekse sicakligi gosterirken (Fahrenheit cinsinden), kirmizi egri suyun yogunlugunu, mavi egri ise hacmini gosteriyor.
Kaynak: http://www.engineeringtoolbox.com/water-specific-volume-weight-d_661.html" rel="nofollow - http://www.engineeringtoolbox.com/water-specific-volume-weight-d_661.html
Grafigi aldigim yerde tablo halinde bu degerler var. Degerlere gore suyun hacmi,
15 Derecede (60 F) 0.01603 ft3/lb 100 Derecede (212 F) 0.01672 ft3/lb
Bu demek oluyor ki suyun hacmi 15 dereceden 100 dereceye isitildiginda 4.30% artiyor.
Verdiginiz orneklerden duduklu tencere ornegi araclarda bulunan kapali sisteme verilecek uygun bir ornek degil. Cunku, siz suyu duduklu tencerenin icerisine koydugunuzda ve kapagini kapattiginizda icerideki ortamin havasini almiyorsunuz. Oysaki araclarimizin devirdaim sistemlerinde hava yoktur.
Harareti yukselmis bir aracin radyator kapagini actiginizda tabii ki buhar cikacaktir cunku su kaynamistir. Normal sartlarda kullanilan bir aracin bu duruma gelmesi ise pek mumkun degildir. Nedeni ise; en kotu senaryoda ikinci kademe fan acilir ve bu durum yaklasik 105 derecede gerceklesir. Bu durumda bile sogutma suyu daha kaynamamistir. Gerek antifirizin etkisi, gerekse sistemin basincli olmasindan dolayi, sogutma suyunun kaynamasi 120 dereceden yukariya cikar. Bu da demek oluyor ki 105 derece bir arac icin hala derdi cekilebilir bir sicakliktir. Eger sogutma suyunun sicakligi bu noktadan geriye dusurulemiyorsa o zaman sorun vardir.
|
özgül hacmini hesaplarsan %4.3 bulursun elbet. fizikci misin? bilmiyorum fakat bunları bulduğuna göre aşağıdaki denklemide biliyorsundur
ideal gaz denklemi 1: P*V=m*R*T ideal gaz denklemi 2: P*v=R*T
verdiğin linke tıklayınca açılan sayfada aşağıda uzunca bir tablo var. o tablonun sağ tarafında kütle, yoğunluk sütunu var oraya dikkat et.
15 Derecede (60 F) = 0.01603 * 62.41 = 1.0004323 100 derece (212 F) = 0.01672 * 59.81= 1.0000232 aradaki farkıda alırsak 0.0004091 bu rakam cıkıyor. binde 4
soğutma sisteminde 6 litre su olsa binde 4 ü genleşse 6.024 litre su yapar. bu yine senin dediğin gibi hortumu sertleştirmeye yetmez. düdüklü tencere ile bu sistem farklı demişsin sebep olarakta düdüklü tencerenin havasını almıyoruz demişsin. ben olaya termodinamik açıdan bakıyorum sistem olarak ikisi birbirinin aynıdır diyorum. iş suyu kaynatma noktasına gelirse bir birinden farkı olmuyor. radyatör kapakları belirli basınca kadar dayanan yay takviyesi ile sistemi kapatıyor. düdüklü tencereninde ağzına kadar su doldursan yani havasını alsan içerideki basınç artınca düdük sesini duyarsın.
yani aslında su genleşmekten çok buhar oluyor. ben bunu savunuyorum. şu anda elimde kaynak yok sabit basınç eğrisinde buhar ve sıvı nın hacmini hesapladığımız tablolar vardı onlara bakarak net rakam söyleye bilirim. örneğin 15 derecede doymuş sıvı doymuş buhar, 100 derecede doymuş sıvı doymuş buhar değerleri okunup kalite hesaplanarak % buhar %sıvı oranı bulunabilir.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: Cmoss06
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 16:36
SIKINTI YOK PEUGEOT MARKA ARAÇALARIN MOTORLARI DIGER ARAÇ MOTORLARINA GORE SICAK YANI HARARET YUKSEK OLUR STANDART CALISMA SICAKLIGI 95-100 DERECEDIR........ISINMA CABUK SOGUMA CABUK OLUR..
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 16:49
Evet gerçekten dikkat ettim aynen öyle motor çabuk ısındığı gibi aynı zamanda çabuk soğuyor.Fiatta multijet motoru ısıtmak için çok uğraşırdım.HDİ da böyle değil.En fazla 10-15 dakikada çalışma sıcaklığına geliyor.Artık bu iyi midir yoksa kötü müdür bence konfor açısından iyi oluyor.Motorun çabuk ısınması aynı zamanda motorun aşınmasını azaltıyor.Belki böyle birşey düşünülerek böyle bir tasarım yapılmış olabilir.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 20:02
mon Yazdı:
özgül hacmini hesaplarsan %4.3 bulursun elbet. fizikci misin? bilmiyorum fakat bunları bulduğuna göre aşağıdaki denklemide biliyorsundur
ideal gaz denklemi 1: P*V=m*R*T ideal gaz denklemi 2: P*v=R*T
verdiğin linke tıklayınca açılan sayfada aşağıda uzunca bir tablo var. o tablonun sağ tarafında kütle, yoğunluk sütunu var oraya dikkat et.
15 Derecede (60 F) = 0.01603 * 62.41 = 1.0004323 100 derece (212 F) = 0.01672 * 59.81= 1.0000232 aradaki farkıda alırsak 0.0004091 bu rakam cıkıyor. binde 4
soğutma sisteminde 6 litre su olsa binde 4 ü genleşse 6.024 litre su yapar. bu yine senin dediğin gibi hortumu sertleştirmeye yetmez. düdüklü tencere ile bu sistem farklı demişsin sebep olarakta düdüklü tencerenin havasını almıyoruz demişsin. ben olaya termodinamik açıdan bakıyorum sistem olarak ikisi birbirinin aynıdır diyorum. iş suyu kaynatma noktasına gelirse bir birinden farkı olmuyor. radyatör kapakları belirli basınca kadar dayanan yay takviyesi ile sistemi kapatıyor. düdüklü tencereninde ağzına kadar su doldursan yani havasını alsan içerideki basınç artınca düdük sesini duyarsın.
yani aslında su genleşmekten çok buhar oluyor. ben bunu savunuyorum. şu anda elimde kaynak yok sabit basınç eğrisinde buhar ve sıvı nın hacmini hesapladığımız tablolar vardı onlara bakarak net rakam söyleye bilirim. örneğin 15 derecede doymuş sıvı doymuş buhar, 100 derecede doymuş sıvı doymuş buhar değerleri okunup kalite hesaplanarak % buhar %sıvı oranı bulunabilir. |
Termal genisleme olarak hesaplamak gerekirse sizin soylediginiz rakam dogrudur. Gerek sistemdeki suyun genislemesinden gerekse sistemin (duduklu tencere orneginizde oldugu gibi) basincli olmasindan dolayi radyatore giren boru sertlesir. Sizin bahsettiginiz gibi sistemde buhar olmaz. Bu borularda buhar nedeniyle sertlesmez. Buhar olmasi demek, sistem suyu soguk iken dolasimdaki suda hava olmasi demektir. Sizin de soylediginiz gibi radyator kapaklari 15 psi basinca kadar dayaniklidir. Bu noktanin uzerine cikildiginda zaten su kaynamis demektir ki atmosfer gordugu anda zaten buhar olur. O nedenledir ki cok hararet yapmis bir aracin radyator kapagi acildiginda buhar cikar. Yani sistemde var olan buhar cikmaz, o anda zaten basincli durumdaki su atmosfer gordugunde hemen buhar olur. Benim dusuncelerim ve mantigim bu yonde.
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 21:06
koliva Yazdı:
mon Yazdı:
özgül hacmini hesaplarsan %4.3 bulursun elbet. fizikci misin? bilmiyorum fakat bunları bulduğuna göre aşağıdaki denklemide biliyorsundur
ideal gaz denklemi 1: P*V=m*R*T ideal gaz denklemi 2: P*v=R*T
verdiğin linke tıklayınca açılan sayfada aşağıda uzunca bir tablo var. o tablonun sağ tarafında kütle, yoğunluk sütunu var oraya dikkat et.
15 Derecede (60 F) = 0.01603 * 62.41 = 1.0004323 100 derece (212 F) = 0.01672 * 59.81= 1.0000232 aradaki farkıda alırsak 0.0004091 bu rakam cıkıyor. binde 4
soğutma sisteminde 6 litre su olsa binde 4 ü genleşse 6.024 litre su yapar. bu yine senin dediğin gibi hortumu sertleştirmeye yetmez. düdüklü tencere ile bu sistem farklı demişsin sebep olarakta düdüklü tencerenin havasını almıyoruz demişsin. ben olaya termodinamik açıdan bakıyorum sistem olarak ikisi birbirinin aynıdır diyorum. iş suyu kaynatma noktasına gelirse bir birinden farkı olmuyor. radyatör kapakları belirli basınca kadar dayanan yay takviyesi ile sistemi kapatıyor. düdüklü tencereninde ağzına kadar su doldursan yani havasını alsan içerideki basınç artınca düdük sesini duyarsın.
yani aslında su genleşmekten çok buhar oluyor. ben bunu savunuyorum. şu anda elimde kaynak yok sabit basınç eğrisinde buhar ve sıvı nın hacmini hesapladığımız tablolar vardı onlara bakarak net rakam söyleye bilirim. örneğin 15 derecede doymuş sıvı doymuş buhar, 100 derecede doymuş sıvı doymuş buhar değerleri okunup kalite hesaplanarak % buhar %sıvı oranı bulunabilir. |
Termal genisleme olarak hesaplamak gerekirse sizin soylediginiz rakam dogrudur. Gerek sistemdeki suyun genislemesinden gerekse sistemin (duduklu tencere orneginizde oldugu gibi) basincli olmasindan dolayi radyatore giren boru sertlesir. Sizin bahsettiginiz gibi sistemde buhar olmaz. Bu borularda buhar nedeniyle sertlesmez. Buhar olmasi demek, sistem suyu soguk iken dolasimdaki suda hava olmasi demektir. Sizin de soylediginiz gibi radyator kapaklari 15 psi basinca kadar dayaniklidir. Bu noktanin uzerine cikildiginda zaten su kaynamis demektir ki atmosfer gordugu anda zaten buhar olur. O nedenledir ki cok hararet yapmis bir aracin radyator kapagi acildiginda buhar cikar. Yani sistemde var olan buhar cikmaz, o anda zaten basincli durumdaki su atmosfer gordugunde hemen buhar olur. Benim dusuncelerim ve mantigim bu yonde.
|
ben bu konuyu tam anlamıyla araştırayım bakalım hangimizin yorumu doğru çıkacak. yinede katkılarından ötürü teşekkür ederim.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 21:21
mon Yazdı:
ben bu konuyu tam anlamıyla araştırayım bakalım hangimizin yorumu doğru çıkacak. yinede katkılarından ötürü teşekkür ederim. |
Ben dusuncelerimi yazdim. Herhangi bir bulgudan beni-bizleri haberdar edebilirsen minnettar olurum.
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 22:42
Bence peugeot PSA' nın bunu açıklaması lazım.Acaba motor aşınmasını azaltmak için böyle birşey yapılmış olabilir mi?Çünkü biliyoruz ki soğuk motorda sürtünme ve aşınma daha fazla oluyor.Bizim araçlarımızın motorları çabuk ısınıyor(HDİ)
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 23:07
Bence çok güzel araba yapmışlar 4kmlik yere bile araba ile gidiom soğuk motor 2 km sonra sıcacık hemen basıom kalorifere , yakıom sobayı okula geldimde elim ayam sıcacık oluo hararet falanda yapmıo biraz sıcak kanlı bir motoru var hepsi o dükkandaki sobadan bile iyi ısıtıo kaloriferi maşallah hamam hamam Hiç kimse bundan bağsetmio millet donarken ben gömlek ile sürüom arabamı 180km hızlada gittim 30-40km hararet falan olmuo 98 diince fan acı 95 oluyor öylece kalıo
|
Mesajı Yazan: mon
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 23:14
bu "motor hemen ısınıyor sıcacık oluyor içerisi" diyen arkadaşlar; yazın ne oluyor onu da anlatın.
------------- 206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 23:14
Üçyüzaltı Yazdı:
Bence çok güzel araba yapmışlar 4kmlik yere bile araba ile gidiom soğuk motor 2 km sonra sıcacık hemen basıom kalorifere , yakıom sobayı okula geldimde elim ayam sıcacık oluo hararet falanda yapmıo biraz sıcak kanlı bir motoru var hepsi o dükkandaki sobadan bile iyi ısıtıo kaloriferi maşallah hamam hamam Hiç kimse bundan bağsetmio millet donarken ben gömlek ile sürüom arabamı 180km hızlada gittim 30-40km hararet falan olmuo 98 diince fan acı 95 oluyor öylece kalıo
|
Adamlar konforu artırmak için yapmışlar bence.Evet kalorifer de çabuk ısınıyor. Ayrıca şu da var motorun çabuk ısınması yakıt tüketimini de azaltıyor.Benim açımdan iyi birşey.Benim araç zaten uzun yolda 80 derecenin üzerinde görmedim çok şükür.
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 23:16
Lpg ilede iyi oluyor hemen geciyor lpgye araç , benim uzun kısa fark yapmaz 90 dan aşşaya inmez çünkü termostat 90 lık normalde 90 basınca 95 sıkışırsa 98 olur fan açar 95 olup orta yolu bulur kendileri
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 23:21
mon Yazdı:
bu "motor hemen ısınıyor sıcacık oluyor içerisi" diyen arkadaşlar; yazın ne oluyor onu da anlatın. |
Yazın da aynı zorlamassam 90 a gelmiyor hiç.Fan sadece 90 nın üzerinde açılıyor.Doğruyu söylemem gerekirse araç 2007 yılından bu yana sadece 3-4 kez fan açtığını gördüm.Onun dışındahep 90 nın altındadır.Şu anda 64000 km de.Termostat vs. hepsi orjinal hiç değişmedi.
|
Mesajı Yazan: Üçyüzaltı
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2011 Saat 23:36
Hiç bişe olmuyor şahsen yazın çok bastım arabaya ama yaz gelsin bu sefer farklı bişe yapacam termostadı değiştirecm yazlık bi termostat takacam benim arabaya uyan 75 lik bir termostat takacamki var , benim arabanın şuanki üstünde olan alman araçlarının termostadı . yapacaniz şey çok basit termostadı erken açanla değiştirmek yazlık kışlık yani 75 acınca hararet 80 gezer çok sıkıştırınca anca 90 bulur olay termostatda bitiryor bence
|
Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2011 Saat 00:16
yukardaki yazılarla burası tam bir bilimsel tartışma alanına dönmüş.Bizim arabada en çok 90 diyor.Sonrasını hiç görmedim.Yazın klima olduğu için sorun olmaz, kışında iyi oluyor.
|
Mesajı Yazan: trigger
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2011 Saat 01:08
bu yazıları keyifle okumaktan kendi sorunumu unuttum
------------- 207 1.4vti 2009
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2011 Saat 11:26
Aracin hararet yapmasi sorun oldugu kadar yeterli sicakliga ulasmamasi da bir sorundur. Motorun optimum calisabilmesi icin bu sicakliga ulasmasi ve korunmasi gereklidir. Yapilan testler sonucu bu sicakligin yaklasik 90 derece (192-195 F) oldugu tespit edilmistir. Uygun sicaklikta calisan bir motorun hem emisyon degerleri dusuk olur (yakit sarfiyati duser) hem de yakitin icinde bulunan nem bu sicaklikta kolaylikla motordan atilir ve bu da motorun omrunu artirir.
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2012 Saat 13:28
Forumda Arif'in Manchester United'a attığı golü ararken buraya geldim bir de üstüne 5 sayfaya yakın yazı okudum (insafsızlarrrrr gözlerim ağrıdı:) ). Yukarı, yukarı ve ileri diyelim millet okusun bilgilensin, yorum yapanlara da teşekkürler...
------------- 2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
Mesajı Yazan: nermin
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 11:34
arkadaşlar hararetin alasını dün dumanlar içinde gördüm hemde 2 kere ibre 130 yaptı daha olsa dahada yapardı heralde. hemde aracı daha yeni aldım 1 hafta olmadı geldi servise girdi cumatresi servisten çıktı pazar yolda kalım termostat muşur her ne varsa degişti araş bilgisayara baglanıyor hiç bir sorun yok yolda giderken sıkışık bir trafikte ibre direk 130a çıkıyor stop lambası yanıyor fan açılmıyor ustten dumalar alttan su rezillik yani şuan yine serviste yine bulamadılar sorunu servistekilerde kafayı yedi bende fikri olan var mı
------------- herkese inat peugeut 206 aldım işte oh olsun :)(aldım günümüde gördüm)
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 12:14
arac conta yakmıs olabılırmı 2 kere hararet yapmıs sonucta ??
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 12:48
Bu bir sorun değil peugeotlar sıcak çalışır 90-100 aralığında çalışması gayet normal.
|
Mesajı Yazan: nermin
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 16:21
berk2309 Yazdı:
arac conta yakmıs olabılırmı 2 kere hararet yapmıs sonucta ?? |
yapmış yada yapmamış onu bilmiyorum ama neden yapmış onu bulamıyorlar sorun o zaten
------------- herkese inat peugeut 206 aldım işte oh olsun :)(aldım günümüde gördüm)
|
Mesajı Yazan: nermin
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 16:23
umutrizaergen Yazdı:
Bu bir sorun değil peugeotlar sıcak çalışır 90-100 aralığında çalışması gayet normal. |
bayağı sıcak çalışıyolar hatta fana bile gerek duymuyolar . yani benim araba öyle şanzumanla alakalı olabilir mi otomatik şanzuman benim arabam
------------- herkese inat peugeut 206 aldım işte oh olsun :)(aldım günümüde gördüm)
|
Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 08 Ekim 2012 Saat 16:36
umutrizaergen Yazdı:
Bu bir sorun değil peugeotlar sıcak çalışır 90-100 aralığında çalışması gayet normal.
|
Bu duruma da, bu lafa da hastayım (en az 5 usta böyle söyledi ) arabanın termostatı arızalanmış haberi olmadı bu ustaların sırf bu durum yüzünden. Kime söylesem normal normal dediler 2 hafta sürmedi termostattan sular boşaldı. Allahtan park halindeyken boşalmış o halde sürmedik conta muhabbeti ile uğraşmadık termostatı değiştirmek yetti
------------- 2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
Mesajı Yazan: nermin
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2012 Saat 09:27
arabam hala yok hala tamirde ne oldugunu hala bulamadılar bu nasıl servis nasıl iş anlamadım tek bende mi var bu sorun bu arabayı bana bu şekilde satan beni kandıran haram olsun o para sana ilaç parası yap onada yetmesin inşallah kaç gündür döktüğüm gözyaşı senden fazlasıyla çıksın inşallah
------------- herkese inat peugeut 206 aldım işte oh olsun :)(aldım günümüde gördüm)
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2012 Saat 09:58
nermin Yazdı:
arabam hala yok hala tamirde ne oldugunu hala bulamadılar bu nasıl servis nasıl iş anlamadım tek bende mi var bu sorun bu arabayı bana bu şekilde satan beni kandıran haram olsun o para sana ilaç parası yap onada yetmesin inşallah kaç gündür döktüğüm gözyaşı senden fazlasıyla çıksın inşallah |
Nermin hanim yakismiyor size bu tarz sozler.
|
Mesajı Yazan: MagicPerformance
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2012 Saat 10:04
tellotello Yazdı:
umutrizaergen Yazdı:
Bu bir sorun değil peugeotlar sıcak çalışır 90-100 aralığında çalışması gayet normal.
|
Bu duruma da, bu lafa da hastayım (en az 5 usta böyle söyledi ) arabanın termostatı arızalanmış haberi olmadı bu ustaların sırf bu durum yüzünden. Kime söylesem normal normal dediler 2 hafta sürmedi termostattan sular boşaldı. Allahtan park halindeyken boşalmış o halde sürmedik conta muhabbeti ile uğraşmadık termostatı değiştirmek yetti |
Hastasın yada değilsin Pug sıcak çalışır 90-100 aralığında gidişat normal :) termostat başka bir durum öyle ustalar farki GTİ lere 1.4 termostatı takabiliyorlar asıl dikkat etmek gereken budur ( bunu yapan yetkili servis ) :)
|
Mesajı Yazan: nermin
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2012 Saat 11:53
hakikaten sıcak çalışıyorlar benimki daha sıcak çalışıyor hararet yaptı conta yakmış motorun içi su dolu şuanda bakalım daha ne çıkacak başıma neler gelecek belki hepsi böyle degil benim şansıma ama bana tövbe ettirdi dogan görünümlü şahin alacam bunu satınca
------------- herkese inat peugeut 206 aldım işte oh olsun :)(aldım günümüde gördüm)
|
Mesajı Yazan: tilbe307
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2012 Saat 13:53
Arkadaşlar alışana kadar bu durum bence. Faydası kışın araba hemen ısınıyor biyerleriniz donmuyor diğer araçlarda olduğu gibi. bendeki durumda aynı ama aracımla 50 bin km yaptım ama bir kere bile beni yolda bırakmadı. uzun yolda hele hiç sorun olmuyor. özellikle kalmayacağını Balıkesirde Akçayda bulunan Sarıkız Tepesini çıktığımda anladım. çünkü yaklaşık 30 km bayır yukarı 1 vites tozlu bir yolda 3 kademe klima açık vaziyette gitmek zorunda kaldık arabada 4 kişi varken hiç bişey olmadı. I love u PEJO....
------------- 2010 3008 1.6 VTİ 120 HP PRİNS LPG
|
Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2012 Saat 14:56
adige444 Yazdı:
Arkadaşlar,
Peugeot 508 e-HDI Auto6r aracımı kullanmaya başlayalı henüz 10-15 gün oldu. Çok canımı sıkan bir problemle karşılaştım ve bu açıkçası beni araçtan soğutmaya bile başladı. Aracı sport moda aldığımda 10-15 dk lık bir kullanımdan sonra veya normal moddada olsa yarım saat sıkışık trafikte, özellikle bu trafik yokuş yukarı bir trafik ise hararet göstergesi(gerek yağ sıcaklığı ve gerekse soğutma suyu sıcaklığı göstergesi her ikisi birden) yükselmeye başlıyor ve 95-100 aralığına geliyor. Eğer aracı sağa çekmessem daha da yükseleceği ve sıkıntı vereceğini düşünüp sağa çekip bekliyorum.
İlk aracım peugeot 206 idi. Onda da hararet sorunu yaşamıştım. 206 dan sonra kullandığım, golf, jetta, megane, volvo hiçbirinde hiçbir zaman hararetin 90 üzerine çıktığına şahit olmadım. Taki 508'e kadar.
Hararet peugeot da genel bir problem mi yoksa ben aldığım peugeotlarda şanssız mıyım? Bu bir arıza mı yoksa genel bir sorun mu?
|
peugeot larda genel bir sıkıntı bencede bu eskilerde ama yenılerını bilmem 106 xs var bende 98 model 110 dan sonra açıyo fanlarını kimi zaman tam 120 de
------------- Zalım Quik Oyun Bozan ...
|
Mesajı Yazan: ByHack
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2012 Saat 23:36
Yahu arkadaş adı üzerinde "içten yanmalı motor". Hangi arabada hararet 60-70 dereceyi geçmiyomuş da peugeotlarda hararet sorunmuş, 90-95 derecedeymiş. Eğer arabada 90-95 dereceye hararet yaptı diyosanız, bırakın binmeyin kardeşim arabaya, zaten araba kullanmayı bilmiyorsun demektir. Yakıtın verimli yanması için motorunda belirli bir sıcaklıkta olması gerekir. Zaten üreticinin tavsiye ettiği yağ, su katkısı(antifriz) vs kullanıyorsan sorun yoktur, bide antifriz sadece suyun donma sıcaklığını düşürmez, kaynama noktasını da yükseltir. Aracın verimli yanma sağlaması için gereken sıcaklık 90-95 derece arasıdııııır.....
Aşağıdaki linki okuyun açıklayıcı olacaktır sanırım.
http://alaeddin.cc.selcuk.edu.tr/~tekbil/Haziran_Eylul2001/Tolga_Topgul/Tolga.htm" rel="nofollow - http://alaeddin.cc.selcuk.edu.tr/~tekbil/Haziran_Eylul2001/Tolga_Topgul/Tolga.htm
------------- 307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
Mesajı Yazan: gardiyant
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2021 Saat 22:57
hocam normal bir durum degil normalde 508 lerde 90 dan yuakrı çok çıkmaz çıkarsa 108 su sıcaklıgı yağda 140 derece buralara geliyorsa araçta partükül filitresi tıkalıdır. Tabi eğer yan sanayi bir radyatör takmamışsan. Ben baya bi tecrübe ettim bu araçlar da şaun ikinci 508 zim ve agzım yandı ancak buldum sorunu benim partükül tıkalı ve radyatör yanlış takılmış
------------- Rg
|
Mesajı Yazan: gardiyant
Mesaj Tarihi: 15 Temmuz 2021 Saat 22:58
https://forum.donanimhaber.com/2012-peugeot-508-1-6-e-hdi-motor-hararet-sorunu--149678914#149678914%20" rel="nofollow - https://forum.donanimhaber.com/2012-peugeot-508-1-6-e-hdi-motor-hararet-sorunu--149678914#149678914
bu forumda açıkladım çogu şeyi burda resim koyamadıgım için forum linki bıraktım
------------- Rg
|
Mesajı Yazan: gardiyant
Mesaj Tarihi: 28 Eylül 2021 Saat 19:40
Hiç bir araçda hareret sounu bir sorun olamaz hareret göstergeside öyle kafasına göre hereket edemez. Sıkıntı varsa gösterge o sıkıntılı durumu gösteriyor. 508 lerde 130.000 lere gelmiş ve partükül filitre agrızası vermiş ve sönmüşse bilinki 20-30 bin km sonrasında hareret sorunu ile karşı karşıya gelinecektir. Araç tıkanıp fan dönse dahi araç dumanı rahat atamayınca ısınıacaktır. Çocuklardaki gaz misali :)). Birde bu çok önemli Araç radyatörünü orjinali ile değiştirin lütfen çin mallarını takmayın sakın çün bunların radyatörleri Z çizgili yan sanayi ürünlerin ki ise I olan. Bu ikisi arasındaki fark ise uzun rüzgar tutması Z olandan rüzgar geçmez ve radyatöre rüzgar direk vurur ve sogur. I da ise radyatörden rüzgar girer ve çıkar radyatörü sogutmaz. Bunun da en belirgin özelliği araç yüksek km lerde hararet biresi yukarı çıkar. Normalde hızlı giden bir araç kolay kolay ısınmaz rüzgar etkisi ile. Bu 508 yani euro 5 motorlarda çogu ustadan daha iyi tecrübeye sahibim emin olun.
------------- Rg
|
Mesajı Yazan: sozuak
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2021 Saat 09:15
Peugeotların bazı termostatları 2 yolludur. İlk kademe açınca suyu kalorifer peteğine verir o nedenle çabuk ısıtır. 2. kademede de radyatöre verir. Bunu yaparken de bir anda aç-kapa yapmaz yavaş yavaş açılır ve kapanır.
Eğer araç 90 derecelere hiç ulaşmıyor sürekli dur kalk durumuna göre sıcaklık artıp azalıyorsa termostat içindeki conta parçalanmıştır kapatamıyordur.
Öte yandan soğutma sistemi kapalı ve 1-1.5 bar arası basınçlı olduğundan su kaynaması daha yüksek sıcaklıkta meydana gelir ve basınç nedeni ile buharlaşma olmaz. Buharlaşma olması için o suyun o anda bir yerden sızması yani yüksek basınç ortamından düşük basınç ortamına geçmesi gerekir. Mesela hortum kelepçesi sızdırıyor diyelim. Motor çalışır ve soğukken oradan damla damla aktığını görürsünüz ama çalışır ve sıcakken damladığını göremezsiniz zira hemen buharlaşır.
Sistemde su eksik ise ısı algılayıcı yukarılarda, su seviyesinin o anda ulaşamadığı noktada ise ısıyı olduğundan düşük ölçüyor o nedenle bazı motorlarda 2 ayrı ısı algılayıcı var. Bu sizi aldatır. O nedenle su seviyesini periyodik olarak gözlemleyin.
Bazı antifirizlerin üzerinde de yazar teknik değerleri sağlaması için saf su koyun der. Aldığınız, koyduğunuz antifriz kutularını okuyun.
Benim aracımda ısı 90 dereceden milim kıpırdamaz. Tek istisnası rampa aşağı gaz vermeden inerken motor cut-off yapıp yakıt kestiğinde düşer. Yağ göstergesi de Trafiğe ve hava sıcaklığına bağlı olarak 120 dereceleri görüyor. Daha yeni yağ pompasını orijinali ile değiştirdim üstelik. Yağ sıcaklığı doğal olarak 90 dereceyi geçer ekstra yağ soğutucu yoksa. Yağ motoru yağlamak içindeğil sadece ekstradan da soğutmak için kullanılır. Örneğin pistonlara alttan basınçlı yağ püskürtülür. 90 ı geçmesi de normaldir.
|
Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 01 Ekim 2021 Saat 07:44
Üçyüzaltı Yazdı:
Hava filitresi harerete etki edermi ? benim aracın hava filitresini değiştirince 90 nın üzerine çıkıyordu şimdi çıkmıyor, termostat olarakta vosvagenin 87 lik termostadı var
|
Araçınız zengin karışımda kalmış.yanma odasına hava yeteri kadar girmez ise yakıt girer fakat giren fazla yakıt neyazık ki performans vermez.çekişte güçlük rölanti sorunları ve aşırı yakıt tüketimi olarak geri döner.buda araçın sıkı çalışmasını etkilediğinden çalışma sıcaklığıda etkiler Araçların fakir veya zengin karışımda kalması uzun vadede motora çok zarar verir.emme ve yakıt sistemi her bakımda kontrol edilmelidir
|
|