|
2014 130 HP 1.2 Benzinli 308 Motor Arızası |
Yanıt Yaz | Sayfa <123 |
Yazar | |
hakanbngl24
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : 2014 308 1.2 VTİ 130 HP Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2019 Konum: ANTALYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hakanbngl24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
|
2014 308 1.2 VTİ 130 HP
|
dijital elektirik
1. Vites Yaşı : 44 Aracı : 2017 Kayıt Tarihi: 15 Şubat 2019 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı dijital elektirik
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
selam geçmiş olsun bu tarz elektronik arızalar zor çözülüyor benimde bi aracımda basıma gelmişti sizin anlattıklarınıza göre ya bir sensör bu arızayı yaptırıyor yada beyin bence kolay gelsin umarım en kısa zamanda çözülür
|
hakanbngl24
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : 2014 308 1.2 VTİ 130 HP Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2019 Konum: ANTALYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hakanbngl24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Önce başka bir serviste gittim, ardından peugeot yetkili servisine gittim. Sonuç şöyle;
Servis, araçta herhangi bir kusur ya da problem bulamadı. Araçta tekleme, devir kesme gibi sorunlarda görülmeyince bujiler kontrol edildi. Eski sahibinin bana taahhüt ettiği gibi 60 bin de değişmiş zaten. Araç şu anda 63 bin de. Bujilerin yeni dediler ve bobin konusunda da sorun olmadığını söylediler. Silindirlerin hasar alması durumunda bunun arabanın durumuna yansıması gerektiğini ama aracın çekişinde de herhangi bir problem olmadığını söylediler. Son ihtimal yetkili servise gidip yazılım güncelleme ya da detaylı inceleme kaldı. Bende direk sıcağı sıcağına yetkili servise gittim. Yetkili servise açık açık garanti kapsamında olmadığı için kendi ustama yaptırdığımı ve araçta gözle görünür herhangi bir problem olmadığını anlattım. 3 ayrı servisin kontrol ettiğini de ilettim. Sonuç olarak randevu almamı ve aracın bilgisayara bağlanması gerektiğini söylediler. 400 TL sadece tespit için ciddi bir rakam diye ısrar etmeme rağmen diğer markalar arasında en ucuzu biz sunuyoruz gibi bir savunmaları oldu sadece. Yaklaşık 1 gün süreceğini ve gerekirse tek tek her kablonun ölçümü yapılacağını, sorunun kesin bulunacağını söylediler. Peki ya gerçekten bir problem yoksa dediğimde bana sadece cihaz bağlama ücreti olarak 250 TL verirsiniz dediler. Umarım bu 250 TL içine güncelleme de dahildir. Çünkü en azından aracı güncellemiş olurum diye düşünüyorum. Acaba başka illerde fiyatlar nasıl ? Ben bu durumda motor ikaz lambasını söndüremediğim için 400 TL yi gözden çıkartıp bu testi yaptırmaktan başka çare göremiyorum... Sorunuza cevap vermeyi unuttuğum için mesajı düzeltiyorum. Araç hem servis görmüş hem de dışarıda yaptırılmış. Yani düzenli bir yetkili servis geçmişi yok maalesef. Yalnız servis geçmişine bir göz attığımda şunu gördüm ki araç 2-3 kere motor ışığı yanıyor diye not düşülmüş. 2018 in 7. Ayından kalma kayıt bile var... Yani bir sorun olsa şimdiye kadar araç çalışamaz duruma gelirdi diye düşünüyorum. Beyinde hata olabilir mi ? Çok saçma bir durumun içine düştüm
Düzenleyen hakanbngl24 - 16 Mayıs 2019 Saat 16:04 |
|
2014 308 1.2 VTİ 130 HP
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Rica ederim. dediğim üniversal arıza tespit cihazları bazen böyle farklı kodlar verebiliyor. Onun için en sonuç orjinal cihazla bakmakıtır. Bazı özel servislerin ellerinde oluyor. 400 tl uçmuş açıkcası servis.Birde sormak istediğim aracın eski aracı özel servistemi yaptırmış yoksa yetkili servistemi. eğer önceki işlemler yetkili serviste yapıldıysa peugeot mekezi arayarak bu sorunun ücretsiz yapılmasını isteyebilirsiniz aracınızın garantisi bitmiş olsa bile bu işlemler ücretsiz yapılıyor. Kurum oluşması durumu genelde aracı düşük devirlerde kullanımdan kaynaklı oluyor. Facebook peugeot 308 grupları var hocam ve sizin durumunuzda olan kullanıcı yorumları okumuştum. Çok fazla detaylı bilgi içinde malesef yetkili servis gitmek gerekiyor. 400 tl çok yüksek dediğim peugeot genel merkezi arayın yardımcı olacaklardır.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
hakanbngl24
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : 2014 308 1.2 VTİ 130 HP Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2019 Konum: ANTALYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hakanbngl24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. İnşallah cümlemiz kazasız belasız bineriz.
Arabayı servise götürmek istedim fakat telefonda arıza tespiti için 400 lira istediler şok oldum. Hiçbir işlem yapmadan sadece tespit için 400 duyunca gözlerim büyüdü açıkçası. Kronik bir sorundu derken benzer sorunları çözümleri olmuş sanırım ? Bu konuda bilginiz varsa daha detaylı anlatabilir misiniz acaba ? Forumda da benzer konu görmeyince sadece benim başıma mı geldi acaba diye düşünmedim değil. Yetkili servise bizzat bağlatıp da baktırmadım, belki de güncelleme gerekiyordur çünkü eski sahibinin de sanayi de bakım yaptırdığını düşünüyorum. Öneriler içinde teşekkür ederim, ustama ilettim değerlendireceğim. Birde şu kod işini sormak isterim. Yazdığım kodları neden internette bulamadım, anlamadım
|
|
2014 308 1.2 VTİ 130 HP
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dilerim.Hocam sorun kronik olan bir sorundu serviste sanırım bütün gerekli işlemler yapılmış. Muhtemel siz öncelikle bujilerinizi değiştirin. derim. Birde araca würt gibi kaliteli enjektör temizleyici atıp belli bir süre yüksek devirde kullanın. Peki aracınızı hiç yetkili servise götürdünüzmü sanayide genelde üniversal cihazlar ile arıza kodlarına bakılıyor. Orjinal yazılımla bakılması daha iyi olacaktır. Birde serviste güncel yazılım yüklenmişmi araca bu konuda bilginiz varmı.Bana ateşleme sistemi ile ilgili bir sıkıntı var gibi geliyor.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
hakanbngl24
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : 2014 308 1.2 VTİ 130 HP Kayıt Tarihi: 16 Mayıs 2019 Konum: ANTALYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hakanbngl24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Öncelikler herkese merhaba. Forum da yeniyim ve ufakta olsa konulara göz gezdirdim ama benzer bir sorun bulamadığım için konu açma gereği duydum. Yani daha önceden bu konu açılmışsa lütfen kusura bakmayın.
2014 1.2 130 Hp bir 308 aldım. Allure donanıma ek olarak Cam tavan,Anahtarsız çalıştırma ve start-stop mevcut. Aracımdan çok memnunum fakat çözemediğim bir sıkıntı kafamı çok kurcalıyor ve sizlere danışmak istedim. Araç Henüz 63 bin km de ve gayet bakımlı ve temiz. Asıl sıkıntı sürekli yanan motor arızası simgesi... Ben aracı aldıktan 1 gün sonra motor arızası sembolü yanmaya başladı ama expertiz raporuna ve kendi ustamın aracı incelemesinin sonucuna bakınca araçta hiçbir sorun görünmemekte. Motor arızası yandıktan sonra motorun kendini korumaya alıp gücü kısıtlaması sonucunda beygirde belirli bir oranda düşüş oldu ( Bunu genelde vuruntu sensörü hata verdiğinde yaparmış) ama bu kesinlikle aracın çekişine, gidişine ya da devirlenmesine yansımadı. Araçta rölantideyken devir düşmesi ya da stop etme de yok, tekleme de yok. Asıl enteresan bölüm bundan sonra başlıyor. Aracı bilgisayara bağladık ve %95 i geçici olan hata kodlarının hepsi silindikten sonra 2 tanesini bir türlü silemedik * Kod 1 : P1032 66 Kıvılcımdan önce otomatik ateşleme (gürültü) ( düşük oranda) * Kod 2 : P3060 66 Vuruntu Sensörü Bu kodlar bir türlü silinemedi ve aracın uzun uzuunn incelenmesi sonucunda araçta gözle görünür bir problem de bulunamadı. Ustam bu aracın motorunu açıp incelemem lazım dedi. Ustamın yorumladığı kadarı ile kötü yakıt kullanımı, Silindir de kurum birikmesi ya da sibop yanması dedi ama bu km ve temizlikteki bir arabanın bunu yapmış olması bana hiç normal gelmedi... Aracın eski sahibi ile görüştüm ve aynı hatayı kendisinin de aldığını ve ona da motoru açmaları gerektiğini söylemişler. Açtırmış ve temizletmiş, ne gerekiyorsa yapmış fakat yaklaşık 6 ay sonra motor arıza sembolü tekrar ara ara yanmaya başlamış. Yani yaklaşık 3-4 ay önce bu arabanın motoru açılmış ve temizlenmiş. Şimdi en az 2-3 bin tl lik masrafı göze alıp motoru açtırmalı mıyım ? Yoksa başka alternatif çözümlere mi yönelmeliyim bilemedim.... Ayrıca eski sahibi Ankara da ki Peugeot bayisinde ki ustasından 308 lerde bu durumun kronik olduğunu duymuş ve bende Antalya da ki kendi ustamdan benzer bir cümle duydum. Şimdi eğer sorun kötü yakıt kullanımı ise nasıl çözerim ? Vuruntu sensörü bozuksa nasıl çözerim ? Bu vuruntu sensörü motorun neresindedir ve motor açılmadan değiştirilebilir mi ? Buji ya da ateşleme bobin değişimi ne derece işime yarar ? Bazı gelişmiş motorlarda, ateşleme bobini bozulan silindire gönderilen yakıtı keserek katalitik konvertörün zarar görmesini engeller gibi bir şeyler okumuştum. Silinen hata kodları arasında katalitik konvertör hatası da vardı ama o şu anda yok. Motorun hava filtresi ve egzoz kanallarının temizliği hakkında da tavsiye aldım. Aracı çalıştırdığım zaman yol bilgisayarında " Motor arızası, aracınızı lütfen tamir ettiriniz" yazıyor ve 3 kere bip sesi geldikten sonra uyarı gidiyor. Bilgisayarla hata kodları silindikten sonra araba çalışır durumdayken motor arızası hiç yakmıyor. Sadece ilk marştan sonra yol bilgisayarına uyarı geliyor. Fakat bu akşam araç soğukken biraz devirli kullanmak durumunda kaldım ve araç yürür durumdayken de motor arıza uyarısının sabit şekilde yandığını gözlemledim. Şu anda tamamen kafam karışmış durumda... Belki de gerçekten motor içerisinde bir arıza var ya da başka bir ufak parçanın yol açtığı bir uyarı hatası var.. Ben içinden çıkamadım size danışmak istedim bu konuda. Tekrar belirteyim ki araçta tekleme, yığılma, şanzuman hatası, vites geçiş sıkıntısı, devirlenme ya da stop etme gibi bir problem yok . Gayet canavar gibi araç çok da memnunum. Bu konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var, şimdiden okuma nezaketini gösterip yol gösterecek olanlara çok teşekkür ederim.
|
|
2014 308 1.2 VTİ 130 HP
|
Yanıt Yaz | Sayfa <123 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |