Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123 5>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
adige444 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Kasım 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 22
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı adige444 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: PEUGEOT DA HARARET GENEL BİR SORUN MU?
    Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 14:06
Arkadaşlar,

Peugeot 508 e-HDI Auto6r aracımı kullanmaya başlayalı henüz 10-15 gün oldu. Çok canımı sıkan bir problemle karşılaştım ve bu açıkçası beni araçtan soğutmaya bile başladı. Aracı sport moda aldığımda 10-15 dk lık bir kullanımdan sonra veya normal moddada olsa yarım saat sıkışık trafikte, özellikle bu trafik yokuş yukarı bir trafik ise hararet göstergesi(gerek yağ sıcaklığı ve gerekse soğutma suyu sıcaklığı göstergesi her ikisi birden) yükselmeye başlıyor ve 95-100 aralığına geliyor. Eğer aracı sağa çekmessem daha da yükseleceği ve sıkıntı vereceğini düşünüp sağa çekip bekliyorum.

İlk aracım peugeot 206 idi. Onda da hararet sorunu yaşamıştım. 206 dan sonra kullandığım, golf, jetta, megane, volvo hiçbirinde hiçbir zaman hararetin 90 üzerine çıktığına şahit olmadım. Taki 508'e kadar.

Hararet peugeot da genel bir problem mi yoksa ben aldığım peugeotlarda şanssız mıyım? Bu bir arıza mı yoksa genel bir sorun mu?

Yukarı Dön
06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 14:23
Evet bizim partnerda aynı sıkışık trafikte hemen 90 ın üzerine geliyor.Ama ordan daha yukarı hiç çıkmadı çok şükür.zaten 98 de fan açıyor.Sonra hemen düşüyor.Bence normaldir.Ama dediğiniz gibi diğer dizel araçlarda olmuyor.


Düzenleyen 06ÖzGüR06 - 21 Aralık 2011 Saat 02:40
Yukarı Dön
fTh206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
15 - Haziran - 1991

Kayıt Tarihi: 29 Nisan 2011
Konum: İstanbul/Şişli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 652
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fTh206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 14:25
evet tüm peugeotlarda kronik galiba kafaya takmayın :))

HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 15:05
Saten bizim arabalar 90 nın üzerinde çalışır normal  hali öyledir. 100 e geldimi fan açar ikisi  arasında kalır 95-100
Yukarı Dön
adige444 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Kasım 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 22
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı adige444 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 16:16
Artık çok basit olan, hemen hemen tüm markalarda halledilmiş olan bir soğutma sorununun peugeotda olması hakikaten anlaşılır gibi değil. Hararet daha da artar da yolda bırakır mı endişesiyle araç kullanmamıza sebep olan markaya güven doğal olarak azalıyor. Yolda kalmanın ne demek olduğunu kalan bilir zira
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 16:42
çalısma sıcaklığı  bu aralıkta bunun nedenı ıse termostatı 90 da açması eğer daha az 75lık falan bir termostat koyarsanız hareret artmaz ama benim  önerim kendi sıcaklığında  çalıssın 100 ü kolaylan geçmıolar çünkü 100 üde geçıorsa  sorun vardır
Yukarı Dön
volkan_uysal Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 29 Temmuz 2010
Konum: Düzce
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 356
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı volkan_uysal Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 19:34
Hocam geçmiyor ama insan tedirgin oluyor tabi

307 XT 1,6 110 BG / 81 BF 307
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 21:08

1995-2003 arası opel corsa vectra b, astra f, tigra a, gibi araçlarda da mevcut durum.

yani general motors devinin o dönem  üretmiş olduğu motorun tipik özelliği, pejoda da var demek.
98 model corsa gls kullandım 2 yıla yakın 30binkm, fan 2 kademedir. ilk kademe yavaştır ve 95 derece civarı açar. yazın bi halta yaramaz :) 2. kademe çok hızlıdır sesi baş ağrıtır, o biraz işe yarar.
 
kaç tane yetkili-özel servis gezdim, abi şunu 90a sabitleyin gıcık oluyorum bigün yanacak yokuş çıkarken dedim. korkma bişey olmaz opel bu sıcağı sever deyip gönderdiler.
asıl açıklaması da şuymuş: motorun daha sıcak çalışarak yakıt tüketimini minimum tutmak amacıyla bu özellikte üretilmişmişmiş...
yazın klima açıkken, uzun yolda bile hararet 100den aşağı inmezdi. fan sürekli çalışırdı.
şahin doğan olsa belki 10 defa fan yakardı.
 
şimdi gelelim sadede:
90 derecede termostat açıp 100 civarı fan açan bir peugeot motoru üreticisinin açıklaması nedir acaba bilen duyan varmıdır?
neye dayanarak türkiye gibi kavurucu sıcağı olan ülkeye böyle kavrulan motor üretmişlerdir?
general motors ve peugeot motor üreticisine (PSA sanırım) buradan ban Angry
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 22:10
Sıcak motor iyidir yapan yapmış vardırki  bi bildiği halen aynı sıcaklıkta yapıyor motoru , siz asılın gaza gidin öyle hemen motor yanmaz herhalde ben şahsen baktım iyi bir tırmanışa girecem alttan çekiom fanı açıom daha bayırı çıkmadan , önceden termost bozuktu 180 km  hızla giderken 75 derecede çalışıodu LOL yani tamemen termostatla alakalı durum 
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 22:20
Yaz gelince uzun yola çıkmadan termostadı sökün yiyosa hareret yapsın 90 dereceyi bile kolaylan bulamassınız LOL
Yukarı Dön
aspirinxlarge Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
23 - Ocak - 1983

Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 325
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aspirinxlarge Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 23:05
100 Derece kaynama başmıyormu ?  yani dumanlar buhar sonucu sıkışma vs.  ?  Benim 206 95 ' de fan açıyor. Anında 90 ' a geliyor. Bende ilk başta tedirgin oldum ama çok zorladım 95 den yukarı çıkaramadım.  Ayrıca sıcakken daha performanslı çalışıyor.  daha seri daha hızlı :)  Performans artışı yağ incelmesinden oluyor diye biliyorum ?  
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 23:16
Aynen sıcak motor daha iyi oluyor , 100 ü bırakın 110 da bile su kaynamıyor arabaya antifiriz korken libre oraları gördü hiç bişe olmuyor 
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 23:44
arkadaşlar bu durum için üreticinin bir açıklaması vardır, ne bileyim araç broşüründe, satılırken internet sitesinde falan. yukarıda açıkladığım gibi general motors opel yüksek sıcaklık düşük yakıt ilişkisi kurmuş.
 
bizim pejo psa grubu bu motoru üretirken ne düşünmüşler?
bunu bilen, bilgisinin kaynağını gösterebilen varmı acaba? koliva hocam nerdesin yetişLOL
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 23:57
Fransa yağmurlu bir yer belki kalorifer iyi çalışsın istemiştirSmile dieride sıcak motorun daha iyi perfonmans vereceği olsa gerek , üçücü seçenek kötü bir secenek olur millet yaksın motoru gelsin servisin kucağına otursunLOL bunuda sanmıyorum çünkü ozman kimse peugeot almazWink
Yukarı Dön
okankrgz Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
27 - Nisan - 1982

Kayıt Tarihi: 12 Mart 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 472
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı okankrgz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 Saat 00:25

pejoların genel yapısıdır...erken ısınır geç soğur motoru :)

termostatla alakalı bi durum..genelde 95-98 civarında açar ki bu sıkışık trafikte sıkça rastlanılacak bir durumdur..termostatı değişip erken açmasını sağlayabilirsiniz.
Koceli/İZMİT

1982
Yukarı Dön
albaywolf Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Kasım 2010
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı albaywolf Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 Saat 17:55
Bizim 406 ile yazın ne yollardan geçtik bi görseniz biz hararet yaptık araba 91 demedi :)
Yukarı Dön
m.peker Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2010
Konum: izmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 649
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı m.peker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 Saat 19:12
80-90 arası gayet normal hararet önemli olan 90'ı geçmemesi ki zaten pejoların hareret yapıp conta yaktığını hiç görmedim
307 1.6 110 hp comfort dizel
Yukarı Dön
trigger Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ekim - 1985

Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 180
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı trigger Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 Saat 20:05
su seviyesini antifiriz ile max ( en üst ) seviyeye getirin. azalmışsa hararet birkaç derece yukarılarda seyreder, çabuk artar ve azalır
207 1.4vti 2009
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Aralık 2011 Saat 20:19
Hava filitresi harerete etki edermi ? benim aracın hava filitresini değiştirince 90 nın üzerine çıkıyordu şimdi çıkmıyor, termostat olarakta vosvagenin 87 lik termostadı var Smile
Yukarı Dön
ByHack Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
06 - Ocak - 1986

Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011
Konum: Yozgat
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 264
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ByHack Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Aralık 2011 Saat 01:20
arkadaşlar evet doğrudur peugeotlar 90-95 derecede çalışır. ama hararetin daha yukarı çıkması gibi bir durumla da hiç karşılaşmadım, conta yaktığını duymadım. memleket konya yazın sıcağında klima full açıkken ortalama 140-150  ile giderken veya ankaranın trafiğinde saatte 7 bilemedin 8 kilometre hızla yol aldığım zamanlarda bile hararet yapmadı. niye kafanıza takıyorsunuz ki bu meseleyi bu kadar. sanki değer arabalarda radyatör sıcaklığı çok mu düşük. nerden biliyosunuz gösterge değerinin motor sıcaklığıyla bire bir paralel olduğunu:) yakıtın en verimli yanması için o motorda sıcaklık kaç derece belirlenmişse aslı odur. ne demişler çalışıyorsa kurcalama:)
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123 5>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 5900 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1077 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 231 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3574 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49203 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 473 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 292 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 513 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 86 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4358 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1746 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 989 0 Just for Justice
konu icon Acil Yardım! 1.4 quicksilver stop ediyor son mesaja git 763 0 ozcank
konu icon 307 1.6 xt yürüyünce gelen ses son mesaja git 1747 11 Pejo58
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 28759 22 Pejo58
konu icon 407 ÇEKMİYOR son mesaja git 3678 6 Oyk2147
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26072 19 wolkan35
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 2499 5 yigitmustafa
konu icon 1.4hdi / 1.4tdci rölanti arızası yardım edin lütfe son mesaja git 234 0 omersardogan
konu icon Kolçak Montajı son mesaja git 871 0 2016active1.6Hdi
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
208adem1 2
SerkanPinar 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English