Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Full Motor Bakımı ve Kontrolleri Tavsiyenize ihti

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47399
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 20:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Full Motor Bakımı ve Kontrolleri Tavsiyenize ihti
Mesajı Yazan: Memur
Konu: Full Motor Bakımı ve Kontrolleri Tavsiyenize ihti
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 01:43
Merhaba arkadaşlar.
10 gün önce 206 HDI X-design manuel 2006 180 bin km araç satın aldım eşime.
Exper e gösterdim o sekilde satın aldım. 
Karımın yolda sorun yasamamasi icin aracın  motoruna baktırmak istiyorum.
Aklımda olanlar. Triger kayısı kontrol, Enjektörlerin kontrolü

Motorun sorun çıkarmaması için hangi aksamları kontrol edilmesi gerekiyor lütfen bilgi verirmisiniz.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 08:40
Deneyimlerime dayanaraj yazıyorum. Öyle bir bakım yok.yağına suyuna bakıp 100 lira alıp gönderirler.bobin buji genelde yolda bırakmaz,araba tekler. Çok çok bitikse sorun çıkarır ama alırken göstermişsin bakmışlar dır. Özetle şunlara bak

Triger hiç değişmediyse değiştir ama 120 binde falan değiştiyse elleme.

Baskı balata durununa bak . O yolda bırakır. Kontrolü nette bolca var kendin kontrolü yap.

Debriyaj teli o km lerde değismeli o koparsa yolda bırakır pahalı da birşry değil.

Radyatör den çıkan hortumlara bak eskidiyse değistir delinirse yolda bırakır.

Fan ikinci kademede çalışıyor mu ona bak. Klimayı açınca biraz sonra devreye girer. 

Arabayı azcık sıkıştır hararet in 95 de falan kalması lazım sıcaklığın.artıyorsa sorun vardır.

Fren yağına bak minimum da ise ya balata bitiktir yada kaçak vardır. Kaçak varsa çok büyük sıkıntı.

Düz yolda 110 yap,sonra frene bas,pedal da titreme varsa diskler incelmiştir yada eğilmiştir .iki seçenekte de değişecekler.

Kriko ile aynı aracı kaldır amortisör lere bak yağ kacagivarsa camurlu yağ balçığı varsa patlaktır.değişecek. krikodayken lastigi iki yanından tut  saga sola ileri geri yap boşluk varsa rot başı bozuk. Aynı olayı arkaya yap boşluk varsa torsiyon gidik.

Lastik lere bak tarihi eskiyse bir yerde yarılır hanım yolda kalır.40  50 le giderken sorun çıkarmaz da hızlıysa Allah korusun.

Lastik siboplarını değiştir. Millet 10 lira vermemek için değiştirmiyor. Siboptan yarılırsa aniden tüm hava boşalır.

Motor yağ yakıyor mu üfleme var mı yağa su karışıyor mu  eksper bakmıştır herhalde. Güvenmediysen birde sen bak nasıl yapılır nette bolca mevcut.

Motor olayını kafana takıyorsan kompresyon testine götür.orada falı çıkar onun. Dyno hikaye.

Turbo varsa onun kaba kontrolü nasıl yapılır ona bak onları yap. Eksper ler hiç bakmaz.

Antin kuntin yağlar kullanma. 10-40 diyorsa fabrika onu al kullan. Eski araba sonra sağından solundan yağ kaçırmaya başlar,canın sıkılır.

Aklıma bunlar geldi dahasını deneyimli arkadaşlar yazar.


Mesajı Yazan: Memur
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 14:06
Dediklerini harfiyen yapicam bugün. Çok teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 14:45
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. @x571 arkadaşımızın dediklerine aynen katılıyorum.ek olarak  fren hidrolik yağını kesinlikle değiştirin. arka kampanaları söktürüp temizlik yaptırın ve balatalarını değiştirin. arkadaşımızın dediği gibi radyatör horumlarını sağlam gözükebilir ama benim tavsiyem değiştirin. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Memur
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 15:30
Çok iyi aydınlattınız beni cok tesekkur ederim. Her türlü tavsiyeye açığım arkadaşlar.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 16:39
şöyle bir liste yaparsak daha sadece 

1- motor bakımı (yağ - yağ filtresi - polen filtresi - hava filtresi - mazot filtresi - ) aşağı yukarı 250-300 tl (kesinlikle orjinal filtre alın hepsini )  triger kontrolü de yaptırın eğer değişmesi gerekiyor ise devirdaim pompası ile birlikte değiştirin. yağ markası olarak total - mobil tarcih edebilirsiniz.

2- alt takım kontrolü z- rot - rot başı - rot mili - alt tabla ortalama hesi markaya göre 300-500 tl arası tutar ama marka olarak kesinlikle delphi - trw - rıw - 4u tercih edin yan sanayi ama kaliteli ürünleri vardı. ayd marka ucuz ama uzun ömürlü olmuyorlar. 

3-radyatör hortumları antifrizi değişimi 40- 50 tl 3 litresi hortumlar çok pahalı deil ortalama tanesi 25 ile 50 tl arasında değişir. 

4- fren kontrolü ön disk - ön balata - arka kampana ve fren hidrolik yağı. ortalama 300-400 tl arasında değişir markaya göre 

5- enjektör bakımı 500 ile 1500 tl arasında değişir enjektörlerin durumuna göre

6- turbo kontrolü yaptırın turbo hortumlarında yırtık yıpranma vs. var değişim yaptırın. duruma göre fiyatlar değişir turbo tamir isterse 500-700 tl civarında yapıyorlar hortumları 50 tl civarı fiyatları sağlamsa zaten değişime ve turbo bakımına gerek yok 

7-şanzuman yağı değişimi ve aks keçeleri değişimi yaptırın ortalama 100-150 tl civarında. baskı kontrolünü ustaya yada kendiniz arkadaşımızın dediği gibi kontrol ettirebilirsiniz. zaten bakıma gideceği için ustaya kontrol etmesinide rica edebilirsiniz. 

8-amortisör ve arka torsiyon kontrolü amotisör tanesi 100-140 tl başlar hocam rulmanı 30 tl  ve takozuda 60 tl civarında bir fiyatı vardır. torsiyon arızalı iste 500- 700 tl arası bir maliyeti olur. 

9-akünüzü ölçtürün ve şarj dinamosunu kontrol ettirin.

10-bütün lambaları kontrol ettirin patlak vs. varsa değiştirin. 

11-lastik konusunu arkaşımız değinmiş zaten eğer lastikler kötü ise istanbul için 4 mevsim lasikler hem karda hemde yazın işinizi fazlasıyla görecektir. yazlık ve kışlık olarak almanıza gerek olmayacaktır

Tabi hocam bunların bir çoğu değişmesi gereken parçalar olmaya bilir tamamen tarcih meselesi.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Memur
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 17:27
Ne güzel bir forum burasi valla. Hepinizden allah razı olsun. İşiniz gücünüz rast gitsin. Dediklerinizi harfiyen uygulayacam.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2018 Saat 01:40
2. El sonucta bir yerini yaptirirsin diger yerinden patlak verir bu arada hayirli olsun Allah kazabela vermesin bendede 307 var 9 senedir kullaniyorum Big smileBig smilepimpirikligimden elden gecirmedigim yeri kalmadi gibi birsey .sana tavsiyem arac dizelse yuksek devirde kullanin 

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2018 Saat 08:54
Orjinalini yazan: Memur Memur Yazdı:

Ne güzel bir forum burasi valla. Hepinizden allah razı olsun. İşiniz gücünüz rast gitsin. Dediklerinizi harfiyen uygulayacam.

Rica ederim hocam bilgilerini ve tavsiyelerini bizlerden eksik etmeyen üyelerimizede teşekkürler. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net