Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Spor ve Kar Modu Işıkları

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47326
Tarih: 29 Mart 2024 Saat 15:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Spor ve Kar Modu Işıkları
Mesajı Yazan: demirtaskerem
Konu: Spor ve Kar Modu Işıkları
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2018 Saat 08:07
Herkese hayırlı sabahlar.

Peugeot 206 otomatik vites aracımda uzun zamandır devam eden bir sorun var sıcak aylarda bu sorunla çok sık olmamakla beraber gene karşılaşıyordum ancak havaların sogumasıyla beraber sorunu neredeyse her sabah ilk çalıştırdığımda belirli bir süre gidince yaşamaya başladım. Araç ile normal seyir halindeyken birden spor ve kar modu ışıkları yanıyor aracın itişi zorlanıyor. Mecbur sağa çekip kapatıp yeniden çalıştırıyorum bir sorun kalmıyor yoluma devam ediyorum aynı gün içinde bu durumla tekrar karşılaşmıyorum. Net olarak bu sorunu yaşamış üyelerimiz yardımcı olursa memnun olurum ya da konu hakkında neyden kaynaklandığı nasıl bir çözümle düzeleceği konusunda bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim. Ve bu şekilde kullanmaya devam edersem ne gibi sorunlar yaşarım.


-------------
K.Demirtas



Cevaplar:
Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2018 Saat 09:49
şanzıman sıkıntısı buda yakın zamanda şanzıman yağı en son ne zaman değişti




-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: demirtaskerem
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2018 Saat 09:52
Aracı alalı 3 ay olacak aldığımda muaynesi yeni yapılmıştı ancak şanzıman yağının ne zaman değiştiğini açıkcası bilmiyorum. Şanzıman yağının değişmesi çözüm olur mu abi? Bazı yerlerde okuduğum Selenoid Valf değişmesi gibi durumlardan bahsediyordu?

-------------
K.Demirtas


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2018 Saat 20:16
Bilgisayara  bağlayıp öyle bakmak gerekir ama yüzde doksan selenoid ve yağ değişimi ile hallolur gibi görünüyor.  


Mesajı Yazan: demirtaskerem
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2018 Saat 07:56
Bu sabah şöyle bir durum denedim. Aracı çalıştırdıktan sonra hemen hareket etmedim 1-2 dakika arası bekledim öyle hareket ettim ve bu durumu yaşamadım tabiki gene sorun vardır ancak galiba motor çok ısınmadan hareket etme sonucunda yapıyor bunu.

-------------
K.Demirtas


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2018 Saat 09:34
Çok fazla geciktirmeden en kısa zamanda;

1- önce sadece yağını değiştirin. bazı durumlarda yağın bozulmasından dolayı, selenoid valfler yağ basıncını algılayamıyor. bu yüzden hangi vites aralığında çalışacağına karar veremeyip, kararsız durumda spor-kar ışığı yaktırır. vites konum göstergesi de "--" şeklinde olur.

2- 2 adet selenoid valf ve yağ değişimini yaptırın. Bu değişimde şanzıman içi açılmaz. şanzımanın ön tarafında valflerin olduğu bi yer var. oradaki kapak açılır, valf değişir. Kapak açıldığı için o kısımdan yağ boşalması olur. Bu nedenle yağ da değişir.

3- şanzıman revizyon yapılmadı. revizyona göre parça değişimi vs. olacağından maliyet değişir. eğer revizyon yapılacaksa en az 1 sene mekanik garanti isteyin. yazılı firma kaşesi olmalı.

Yağ değişimi ile sorunun çözülme ihtimali %5,
selenoid valf değişimi ile sorunun çözülme ihtimali %90
revizyon %5..

Benim tavsiyem, direkt olarak selenoid valf değişimi yapın. Eğer yağ değişimi ile çözüm olmazsa boşuna zaman ve yağ-işçilik masrafı olur..

Eğer çok fazla bu şekilde araç kullanırsanız, şanzımanda vuruntular-sarsıntılar artacaktır.. Yani 1. 2. ve 4. vitesteyken bi anda şanzıman uyarısı (kar-spor ışıklarının yanıp sönmesi) verip, vites 3'e aldığında bi vuruntu olur. Bu da ister istemez şanzımanın mekanik kısımlarına zarar verir. Ne kadar çok bu şekilde araç kullanırsanız o kadar çok şanzımana zarar verir ki tek çözüm revizyon işleminin yapılması olur.

Bu arada yağ miktarı  burada çok önemlidir. Gerçekten "otomatik şanzıman" olan yerlere işlemlerinizi yaptırın. sıradan veya (hatta yetkili servis) pejo -citroen servislerine dahi gitmeyin.




Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2018 Saat 09:57
Orjinalini yazan: demirtaskerem demirtaskerem Yazdı:

Bu sabah şöyle bir durum denedim. Aracı çalıştırdıktan sonra hemen hareket etmedim 1-2 dakika arası bekledim öyle hareket ettim ve bu durumu yaşamadım tabiki gene sorun vardır ancak galiba motor çok ısınmadan hareket etme sonucunda yapıyor bunu.


işte budurum selenoid valfin bozulduğuna işarettin. en kısa zamanda değiştirin ki şanzımanınız ilerleyen zamanlarda vuruntu yaparak zarar görmesin.

yağ soğukken ve sıcakken uyguladığı basınç değerleri farklı oluyor. normalde selenoid valf sıcakken ve soğukken kaç ölçmesi gerektiğini bilir ama arızalandığında bunu bilemez ve sabit bi basınç ölçmeye kalkar. bu nedenle soğukken ki ölçülen değeri sıcakmış gibi ölçmeye çalışıyor ve hatalı ölçtüğünü sanıp sistemi arızaya, şanzımanı 3. vitese sabitleyerek korumaya almaya çalışır.

eğer budurum 1. viteste yaparsa veya 4. viteste çok hızlı iken yaparsa, korumaya almak isteyip 3.e aldığında çok sert bir vuruntu ve araç sarınsı olur ki şanzıman en çok bu durumda zarar görür. Allah korusun, çok aşırı vuruntuda araç çarpmış gibi sallanabilirsiniz, direksiyon hakimiyetinizin iyi olması lazım.

Bu konuda iyi tecrübeye sahibim.


Mesajı Yazan: akyuz.cagri
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2018 Saat 11:30
aynı durum bende de mevcut....bilgisayara taktık şanzıman olmadığını öğrendik...beyinden kaynaklandığını düşünüyoruzşimdilik...


Mesajı Yazan: demirtaskerem
Mesaj Tarihi: 25 Kasım 2018 Saat 11:45
akyuz.cagri süreçten benide haberdar eder misiniz ona göre bende bir yol izlim.

-------------
K.Demirtas



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net