Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Pejo 206 Hararet Sorunu ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47799
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 02:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Pejo 206 Hararet Sorunu ?
Mesajı Yazan: tyfngzde
Konu: Pejo 206 Hararet Sorunu ?
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 02:36
Selamun Aleykum arkadaşlar
Pejo 206 sedan 2009 model aracim var aracın hararetiyle ilgili sorununu bir türlü cozemiyorum. Diğer araçların aksine hararet yükselmesi sorunu değil aksine yukselmemesi veya yükselince düşmesi sorunu yasiyorum. Arac sabah çalıştırıyorum ve yaklaşık 20 km şehir içi gidiyorum bazen 4 km de 80 i görüyor ondan sonra da birden 50 dereceye kadar düşüyor tekrar yükselmesi uzun yol şehir içi baya bı sürüyor 70 e geliyor düşüyor bunu 3 -4 defa yapıyor ondan sonra 70 de kalıyor ve belli süre sonra 80 ile 90 arasına geliyor ve orada kaliyor. Bazen de 20 30 km gidiyorum 70 i geçmiyor sonra birden 90 a geliyor ve orada belli müddet kaldıktan sonra 80 e düşüyor ve 80 ile 90 arasında kalıyor. En son termastat dediler ki bundan önce de iki defa değişti gittim kendim şase den orijinal aldım taktırdım değişmedi . Son zamanlarda uzun yolda ufak bı yokuş aşağıda 70 kadar bazen onun da altına düşüyor ve tekrar 80 e gelmesi uzun sürüyor şehir içi trafiğine bile girsem aynı . Aracı 70 de stop ediyorum ve 5 dakika sonra calistirdigimda hararet 90 in üzerinde oluyor çalıştıktan sonra tekrar düşmeye başlıyor bazen 80 e kadar bazen de 70 lere iniyor . Hareret musuru değişti olmadı.kac ustaya gittim se hepsi normal diyor servise gittim onlarda işi LPG ye bağlıyor geciyor. Geçenlerde İzmir'den muglaya gittim 80 ile 90 arasında gittim orada iki ilçe arasında gittim geldim ki git gel 40 km vardır aracın harareti 70 i geçmedi.muglayi bilen varsa Köyceğiz Dalaman arası . Sonra İzmir ödemiş geçtim oraya giderken de koycegiz den sakar üst gecitini çıkana kadar araç 70 i geçmedi ondan sonra da 80 ile doksan arasında odemise geldim . Ödemişten İzmir'e gelirken de yaklaşık 35 km yolu 80 ile 90 km hızla gittim araç 50 dereceyi geçmedi bir kez 70 e geldi düştü sonra çevre yoluna çıkınca 110 km hıza sabitledim aracı 3000 devir araç 10 dakika sonra 85 dereceye geldi ve İzmir'e kadar 80 altına inmedi ancak 90 dereceye de hiç gelmedi.Bu olaylar yaşandığı sirada hava sicakligi 15 20 dereceydi. Son gittiğim usta hayatımda gördüğüm en ilginç 3 arızadan biri dedi bu iş beni aşar dedi artık arabadan soğudum. Fikri olan yada ayni sorunu yaşayıp çaresini bulan varmi ? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 09:13
şimdi söyle arac uzun yolda havada serin oldugu için sıcaklık dogal olarak düşüyor termostatta sorun olsa yükselip alçalmada yapmaz cok takılma bence

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: tyfngzde
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 13:13
 Teşekkür ederim gökhan bey. Biraz önce de 20 km yol geldim izmiri biliyorsaniz gaziemir tarafına hararet 80e geldi isiklarda beklerken hakaret 70e düştü. Hareket edince 75e kadar geldi yukari cikmadi. Arac kullanirken sürekli gözüm oraya gidiyor cok sıkıyor artik.Ayrica araci cihaza bağladıkları zaman 3 fwrkli cihaz markasinda denendi ve motor suyu sicakligi -39 gösteriyor. dış sicaklikta -41. Hava sicakligi 20 derecenin ustundede olsa ayni sikintilari yasıyorum.  


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 13:43
Sakar gecidini 70 derece ile çıktıysan kesin sorun  vardır. Ustalar nasıl normal diyor anlamıyorum. 
Olası nedenler;
1. Termostat 
2. Hararet müşürü
3. Gösterge bozuk olup gercek değeri  göstermiyor olabilir.
4. Beyin arızalı olabilir.

Hararet 70 80 iken radyatöre dokun sıcaksa termostat arızalıdır. Soguksa saglamdır. 
 Bilgisayara bağlayıp gösterge sıcaklığı ile gerçek sıcaklığı kontrol edin uyusuyor mu?
Beyinde arıza olduğu  zaman genelde hararetle ilgili hatalar çok oluyor. Ani yükselme  düşme çok  oluyor.
Edit: zaten sorununuzu alt mesajda yazmışsınız. Motor sıcaklığını eksi derecede gösteriyorsa beyin arızası ihtimalini kuvvetlendiriyor.


Mesajı Yazan: Peugeot kartal
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 13:55
merhaba kardeşim su radyatörü orijinal mı 206 larda küçük ve büyük radyatör var diye biliyorum küçük yerine buyuk takıldı ise sorun olabilir


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 14:10
Orjinalini yazan: tyfngzde tyfngzde Yazdı:

 Teşekkür ederim gökhan bey. Biraz önce de 20 km yol geldim izmiri biliyorsaniz gaziemir tarafına hararet 80e geldi isiklarda beklerken hakaret 70e düştü. Hareket edince 75e kadar geldi yukari cikmadi. Arac kullanirken sürekli gözüm oraya gidiyor cok sıkıyor artik.Ayrica araci cihaza bağladıkları zaman 3 fwrkli cihaz markasinda denendi ve motor suyu sicakligi -39 gösteriyor. dış sicaklikta -41. Hava sicakligi 20 derecenin ustundede olsa ayni sikintilari yasıyorum.  

-39 gösteriyorsa beyinde yada kablolarda sıkıntı olabilir. müşürü yeni değiştirmişsiniz. Birde fan reziztansı ve roleleri kontrol ettirin diyecem ama fan çalışıyormu hiç ona dikkat ettinizmi


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: tyfngzde
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 16:14
tesekkurler talip bey bende senin gibi düşünüyorum normal diyen usta da sıkıntı var onun için de buradan yardım alabilir miyim diye sıkıntı mı yazdım. Dediğiniz radyatör sıcaklığını kontrol Edip yazacağım ayrıca araç cihazda motor suyu sıcaklığını eksi 39 gösteriyor bugün bı usta ile görüştüm üst kapak conta yapabilir dedi 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 16:15
üst kapak conta yapsa motor su eksiltir yada yağ karıştırı su sistemine. -39 derece göstermesi elektriksel bir problem gibi soket kablo ve beyin kontrol edilmeli bence.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: tyfngzde
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 16:18
Orjinalini yazan: Peugeot kartal Peugeot kartal Yazdı:

merhaba kardeşim su radyatörü orijinal mı 206 larda küçük ve büyük radyatör var diye biliyorum küçük yerine buyuk takıldı ise sorun olabilir


İyi günler aracın üzerindeki radyatör orijinal değil dediğiniz büyük küçük olayını sordum üzerindeki orijinal büyüklükte olduğunu söylediler ama ben orijinal radyatör olan peki 206 ile karsilastiracagim o da olabilir ama bu durum benim iyice canımı sıkmaya başladı araç 90 dereceyi çok nadir görüyor görünce de araç çalışması bile güzel oluyor 


Mesajı Yazan: tyfngzde
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 16:25
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

üst kapak conta yapsa motor su eksiltir yada yağ karıştırı su sistemine. -39 derece göstermesi elektriksel bir problem gibi soket kablo ve beyin kontrol edilmeli bence.


Benim araç iki ay önce yağa şu karıştırdi.bunu sorduğumda aracın termostat gövdesi çatlak olduğu için degistirmistim ondan sonra yaptı ve termostat gövdesi içinden iki hazne var bir tarafı şu geçiyor bir tarafı yağ usta bunu soktu tekrar taktı suyu değiştirdi antviriz koydu ve o gün bugün araç şu da eksiltmiyor yağ da karıştırmiyor. Ama bu hararet sorununu ben 1 buçuk yıldır yasiyorum . Bugün bir usta ile konuştum aracın devirdaimi arızalı senin dedi. Devirdaimi arızalı olsa hararet yükseltmez mi.ayrica conta testinde yaptırdım sorun yok dediler.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 16:38
Contayla falan alakası olduğunu  zannetmiyorum. Siz ısı müşürleri tesisat ve beyin üzerinde  yoğunlaşın bence. Her ne kadar kış aylarında olsakta sizin verdiginiz degerlere düşmemesi lazım.  Ki siz izmir muğla  gibi daha ılıman yerlerden bahsediyorsunuz. Kaldı  ki sakar yokusunu çıkan bir arabanın hararetinin 70 i geçmemesi imkansiza yakın bir durum. Mesela Termostat 85 derece olmadan acmaz diyelim. Termostat açmadığı için radyatöre vuran soğuk  havanın etkisi  pek olmaz.  Ha termostat açık  kalır  sürekli  devirdaim olur. Rüzgâr vurdukca motor iyice soğur.
Devirdaimde problem olsa hararet düşük olmaz aksine su devirdaim yapamadığı için  hararet tavan yapar.


Mesajı Yazan: tyfngzde
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 16:55
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Contayla falan alakası olduğunu  zannetmiyorum. Siz ısı müşürleri tesisat ve beyin üzerinde  yoğunlaşın bence. Her ne kadar kış aylarında olsakta sizin verdiginiz degerlere düşmemesi lazım.  Ki siz izmir muğla  gibi daha ılıman yerlerden bahsediyorsunuz. Kaldı  ki sakar yokusunu çıkan bir arabanın hararetinin 70 i geçmemesi imkansiza yakın bir durum. Mesela Termostat 85 derece olmadan acmaz diyelim. Termostat açmadığı için radyatöre vuran soğuk  havanın etkisi  pek olmaz.  Ha termostat açık  kalır  sürekli  devirdaim olur. Rüzgâr vurdukca motor iyice soğur.
Devirdaimde problem olsa hararet düşük olmaz aksine su devirdaim yapamadığı için  hararet tavan yapar.

Talip bey conta sıkıntılı olsa şu eksiltme radyatör borularında şişme yağ karıştırma genleşme kaplbindaki suda yükselme ve daha ötesi kaynama gibi sorunlar olması gerekir hiçbiri olmuyor İzmir'den muglaya gittim geçenlerde Köyceğiz'de varınca arabayı stop etmeden kontrol ettim hiçbiri yok genleşme kabının kapağını açtım hiçbir şey yok. Sakarda 70 dereceyi vermedi dediğim ustalar herkes bunu istiyor ne güzel aracın hararet yapmıyor böyle kullan diyor ki bunu diyen usta sayısı en az 10. Araştırmalarıma goee de motorun en verimli çalışması için motor sıcaklığının 90 derece olması imiş bunun üstü ve altı motor sağlıksız çalışması demekmiş. Ve motor için ikisi de çok zararlı olabilir diyor düşük olması durumunda birden dusmelerde blok çatlaması gibi sorunların olabileceğinden bahsediyor. Bugün de iki usta ile görüştüm biri conta olabilir dedi biri de devirdaimi dedi ne yapacağımı bilemez oldum.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 21:20
70 derece ve altı normal olsaydı arabaya termostat diye birşey takılmazdı. Madem düşük sıcaklık iyi birşey herkes termostatını söksün öyle gezsin.
Ideal sıcaklık 90 derece civarıdır. O yüzden termostat koyarlar ki motor sogukken dolaşım olmasın çabuk ısınsın. 


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 22:34
Hocam peki suyun sicakligini kendiniz olcmeyi denedinizmi hic uzaktan lazerle olcen cihazlar var birisinde varsa dene ve kaloriferin soguk mu ufluyor eger kalorifer sicak ufluyorsa  sorunun diger arkadaslarin dedigi gibi tesisat ve butun soketleri ve beyini kontrol ettirmen lazim oda isinde uzman olmasi lazim yada cikma bir beyinle sadece test ettirebilirsen fikir edinirsin


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2019 Saat 23:20
Orjinalini yazan: Karacocuk24 Karacocuk24 Yazdı:

Hocam peki suyun sicakligini kendiniz olcmeyi denedinizmi hic uzaktan lazerle olcen cihazlar var birisinde varsa dene ve kaloriferin soguk mu ufluyor eger kalorifer sicak ufluyorsa  sorunun diger arkadaslarin dedigi gibi tesisat ve butun soketleri ve beyini kontrol ettirmen lazim oda isinde uzman olmasi lazim yada cikma bir beyinle sadece test ettirebilirsen fikir edinirsin
Thumbs Up
Aynen ateş ölçerlerin ortam ısısı ölçme ayarlı olanları var. Varsa denenebilir.


Mesajı Yazan: tyfngzde
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 02:31
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

70 derece ve altı normal olsaydı arabaya termostat diye birşey takılmazdı. Madem düşük sıcaklık iyi birşey herkes termostatını söksün öyle gezsin.
Ideal sıcaklık 90 derece civarıdır. O yüzden termostat koyarlar ki motor sogukken dolaşım olmasın çabuk ısınsın. 
t


Aynen talip bey bende öyle biliyorum ama dışarıdaki ustalar farklı düşünüyor galiba anlayamadım bı turlu cozebilirsem hemen arkadaşlara bilgi vereceğim Ouch


Mesajı Yazan: tyfngzde
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 02:38
[QUOTE=Karacocuk24]Hocam peki suyun sicakligini kendiniz olcmeyi denedinizmi hic uzaktan lazerle olcen cihazlar var birisinde varsa dene ve kaloriferin soguk mu ufluyor eger kalorifer sicak ufluyorsa  sorunun diger arkadaslarin dedigi gibi tesisat ve butun soketleri ve beyini kontrol ettirmen lazim oda isinde uzman olmasi lazim yada cikma bir beyinle sadece test ettirebilirsen fikir edinirsin[/QUOTE

İyi gecelerk kardesim aracin kaloriferi sıcak üflüyor hatta bir usta kaloriferi gayet iyi göstermeye bakma gibi bir şey söyledi onu da anlayamadım ya o da ayrı birsey. Birde iki gün önce dediğiniz cihazla ölçümünü yaptırdım ve motor sicakligi 88 93 aralığı değişiyor termostat bolgesini ölçtü ve termostat in açıp kapatıyor dedi bu süre zarfında gösterge 70 den 80 e doğru çıkıyordu onun kontrolünü yaptık usta 10 derece gibi fark verebilir dedi   o usta kendisi kullandı aracı deneme için ve sonunda hayatim da gördüğüm en ilginç 3 arızadan biri dedi herşeyin çalışıyor dedi ama bir sorunda var araç da dedi.  


Mesajı Yazan: tyfngzde
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 02:40
Arkadaşlar birde İzmir'de pejo konusunda onerebileceginiz usta yada servis var mı bu arıza konusunda çok usta gezdim ama cozemedik sorunu bir türlü 


Mesajı Yazan: 27BEN80
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 05:03
Orjinalini yazan: tyfngzde tyfngzde Yazdı:

 Teşekkür ederim gökhan bey. Biraz önce de 20 km yol geldim izmiri biliyorsaniz gaziemir tarafına hararet 80e geldi isiklarda beklerken hakaret 70e düştü. Hareket edince 75e kadar geldi yukari cikmadi. Arac kullanirken sürekli gözüm oraya gidiyor cok sıkıyor artik.Ayrica araci cihaza bağladıkları zaman 3 fwrkli cihaz markasinda denendi ve motor suyu sicakligi -39 gösteriyor. dış sicaklikta -41. Hava sicakligi 20 derecenin ustundede olsa ayni sikintilari yasıyorum.  


aynı sıkıntı benim araçtada yaşıyorum çözüm bulamadım artık kafama takmıyorum en son beyinciye git dediler bende gittim paça içtimSmileWink


-------------
BARAN


Mesajı Yazan: tyfngzde
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2019 Saat 22:57

aynı sıkıntı benim araçtada yaşıyorum çözüm bulamadım artık kafama takmıyorum en son beyinciye git dediler bende gittim paça içtimSmileWink
[/QUOTE]
Kardeşim iyi geceler bu sorun için servies hiç gittin mi birde değiştirdiğin parça oldu mu sıcak havada da aynı sorun oluyor mu 


Mesajı Yazan: ergin
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2019 Saat 02:12
http://https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47679&title=206-bulunamayan-sorun" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47679&title=206-bulunamayan-sorun
İki konu birbirine çok benziyor. Son yazdığım iletideki maddelere dikkat edin, mutlaka çözülecektir sorununuz.



Mesajı Yazan: 27BEN80
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2019 Saat 06:31
Orjinalini yazan: tyfngzde tyfngzde Yazdı:


aynı sıkıntı benim araçtada yaşıyorum çözüm bulamadım artık kafama takmıyorum en son beyinciye git dediler bende gittim paça içtimSmileWink
Kardeşim iyi geceler bu sorun için servies hiç gittin mi birde değiştirdiğin parça oldu mu sıcak havada da aynı sorun oluyor mu 
[/QUOTE]
sadece muşurları değiştirdim su sıcaklığını ölçtürdüm bir kaç ustaya gösterdim sıkıntı bulamadılar 
hepsi ayrı seyler söylediler bende hiç yaptırmadım  sıçak hava soğuk hava hiç fark etmioyr yapıyor
bazen hiç yapmıyor bazende beni deli ediyorConfused 



-------------
BARAN


Mesajı Yazan: tyfngzde
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2019 Saat 19:17
Orjinalini yazan: ergin ergin Yazdı:

http://https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47679&title=206-bulunamayan-sorun" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47679&title=206-bulunamayan-sorun
İki konu birbirine çok benziyor. Son yazdığım iletideki maddelere dikkat edin, mutlaka çözülecektir sorununuz.

Ergin bey iyi günler verdiğiniz linke tikliyorum ama giriş olmuyor başka bı link var mı belki de aynı sorun olabilir


Mesajı Yazan: ergin
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2019 Saat 19:31
Merhaba. Yapılan işlemlerin hepsini okumadım ama peugot un hararet sorunundan çok çektim. Sorunum artık çözüldü ve hararet ibresine gözüm her takıldığında ustaya ve servise dua ediyorum. Aracın motor bloğu, üst kapağı ve contaları sağlamsa kontrol edilirken dikkat edilmesi gerekenler 1. Araçta 3 adet hararet müşiri var. Hepsini kontrol etmek gerekiyor 2. Fan rölesi iki tane var. Birine ulaşmak kolay diğeri panjurun arkasında, fan kasasının üzerinde bulunan kapağın içinde 3. Termostat uzunluğuna dikket edin. Bir uzun bir kısa termostat var. Kısa olan araca uzun takılırsa açmıyor 4. Devirdaim pompasının bacakları uzun olmalı. Kısa model suyu çevirmekte yetersiz kalıyor 5. Eğer araç lpg li ise hortumların nerden çıkıp nereye gitmesi gerektiğini bilen bir usta tarafından kontrol edilmesi gerekiyor. Bazı lpg ustaları yanlış bağlıyor. Eğer hararet yaptığında genleşme kabında şişme ve dışarı atma varsa hortum ve termostat olma ihtimali yüksek 6. Yağ soğutucu değişmesi gerekiyor. Motor yalnızca su ile değil yağ ile de harareti uzaklaştırıyor. 7. Eğer rayatörünüz veleo değilse ve bulamıyorsanız peugeot için uygun muadil parça kale marka olan. Yalnız eski versiyonu değil. Kanal sayısı orijinli ile aynı olanı takmak gerekiyor.   


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2019 Saat 19:32
Orjinalini yazan: tyfngzde tyfngzde Yazdı:

Orjinalini yazan: ergin ergin Yazdı:

http://https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47679&title=206-bulunamayan-sorun" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47679&title=206-bulunamayan-sorun
İki konu birbirine çok benziyor. Son yazdığım iletideki maddelere dikkat edin, mutlaka çözülecektir sorununuz.

Ergin bey iyi günler verdiğiniz linke tikliyorum ama giriş olmuyor başka bı link var mı belki de aynı sorun olabilir
Arkadaşın verdiği link 206 bulunamayan sorun başlığı altında. Linki bende vereyim. Açmaza da zaten konu başlığını görürsünüz. 
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47679&PN=3&title=206-bulunamayan-sorun



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net