|
lütfen yardım arkadaşlar 206 otomatik şanzıman |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Serhatk92
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2003 Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2021 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Serhatk92
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 26 Şubat 2021 Saat 22:22 |
2002 model 206 otomatik şanzıman aracım. sorunum şu şekilde selenoid valf şanzıman yağı ve türbin revizyonu yapıldı aracın fakat hala stabil sorun devam ediyo. aracım 1. ve 2. viteste hiç bir sıkıntı yok yokuşta geri kaçırma yok hızlanması herşeyi süper fakat araç kendini 3.vitese attığı an gaza basınca sanki boştaymış gibi bağrıyor ve gitmiyor fakat bu sadece 3.vitese geçtiğinde oluyo diğer viteslerde hiçbir problem yok . arıza ışığı vs hiçbişey yakmıyor. nedir bunun sorunu bana bi yardım edin lütfen.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhabalar hocam. şanzuman komple revizyon yapılmış ama aracınızda 2 adet ana selenoid ve 5 adet vites geçiş selenoid valfleri var 3 vites valfinde sorun olabilir. soket ve beyinden kaynaklı sorun olabilir. Araç şanzuman revizyonu yapıldıktan sonra selenoidler araca tanıltıldımı.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
sozuak
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 406-2 Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 74 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Eğer aracı D ye alınca dışarıdan vites kutusunun ön kısmındaki siyah kapak tarafı vızıldama duyuyorsanız yeni versiyon selenoidler için program güncel demektir.
Öte yandan o vızıldama 100Hz ile sürülen basınç regülasyon selenoidine ait olduğundan (diğeri debriyaj kilitleme selenoidi ki 2. vites ve sonrasında aktif olur) basınç hatası verip 3. viteste kalmasını gerektirir. Öncelikle vites kutusunu açtırmadan vites kutusu konnektörü üzerinden selenoidlerin her birini tek tek ölçüp bağlantı var mı ve omajları doğru mu görmek mümkün. Eğer bağlantı varsa da öncelikle hidrolik bloğu çıkartıp evs1-6 şeklinde aynı düzlemde sıralı biri alt tarafta selenoidlere bakmak lazım. Tıkanmış , gevşemiş olabilir. Ben geçenlerde komple vites kutusunu revize ettim. Aldığım conta takımı içinde 40 kadar oring vs vardı. Bu tamirciler tenezzül edip çoğunu değiştirmiyor. Bu valflerin de altında yastık şeklinde oringler var. Değiştirmedikleri gibi kontrol bile etmiyorlar. |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |