|
Spor ve Kar Modu Işıkları |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
demirtaskerem
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2018 Konum: Samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 33 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı demirtaskerem
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2018 Saat 11:45 |
|
|
K.Demirtas
|
akyuz.cagri
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 21 Ocak 2016 Konum: sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 44 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı akyuz.cagri
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
aynı durum bende de mevcut....bilgisayara taktık şanzıman olmadığını öğrendik...beyinden kaynaklandığını düşünüyoruzşimdilik...
|
Simuzer
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : C3 Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
işte budurum selenoid valfin bozulduğuna işarettin. en kısa zamanda değiştirin ki şanzımanınız ilerleyen zamanlarda vuruntu yaparak zarar görmesin. yağ soğukken ve sıcakken uyguladığı basınç değerleri farklı oluyor. normalde selenoid valf sıcakken ve soğukken kaç ölçmesi gerektiğini bilir ama arızalandığında bunu bilemez ve sabit bi basınç ölçmeye kalkar. bu nedenle soğukken ki ölçülen değeri sıcakmış gibi ölçmeye çalışıyor ve hatalı ölçtüğünü sanıp sistemi arızaya, şanzımanı 3. vitese sabitleyerek korumaya almaya çalışır. eğer budurum 1. viteste yaparsa veya 4. viteste çok hızlı iken yaparsa, korumaya almak isteyip 3.e aldığında çok sert bir vuruntu ve araç sarınsı olur ki şanzıman en çok bu durumda zarar görür. Allah korusun, çok aşırı vuruntuda araç çarpmış gibi sallanabilirsiniz, direksiyon hakimiyetinizin iyi olması lazım. Bu konuda iyi tecrübeye sahibim.
|
Simuzer
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : C3 Kayıt Tarihi: 14 Mart 2017 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Çok fazla geciktirmeden en kısa zamanda; 1- önce sadece yağını değiştirin. bazı durumlarda yağın bozulmasından dolayı, selenoid valfler yağ basıncını algılayamıyor. bu yüzden hangi vites aralığında çalışacağına karar veremeyip, kararsız durumda spor-kar ışığı yaktırır. vites konum göstergesi de "--" şeklinde olur. 2- 2 adet selenoid valf ve yağ değişimini yaptırın. Bu değişimde şanzıman içi açılmaz. şanzımanın ön tarafında valflerin olduğu bi yer var. oradaki kapak açılır, valf değişir. Kapak açıldığı için o kısımdan yağ boşalması olur. Bu nedenle yağ da değişir. 3- şanzıman revizyon yapılmadı. revizyona göre parça değişimi vs. olacağından maliyet değişir. eğer revizyon yapılacaksa en az 1 sene mekanik garanti isteyin. yazılı firma kaşesi olmalı. Yağ değişimi ile sorunun çözülme ihtimali %5, selenoid valf değişimi ile sorunun çözülme ihtimali %90 revizyon %5.. Benim tavsiyem, direkt olarak selenoid valf değişimi yapın. Eğer yağ değişimi ile çözüm olmazsa boşuna zaman ve yağ-işçilik masrafı olur.. Eğer çok fazla bu şekilde araç kullanırsanız, şanzımanda vuruntular-sarsıntılar artacaktır.. Yani 1. 2. ve 4. vitesteyken bi anda şanzıman uyarısı (kar-spor ışıklarının yanıp sönmesi) verip, vites 3'e aldığında bi vuruntu olur. Bu da ister istemez şanzımanın mekanik kısımlarına zarar verir. Ne kadar çok bu şekilde araç kullanırsanız o kadar çok şanzımana zarar verir ki tek çözüm revizyon işleminin yapılması olur. Bu arada yağ miktarı burada çok önemlidir. Gerçekten "otomatik şanzıman" olan yerlere işlemlerinizi yaptırın. sıradan veya (hatta yetkili servis) pejo -citroen servislerine dahi gitmeyin. |
demirtaskerem
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2018 Konum: Samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 33 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı demirtaskerem
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bu sabah şöyle bir durum denedim. Aracı çalıştırdıktan sonra hemen hareket etmedim 1-2 dakika arası bekledim öyle hareket ettim ve bu durumu yaşamadım tabiki gene sorun vardır ancak galiba motor çok ısınmadan hareket etme sonucunda yapıyor bunu.
|
|
K.Demirtas
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bilgisayara bağlayıp öyle bakmak gerekir ama yüzde doksan selenoid ve yağ değişimi ile hallolur gibi görünüyor.
|
demirtaskerem
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2018 Konum: Samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 33 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı demirtaskerem
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aracı alalı 3 ay olacak aldığımda muaynesi yeni yapılmıştı ancak şanzıman yağının ne zaman değiştiğini açıkcası bilmiyorum. Şanzıman yağının değişmesi çözüm olur mu abi? Bazı yerlerde okuduğum Selenoid Valf değişmesi gibi durumlardan bahsediyordu?
|
|
K.Demirtas
|
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Yaşı : 37 Aracı : 3008 Auto6R 1.6 HDi Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11671 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
şanzıman sıkıntısı buda yakın zamanda şanzıman yağı en son ne zaman değişti
|
|
demirtaskerem
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2018 Konum: Samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 33 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı demirtaskerem
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Herkese hayırlı sabahlar.
Peugeot 206 otomatik vites aracımda uzun zamandır devam eden bir sorun var sıcak aylarda bu sorunla çok sık olmamakla beraber gene karşılaşıyordum ancak havaların sogumasıyla beraber sorunu neredeyse her sabah ilk çalıştırdığımda belirli bir süre gidince yaşamaya başladım. Araç ile normal seyir halindeyken birden spor ve kar modu ışıkları yanıyor aracın itişi zorlanıyor. Mecbur sağa çekip kapatıp yeniden çalıştırıyorum bir sorun kalmıyor yoluma devam ediyorum aynı gün içinde bu durumla tekrar karşılaşmıyorum. Net olarak bu sorunu yaşamış üyelerimiz yardımcı olursa memnun olurum ya da konu hakkında neyden kaynaklandığı nasıl bir çözümle düzeleceği konusunda bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim. Ve bu şekilde kullanmaya devam edersem ne gibi sorunlar yaşarım.
|
|
K.Demirtas
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |