|
Full Motor Bakımı ve Kontrolleri Tavsiyenize ihti |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Memur
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 05 Aralık 2018 Konum: Ataşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 05 Aralık 2018 Saat 01:43 |
10 gün önce 206 HDI X-design manuel 2006 180 bin km araç satın aldım eşime. Exper e gösterdim o sekilde satın aldım. Karımın yolda sorun yasamamasi icin aracın motoruna baktırmak istiyorum. Aklımda olanlar. Triger kayısı kontrol, Enjektörlerin kontrolü Motorun sorun çıkarmaması için hangi aksamları kontrol edilmesi gerekiyor lütfen bilgi verirmisiniz. |
x571
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 306 station wagon Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1209 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Deneyimlerime dayanaraj yazıyorum. Öyle bir bakım yok.yağına suyuna bakıp 100 lira alıp gönderirler.bobin buji genelde yolda bırakmaz,araba tekler. Çok çok bitikse sorun çıkarır ama alırken göstermişsin bakmışlar dır. Özetle şunlara bak
Triger hiç değişmediyse değiştir ama 120 binde falan değiştiyse elleme. Baskı balata durununa bak . O yolda bırakır. Kontrolü nette bolca var kendin kontrolü yap. Debriyaj teli o km lerde değismeli o koparsa yolda bırakır pahalı da birşry değil. Radyatör den çıkan hortumlara bak eskidiyse değistir delinirse yolda bırakır. Fan ikinci kademede çalışıyor mu ona bak. Klimayı açınca biraz sonra devreye girer. Arabayı azcık sıkıştır hararet in 95 de falan kalması lazım sıcaklığın.artıyorsa sorun vardır. Fren yağına bak minimum da ise ya balata bitiktir yada kaçak vardır. Kaçak varsa çok büyük sıkıntı. Düz yolda 110 yap,sonra frene bas,pedal da titreme varsa diskler incelmiştir yada eğilmiştir .iki seçenekte de değişecekler. Kriko ile aynı aracı kaldır amortisör lere bak yağ kacagivarsa camurlu yağ balçığı varsa patlaktır.değişecek. krikodayken lastigi iki yanından tut saga sola ileri geri yap boşluk varsa rot başı bozuk. Aynı olayı arkaya yap boşluk varsa torsiyon gidik. Lastik lere bak tarihi eskiyse bir yerde yarılır hanım yolda kalır.40 50 le giderken sorun çıkarmaz da hızlıysa Allah korusun. Lastik siboplarını değiştir. Millet 10 lira vermemek için değiştirmiyor. Siboptan yarılırsa aniden tüm hava boşalır. Motor yağ yakıyor mu üfleme var mı yağa su karışıyor mu eksper bakmıştır herhalde. Güvenmediysen birde sen bak nasıl yapılır nette bolca mevcut. Motor olayını kafana takıyorsan kompresyon testine götür.orada falı çıkar onun. Dyno hikaye. Turbo varsa onun kaba kontrolü nasıl yapılır ona bak onları yap. Eksper ler hiç bakmaz. Antin kuntin yağlar kullanma. 10-40 diyorsa fabrika onu al kullan. Eski araba sonra sağından solundan yağ kaçırmaya başlar,canın sıkılır. Aklıma bunlar geldi dahasını deneyimli arkadaşlar yazar.
Düzenleyen x571 - 05 Aralık 2018 Saat 14:34 |
Memur
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 05 Aralık 2018 Konum: Ataşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Dediklerini harfiyen yapicam bugün. Çok teşekkür ederim.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. @x571 arkadaşımızın dediklerine aynen katılıyorum.ek olarak fren hidrolik yağını kesinlikle değiştirin. arka kampanaları söktürüp temizlik yaptırın ve balatalarını değiştirin. arkadaşımızın dediği gibi radyatör horumlarını sağlam gözükebilir ama benim tavsiyem değiştirin.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Memur
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 05 Aralık 2018 Konum: Ataşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Çok iyi aydınlattınız beni cok tesekkur ederim. Her türlü tavsiyeye açığım arkadaşlar.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
şöyle bir liste yaparsak daha sadece
1- motor bakımı (yağ - yağ filtresi - polen filtresi - hava filtresi - mazot filtresi - ) aşağı yukarı 250-300 tl (kesinlikle orjinal filtre alın hepsini ) triger kontrolü de yaptırın eğer değişmesi gerekiyor ise devirdaim pompası ile birlikte değiştirin. yağ markası olarak total - mobil tarcih edebilirsiniz. 2- alt takım kontrolü z- rot - rot başı - rot mili - alt tabla ortalama hesi markaya göre 300-500 tl arası tutar ama marka olarak kesinlikle delphi - trw - rıw - 4u tercih edin yan sanayi ama kaliteli ürünleri vardı. ayd marka ucuz ama uzun ömürlü olmuyorlar. 3-radyatör hortumları antifrizi değişimi 40- 50 tl 3 litresi hortumlar çok pahalı deil ortalama tanesi 25 ile 50 tl arasında değişir. 4- fren kontrolü ön disk - ön balata - arka kampana ve fren hidrolik yağı. ortalama 300-400 tl arasında değişir markaya göre 5- enjektör bakımı 500 ile 1500 tl arasında değişir enjektörlerin durumuna göre 6- turbo kontrolü yaptırın turbo hortumlarında yırtık yıpranma vs. var değişim yaptırın. duruma göre fiyatlar değişir turbo tamir isterse 500-700 tl civarında yapıyorlar hortumları 50 tl civarı fiyatları sağlamsa zaten değişime ve turbo bakımına gerek yok 7-şanzuman yağı değişimi ve aks keçeleri değişimi yaptırın ortalama 100-150 tl civarında. baskı kontrolünü ustaya yada kendiniz arkadaşımızın dediği gibi kontrol ettirebilirsiniz. zaten bakıma gideceği için ustaya kontrol etmesinide rica edebilirsiniz. 8-amortisör ve arka torsiyon kontrolü amotisör tanesi 100-140 tl başlar hocam rulmanı 30 tl ve takozuda 60 tl civarında bir fiyatı vardır. torsiyon arızalı iste 500- 700 tl arası bir maliyeti olur. 9-akünüzü ölçtürün ve şarj dinamosunu kontrol ettirin. 10-bütün lambaları kontrol ettirin patlak vs. varsa değiştirin. 11-lastik konusunu arkaşımız değinmiş zaten eğer lastikler kötü ise istanbul için 4 mevsim lasikler hem karda hemde yazın işinizi fazlasıyla görecektir. yazlık ve kışlık olarak almanıza gerek olmayacaktır Tabi hocam bunların bir çoğu değişmesi gereken parçalar olmaya bilir tamamen tarcih meselesi.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Memur
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 05 Aralık 2018 Konum: Ataşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ne güzel bir forum burasi valla. Hepinizden allah razı olsun. İşiniz gücünüz rast gitsin. Dediklerinizi harfiyen uygulayacam.
|
ismailkaya
3. Vites Yaşı : 40 Aracı : 2005 Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2012 Konum: BURSA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1389 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ismailkaya
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
2. El sonucta bir yerini yaptirirsin diger yerinden patlak verir bu arada hayirli olsun Allah kazabela vermesin bendede 307 var 9 senedir kullaniyorum pimpirikligimden elden gecirmedigim yeri kalmadi gibi birsey .sana tavsiyem arac dizelse yuksek devirde kullanin
|
|
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Rica ederim hocam bilgilerini ve tavsiyelerini bizlerden eksik etmeyen üyelerimizede teşekkürler.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |