Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

2014 130 HP 1.2 Benzinli 308 Motor Arızası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T9 (2014-2021)
Forum Tanımlaması: Tamamen yenilenmiş Peugeot 308 2014 yılında üretime başlamıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=48115
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 00:59
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 2014 130 HP 1.2 Benzinli 308 Motor Arızası
Mesajı Yazan: hakanbngl24
Konu: 2014 130 HP 1.2 Benzinli 308 Motor Arızası
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2019 Saat 02:37
Öncelikler herkese merhaba. Forum da yeniyim ve ufakta olsa konulara göz gezdirdim ama benzer bir sorun bulamadığım için konu açma gereği duydum. Yani daha önceden bu konu açılmışsa lütfen kusura bakmayın.

2014 1.2 130 Hp bir 308 aldım. Allure donanıma ek olarak Cam tavan,Anahtarsız çalıştırma ve start-stop mevcut.
Aracımdan çok memnunum fakat çözemediğim bir sıkıntı kafamı çok kurcalıyor ve sizlere danışmak istedim.
Araç Henüz 63 bin km de ve gayet bakımlı ve temiz.
Asıl sıkıntı sürekli yanan motor arızası simgesi...
Ben aracı aldıktan 1 gün sonra motor arızası sembolü yanmaya başladı ama expertiz raporuna ve kendi ustamın aracı incelemesinin sonucuna bakınca araçta hiçbir sorun görünmemekte.
Motor arızası yandıktan sonra motorun kendini korumaya alıp gücü kısıtlaması sonucunda beygirde belirli bir oranda düşüş oldu ( Bunu genelde vuruntu sensörü hata verdiğinde yaparmış) ama bu kesinlikle aracın çekişine, gidişine ya da devirlenmesine yansımadı. Araçta rölantideyken devir düşmesi ya da stop etme de yok, tekleme de yok.
Asıl enteresan bölüm bundan sonra başlıyor. Aracı bilgisayara bağladık ve %95 i geçici olan hata kodlarının hepsi silindikten sonra 2 tanesini bir türlü silemedik
* Kod 1 : P1032 66 Kıvılcımdan önce otomatik ateşleme (gürültü) ( düşük oranda)
* Kod 2 : P3060 66 Vuruntu Sensörü
Bu kodlar bir türlü silinemedi ve aracın uzun uzuunn incelenmesi sonucunda araçta gözle görünür bir problem de bulunamadı. Ustam bu aracın motorunu açıp incelemem  lazım dedi.
Ustamın yorumladığı kadarı ile kötü yakıt kullanımı, Silindir de kurum birikmesi ya da sibop yanması dedi ama bu km ve temizlikteki bir arabanın bunu yapmış olması bana hiç normal gelmedi...
Aracın eski sahibi ile görüştüm ve aynı hatayı kendisinin de aldığını ve ona da motoru açmaları gerektiğini söylemişler. Açtırmış ve temizletmiş, ne gerekiyorsa yapmış fakat yaklaşık 6 ay sonra motor arıza sembolü tekrar ara ara yanmaya başlamış. 
Yani yaklaşık 3-4 ay önce bu arabanın motoru açılmış ve temizlenmiş. Şimdi en az 2-3 bin tl lik masrafı göze alıp motoru açtırmalı mıyım ? Yoksa başka alternatif çözümlere mi yönelmeliyim bilemedim.... Ayrıca eski sahibi Ankara da ki Peugeot bayisinde ki ustasından 308 lerde bu durumun kronik olduğunu duymuş ve bende Antalya da ki kendi ustamdan benzer bir cümle duydum.
Şimdi eğer sorun kötü yakıt kullanımı ise nasıl çözerim ?
Vuruntu sensörü bozuksa nasıl çözerim ? 
Bu vuruntu sensörü motorun neresindedir ve motor açılmadan değiştirilebilir mi ?
Buji ya da ateşleme bobin değişimi ne derece işime yarar ?
Bazı gelişmiş motorlarda, ateşleme bobini bozulan silindire gönderilen yakıtı keserek katalitik konvertörün zarar görmesini engeller gibi bir şeyler okumuştum. Silinen hata kodları arasında katalitik konvertör hatası da vardı ama o şu anda yok.
Motorun hava filtresi ve egzoz kanallarının temizliği hakkında da tavsiye aldım.
Aracı çalıştırdığım zaman yol bilgisayarında " Motor arızası, aracınızı lütfen tamir ettiriniz" yazıyor ve 3 kere bip sesi geldikten sonra uyarı gidiyor. Bilgisayarla hata kodları silindikten sonra araba çalışır durumdayken motor arızası hiç yakmıyor. Sadece ilk marştan sonra yol bilgisayarına uyarı geliyor. Fakat bu akşam araç soğukken biraz devirli kullanmak durumunda kaldım ve araç yürür durumdayken de motor arıza uyarısının sabit şekilde yandığını gözlemledim.
Şu anda tamamen kafam karışmış durumda... Belki de gerçekten motor içerisinde bir arıza var ya da başka bir ufak parçanın yol açtığı bir uyarı hatası var.. Ben içinden çıkamadım size danışmak istedim bu konuda.
Tekrar belirteyim ki araçta tekleme, yığılma, şanzuman hatası, vites geçiş sıkıntısı, devirlenme ya da stop etme gibi bir problem yok . Gayet canavar gibi araç çok da memnunum. Bu konu hakkında yardımınıza ihtiyacım var, şimdiden okuma nezaketini gösterip yol gösterecek olanlara çok teşekkür ederim.Smile


-------------
2014 308 1.2 VTİ 130 HP



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2019 Saat 09:42
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dilerim.Hocam sorun kronik olan bir sorundu serviste sanırım bütün gerekli işlemler yapılmış. Muhtemel siz öncelikle bujilerinizi değiştirin. derim. Birde araca würt gibi kaliteli enjektör temizleyici atıp belli bir süre yüksek devirde kullanın. Peki aracınızı hiç yetkili servise götürdünüzmü sanayide genelde üniversal cihazlar ile arıza kodlarına bakılıyor. Orjinal yazılımla bakılması daha iyi olacaktır. Birde serviste güncel yazılım yüklenmişmi araca bu konuda bilginiz varmı.Bana ateşleme sistemi ile ilgili bir sıkıntı var gibi geliyor. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: hakanbngl24
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2019 Saat 10:47
İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. İnşallah cümlemiz kazasız belasız bineriz.
Arabayı servise götürmek istedim fakat telefonda arıza tespiti için 400 lira istediler şok oldum. Hiçbir işlem yapmadan sadece tespit için 400 duyunca gözlerim büyüdü açıkçası. Kronik bir sorundu derken benzer sorunları çözümleri olmuş sanırım ? Bu konuda bilginiz varsa daha detaylı anlatabilir misiniz acaba ? Forumda da benzer konu görmeyince sadece benim başıma mı geldi acaba diye düşünmedim değil. Yetkili servise bizzat bağlatıp da baktırmadım, belki de güncelleme gerekiyordur çünkü eski sahibinin de sanayi de bakım yaptırdığını düşünüyorum. Öneriler içinde teşekkür ederim, ustama ilettim değerlendireceğim. Birde şu kod işini sormak isterim. Yazdığım kodları neden internette bulamadım, anlamadımConfused


-------------
2014 308 1.2 VTİ 130 HP


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2019 Saat 11:42
Rica ederim. dediğim üniversal arıza tespit cihazları bazen böyle farklı kodlar verebiliyor. Onun için en sonuç orjinal cihazla  bakmakıtır. Bazı özel servislerin ellerinde oluyor. 400 tl uçmuş açıkcası servis.Birde sormak istediğim aracın eski aracı özel servistemi yaptırmış yoksa yetkili servistemi. eğer önceki işlemler yetkili serviste yapıldıysa peugeot mekezi arayarak bu sorunun ücretsiz yapılmasını isteyebilirsiniz aracınızın garantisi bitmiş olsa bile bu işlemler ücretsiz yapılıyor. Kurum oluşması durumu genelde aracı düşük devirlerde kullanımdan kaynaklı oluyor. Facebook peugeot 308 grupları var hocam ve sizin durumunuzda olan kullanıcı yorumları okumuştum. Çok fazla detaylı bilgi içinde malesef yetkili servis gitmek gerekiyor. 400 tl çok yüksek  dediğim peugeot genel merkezi arayın yardımcı olacaklardır.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: hakanbngl24
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2019 Saat 15:54
Önce başka bir serviste gittim, ardından peugeot yetkili servisine gittim. Sonuç şöyle;
Servis, araçta herhangi bir kusur ya da problem bulamadı. Araçta  tekleme, devir kesme gibi sorunlarda görülmeyince bujiler kontrol edildi. Eski sahibinin bana taahhüt ettiği gibi 60 bin de değişmiş zaten. Araç şu anda 63 bin de. Bujilerin yeni dediler ve bobin konusunda da sorun olmadığını söylediler. Silindirlerin hasar alması durumunda bunun arabanın durumuna yansıması gerektiğini ama aracın çekişinde de herhangi bir problem olmadığını söylediler. Son ihtimal yetkili servise gidip yazılım güncelleme ya da detaylı inceleme kaldı. Bende direk sıcağı sıcağına yetkili servise gittim.
Yetkili servise açık açık garanti kapsamında olmadığı için kendi ustama yaptırdığımı ve araçta gözle görünür herhangi bir problem olmadığını anlattım. 3 ayrı servisin kontrol ettiğini de ilettim.
Sonuç olarak randevu almamı ve aracın bilgisayara bağlanması gerektiğini söylediler. 400 TL sadece tespit için ciddi bir rakam diye ısrar etmeme rağmen diğer markalar arasında en ucuzu biz sunuyoruz gibi bir savunmaları oldu sadece. Yaklaşık 1 gün süreceğini ve gerekirse tek tek her kablonun ölçümü yapılacağını, sorunun kesin bulunacağını söylediler. 
Peki ya gerçekten bir problem yoksa dediğimde bana sadece cihaz bağlama ücreti olarak 250 TL verirsiniz dediler. Umarım bu 250 TL içine güncelleme de dahildir. Çünkü en azından aracı güncellemiş olurum diye düşünüyorum. Acaba başka illerde fiyatlar nasıl ?
Ben bu durumda motor ikaz lambasını söndüremediğim için 400 TL yi gözden çıkartıp bu testi yaptırmaktan başka çare göremiyorum... Sorunuza cevap vermeyi unuttuğum için mesajı düzeltiyorum. Araç hem servis görmüş hem de dışarıda yaptırılmış. Yani düzenli bir yetkili servis geçmişi yok maalesef. Yalnız servis geçmişine bir göz attığımda şunu gördüm ki araç 2-3 kere motor ışığı yanıyor diye not düşülmüş. 2018 in 7. Ayından kalma kayıt bile var... Yani bir sorun olsa şimdiye kadar araç çalışamaz duruma gelirdi diye düşünüyorum.  Beyinde hata olabilir mi ? Çok saçma bir durumun içine düştüm


-------------
2014 308 1.2 VTİ 130 HP


Mesajı Yazan: dijital elektirik
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2019 Saat 08:34
selam geçmiş olsun bu tarz elektronik arızalar zor çözülüyor benimde bi aracımda basıma gelmişti sizin anlattıklarınıza göre ya bir sensör bu arızayı yaptırıyor yada beyin bence kolay gelsin umarım en kısa zamanda çözülür


Mesajı Yazan: hakanbngl24
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2019 Saat 15:58
Teşekkür ederim, bende titiz bir insan olarak umuyorum ki en kısa zamanda çözüme ulaşabilirim.

-------------
2014 308 1.2 VTİ 130 HP


Mesajı Yazan: Hasbinabd
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2019 Saat 08:55
Satıcının size bunu söylemesi lazımdı . Alirken haberiniz varmıydı veya expertiz de çıkmadımı hata kaydı vs ?


Mesajı Yazan: BLLSAHN
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2019 Saat 12:30
merhabalar aynı model aynı arabadan bendede var aynı problemı bende yasıyorum aracım suan 104 bın kmde 50 bınde yetkılı servıste bu sıkıntıdan dolayı motor yapılmıs simdide motoru tamir ettırın yazısı cıkıyor 1 ay once yetkılı servıste bakım yapıldı makınaya baglandı motor acılacak dıyolar 10 bın tlden kapı acıyor servıs butun bakımları yetkılıde yapılmıs aracın gıdısınde cekısınde sızınkı gıbı hıc bır sıkıntı yok 1 bakımı 6 ay gecıkmıs bahanesıyle garantıden faydalandırmıyolar gercı 50 bın kmdeyken benden oncekı sahıbıde 3-4bın tl odemiş servıse suan peugeotturkıye ıle gorusmekteyım aracın kronık bır arızası oldugunu kabul etmeyıp sacma sapan bahaneler uyduruyorlar sız bır sonuca ulasırsanız bana da ıletırsenız sevınırım 50 bın kmde bır motor yapacaksak yakalım bu arabaları olmadı bır cekıcı ustune koyup avmlerın onunde buaractan almayın kronık arıza verıyor ve servıs arkasında durmuyor dıye tum turkıyeye reklam edecem 
saygılarımla yolun acık olsun



-------------
BLLSHN


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2019 Saat 13:23
Orjinalini yazan: BLLSAHN BLLSAHN Yazdı:

merhabalar aynı model aynı arabadan bendede var aynı problemı bende yasıyorum aracım suan 104 bın kmde 50 bınde yetkılı servıste bu sıkıntıdan dolayı motor yapılmıs simdide motoru tamir ettırın yazısı cıkıyor 1 ay once yetkılı servıste bakım yapıldı makınaya baglandı motor acılacak dıyolar 10 bın tlden kapı acıyor servıs butun bakımları yetkılıde yapılmıs aracın gıdısınde cekısınde sızınkı gıbı hıc bır sıkıntı yok 1 bakımı 6 ay gecıkmıs bahanesıyle garantıden faydalandırmıyolar gercı 50 bın kmdeyken benden oncekı sahıbıde 3-4bın tl odemiş servıse suan peugeotturkıye ıle gorusmekteyım aracın kronık bır arızası oldugunu kabul etmeyıp sacma sapan bahaneler uyduruyorlar sız bır sonuca ulasırsanız bana da ıletırsenız sevınırım 50 bın kmde bır motor yapacaksak yakalım bu arabaları olmadı bır cekıcı ustune koyup avmlerın onunde buaractan almayın kronık arıza verıyor ve servıs arkasında durmuyor dıye tum turkıyeye reklam edecem 
saygılarımla yolun acık olsun


Çok haklısınız hocam malesef türkiyede disbirütör firmalar ancak bizlere yükleniyorlar. yeni çıkan prutechlerde o sıkıntı yok ilk çıkanlarda var ve üretim hatası olduğunu psa grup (peugeot) kabul etti ve avrupada bir çok aracın motorunu ücretsiz olarak değişim yaptılar. Eğer peugeot türkiyeden umduğunuzu bulamazsanız iyi bir ingilizce bilen tanıdığınıza yazışmaları aracın bilgilerini mail olarak ulaştırın derim. Peugeot türkiye o zaman geri adım atıyorlar. Hatta avrupa forumlarına bakıp benzer durumlarıda araştırabilirsiniz. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2019 Saat 14:12
Size kendi anımı anlatayım aracım 2005 307 1.4 16v 88 triger tarafında yağ kaçağı vardı . yağ kaçağından dolayı v kayışı çürüyüp kopuyordu sanayide 2-3 peugeot ustasına bu yağ kaçağını gösterdim hepsi çonta yanmış  motor sökülecek dediler bende en son birine patladım usta bu araçı 10 yıldır ben  kullanıyorum beni bir kere yolda bıraktı oda alternatör arızasından dedim onuda servisinde yaptırdım. Ben bu araca hararet yaptırmadım kaza yapmadım yağ bakımları genel bakımlarını düzenli yaptırıyorum araç gayet düzgün çalışıyor hiç bir anormallik yok dedim sen contanın yanık olduğunu nasıl anladın dedim blokta yağ kaçağı var dedi tamam var dedim hayırlı işler dedim ayrıldım sora servisten randevu aldım arıza tespiti 130 tl dediler arızayı bizde yaptırırsan 130 tl almıyoruz dedi bende tamam dedim randevuyu aldım götürdüm servise 1 gün araç kaldı ertesi gün aradılar aracınızın TÜM ARIZALARININ TOPLAM MASRAFI 2.500 tl tutuyor dediler bende son olacağı ne dedim serviste en son 2200 tl dedi tamam dedim aracı 5 gün sonra teslim ettiler . Arıza contadan kaynaklı değildi . Arızanızın çözümü önce servise arıza tespiti yaptırın sonra servisle pazarlık edip arızanızı yaptırın sorununuz çözülecektir. 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: Akil
Mesaj Tarihi: 29 Temmuz 2019 Saat 16:59
Ben de 2014 model 130 hp sahibiyim aracın 60.000 kmde daha önce yağ kaçağı nedeniyle fren vakum pompası değiştirmiştim, en son yine uzun yolda motor arıza lambası yandı service yazısı ekranda belirdi, ertesi gün yazı ve uyarı kendiliğinden gitti, dönüş yolunda tekrar yandı, service yazısı önce kayboldu sonra tekrar geldi, bu arada service yazısı yaniyorken cruse control çalışmadi, şimdi serviste elektrovana arizasi olduğu söylendi yaklaşık 500 liralik masraf çıktı sorun düzeldi mi bakacağız. Motor arıza lambası olunca konu ben de yazayım dedim belki birileri faydalanır. 


Mesajı Yazan: Conur
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2019 Saat 20:15
üstadım merhaba aynı araçtan bende de mevcut yazmış olduğun arızanın aynısı benimde bugün başıma geldi sendeki son durum nedir bilgilendirirmisin. Bende antalyadayım en son nereye götürdün ve sorunun çözüldümü? Nasıl bir yol önerirsin yardımcı olursan sevinirim 


Mesajı Yazan: Meteor2344
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2019 Saat 03:06
O arızadan dolayı sıfır motor değişimi yapıyorlar. Peugeotun 1.2 motorlarında görülen bir arıza ve hepsinde de garanti bitmiş olsa dahi üretim hatası olduğundan sıfır kasa motor değişimi yapılıyor. Artık araç değer kaybı içinse mahkemeye gitmek gerekir. 




Mesajı Yazan: Meteor2344
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2019 Saat 03:12
Bu arada ben 2017 308 1.2 puretech eat6 var motor arıza lambası 30 bin bakımında yandı. Bakım yapıldı ışığı söndüremediler. Bana söylenen üretim hatası motor değişecek dendi ve değiştiler 2 ay sürdü. Bu esnada ikame araç verdiler ve değer kaybı içinse mahkeme yolu
 açık dediler. 


Mesajı Yazan: Bosphorus83
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2020 Saat 17:11
Merhaba,
Konuyu tekrar canlandırıyorum kusura bakmayın. Aracınızdaki sorun çözüldü mü acaba?
Aynı sorunla şu an ben uğraşıyorum. Nasıl bir yol izlediniz, bilgi verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler. 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Ağustos 2020 Saat 08:43
Orjinalini yazan: Bosphorus83 Bosphorus83 Yazdı:

Merhaba,
Konuyu tekrar canlandırıyorum kusura bakmayın. Aracınızdaki sorun çözüldü mü acaba?
Aynı sorunla şu an ben uğraşıyorum. Nasıl bir yol izlediniz, bilgi verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler. 

Merhabalar araç kaç model hocam. hiç yetkili servise götürdünüzmü. ? daha önce yetkili serviste bu tip bir sorun için kayıt açılmışmı bilginiz varmı acaba. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Avciturk
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2020 Saat 16:29
Iyi günler, aracım 2014 t9 1.2 pure tech 130 beygir benzinli otomatik 63binde, bende dün akşam benzer sorunla karşılaştım,yolda bir anda motor arızası ve servis uyarısı çıktı, sağa çekip biraz bekledim, motor sıcak olmasına rağmen yağını kontrol ettim biraz düşük gibi geldi, bagajda çok az 300 ml kadar birsey vardı onu ekledim. Motoru Birkaç kez çalıştırıp tekrar kapattım 30dk sonra uyarı gitti yola devam ettim, bugün cumartesi  servise gittim hatayı ekrandan sildiler ama hafızadan silemedile. BBaşka bir güne randevu alacağım bakacağız artık. Not. Opetten 20 dk önce yeni benzin almıştım çeyrek depo vardı aldığımda ve dün dikkatimi çekti aracı normalde çalıştırdığı da ekranda oil ok yağ tamam uyarısı verirdi ama şuan o uyaririyi vermiyor. Email adresim formda görünüyor bilgi alışverişi için ulaşabilirsiniz. 


Mesajı Yazan: onderyksl
Mesaj Tarihi: 07 Eylül 2020 Saat 18:27
Merhaba. Aynı hata kodu benim aracımdada cıkıyor 308 1.2 puretech. Kıvılcımdan önce otomatik ateşleme hatasını öğrenebildinizmi. Benim araçta çekiçten düşme fazla yakıt yakma ve araça yüklenildiginde beyaz duman atma var. Bujilerde sorun yok acaba bobinlerde sorun olabilirmi? Servis hiç bişeye bakmadan motoru acmamız lazım dedi motor değişimi gerekebilir dedi. Ayrıca aracımda servis ışıgı veya motor arızası yazmıyor. Kafam allak bullak


Mesajı Yazan: Bosphorus83
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2020 Saat 18:45
2016model 32.bin km de aracım.


Mesajı Yazan: teacherloper
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2020 Saat 07:20
Merhaba 2015 model 308 1.2 puretech eat6 130bg sahibiyim. Araç 41binde.nisan 2020 de 37bindeyken motor açılmış serviste. Sizlerin dediği gibi motor değişmeli denmiş ve 50bin istenmiş benden önceki yanaşmamış halbuki kronik arıza bastır Peugeot kendi değiştirsin. Ben aracı aldığımda 38700 km de idi. Ağustos ayında.. Aracı yetkili servise götürdüğümde öğrendim yazılımını değiştirmişler motor açılmış vs.

Şimdi ben bu araç elimde kalmaması için motorunu değiştirtmek istiyorum diye kime yazmalıyım, yazma hakkım var mı? Şuan aracım da servis notlarında ki gibi vuruntu ve motor arıza sorunu yok. Fakat aracın servis geçmişini öğrenince moralim bozuldu. Bi ton para verip aldım sonuçta, bende de hata var yetkili servis aracını eksper yerine yetkili servise bir götürüp baktırsam bunlar olmayacaktı. Valla şu ülkede pişman olmaktan bıktım. Her işi 50 kere doğrulatmadan yapamıyorum. 

Twitter dan Peugeot u mention'ladım ingşşizce 140 karakter neyse anlattım. Peugeot Türkiye ye yine Twitter dan yazdım. 

Ne yapmalıyım arkadaşlar? 




Mesajı Yazan: onderyksl
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2020 Saat 12:34
Merhaba öncelikle geçmiş olsun. Eğer aracınızın motorunda sorun varsa veya devam ediyosa servis kayıtları ile aldığınız kişiye dava açabilirsiniz. Size bunlardan bahsetmediği için ayıplı mal satmış oluyor. Nekadar süre geçti bilmiyorum ama çok zaman geçmediyse biran önce dava açmanızı öneririm


Mesajı Yazan: teacherloper
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2020 Saat 12:44
Aracı adam galeriye satıyor, ben galeriden 1 hafta sonra alıyorum. Şöyle ki aracın tüm bakımları serviste yapıldı, hatta en son bakımı nisanda yapıldı vs diye konuşunca güvenmiş oldum. 45gün filan oluyor alalı. Benim anlamadığım madem kronik bir problem var ve bu adam yetkili servise aracı götürdü, neden 50bine değiştiririz demişler, keza hatalı motorları Peugeot değiştirmiş. Peugeot Türkiye ve Peugeot tan yanıt alırsam burayı Editlerim.

Bu sorunu yaşayıp,  motorunu ücretsiz değiştirtebilen var mıdır, benim şuan galerici veya önceki sahibine efor harcamam yerine yetkili servise yoğunlaşmam gerekiyormuş gibi hissediyorum. Neden değiştirmek yerine tamir olayına girdiler. Haftaiçi eski sahibine ulaşıp tam olay nedir öğrenmeye çalışıcam. 



Mesajı Yazan: onderyksl
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2020 Saat 16:48
Motorunuzu servis açıp incelicek ve iyi niyet garantisinden belki yarı ücretini karşılıya bilir ama buna merkez karar veriyor. Aslında çok yanlış düşünüyorsunuz 45 gün olsa bile galeriye servis kayıtlarıyla beraber ihtarneme çekin aracı geri alması veya masrafı karşılaması için (eğer satıcı galeri ise) galeri ya aracın motorunu karşılıcak yada aracı geri alcak. Yapmanız gereken bilirkişiye basvurup rapor almanız. Servis ücretsiz değişim yapmaz emin olun o yüzden biran önce yasal yollara başvurun çünkü yasalar tüketiciden yana


Mesajı Yazan: teacherloper
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2020 Saat 16:59
Orjinalini yazan: onderyksl onderyksl Yazdı:

Motorunuzu servis açıp incelicek ve iyi niyet garantisinden belki yarı ücretini karşılıya bilir ama buna merkez karar veriyor. Aslında çok yanlış düşünüyorsunuz 45 gün olsa bile galeriye servis kayıtlarıyla beraber ihtarneme çekin aracı geri alması veya masrafı karşılaması için (eğer satıcı galeri ise) galeri ya aracın motorunu karşılıcak yada aracı geri alcak. Yapmanız gereken bilirkişiye basvurup rapor almanız. Servis ücretsiz değişim yapmaz emin olun o yüzden biran önce yasal yollara başvurun çünkü yasalar tüketiciden yana

İşin aslını bu haftaiçi öğrenmiş olurum. İnş bir sonuç alabilirim. Teşekkür ederim bu arada cevap attığınız için. 


Mesajı Yazan: onderyksl
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2020 Saat 23:12
Motor değişimi vs Gelişme ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim. İyi akşamlar


Mesajı Yazan: teacherloper
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2020 Saat 00:10
Merhaba tekrar, 

Peugeot Türkiye iletişim bilgisi istedi ptesi, numaramı ve şase noyu gönderdim,fakat henüz arayan olmadı.

Peugeot Fransa oralı bile olmadı. Tanıdığım bi abi yetkili teknik servise girmiş ona da attım şase noyu neler yapabiliriz diye ondan da cevap bekliyorum bi taraftan.




Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2020 Saat 17:57
Orjinalini yazan: teacherloper teacherloper Yazdı:

Aracı adam galeriye satıyor, ben galeriden 1 hafta sonra alıyorum. Şöyle ki aracın tüm bakımları serviste yapıldı, hatta en son bakımı nisanda yapıldı vs diye konuşunca güvenmiş oldum. 45gün filan oluyor alalı. Benim anlamadığım madem kronik bir problem var ve bu adam yetkili servise aracı götürdü, neden 50bine değiştiririz demişler, keza hatalı motorları Peugeot değiştirmiş. Peugeot Türkiye ve Peugeot tan yanıt alırsam burayı Editlerim.

Bu sorunu yaşayıp,  motorunu ücretsiz değiştirtebilen var mıdır, benim şuan galerici veya önceki sahibine efor harcamam yerine yetkili servise yoğunlaşmam gerekiyormuş gibi hissediyorum. Neden değiştirmek yerine tamir olayına girdiler. Haftaiçi eski sahibine ulaşıp tam olay nedir öğrenmeye çalışıcam. 


Aslında avrupa ve türkiye forumlarında bu sorunu yaşayan ücretsiz değişim yaptıran bir çok kullanıcı var aratırma yapmak lazım hocam. peugeot bu sorunu kabul etti aslında ama ülkemizde malesef servisler biraz iş güzarlık peşindeler hep.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: teacherloper
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2020 Saat 17:31
Peugeot Türkiye'den aradılar. Aracın sorununun çözümünün yazılım güncelleme olduğunu onu da Fransa ın uzaktan bağlanıp yaptığını söylediler. Çelişki şu ki madem sorun yazılım güncelleme neden ilk sahibine motor 25/30bin km de değişecek dendi.  3/4 yılda çöken puretech motor ile nasıl avrupa nın en iyi motoru ödülünü aldı o da çelişki. Kullanıcı hatası olsa hangi son kullanıcı sıfır aldığı aracı 3/4 yılda sakin sakin kullanmasına (30binkm) rağmen puretech motoru çökertir.

Şöyle saçma bir durum var. 

-aracın motoru 30bin'de paket oluyor
-kullanıcıya abi motor değişmesi lazım deniyor (aracın trafikteki 4.cü yılı) 
-Peugeot bu puretech lerde sorun olduğunu kabul edip değiştirme yoluna gidebiliyor, örnekler var. 
-fakat son kullanıcıdan 50bin TL para talep ediliyor motor değişimi için(araç 4 yıl önce 79bine alınmış burada 2015 model) 
-kullanıcı kabul etmeyip motoru dışarıda yaptırmak zorunda kalıyor
-sonra noldu garanti gitti, neden motor dışarıda yapılmış. 
-e sen 30binde paket olan motor için para talep etmişsin tabi dışarıda yaptırır diyince sorunca
-???????????? Error

Şu bir ders oldu, bir daha asla bir aracın ilk versiyonunun ilk partilerinden olanı almam kesinlikle. 307'de de direksiyon kilitlenmesi vardır trafik halinde iken. Bu muhtemelen son Peugeot'm olacak.

500bin de motor değiştirmeyi unutuyoruz artık. 

Ben sadece bir hakkım varsa onu kullanmak istemiştim, daha sonra keşke o zaman arasaydınız yardımcı olurduk dememeleri için. 

Allaha emanet kullanıcam artık. Benim için konu kapanmıştır.

 Teşekkür ederim yine de sorup yardımcı olmaya çalıştığınız için. 



Mesajı Yazan: onderyksl
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2020 Saat 21:48
Tek çözüm sıfır motor malesef. Motorda revizyon randuman vermiyor. Yeni motorlarda bu sorun yok. Bakın siz aracı yeni almışsınız gidin satıcıyı mahkemeye verin. Bu aracın sorunu siz almadan varmış ve kanıtlarıda elinizde var. Tek yapmanız gereken bilirkişi talebinde bulunarak mahkemeye vermeniz. Satıcı ya motor masrafını karsılamak zorunda yada para iadesi ile aracı geri almak zorunda. Sakın kim uğraşcak diyip kafanıza göre motoru dışarıda elletmeyin mahkemeye veremezsiniz. Geç kalmadan mahkemeye verin kanunlar sizden yana unutmayın


Mesajı Yazan: teacherloper
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2020 Saat 22:28
Orjinalini yazan: onderyksl onderyksl Yazdı:

Tek çözüm sıfır motor malesef. Motorda revizyon randuman vermiyor. Yeni motorlarda bu sorun yok. Bakın siz aracı yeni almışsınız gidin satıcıyı mahkemeye verin. Bu aracın sorunu siz almadan varmış ve kanıtlarıda elinizde var. Tek yapmanız gereken bilirkişi talebinde bulunarak mahkemeye vermeniz. Satıcı ya motor masrafını karsılamak zorunda yada para iadesi ile aracı geri almak zorunda. Sakın kim uğraşcak diyip kafanıza göre motoru dışarıda elletmeyin mahkemeye veremezsiniz. Geç kalmadan mahkemeye verin kanunlar sizden yana unutmayın

Muhtemelen galerici de bilmiyordu hocam ya, çünkü experde mekanik bir problem çıkmadı. Galerici aracı alırken ki soktuğu experde de bişey yoktu bir iki temizlik boyası dışında. Galerici aracı tanıtırken tüm bakımları serviste yapılmış bütün iş emirleri ve yapılan işlemlerin kağıtları torpidoda var dedi. Benim şu süreçteki tek ve en büyük yanlışım bu oldu, 4 gün sonra yola çıkacaktım experde de bişey çıkmayınca banka kredi derken aldım. Torpidoda bi tomar kağıt görünce okumadım. Bundan dolayı mahkeme beni haklı görmez torpidoda varmış niye okumadın der.

Aracın su eksilttiğini farketmemle zaten olaylar başladı. Yetkili servise onu gösterince geçmişi de adamın önüne döküldü bu aracın motorunun değiştirilmesi önerilmiş bilginiz var mı ya döndü iş.şuan motor ile şanzıman arası bir yağ kaçağı kaldı, bir de araç ısındıktan sonra rolantide iken (vites n veya p) motorun sesinin dışında bi vuuu vuuu diye bir ses geliyordu aslında ilk bundan dolayı bir şüphe oluştu sonra kaputu açmamla su eksik olduğunu farkettim. 

Galerici kağıtlar torpidoda dememiş olsa zaten hakkımı savunmak için harekete geçerim ama adam dediği için benim mahkeme yolu açmam etik olmaz. İyi niyetli olmaz yani. 

Burada 2 suçlu var; biri motoru ilk sahibine ücretsiz değiştirtmeyen ve ilk kullanıcının motoru dışarıda yaptırtmasına neden olup garantiyi bozan yetkili servis, ikincisi de o torpidodaki kağıtları okumayan ben. 





Mesajı Yazan: onderyksl
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2020 Saat 22:48
Size kim bilgi verdi bilmiom ama çok yanlış düşünüyorsunuz çünkü benim başıma geldi aynı durum. İstediği kagıdı sunsun istedigi eksper raporu olsun fark etmez siz aracın motor istediğini biliyormuydunuz? Siz aracı 60 bin tl masraf accagını bildiginiz sekildemi aldınız? Ayıplı mal satmışlar size ister bilsinler ister bilmesinler mahkeme sizi haklı bulur ama siz ilginc bir şekilde hala kendim yaptırcam diyorsunuz. Adamlar afedersiniz ama size arızalı motorlu aracı satmışlar siz hala etik olmaz diyorsunuz. Ozaman size arac motor istiyor haberiniz olsun diceklerdi. O aracın motoru değişmeden o aracı satamazsınız bunu unutmayın. Davanızı acın paranızı geri alın size başka dicek birşeyim yok gerisi size kalmış görüşmek üzere


Mesajı Yazan: andaceyi
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2020 Saat 20:10
Arkadaşlar selam, 

Benzer bir durum benim başıma da geldi. 2017 308 1.2 130 bg aracımı yeni aldım. Özel Servise götürdüm bujileri değiştirdim. Arıza kodu silinmedi. Üstüne bobin değişimi denedik. Yine olmayınca usta bobinlik değil dedi boşa para verme dedi. Yakıt katkısı ve benzinle devirli kullanım önerdi. Yaklaşık 70-80 km otoyolda kullandım. Arıza ışığı silinmedi. Şimdi durum da şöyle açıkçası;

- Aracın çekişinde problem göremedim.  
- Vuruntu, dalgalanma vs yok. 
- Araçta ara hızlanmalarda sıkıntı görmedim. 

Benden önceki sahibi 63000de servise götürmüş, servis aracın motoru açılacak demiş. Tahminen kabul etmemiş gözüküyor. Araç 64750 km'de henüz. Ne yapsak bilmiyorum. 


Mesajı Yazan: onderyksl
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2020 Saat 13:00
Öncelikle geçmiş olsun. Zamanla çekiş sıkıntısı titreme vuruntu gibi problemlere neden olabilir. Araçta yag eksiltme varmı onu kontrol edin. Motor acılcaksa kesinlikle değişim dicekler çünkü revizyon tutmuyo bu motorlarda. Sandık motor tavsiye etcekler. Bununda maliyeti 60 65 bin civarı. İlk önce arac tğm bakımlarını serviste yaptırdıysa iyi niyet garantisi altında indirim yapabilirler onada istbul karar verior motor acıldıktan sonra. Size tavsiyem eger yetkili servis kayıtlarında eski sahibine motorun acılması gerektiğinin bildirildi bi rapor kayıt varsa ona istinaden direk dava açmanız. Arac sahibi size bunu sölemediği için ayıplı mal satmış oluyor ve davayı kazanırsın. Sakın mahkemr uzar die düşünmeyin cok uzun sürmez. Yoksa o aracın motorunu değiştirmeden işlem yapmanız demek satcagınız zaman basınıza bela acmak demek. Kimse yanasmaz işlem görmüş motora. Tek çözüm sıfır sandık motor onuda ya mahkemr ilr ksrsı taraftan talep etceniz yada aracı direk geri almasını talep etceniz.


Mesajı Yazan: andaceyi
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2020 Saat 19:29
Orjinalini yazan: onderyksl onderyksl Yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun. Zamanla çekiş sıkıntısı titreme vuruntu gibi problemlere neden olabilir. Araçta yag eksiltme varmı onu kontrol edin. Motor acılcaksa kesinlikle değişim dicekler çünkü revizyon tutmuyo bu motorlarda. Sandık motor tavsiye etcekler. Bununda maliyeti 60 65 bin civarı. İlk önce arac tğm bakımlarını serviste yaptırdıysa iyi niyet garantisi altında indirim yapabilirler onada istbul karar verior motor acıldıktan sonra. Size tavsiyem eger yetkili servis kayıtlarında eski sahibine motorun acılması gerektiğinin bildirildi bi rapor kayıt varsa ona istinaden direk dava açmanız. Arac sahibi size bunu sölemediği için ayıplı mal satmış oluyor ve davayı kazanırsın. Sakın mahkemr uzar die düşünmeyin cok uzun sürmez. Yoksa o aracın motorunu değiştirmeden işlem yapmanız demek satcagınız zaman basınıza bela acmak demek. Kimse yanasmaz işlem görmüş motora. Tek çözüm sıfır sandık motor onuda ya mahkemr ilr ksrsı taraftan talep etceniz yada aracı direk geri almasını talep etceniz.

Hocam selamlar,

Aracı kontrol ettim. Yağ seviyesi ideal gözüküyor. Satıcıyı aradım klasik benim de haberim yoktu diyor. 1-2 saat önce aradı beni tekrar satıcı, tanıdık servis var dedi. İyi niyet garantisi için bastırıyoruz dedi 


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2020 Saat 20:57
Geçmiş olsun. Önder in dediği gibi servisten bilgi al bencede. Malesef ki insanlar araçta problem görünce yaptırmak yerine veya sorunu çözemeyince satıp kurtulmak istiyor. 
Alan kişide bir hevesle arabayı alıyor sonra elinde avucunda ne varsa sorunu gidermeye çalışıyor. Can sıkıcı bir durum. İşin peşini bırakmayın satıcı durumu biliyor gibi hissettim. 
Çok kötü. Çok kötü. Umarım zararsız bu işi sonlandırırsınız. 


Mesajı Yazan: onderyksl
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2020 Saat 15:23
Size tavsiyem direk servis kayıtlarını almanız ve serviste aracı ekspertize sokup bu belgelerle satıcıya aracı geri alması veya yeni motor için ihtarname yollamanız. Daha sonra mahkemeye vermeniz. Sakın dışarda işlem yaptırmayınız. İyi niyet garantisi ayrı bişi. O aracın motoru acılmadan iyi niyet garantisi işleme sokulmaz. Sadece motorun acılması 5 6 bin tl unutmayın. Motor acılcaksada mahkemenin atadıgı bilirkişi tarafından acılmalıdır. Satıcı bilsin bilmesin o sizi ilgilendirmez aracı ya geri alıcak tüm masrafları ödeyip yada motor değişimine yanascak eger motor değişcekse. Mahkeme bilirkişi atayıp sizin evraklsrınızı ve aracı incelicek sonra sonuclancak. Cok süre gecmeden ihtarname cektirin yoksa 60 70 bin tl niz gider. Benim basıma aynısı geldi isterseniz arayın size detaylı bilgi vereyim. 05469053535


Mesajı Yazan: Erdemx
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2020 Saat 17:16
İyi günler tam olarak anlattığınız arıza bende yaşadım bugün 2015 allure 76 binde siz Bi çözüme ulaşabildiniz mi hangi yolu izlemeliyim yardımcı olursanız çok sevinirim. 


Mesajı Yazan: Erdemx
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2020 Saat 17:21
Her hangi bir sonuç aldınız mı bende aynı durumda bir araç almışım 2 yıl sonra satacağım sırada öğrendim ne yapabilirim 


Mesajı Yazan: Pejo308
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2021 Saat 01:17
hocam meraba aynı hata bende de var herhangi bir çözüm bulabildiniz mi rica etsem cevap yazabilir misiniz ?


Mesajı Yazan: cagrilerisoy
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2022 Saat 18:53
Merhabalar aynı hata bendede şimdi çıktı ama aracım aynı hata geçtimi nasıl çözümlediniz yardımcı olabilirmisiniz?


Mesajı Yazan: cagrilerisoy
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2022 Saat 18:53
Merhabalar aynı hata bendede şimdi çıktı ama aracım aynı hata geçtimi nasıl çözümlediniz yardımcı olabilirmisiniz?


Mesajı Yazan: cagrilerisoy
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2022 Saat 18:55
Merhabalar aynı hata bendede şimdi çıktı ama aracım aynı hata geçtimi nasıl çözümlediniz yardımcı olabilirmisiniz??


Mesajı Yazan: onderyksl
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2022 Saat 23:38
Selamlar aracınızdaki arıza nedir yada arıza kodu?


Mesajı Yazan: onderyksl
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2022 Saat 10:55
2 yıl süren dava sonucu kazandım komple motor takıldı arabaya sonunda kurtuldum 🙏


Mesajı Yazan: awsedrzxc1
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2022 Saat 23:11
Orjinalini yazan: Avciturk Avciturk Yazdı:

Iyi günler, aracım 2014 t9 1.2 pure tech 130 beygir benzinli otomatik 63binde, bende dün akşam benzer sorunla karşılaştım,yolda bir anda motor arızası ve servis uyarısı çıktı, sağa çekip biraz bekledim, motor sıcak olmasına rağmen yağını kontrol ettim biraz düşük gibi geldi, bagajda çok az 300 ml kadar birsey vardı onu ekledim. Motoru Birkaç kez çalıştırıp tekrar kapattım 30dk sonra uyarı gitti yola devam ettim, bugün cumartesi  servise gittim hatayı ekrandan sildiler ama hafızadan silemedile. BBaşka bir güne randevu alacağım bakacağız artık. Not. Opetten 20 dk önce yeni benzin almıştım çeyrek depo vardı aldığımda ve dün dikkatimi çekti aracı normalde çalıştırdığı da ekranda oil ok yağ tamam uyarısı verirdi ama şuan o uyaririyi vermiyor. Email adresim formda görünüyor bilgi alışverişi için ulaşabilirsiniz. 

HOCAM OIL OK YAZISI ÇIKMIYOR DEMİŞSİNİZ SORUNU NASIL ÇÖZDÜNÜZ ? 


Mesajı Yazan: Byevolita
Mesaj Tarihi: 14 Ekim 2023 Saat 01:30
S.a kusura bakmayın.
Aynı sorun benim araçta da var
Nasıl cozdunuz
Bayide mi
Başka bir ustami





Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net