|
206 Hararet Göstergesi Sorunu |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
Yasam79
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Pego 206 Kayıt Tarihi: 18 Aralık 2019 Konum: Mersin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 21 Aralık 2020 Saat 01:36 |
|
Arda4141
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2020 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu arada iletisim nosu yazmakyasakmi bilmediğimden paylasmadim
|
Arda4141
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Peugeot Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2020 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ustam sizinle nasıl iletisim kurabilirim sormak istediğim bir ikita sorum var yardımınıza ihtiyacım var
Birincisi hararet müdürünün soketinde iki kablo var aracda kontagi açtığımda bu soketin akımını olcersem ikikablodada kaç akım almam gerekir aracım 206 hdi1.4 dizel2004 model
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Mesajda da yazdığım gibi tornavida ile vurmak, üzerine su dökmek bana oldukça uzak eylemler. Hararet sıfıra düşüp motor çalışmadığında hararet müşürünün dönüşündeki voltaj nedir ? Eğer motor sıcak iken göstergede hararet sıfır gösteriliyor ve hem müşür tarafında hem ECU girişinde 1 volt civarında bir voltaj okunuyor ise sorunun kaynağı olarak ölçümü doğru yapamayan ECU düşünülebilir ancak bu voltaj 0,25 voltun altında ve 4,75 voltun üstünde ise ECU ölçümü ve arıza bildirimi doğrudur.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ali beyin söylediği gibi soketleri iyice kontrol edip emin olmakta fayda var. Edit: Çok benzer sorun benimde başıma geldi. Araba sıcakken özellikle mola verip tekrar yola çıkınca stop ediyor bazen çalışıp bazen çalışmıyordu. Seyir halinde elektrik kesiyordu ve sollama falan yaparken son derece tehlikeli durumlara sokuyordu. Bu sırada hararet bir sona bir dibe iniyor, hız göstergesi bazen anlık dibe düşüyor bazen sona dayanıyor ve düzeliyordu. Beyin ihtimalini biliyorduk ama pahalı diye birçok ihtimali denedik ve belki de beyin parası kadar boşa masraf yaptık. Çıkma beyni 800 liraya aldım işçilik falan bilmem ne derken bin lirayı geçti. Maalesef beyinde bulunan bu yalıtım malzemesi tamiri imkansız kılıyormuş. Pek çok yeri arayıp görüştüm. Düzenleyen talip206 - 04 Mart 2019 Saat 00:38 |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arabayı ustaya tekrar getirdim ve ordayken yine hararet sıfırda gösterip araba çalışmadı. Soketi söyledim. O da beynin üstüne biraz su döktü ve çalıştır bakalım dedi. Kontak açınca baktım ki hararet normal seviyesine doğru yükseldi ve araba sorunsuz şekilde çalıştı. Sorunun beyin oldjğunu söyledi tekrardan.
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Her elektronik parçanın bir ömrü vardır ama otomotiv sektörü için üretilenleri neredeyse askeri amaçlı üretilmiş olanlar kadar uzun ömürlüdür ve bunlar durduk yere kolay kolay arıza yapmaz... Çıkış pinlerine mevcut voltajın tersi akım verilmesi ya da giriş pinlerine olması gerekenden fazla voltaj gelmesi durumu istisna. Problemli parçanın ECU olduğunu kesin olarak anlayabilmek için hararet ölçümünün yapıldığı giriş pinine 0-5 volt arası değiştirilebilen bir kaynak bağlayarak test edilmeli, örneğin müşür tarafından ayırdığınız hatta, ECU girişine 10K-47K gibi bir potansiyemetre bağlayarak ECU aynı sıkıntıyı çıkartacak mı gözlemleyebilirsiniz. Tornavida ile vurunca problem olması sarsıntı sonucu arızanın ortaya çıktığını göstermekte ki ECU içinde boşluk olmaması sokette bir problem olduğunu düşündürüyor.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
maalesef bu yalıtım maslzemesi midir her ne karın ağrısıysa bu olmasaydı %90 tamir edilebilirmiş ancak bundan ötürü tamir değil değişim gerekiyormuş ve 1250-1500 civarı meblağ isteniyor. Ben de daha alamadkm bekletiyorum şimdilik mecburen.
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu silikon değil. Fabrikasyon olarak yapılan yalıtım malzemesi. Ecunun sıvı nem vb şeylerden etkilenmesini engellemek için yapılıyor. Geçmiş olsun pahalı da olsa sorununuz hallolmuş. Ecu ile birlikte anahtarda vermeleri gerekiyor yoksa sizin anahtarları ecuya tanıtmak için ekstra masraf çıkar. Kaç liraya hallettiniz bu arada
Düzenleyen talip206 - 17 Kasım 2018 Saat 23:21 |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Beyinden kastınız ECU ise basitçe değişecek bir parça değildir, aracınızın tanıtılması gerekir. Yeni veya başka araçtan çıkma bir ECU kontak anahtarındaki transponder çipini kabul etmeyeceği için aracı çalıştıramazsınız. ECU içine silikon basıldığını ise ilk defa duyuyorum (kastınız imalat aşamasında yalıtım macunu ile doldurulmuş motor içi sigorta kutusu olabilir mi?) Eğer problem ECU değilde sigorta kutusunda ise bütün güç aktarımından sorumlu olan parça olduğu için ilk mesajınızda bahsettiğiniz şekilde ani elektrik kesilmesi nedeniyle ECU nun arıza kaydı yapamamasına sebep olmuş olabilir. Problem ECU değilde sigorta kutusu ise bunu değiştirmeden önce söküp bir kutu yağsız kontak spreyin en az yarısını kullanarak konnektörleri ve sigorta yataklarını temizlemenizi ve yeni sigortalar takarak tekrar denemenizi tavsiye ederim çünkü yeni sigorta kutusunun maliyeti bile oldukça yüksek olacaktır. |
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aracımın sıkıntısını sonunda bulduk ve maalesef ki beyin arızalı. Araba çalışırken usta tornavidanın arka plastik tarafıyla beyne hafifçe vurdu ve Araba stop etti. Tekrar çalıştırdık tekrar hafifçe beyne vurdu ve araba yine stop etti. Sonuç olarak arıza beyindeymiş ve beyne maalesef silikon bastıkları için mecbur değişilecek dedi.
|
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aracımın 1 ay önce silindir kapak contası, termostat, devirdaim pompası değişti. Radyatör sökülüp şişleme yapıldı. Bahsettiğim arıza da yine o zamanlardan başladı zaten. Sizin yaşadığınız sorun da benim anlattığım ile aynıysa dediğiniz çözüm olabilir belki
Düzenleyen f4t1hltn - 14 Kasım 2018 Saat 00:01 |
grk
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 26 Ocak 2017 Konum: Antakya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 16 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaşlar merhaba. hararet sorunu için radyatör kapağını değiştirdiniz mi hiç. 307 aracımda benzer sorun olmuştu 2 defa müşür değiştirdim sorun çözülmedi ancak radyatör kapağını değiştirince sorun hemen çözüldü. kapak contası kaçırdığı için sorun yaratıyor olabilir.
|
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aracımdan gayet memnunum. 4 yıldır kullanıyorum ve ilk defa böyle uzun süren bir arızası meydana geldi. Son işlemden sonra araç yine düzelmezse mecburen ustayı değiştireceğim. Usta da yine saolsun parça fiyatı harici el emeği almıyor. Çünkü araç düzelmediği sürece de senden para istemiyorum diyor. Lakin yine de çözülemiyorsa başka birinin bakmasında hem fayda hem zarar var. Fayda olarak bakmak ile görmek arasındaki fark gibidir. Zarar ise eğer yeni usta da bakar ve göremezse her şey baştan başlayacak. Bilgisyara bağla, müşür değiştirelim, temassızlık vardır, tüptendir, beyindendir vs. O riskin başa gelmesinden korkuyor insan. Çözüm bulunduğu takdirde veya böyle bir sorun ile karşılaşan varsa cevabını yazsın da ameliyat masasındaki kişi konumundan çıksın araba.
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Söylermisiniz ? İşi bilmediği için sağlam müşürü 3 defa değiştirip müşterisine boş yere masraf açan ustayı değiştirmek yerine neden aracını değiştirecek !?
Son mesajlarınızda yazdıklarınızla; "önceki sahipleri tarafından pert edilmiş araçlardan birini satın alıp aracın son sahibi durumuna düşmüş biri" izlenimi veriyorsunuz. Sizin böyle bir aracı satın almış olmanız, önceki sahipleri tarafından yaptırılmamış işlerden dolayı fazlaca para harcamış olmanız diğer insanların sahip olduğu araçları kötülemek için size bir hak vermez ki her şeyi bildiğini zannetmesi sebebiyle motor isteyen aracı satın alıp 3-5 ay içinde motor yaptırmak zorunda kalan insanlar var ! Yok eğer "bu duruma düşmüş biri değilim, markayla da derdim yok" diyorsanız; soruna çözüm önerisi varsa konuya cevap yazarsınız öneriniz yok ise okur geçersiniz, BOŞ MESAJLARLA FORUMU ÇÖPLÜĞE ÇEVİRMEYİNİZ ! Son olarak lütfen KÜÇÜK HARFLERLE yazınız ! Düzenleyen HasGur - 13 Kasım 2018 Saat 13:35 |
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
27BEN80
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 207 1.4 HDİ TREND Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018 Konum: GAZİANTEP Durum: Aktif Değil Mesajlar: 87 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
USTAYI DEĞİLDE BİR AN ÖNCE ARACI DEĞİŞTİRSİN...
|
|
BARAN
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu konuya son olarak şunu yazayım; Bakmakla görmek arasında fark vardır... USTANIZI DEĞİŞTİRİN !
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Öncelikle maalesef orjinal müşürde de aynı hatayı verdi. bilgisayara bağlanınca devir gösterge arızası ve yine "soğutma suyu sıcaklığında alınan birim yanlış" hatalarını verdi. ustam krank sensörüne ve ısı müşürü soketine temassızlık olabilir diye tel attı ve sıkılaştırdı. araç yine aynısını yapınca yine bilgisayara bağladık ve devir gösterge arızası vermedi ama soğutma suyu sıcaklığında ölçülen birim yanlış hatasını yine verdi. ustam da kendisi gördü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyor ve araba marşa basıldığı anda çalışıp stop ediyor durmadan. Aracımın beyni çıkarıldı ve maalesef beyne silikon basmışlar diye bir işlem yapamadı. son çare parçacıdan bir beyin alıp deneyeceğiz dedi. bugün de onu yapmaya iş çıkışı götüreceğim mecbur.
|
27BEN80
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 207 1.4 HDİ TREND Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018 Konum: GAZİANTEP Durum: Aktif Değil Mesajlar: 87 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
PEUGEOT LARDA BU GİBİ SORUNLAR KRONİK BU ARAÇLAR ELEKTRİK OLARAK ÇOK SIKINTI ÇIKARIYOR VE MALİYETİ AĞIR OLUYOR......
|
|
BARAN
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |