Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ)

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47214
Tarih: 18 Nisan 2024 Saat 04:58
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ)
Mesajı Yazan: hakushen
Konu: Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ)
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2018 Saat 11:43
Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler.

Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir.

Öncelikle aracınızda "Automatic Gear Fault" yazısı veya çekişinde hissettiğiniz bir sorun varsa, vites değişiminde ciddi vuruntular varsa ilk yapacağınız işlem "Şanzıman beynini güncelletme" olacaktır. Motorla uyumlu çalışabilmesi için ise "Motor beynini güncelletme"niz gerekmektedir.
Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım.

Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa.

307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz.

Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.

Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz.

Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden.

Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti.

Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü.

Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz.

Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir.

Yukarıda yazacaklarımı özetlersek,
1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin
2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın.
3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin.
4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin
5) Selenoidleri değiştirin
6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon.
Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2018 Saat 14:30
araştırma vebilgilendirme için teşekkürler. Clap 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2018 Saat 21:03
Teşekkürler... Metni paragraflara bölüp aralarına birer boş satır ekleyebilirseniz okumak kolaylaşacaktır.

-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: hakushen
Mesaj Tarihi: 17 Ekim 2018 Saat 14:24
Arkadaşlar yağ miktarı ile ilgili bir düzenleme yaptım bilginiz olsun. Rica ederim. Aracımın kötü anılmasını veya insanların ustalara gereksiz para kaptırmasını istemem.


Mesajı Yazan: ugrcnklc@hotmail.com
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2019 Saat 05:10
MERHABA,

Öncelikle paylaşımlarınız için çok tesekkur ederim. 1 haftadir sabah işe giserken aracım rampada kaliyor. Automatic gear faalt hatası veriyor. Stop Edip tekrar çalışıyorum sonrasinda herhangi bir hata vermiyor. Ayrica yine sogukken düz yolda gaza basıyorum ayağımı hafif çektiğinde sağ ön taraf tan küçük bir ses geliyor. Sanki birsey surtunuyor gibi. Arabadan çok anlamiyorum. Bu yukarda yazdıklarınızı İstanbul'da yaptirabilecegim dürüst bir usta bilen varmı acaba ?


Mesajı Yazan: yolcuhb
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2019 Saat 12:06
arkadaşlar merhaba. aranıza henüz katıldım. adım halil. istanbulda yaşıyorum. peugeot 307 XR otomatik vites bir aracım var yaklaşık 3 aydır. ilk arabam ve sanırım karşılaşmadığım sorun, yanmayan ışık, okunmayan hata kalmadı. baya bir tecrübeliyim yani (: benim sorum şu. bu başlıktaki sorun bende de var.

1 ay önce şanzumanın iç parçalarını komple değiştirdim yağ yaktığı için. 3.500,00 tl gibi bir rakama. maslak oto sanayide. fakat bir gün sonra aynı hatayı aldım. ustaya götürdüm. o da beni bir elektrikçiye götürdü. aracı PC ye bağladı ve hataları iptal et dedi. ışıklar söndü ve hatayı tekrar vermedi. ta ki dün akşama kadar. fakat aracı kapat aç yaptıktan sonra yine sorun kalmadı.

şimdi bu sorunun mekanik olmadığını gösterir doğru muyum? yani iç aksam sorunlu değil sadece sistemsel hatalar var. ikinci sorum da ustanın aracı bağladığı alet aliexpres te 200-250 tl civarı satılıyor. ve ustanın yaptığı bütün işlemleri yapıyor. her arıza verdiğinde maslağa gideceğime bunlardan bir tane alıp kullansam olur mu? içinizde kullanan var mı? tavsiye eder misiniz?

hayırlı forumlar.


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2019 Saat 20:44
arkadaşlar iyi akşamlar 2003 model 307 sw aracımda şöyle bir problem mevcut : araç yaklaşık 30-40 km yol gidene kadar herhangi bir problem yok yaz kış farketmiyor 30-40 km gittikten sonra durduğumda baya yavaşladığımda araç yürümüyor devir 5000 ni falan görüyor anca vitesi manüel konuma alıyorum 1,2,3,4 yazması gereken ekranda sadece D yazıyor ve araç anca bağırıyor buna bağlı selonid valfler değişti yağ değişti sorun yine çözülmedi sonrasında arka kapak açıldı burç teflon ve bir bant değişti ve çıltım otobana 100-150 bastım yol ayrımında yavaşladım tekrar gaza bastım ve maalesef arıza devam ediyor hiçbir değişiklik olmadı sadece vuruntu ortadan kalktı ne yapacağım bilmiyorum başına gelen veya önerisi olan varmı 



Mesajı Yazan: xlennonx
Mesaj Tarihi: 15 Ekim 2019 Saat 11:49
Orjinalini yazan: aunal2811 aunal2811 Yazdı:

arkadaşlar iyi akşamlar 2003 model 307 sw aracımda şöyle bir problem mevcut : araç yaklaşık 30-40 km yol gidene kadar herhangi bir problem yok yaz kış farketmiyor 30-40 km gittikten sonra durduğumda baya yavaşladığımda araç yürümüyor devir 5000 ni falan görüyor anca vitesi manüel konuma alıyorum 1,2,3,4 yazması gereken ekranda sadece D yazıyor ve araç anca bağırıyor buna bağlı selonid valfler değişti yağ değişti sorun yine çözülmedi sonrasında arka kapak açıldı burç teflon ve bir bant değişti ve çıltım otobana 100-150 bastım yol ayrımında yavaşladım tekrar gaza bastım ve maalesef arıza devam ediyor hiçbir değişiklik olmadı sadece vuruntu ortadan kalktı ne yapacağım bilmiyorum başına gelen veya önerisi olan varmı 


Benim aracımda da benzer bir arıza olmuştu.Aracım ısınana kadar süper 30 40 km sonra 1.viteste kaçırma olayı  ve 3.vitese atlama bazen de boşta gidiyormuş gibi oluyordu.

TÜRBÜN-HİDROLİK BEYİN-YAĞ-YAĞ POMPASI-YAĞ FİLTRESİ VE ŞANZUMAN SOKETİ (ISI SENSÖRÜNÜN OLDUĞU KABLO) değişti.Çok şükür 1 aydır sorun yaşamıyorum.


-------------
Citroen Xsara 2002 1.6 LPG Otomatik


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2019 Saat 10:48
iyi günler bu işlemleri nerde yaptırdınız birde maliyeti ne kadar oldu


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 19 Ekim 2019 Saat 10:49
Orjinalini yazan: xlennonx xlennonx Yazdı:

Orjinalini yazan: aunal2811 aunal2811 Yazdı:

arkadaşlar iyi akşamlar 2003 model 307 sw aracımda şöyle bir problem mevcut : araç yaklaşık 30-40 km yol gidene kadar herhangi bir problem yok yaz kış farketmiyor 30-40 km gittikten sonra durduğumda baya yavaşladığımda araç yürümüyor devir 5000 ni falan görüyor anca vitesi manüel konuma alıyorum 1,2,3,4 yazması gereken ekranda sadece D yazıyor ve araç anca bağırıyor buna bağlı selonid valfler değişti yağ değişti sorun yine çözülmedi sonrasında arka kapak açıldı burç teflon ve bir bant değişti ve çıltım otobana 100-150 bastım yol ayrımında yavaşladım tekrar gaza bastım ve maalesef arıza devam ediyor hiçbir değişiklik olmadı sadece vuruntu ortadan kalktı ne yapacağım bilmiyorum başına gelen veya önerisi olan varmı 


Benim aracımda da benzer bir arıza olmuştu.Aracım ısınana kadar süper 30 40 km sonra 1.viteste kaçırma olayı  ve 3.vitese atlama bazen de boşta gidiyormuş gibi oluyordu.

TÜRBÜN-HİDROLİK BEYİN-YAĞ-YAĞ POMPASI-YAĞ FİLTRESİ VE ŞANZUMAN SOKETİ (ISI SENSÖRÜNÜN OLDUĞU KABLO) değişti.Çok şükür 1 aydır sorun yaşamıyorum.
Nu işlemleri nerede yaptırdınız birde maliyeti ne kadar oldu


Mesajı Yazan: taaammm12
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2019 Saat 06:58
KARDEŞ  SENİN  ARACINDAKİ  ARIZA  SENİN ARACINLA  ALAKALI BİR SORUN  BUNU  GENELLEME  DÜZELTTİYSE  BU SORUNUN  AYNI  MARKA  MODEL PEUGEOT  ARAÇLARINDA ŞANZUMAN MOTOR vs vs.  SORUNU  OLACAK  DİYE  BİRŞEY  YOK  araçlarda  oluşan  birçok  problem  kullanıcının   deneyimsiz'liğinden  kaynaklanıyor!!!



-------------
asıl branş ford ama peugeot hertürlü uzmanlığımda ONLİNE


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2019 Saat 20:12
Orjinalini yazan: taaammm12 taaammm12 Yazdı:

KARDEŞ  SENİN  ARACINDAKİ  ARIZA  SENİN ARACINLA  ALAKALI BİR SORUN  BUNU  GENELLEME  DÜZELTTİYSE  BU SORUNUN  AYNI  MARKA  MODEL PEUGEOT  ARAÇLARINDA ŞANZUMAN MOTOR vs vs.  SORUNU  OLACAK  DİYE  BİRŞEY  YOK  araçlarda  oluşan  birçok  problem  kullanıcının   deneyimsiz'liğinden  kaynaklanıyor!!!

iyi akşamlar söz konusu yazıyı benim için yazdı iseniz aynı modeli yaklaşık 7 yıldır kullnıyırum amacım sadece tecrübe edinmek illaki her aracın kendine has problemleri vardır ayrıca kullanıcı hatası kısmı na katılmıyorum çünkü şanzımancılar genelleme olmasın ama ufacık bir iş için bile hemen komple revizyon diyor neyse tartışmaya gerek yok fikir alış verişi varsa yapalım yoksa yorulmanın gereği yok 


Mesajı Yazan: lthec
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2019 Saat 17:27
Bana ilk aldığım automatic gear fault uyarısında şanzıman revizyonu demişlerdi. Aracım o zaman 75.000 km deydi. 3 set selenoid valf+yağ  değiştirerek 200.000 km ye kadar idare ettim. 200.000 km de şanzıman revizyonu yaptırdım.

-------------
L T H E C


Mesajı Yazan: aunal2811
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2019 Saat 21:20
Orjinalini yazan: lthec lthec Yazdı:

Bana ilk aldığım automatic gear fault uyarısında şanzıman revizyonu demişlerdi. Aracım o zaman 75.000 km deydi. 3 set selenoid valf+yağ  değiştirerek 200.000 km ye kadar idare ettim. 200.000 km de şanzıman revizyonu yaptırdım.
ya aslında çok büyük bi problem değil ama işte sinek küçük mide bulandırıyor sadece 


Mesajı Yazan: emir.bulut
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2019 Saat 22:44
Arkadaşlar peugeot un şanzıman sıkıntısı ısıdan dolayı olduğunu düşünüyorum,şanzıman soğutucuyu temizledim ve termostatı söktüm hararetim 90 dereceyi geçmiyor ve bahsedilen tüm sorunlar geçti çok şükür.ustaya vs gitmektense öncelikle bunları deneyebilirsiniz.1 hafta boyunca bu sorunlar yüzünden araçta sökmedik yer bırakmadım sonuç ısı ve ısıdan dolayı beyine eklenen hatalar...ısıyı çöz beyini sıfırla yapılacak işlem bu arkadaşlar ...


Mesajı Yazan: YavuZ21
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2023 Saat 10:56
Benim aracım otomatik bı süre çalıştıktan sonra durdugumda viteste bı vuruntu oluyor ve vitesi 2 atıyor manuele aldığımda d de kalıyor stop etikyen sonra düzeliyor sonra yine öyle oluyor guncelleme yaparsam duzelirmi



Mesajı Yazan: Cemalettin373437
Mesaj Tarihi: 23 Ekim 2023 Saat 11:47
Merhaba çözüm bulabildiniz mi


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2023 Saat 09:21
Orjinalini yazan: YavuZ21 YavuZ21 Yazdı:

Benim aracım otomatik bı süre çalıştıktan sonra durdugumda viteste bı vuruntu oluyor ve vitesi 2 atıyor manuele aldığımda d de kalıyor stop etikyen sonra düzeliyor sonra yine öyle oluyor guncelleme yaparsam duzelirmi


Düzelme ihtimali var ama düşük denemek gerekiyor yazılım güncellemeyi. Siz peki yağ durumu ve sağ soğutucusunu kontrol ettirdiniz mi? arıza kodlarına baktırdınız mı.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: modiemlak
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2024 Saat 22:44
Beni ararmısınız müsaitseniz sıfır şanzuman 1 sene sonra 2.vitesden 1 geçerken vuruyor ve soğukken D ye aldığımda 4 bin devire gelip kaçırıyor sonra araç ilerliyor 05359500990


Mesajı Yazan: SametRcz
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2024 Saat 02:25
saolun



Mesajı Yazan: Eycof
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2024 Saat 14:32
AL4 şanzıman için bi tanıdık vasıtası ile şanzımancıya gittim ve bilgisayara bağlandı gaz pedalı potansiyemetresi arıza vermiş ondan dolayı şanzıman korumaya geçiyormuş ORJİNAL yazılım ile arızayı sildi şimdilik sorun düzeldi tavsiyem orijinal program ile baktırmanız sorunun ne olduğu çıkayor çoğu usta direk valfleri değiştiriyor yada öyle diyor ve ufak bi arıza yı şanzıman inecek diyip geçiriyor GEÇMİŞ OLSUN TEKRAR 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net