|
Pejo 206 Hararet Sorunu ? |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 03 Mart 2019 Saat 19:32 |
|
Arkadaşın verdiği link 206 bulunamayan sorun başlığı altında. Linki bende vereyim. Açmaza da zaten konu başlığını görürsünüz. https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47679&PN=3&title=206-bulunamayan-sorun
Düzenleyen talip206 - 03 Mart 2019 Saat 19:35 |
ergin
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2001 Kayıt Tarihi: 27 Şubat 2019 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba. Yapılan işlemlerin hepsini okumadım ama peugot un hararet sorunundan çok çektim. Sorunum artık çözüldü ve hararet ibresine gözüm her takıldığında ustaya ve servise dua ediyorum.
Aracın motor bloğu, üst kapağı ve contaları sağlamsa kontrol edilirken dikkat edilmesi gerekenler
1. Araçta 3 adet hararet müşiri var. Hepsini kontrol etmek gerekiyor
2. Fan rölesi iki tane var. Birine ulaşmak kolay diğeri panjurun arkasında, fan kasasının üzerinde bulunan kapağın içinde
3. Termostat uzunluğuna dikket edin. Bir uzun bir kısa termostat var. Kısa olan araca uzun takılırsa açmıyor
4. Devirdaim pompasının bacakları uzun olmalı. Kısa model suyu çevirmekte yetersiz kalıyor
5. Eğer araç lpg li ise hortumların nerden çıkıp nereye gitmesi gerektiğini bilen bir usta tarafından kontrol edilmesi gerekiyor. Bazı lpg ustaları yanlış bağlıyor. Eğer hararet yaptığında genleşme kabında şişme ve dışarı atma varsa hortum ve termostat olma ihtimali yüksek
6. Yağ soğutucu değişmesi gerekiyor. Motor yalnızca su ile değil yağ ile de harareti uzaklaştırıyor.
7. Eğer rayatörünüz veleo değilse ve bulamıyorsanız peugeot için uygun muadil parça kale marka olan. Yalnız eski versiyonu değil. Kanal sayısı orijinli ile aynı olanı takmak gerekiyor.
|
tyfngzde
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2019 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ergin bey iyi günler verdiğiniz linke tikliyorum ama giriş olmuyor başka bı link var mı belki de aynı sorun olabilir
|
27BEN80
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 207 1.4 HDİ TREND Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018 Konum: GAZİANTEP Durum: Aktif Değil Mesajlar: 87 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kardeşim iyi geceler bu sorun için servies hiç gittin mi birde değiştirdiğin parça oldu mu sıcak havada da aynı sorun oluyor mu [/QUOTE]
sadece muşurları değiştirdim su sıcaklığını ölçtürdüm bir kaç ustaya gösterdim sıkıntı bulamadılar hepsi ayrı seyler söylediler bende hiç yaptırmadım sıçak hava soğuk hava hiç fark etmioyr yapıyor bazen hiç yapmıyor bazende beni deli ediyor |
|
BARAN
|
ergin
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2001 Kayıt Tarihi: 27 Şubat 2019 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47679&title=206-bulunamayan-sorun
İki konu birbirine çok benziyor. Son yazdığım iletideki maddelere dikkat edin, mutlaka çözülecektir sorununuz.
|
tyfngzde
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2019 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynı sıkıntı benim araçtada yaşıyorum çözüm bulamadım artık kafama takmıyorum en son beyinciye git dediler bende gittim paça içtim [/QUOTE]
Kardeşim iyi geceler bu sorun için servies hiç gittin mi birde değiştirdiğin parça oldu mu sıcak havada da aynı sorun oluyor mu
|
27BEN80
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 207 1.4 HDİ TREND Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018 Konum: GAZİANTEP Durum: Aktif Değil Mesajlar: 87 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynı sıkıntı benim araçtada yaşıyorum çözüm bulamadım artık kafama takmıyorum en son beyinciye git dediler bende gittim paça içtim
|
|
BARAN
|
tyfngzde
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2019 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar birde İzmir'de pejo konusunda onerebileceginiz usta yada servis var mı bu arıza konusunda çok usta gezdim ama cozemedik sorunu bir türlü
|
tyfngzde
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2019 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
[QUOTE=Karacocuk24]Hocam peki suyun sicakligini kendiniz olcmeyi denedinizmi hic uzaktan lazerle olcen cihazlar var birisinde varsa dene ve kaloriferin soguk mu ufluyor eger kalorifer sicak ufluyorsa sorunun diger arkadaslarin dedigi gibi tesisat ve butun soketleri ve beyini kontrol ettirmen lazim oda isinde uzman olmasi lazim yada cikma bir beyinle sadece test ettirebilirsen fikir edinirsin[/QUOTE
İyi gecelerk kardesim aracin kaloriferi sıcak üflüyor hatta bir usta kaloriferi gayet iyi göstermeye bakma gibi bir şey söyledi onu da anlayamadım ya o da ayrı birsey. Birde iki gün önce dediğiniz cihazla ölçümünü yaptırdım ve motor sicakligi 88 93 aralığı değişiyor termostat bolgesini ölçtü ve termostat in açıp kapatıyor dedi bu süre zarfında gösterge 70 den 80 e doğru çıkıyordu onun kontrolünü yaptık usta 10 derece gibi fark verebilir dedi o usta kendisi kullandı aracı deneme için ve sonunda hayatim da gördüğüm en ilginç 3 arızadan biri dedi herşeyin çalışıyor dedi ama bir sorunda var araç da dedi.
|
tyfngzde
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2019 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aynen talip bey bende öyle biliyorum ama dışarıdaki ustalar farklı düşünüyor galiba anlayamadım bı turlu cozebilirsem hemen arkadaşlara bilgi vereceğim
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aynen ateş ölçerlerin ortam ısısı ölçme ayarlı olanları var. Varsa denenebilir.
|
Karacocuk24
2. Vites Yaşı : 33 Aracı : 2001 Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 679 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Karacocuk24
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hocam peki suyun sicakligini kendiniz olcmeyi denedinizmi hic uzaktan lazerle olcen cihazlar var birisinde varsa dene ve kaloriferin soguk mu ufluyor eger kalorifer sicak ufluyorsa sorunun diger arkadaslarin dedigi gibi tesisat ve butun soketleri ve beyini kontrol ettirmen lazim oda isinde uzman olmasi lazim yada cikma bir beyinle sadece test ettirebilirsen fikir edinirsin
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
70 derece ve altı normal olsaydı arabaya termostat diye birşey takılmazdı. Madem düşük sıcaklık iyi birşey herkes termostatını söksün öyle gezsin.
Ideal sıcaklık 90 derece civarıdır. O yüzden termostat koyarlar ki motor sogukken dolaşım olmasın çabuk ısınsın.
|
tyfngzde
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2019 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Talip bey conta sıkıntılı olsa şu eksiltme radyatör borularında şişme yağ karıştırma genleşme kaplbindaki suda yükselme ve daha ötesi kaynama gibi sorunlar olması gerekir hiçbiri olmuyor İzmir'den muglaya gittim geçenlerde Köyceğiz'de varınca arabayı stop etmeden kontrol ettim hiçbiri yok genleşme kabının kapağını açtım hiçbir şey yok. Sakarda 70 dereceyi vermedi dediğim ustalar herkes bunu istiyor ne güzel aracın hararet yapmıyor böyle kullan diyor ki bunu diyen usta sayısı en az 10. Araştırmalarıma goee de motorun en verimli çalışması için motor sıcaklığının 90 derece olması imiş bunun üstü ve altı motor sağlıksız çalışması demekmiş. Ve motor için ikisi de çok zararlı olabilir diyor düşük olması durumunda birden dusmelerde blok çatlaması gibi sorunların olabileceğinden bahsediyor. Bugün de iki usta ile görüştüm biri conta olabilir dedi biri de devirdaimi dedi ne yapacağımı bilemez oldum.
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Contayla falan alakası olduğunu zannetmiyorum. Siz ısı müşürleri tesisat ve beyin üzerinde yoğunlaşın bence. Her ne kadar kış aylarında olsakta sizin verdiginiz degerlere düşmemesi lazım. Ki siz izmir muğla gibi daha ılıman yerlerden bahsediyorsunuz. Kaldı ki sakar yokusunu çıkan bir arabanın hararetinin 70 i geçmemesi imkansiza yakın bir durum. Mesela Termostat 85 derece olmadan acmaz diyelim. Termostat açmadığı için radyatöre vuran soğuk havanın etkisi pek olmaz. Ha termostat açık kalır sürekli devirdaim olur. Rüzgâr vurdukca motor iyice soğur.
Devirdaimde problem olsa hararet düşük olmaz aksine su devirdaim yapamadığı için hararet tavan yapar.
Düzenleyen talip206 - 01 Mart 2019 Saat 16:43 |
tyfngzde
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2019 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benim araç iki ay önce yağa şu karıştırdi.bunu sorduğumda aracın termostat gövdesi çatlak olduğu için degistirmistim ondan sonra yaptı ve termostat gövdesi içinden iki hazne var bir tarafı şu geçiyor bir tarafı yağ usta bunu soktu tekrar taktı suyu değiştirdi antviriz koydu ve o gün bugün araç şu da eksiltmiyor yağ da karıştırmiyor. Ama bu hararet sorununu ben 1 buçuk yıldır yasiyorum . Bugün bir usta ile konuştum aracın devirdaimi arızalı senin dedi. Devirdaimi arızalı olsa hararet yükseltmez mi.ayrica conta testinde yaptırdım sorun yok dediler.
|
tyfngzde
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2019 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
İyi günler aracın üzerindeki radyatör orijinal değil dediğiniz büyük küçük olayını sordum üzerindeki orijinal büyüklükte olduğunu söylediler ama ben orijinal radyatör olan peki 206 ile karsilastiracagim o da olabilir ama bu durum benim iyice canımı sıkmaya başladı araç 90 dereceyi çok nadir görüyor görünce de araç çalışması bile güzel oluyor
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
üst kapak conta yapsa motor su eksiltir yada yağ karıştırı su sistemine. -39 derece göstermesi elektriksel bir problem gibi soket kablo ve beyin kontrol edilmeli bence.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
tyfngzde
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2019 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 12 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
tesekkurler talip bey bende senin gibi düşünüyorum normal diyen usta da sıkıntı var onun için de buradan yardım alabilir miyim diye sıkıntı mı yazdım. Dediğiniz radyatör sıcaklığını kontrol Edip yazacağım ayrıca araç cihazda motor suyu sıcaklığını eksi 39 gösteriyor bugün bı usta ile görüştüm üst kapak conta yapabilir dedi
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
-39 gösteriyorsa beyinde yada kablolarda sıkıntı olabilir. müşürü yeni değiştirmişsiniz. Birde fan reziztansı ve roleleri kontrol ettirin diyecem ama fan çalışıyormu hiç ona dikkat ettinizmi
Düzenleyen sonerkyl - 01 Mart 2019 Saat 14:11 |
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |