Peugeot Türkiye Forumları Peugeot Yedek Parça
Anasayfa PT Giriş Sayfası Forum Anasayfası Forum Anasayfası >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı hakushen Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2018
Konum: Türkiye
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı hakushen Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ)
    Gönderim Zamanı: 16 Ekim 2018 Saat 11:43
Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler.

Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir.

Öncelikle aracınızda "Automatic Gear Fault" yazısı veya çekişinde hissettiğiniz bir sorun varsa, vites değişiminde ciddi vuruntular varsa ilk yapacağınız işlem "Şanzıman beynini güncelletme" olacaktır. Motorla uyumlu çalışabilmesi için ise "Motor beynini güncelletme"niz gerekmektedir.
Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım.

Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa.

307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz.

Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.

Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz.

Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden.

Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti.

Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü.

Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz.

Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir.

Yukarıda yazacaklarımı özetlersek,
1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin
2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın.
3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin.
4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin
5) Selenoidleri değiştirin
6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon.
Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir.


Düzenleyen hakushen - 17 Ekim 2018 Saat 14:33
Çevrimdışı sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 308 1.6 vti 120 bg
Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 12049
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ekim 2018 Saat 14:30
araştırma vebilgilendirme için teşekkürler. Clap 
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Çevrimiçi HasGur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 48
Aracı : Civic, SuperB, Pug 307
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018
Konum: Ankara
Durum: Aktif
Mesajlar: 455
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı HasGur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Ekim 2018 Saat 21:03
Teşekkürler... Metni paragraflara bölüp aralarına birer boş satır ekleyebilirseniz okumak kolaylaşacaktır.
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB
Çevrimdışı hakushen Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2018
Konum: Türkiye
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 20
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı hakushen Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Ekim 2018 Saat 14:24
Arkadaşlar yağ miktarı ile ilgili bir düzenleme yaptım bilginiz olsun. Rica ederim. Aracımın kötü anılmasını veya insanların ustalara gereksiz para kaptırmasını istemem.


Düzenleyen hakushen - 17 Ekim 2018 Saat 14:33
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon HATA BİLDİRİMİ son mesaja git 234 4 27BEN80
konu icon 308 (t8) kafalık son mesaja git 34 0 grk
konu icon Devir yukselmesi son mesaja git 761 8 Emirseng
konu icon 301 5. Vitese geçmiyor son mesaja git 46 0 fragman
konu icon bakım kilometresi normalden hızlı düşüyor son mesaja git 49 0 gregor samsa
konu icon 206 otomatik kendi kendine gaz verme sorunu son mesaja git 250 10 Frt-Aydin
konu icon 206 Hararet Göstergesi Sorunu son mesaja git 2675 30 talip206
konu icon Motorda Titreme sorunu son mesaja git 94 0 conteo
konu icon Akşehirden selamlar son mesaja git 14 3 peugotayfun
konu icon Merhaba son mesaja git 6 2 peugotayfun
konu icon Selenoid valf arızası?? son mesaja git 389 3 arachnid
konu icon 307 ÖN CAM son mesaja git 2737 10 okan77
konu icon Araç Yakıt Problemi son mesaja git 117 0 demirtaskerem
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 445 2 talip206
konu icon Kış lastiği ebatları ve antifiriz önerisi. son mesaja git 340 5 Dadas
konu icon 307 1.4 benzinli 90 hp araçlarda LPG Kullanımı son mesaja git 335 1 sonerkyl
konu icon Lastik sensoru son mesaja git 366 1 sonerkyl
konu icon Dizel yarı otomatik baskı balata ömrü son mesaja git 356 1 sonerkyl
konu icon Motor arıza ikaz lambası neden yanıyor? son mesaja git 266 2 sonerkyl
konu icon Lpg de benzin ibresi düşmesi sorunu ucuz çözüm son mesaja git 27766 120 Frt-Aydin
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2018 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 64
HasGur 25
GökhaN 23
OguzhanKucuk61 18
talip206 17
f4t1hltn 15
peugotayfun 13
x571 9
Frt-Aydin 9
27BEN80 7
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2018
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.