Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

lütfen yardım arkadaşlar 206 otomatik şanzıman

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50713
Tarih: 20 Nisan 2024 Saat 13:23
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: lütfen yardım arkadaşlar 206 otomatik şanzıman
Mesajı Yazan: Serhatk92
Konu: lütfen yardım arkadaşlar 206 otomatik şanzıman
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2021 Saat 22:22
arkadaşlar herkese meraba.
 2002 model 206 otomatik şanzıman aracım.
sorunum şu şekilde selenoid valf şanzıman yağı ve türbin revizyonu yapıldı aracın fakat hala stabil sorun devam ediyo. aracım 1. ve 2. viteste hiç bir sıkıntı yok yokuşta geri kaçırma yok hızlanması herşeyi süper fakat araç kendini 3.vitese attığı an gaza basınca sanki boştaymış gibi bağrıyor ve gitmiyor fakat bu sadece 3.vitese geçtiğinde oluyo diğer viteslerde hiçbir problem yok . arıza ışığı vs hiçbişey yakmıyor. nedir bunun sorunu bana bi yardım edin lütfen.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2021 Saat 09:15
Merhabalar hocam. şanzuman komple revizyon yapılmış ama aracınızda 2  adet ana selenoid ve 5 adet vites geçiş selenoid valfleri var 3 vites valfinde sorun olabilir. soket ve beyinden kaynaklı sorun olabilir. Araç şanzuman revizyonu yapıldıktan sonra selenoidler araca tanıltıldımı. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sozuak
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2021 Saat 22:00
Eğer  aracı D ye alınca dışarıdan  vites kutusunun ön kısmındaki siyah kapak tarafı vızıldama duyuyorsanız yeni versiyon selenoidler için program güncel demektir. 
Öte yandan o vızıldama 100Hz ile sürülen basınç regülasyon selenoidine ait olduğundan (diğeri debriyaj kilitleme  selenoidi ki 2. vites ve sonrasında aktif olur) basınç hatası verip 3. viteste kalmasını gerektirir.

Öncelikle vites kutusunu açtırmadan vites kutusu konnektörü üzerinden selenoidlerin her birini tek tek ölçüp bağlantı var mı ve omajları doğru mu görmek mümkün. Eğer bağlantı varsa da  öncelikle hidrolik bloğu çıkartıp  evs1-6 şeklinde aynı düzlemde sıralı biri alt tarafta  selenoidlere bakmak lazım. Tıkanmış , gevşemiş olabilir.

Ben geçenlerde komple vites kutusunu revize ettim.  Aldığım conta takımı içinde 40 kadar oring vs vardı. Bu tamirciler tenezzül edip çoğunu değiştirmiyor. Bu valflerin de altında yastık şeklinde oringler var.  Değiştirmedikleri gibi kontrol bile etmiyorlar. 




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net