Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Hararet Göstergesi Sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47303
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 23:37
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Hararet Göstergesi Sorunu
Mesajı Yazan: f4t1hltn
Konu: 206 Hararet Göstergesi Sorunu
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2018 Saat 15:45
Herkese merhabalar. 1 aydır devam eden sorunum şöyle: araba ilk çalışıp motor sıcaklığı 90 a gelene kadar sıkıntı yok. ancak motor ısındıktan 4-5 km sonra arabadan bip sesi geliyor ve hararet göstergesi yavaşça sıfıra iniyor. tamamen sıfıra inince araba yolda giderken stop ediyor. kontak kapat aç yapınca hararet sıfırda gösteriyor. her kontak aç kapat yapınca birazcık yükseliyor ve duruyor. 4-5 defa kontak aç kapat yapınca hararet 90 a geri geliyor ve araba çalışıyor ama çalıştığı gibi motor ikaz lambası yanıyor araba stop ediyor tekrar. motor soğuyunca araba eskisi gibi çalışıyor ve motor ikaz lambası sönüyor.  Bilgisayarda hiçbir arıza göstermiyor. ısı müşürü değişti, biligsayardan beyne reset atıldı ancak sorunum halen devam etmektedir. yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. söz konusu olayla ilgili videom mevcuttur ve foruma ekliyorum inşallah doğru olarak ekleyebilirim :)
http://dosya.co/53fpg97sk9hl/WhatsApp_Video_2018-11-04_at_20.16.37.mp4.html" rel="nofollow - WhatsApp Video 2018-11-04 at 20.16.37.mp4 -  6.6 MB




Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2018 Saat 16:30
muhtemel hararet müşürü arızalı gibi hocam motor kendini korumaya aldığı için çalşımıyor. arıza tesbit cihazına bağlayıp bakmak lazım hata kodlarına. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2018 Saat 16:51
1 ayda en az 5 defa biligsayara bağlandı ancak beyne kadar hiçbir yerinde arıza kodu çıkmadı ve müşür 2 defa değişti maalesef geçmedi halen 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2018 Saat 16:55
peki soketler kontrol edildimi hocam iletişimsizlik ve kabloda temazsızlık varsa bu daneden olacaktır. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2018 Saat 17:24
Usta deneme yanılma yoluyla gideceğiz dedi. Müşür ve beyinden sonra beyne vemüşüre giden kablolarda sıkıntı yok dedi. geçen gün de direksiyonun alt takımı açtı kontakta temassızlık mı oluyor diye. Dene bakalım yine dedi daha deneyemedim. 1 Aydır yolda stop etmesinden sıkıldım. Belki yaşayan bilen vardır ve direkt çözülür diye açtım konuyu


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2018 Saat 17:59
hocam kablolara göz kararı bakınca anlaşılmıyor çünkü görülmeyen yerlerde var araç haket halinde iken kabloyu ezen bir parça kısa dever yaptırıyor olabilir. İyi bir kontrol etmek gerekiyor soketleri ve kabloları bence peugeot bilen iyi bir oto elektrikçisine gitmeni taviste ederim. ankarada isen usta konusunda yardımcı olurum. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2018 Saat 18:25
size yanıt yazarken arabayı kontrol ediyordum ve motor ısındıktan sonra yine yaptı. Ustaya götüreceğim tekrar ama motorun soğumasını bekliyorum maalesef. Ankaradayım ve götürdüğüm usta yıllarca Peugeot yetkili servisinde çalışmış biri ve ilk defa böyle bir arıza görüyorum dedi. 


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2018 Saat 00:56
Soğutma sıvısının eksikliği gibi basit uyarılar hariç ECU tarafından motor arıza ikaz ışığı bir kez yakıldığında en az bir DTC kaydı yapılır. Olağan dışı veri/anlık sinyal kaybı vb. sonrası kendiliğinden düzelmiş bir arıza var ise ECU arıza tipine göre motorun çalışma süresi/yakıt karışım oranı/katedilen km vs. arıza sonrası değerleri test ederek geçici bir arıza olduğuna karar verirse ikaz ışığını söndürür ancak yapılan arıza kaydı elle silininceye kadar kalır. Bugüne kadar bunun 3 istisnasını gördüm;

1- Alternatör arızası
2- Turbo hortumunda problem
3- Arızalı ECU

Bundan dolayı hep aynı yerde işlem yapıldıysa başka bir yerde bilgisayara bağlatmanızı tavsiye ederim. 

Sizin aracınızdaki arızada ise sorunun kaynağı hararet müşürü veya göstergesi ile bunların tesisatları olması gerekirken motorun çalışmama sebebi bunların hiç biri olamaz yani ECU hiç bir hararet probleminde motorun çalışmasını engellemez, sadece uyarır.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2018 Saat 11:45
ustam tanıdık ve gayet güzel bir insan. Siz çalışmama sistemini sölediniz ama çözüm yok mu buna 😀ustam o anda hararet göstergesi çalışmadığı için beyin arabayı çalıştırmıyor çünkü devirdaimin ve  fanın çalışması hep bu müşüre bağlı demişti. Başka ustaya göstersem her şeyi tekrardan baştan alacak. Müşir değişelim diyecek ben de değiştim diyeceğim. Olabilir biz de değişelim diyecek ve her şey başa dönecek maalesef. Dün götürdüğümde bana tüp beynini gösterdi tekrar yapınca dokun bakalım sıcak mı soğuk mu diye haber ver dedi. Yolda gelirken yine yaptı kenara çektim baktım çok sıcaktı. Mühürü ilkte çıkma taktık 2. De yan sanayi taktık. Şimdi orijinali takalım bakalım dedi. Bugün de onu deneyeceğiz. 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2018 Saat 13:36
Fan rolelerini kontrol etmenizi tavsiye ederim.
206 larda konum itibariyle oksitlenmeye musait bir yerde.  
Yerini şöyle tarif edeyim. Peugeot armasının olduğu yeri sökün. Orda fanın yaninda kutu gibi birşey var. Onun icinde iki adet yeşil role var. Roleleri kontrol edin. Kablolarına bakın. Kopukluk varsa sase yapıp  beyni yaniltabilir


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2018 Saat 18:06
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

ustam tanıdık ve gayet güzel bir insan. Siz çalışmama sistemini sölediniz ama çözüm yok mu buna 😀ustam o anda hararet göstergesi çalışmadığı için beyin arabayı çalıştırmıyor çünkü devirdaimin ve  fanın çalışması hep bu müşüre bağlı demişti. Başka ustaya göstersem her şeyi tekrardan baştan alacak. Müşir değişelim diyecek ben de değiştim diyeceğim. Olabilir biz de değişelim diyecek ve her şey başa dönecek maalesef. Dün götürdüğümde bana tüp beynini gösterdi tekrar yapınca dokun bakalım sıcak mı soğuk mu diye haber ver dedi. Yolda gelirken yine yaptı kenara çektim baktım çok sıcaktı. Mühürü ilkte çıkma taktık 2. De yan sanayi taktık. Şimdi orijinali takalım bakalım dedi. Bugün de onu deneyeceğiz. 

Öncelikle devirdaimin çalışmasını hararet müşürüne bağlayan "usta" larımıza selam olsun SleepyDevirdaim pompası motor devri ile doğru orantılı bir hızda döner, hareketini motor mekaniğinden alır.  

Müşürün yan sanayi/orjinal olması sanırım fark etmeyecektir ki taktıklarınızdan ilki problemli olsa diğeri düzgün çalışmalıydı nitekim büyük yatırımlar yapmış yan sanayi parça üreticileri çalışmayan/uyumsuz ürünleri yedek parçacılara satarak piyasadan silinmek istemezler.

Bir önceki mesajımda "motor yönetim sisteminin soğutma sıvısının/motorun sıcaklığını, radyatör fanının çalışmamasını vs. baz alarak hiç bir şekilde motorun çalışmasına müdahale etmeyeceğini yani bu sebeplerle motorun stop etmemesi gerektiğinianlatmaya çalıştım öyle ki ister termostatın açık kalması sebebi ile soğuk bir havada uzun yolda hararet hiç yükselmesin, ister termostatın açmaması/fanın çalışmaması sebebi ile yoğun trafikte hararet nedeniyle silindir kapak contası yansın ECU hiç bir şekilde motorun çalışmasını durdurmaz.

Motorun stop etmesine sebep olan bir problemin mutlaka arıza kaydı yapılır, aksi düşünülemez ! ECU çeşitli nedenlerle kendine reset atmak zorunda kalıyor ise (örneğin çipin çalışma frekansını belirleyen osilatör devresindeki arıza sebebi ile yazılımın işletilmesi duruyor ise WDT-watchdog zaman aşımı nedeniyle... anlık kısa devre vb. nedenlerle besleme voltajının çipin çalışma voltajının altına düşmesi nedeniyle yazılımın işletilmesi duruyor ise BOR-brown out reset sayesinde voltaj stabil seviyeye ulaştıktan sonra... alternatör diyotlarının kısa devre olması gibi nedenlerle yüksek voltaj geldiğinde harici koruma devresi sayesinde çipin besleme voltajı kesilip voltaj normal seviyeye düştükten sonra besleme tekrar verildiğinde... vs. vs. ECU içinde otomatik başlatma gerçekleşir) yarım kalan ve baştan işletilmeye başlayan yazılım arıza kaydını yapamaz. Umarım sorununuzun kaynağı ECU değildir.

TÜM BUNLARI ARIZA TARİFİNİZ İÇİNDE BELİRTTİĞİNİZ AŞAĞIDAKİ İFADE DOĞRULTUSUNDA YAZDIĞIMI EKLEMEKTE FAYDA VAR SANIRIM

Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

araba ilk çalışıp motor sıcaklığı 90 a gelene kadar sıkıntı yok.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2018 Saat 22:56
öncelikle fan röleleri 1 ay önce değişti 2 adet. Bugün orijinal müşür ile değişime gittiğimde oradayken arabayı çalıştıralım derken yine hararet sıfırda gösterdi ve ustam hemen bilgisayara bağladı. Bu defa arızayı gösterdi. Arızada soğutma suyu sıcaklığında ölçüm yanlışlığı gibi bir ibare çıktı. Orijinal müşür ile değiştik ve o arızayı sildi. Arabayı İlk denemede sıkıntı çıkmadı ve Gösterge daha rahat çalışıyor gibi duruyor. Burada sıkıntım  dediğiniz gibi  ECU değildir inşallah. Malum masrafı biraz büyük çıkacaktır. 


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2018 Saat 00:18
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

öncelikle fan röleleri 1 ay önce değişti 2 adet. Bugün orijinal müşür ile değişime gittiğimde oradayken arabayı çalıştıralım derken yine hararet sıfırda gösterdi ve ustam hemen bilgisayara bağladı. Bu defa arızayı gösterdi. Arızada soğutma suyu sıcaklığında ölçüm yanlışlığı gibi bir ibare çıktı. Orijinal müşür ile değiştik ve o arızayı sildi. Arabayı İlk denemede sıkıntı çıkmadı ve Gösterge daha rahat çalışıyor gibi duruyor. Burada sıkıntım  dediğiniz gibi  ECU değildir inşallah. Malum masrafı biraz büyük çıkacaktır. 

DTC kaydı varsa ECU arızası ihtimali ortadan kalkar, içiniz rahat olsun. Bu durumda hararet müşürü hakkında biraz teknik bilgi vereyim ki hem ileride birilerinin işine yarasın hem de 3. müşürü taktırmış olmanız sebebiyle siz ustanızın ustalığına karar verin !

Hararet müşürü denilen parçanın içinde sadece bir adet perakende fiyatıyla 50 kuruşa satılan 2 bacaklı NTC tip termistör (ısıl direnç) vardır ve bu 2 bacak direk sokete bağlıdır (bazı araçlarda daha kapsamlı devreler vardır) Termistörler ısıyla direnci değişen elemanlardır (NTC ısı arttıkça direnci azalan, PTC tersi) otomotiv sektöründe genelde 100 kiloohm civarı dirence sahip termistörler kullanılır. (Bu kadar basit bir parçada yan sanayi ürünlerde sıkıntı çıkmayacağı sanırım anlaşılmıştır, olası tek problem yan sanayi ürünlerde tolerans değerinin yüksek olması olabilir ki orjinal ürün +/- %1 tolerans ile ısıyı ölçebilirken yan sanayi olanlar gerçekten kalitesiz ise +/- %5 toleransa sahip olabilir ki bu durumda müşür içindeki o termistör çinden 5 kuruşa falan gelmiştir Smile) Araç yazılımına göre değişmekle birlikte ECU dakikada en az 200 kez yaptığı ölçümlerde termistörün değişen direnci sayesinde kendi çalışma voltajı olan 5 voltu referans alarak beslediği müşürden dönen 0-5 volt aralığındaki değişken voltajı bir ADC pininden okuyup dijital bilgiye çevirerek sıcaklığı/arızayı tespit eder.

Müşür arızası p0115, 116, 117 gibi artan değerlerde DT kodları ile kayıt edilir bu kodların anlamları diğer sensör arızalarında olduğu gibi tutarsız veri (kablo ve soketlerde kısa devre/iletim problemleri gibi), yüksek sinyal (müşürden 5 volt dönmesi), düşük sinyal (müşürden 0 volt dönmesi) vb. temel problemleri işaret eder. Araç bilgisayara bağlandığında çok basit bir şekilde sorunun kaynağı anlaşılır. PC yazılımı müşür soketi çıkartıldığında -50 dereceleri, soket uçları kısa devre yapıldığında +150 dereceleri gösteriyorsa tesisat sağlamdır yani müşürün test edilmesi gerekir. Müşür testi yine PC yazılımında gösterilen sıcaklığın motorun ısınma/soğuma evrelerinde mantık çerçevesinde düzenli bir şekilde artmasının/azalmasının izlenmesi sayesinde yapılabilir. Başka bir yöntem motor sıcaklığının bir thermocouple/lazer ısı ölçer vb. bir cihazla ölçülerek soketteki voltajla karşılaştırılmasıdır. Hiç bir şey bilmeyen milat öncesinden kalan ustalar bile bir multimetreyi müşürün pinlerine bağlayarak açık/kısa devre olup olmadığına bakarlar bunlar yok ise çakmakla ısıttıkları veya sıcak suya koydukları müşürün değişen direncini ölçerek sağlam olup olmadığına karar verebilirlerdi. Yani müşteriye üst üste 3 müşür aldırmazlardı !

Motor sıcaklığı ECU için olmazsa olmaz verilerin başında gelir öyle ki soğuk motorda rölanti devrinin yüksek tutulmasından yakıt püskürtme ile avansın ayarlanmasına kadar motor sıcaklığı hayati önem taşır. P0115 gibi arıza kayıtlarının yazılması durumunda ECU yazılımı motor sıcaklığını 90 derece civarı kabul ederek motoru çalışır tutmak ister ancak soğuk motorda olması gereken yüksek rölanti devri, egr valfinin kapalı tutulma zorunluluğu, zengin karışım ayarlanması, avansın düşük tutulması vs. vs. hiç bir işlem yapılmaz bu durum ise soğuk motorda zor çalışma, vuruntu, siyah duman atma, performans kaybı hatta çalıştıktan sonra stop etme gibi problemlere yol açar, buraya dikkat ediniz problem motor ısındığında değil soğuk iken vardır !


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2018 Saat 13:59
Hocam böylesine teknik bir cevap için ve aracımda ECU arızası olmadığı için öncelikle çok teşekkür ederim. Sizin dediğiniz gibi ilk aşamada müşürü sıcak suya koymuştu ve gösterge 70 lerde göstermişti. Anladığım kadarıyla benimkinde müşür 0-5 arası voltajda sıkıntı oluşuyordu. ayrıca soğuk motorda yapar dediğiniz durumlar bende motor sıcakken yapıyor. çünkü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyordu ve arabayı çalıştırmaya zorlayınca stop ediyor ve 2-3 denemeden sonra hiç çalıştırmıyordu arabayı. mecburen motorun biraz soğumasını bekliyordum. Halbuki motor tamamen soğukken arabanın çalışmasında hiçbir sıkıntı yok. motor kendi sıcaklığı olan 90 a geldikten 2-3 km sonra araba stop edip gösterge sıfırda gösteriyor ve motor soğukken yapılır dediklerinizi o anda motor sıcak olduğu halde yapıyor.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 11 Kasım 2018 Saat 23:19
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

ilk aşamada müşürü sıcak suya koymuştu ve gösterge 70 lerde göstermişti

Su soğudukça gösterge yavaş yavaş düştüyse müşür sağlammış ki aslında 70 dereceyi göstermesi de müşürün sağlam olduğunun işaretidir ancak çok çok düşük ihtimalde olsa durağan halde düzgün çalıştığı gözlemlenen müşürün içinde NTC de veya ayaklarıyla soket arasındaki bağlantıda problem başladıysa sarsıntı gibi dış etkenlerde problem çıkarabilir.

ECU 1 voltun biraz üzerinde bir voltajı okumuş ise göstergede 70 derece kadar bir değer gösterilir, voltaj 90 derecede 1 voltun biraz altında 0 derecede 4 voltun biraz üzerinde olur. Min max değerler 0 ve 5 volt olmaz çünkü 0,25 voltun altı ve 4,75 voltun üstü değerler arıza tespiti için kullanılır.

Sizin aracınızda göstergedeki ısı düştüğüne göre müşürden ölçülen voltaj olması gerekenden yüksektir yani müşür ölçüm hattında +5 volta, besleme hattında +12 volta temas gibi muhtemel bir iletişim problemi söz konusu olabilir ancak daha önce yazdığım gibi ısıyı okumakla ilgili problemler stop etme problemine yol açmaz ECU arıza kaydını yapar ve 90 derece gibi sabit bir sıcaklığı referans alarak motoru çalışır tutar. Çözüme ulaştığınızda sonucu bildirirsiniz.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: 27BEN80
Mesaj Tarihi: 12 Kasım 2018 Saat 02:11
PEUGEOT LARDA BU GİBİ SORUNLAR KRONİK BU ARAÇLAR ELEKTRİK OLARAK ÇOK SIKINTI ÇIKARIYOR VE MALİYETİ AĞIR OLUYOR......

-------------
BARAN


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 12 Kasım 2018 Saat 12:41
Öncelikle maalesef orjinal müşürde de aynı hatayı verdi. bilgisayara bağlanınca devir gösterge arızası ve yine "soğutma suyu sıcaklığında alınan birim yanlış" hatalarını verdi. ustam krank sensörüne ve ısı müşürü soketine temassızlık olabilir diye tel attı ve sıkılaştırdı. araç yine aynısını yapınca yine bilgisayara bağladık ve devir gösterge arızası vermedi ama soğutma suyu sıcaklığında ölçülen birim yanlış hatasını yine verdi. ustam da kendisi gördü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyor ve araba marşa basıldığı anda çalışıp stop ediyor durmadan. Aracımın beyni çıkarıldı ve maalesef beyne silikon basmışlar diye bir işlem yapamadı. son çare parçacıdan bir beyin alıp deneyeceğiz dedi. bugün de onu yapmaya iş çıkışı götüreceğim mecbur.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2018 Saat 00:57
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

Öncelikle maalesef orjinal müşürde de aynı hatayı verdi. bilgisayara bağlanınca devir gösterge arızası ve yine "soğutma suyu sıcaklığında alınan birim yanlış" hatalarını verdi. ustam krank sensörüne ve ısı müşürü soketine temassızlık olabilir diye tel attı ve sıkılaştırdı. araç yine aynısını yapınca yine bilgisayara bağladık ve devir gösterge arızası vermedi ama soğutma suyu sıcaklığında ölçülen birim yanlış hatasını yine verdi. ustam da kendisi gördü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyor ve araba marşa basıldığı anda çalışıp stop ediyor durmadan. Aracımın beyni çıkarıldı ve maalesef beyne silikon basmışlar diye bir işlem yapamadı. son çare parçacıdan bir beyin alıp deneyeceğiz dedi. bugün de onu yapmaya iş çıkışı götüreceğim mecbur.

Bu konuya son olarak şunu yazayım;

Bakmakla görmek arasında fark vardır... USTANIZI DEĞİŞTİRİN !


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: 27BEN80
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2018 Saat 06:05
USTAYI DEĞİLDE BİR AN ÖNCE ARACI DEĞİŞTİRSİN...

-------------
BARAN


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2018 Saat 13:27
Orjinalini yazan: 27BEN80 27BEN80 Yazdı:

USTAYI DEĞİLDE BİR AN ÖNCE ARACI DEĞİŞTİRSİN...

Söylermisiniz ? İşi bilmediği için sağlam müşürü 3 defa değiştirip müşterisine boş yere masraf açan ustayı değiştirmek yerine neden aracını değiştirecek !?  


Orjinalini yazan: 27BEN80 27BEN80 Yazdı:

ARACI SAT KAFAN RAHAT ETSİN BU ARAÇLAR ÇOK CAN YAKIYOR



Son mesajlarınızda yazdıklarınızla; "önceki sahipleri tarafından pert edilmiş araçlardan birini satın alıp aracın son sahibi durumuna düşmüş biri" izlenimi veriyorsunuz. Sizin böyle bir aracı satın almış olmanız, önceki sahipleri tarafından yaptırılmamış işlerden dolayı fazlaca para harcamış olmanız diğer insanların sahip olduğu araçları kötülemek için size bir hak vermez ki her şeyi bildiğini zannetmesi sebebiyle motor isteyen aracı satın alıp 3-5 ay içinde motor yaptırmak zorunda kalan insanlar var !

Yok eğer "bu duruma düşmüş biri değilim, markayla da derdim yok" diyorsanız; soruna çözüm önerisi varsa konuya cevap yazarsınız öneriniz yok ise okur geçersiniz,  BOŞ MESAJLARLA FORUMU ÇÖPLÜĞE ÇEVİRMEYİNİZ !
Son olarak lütfen KÜÇÜK HARFLERLE yazınız !


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2018 Saat 15:59
öncelikle aracımdan gayet memnunum. 4 yıldır kullanıyorum ve ilk defa böyle uzun süren bir arızası meydana geldi. Son işlemden sonra araç yine düzelmezse mecburen ustayı değiştireceğim. Usta da yine saolsun parça fiyatı harici el emeği almıyor.  Çünkü araç düzelmediği sürece de senden para istemiyorum diyor. Lakin yine de çözülemiyorsa başka birinin bakmasında hem fayda hem zarar var. Fayda olarak bakmak ile görmek arasındaki fark gibidir. Zarar ise eğer yeni usta da bakar ve göremezse her şey baştan başlayacak. Bilgisyara bağla, müşür değiştirelim, temassızlık vardır, tüptendir, beyindendir vs. O riskin başa gelmesinden korkuyor insan. Çözüm bulunduğu takdirde veya böyle bir sorun ile karşılaşan varsa cevabını yazsın da ameliyat masasındaki kişi konumundan çıksın araba. 


Mesajı Yazan: grk
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2018 Saat 23:45
arkadaşlar merhaba. hararet sorunu için radyatör kapağını değiştirdiniz mi hiç. 307 aracımda benzer sorun olmuştu 2 defa müşür değiştirdim sorun çözülmedi ancak radyatör kapağını değiştirince sorun hemen çözüldü. kapak contası kaçırdığı için sorun yaratıyor olabilir.


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 13 Kasım 2018 Saat 23:59
aracımın 1 ay önce silindir kapak contası, termostat, devirdaim pompası değişti. Radyatör sökülüp şişleme yapıldı. Bahsettiğim arıza da yine o zamanlardan başladı zaten. Sizin yaşadığınız sorun da benim anlattığım ile aynıysa dediğiniz çözüm olabilir belki 


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 15 Kasım 2018 Saat 11:26
aracımın sıkıntısını sonunda bulduk ve maalesef ki beyin arızalı. Araba çalışırken usta tornavidanın arka plastik tarafıyla beyne hafifçe vurdu ve Araba stop etti. Tekrar çalıştırdık tekrar hafifçe beyne vurdu ve araba yine stop etti. Sonuç olarak arıza beyindeymiş ve beyne maalesef silikon bastıkları için mecbur değişilecek dedi. 


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2018 Saat 05:26
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

aracımın sıkıntısını sonunda bulduk ve maalesef ki beyin arızalı. Araba çalışırken usta tornavidanın arka plastik tarafıyla beyne hafifçe vurdu ve Araba stop etti. Tekrar çalıştırdık tekrar hafifçe beyne vurdu ve araba yine stop etti. Sonuç olarak arıza beyindeymiş ve beyne maalesef silikon bastıkları için mecbur değişilecek dedi. 

Beyinden kastınız ECU ise basitçe değişecek bir parça değildir, aracınızın tanıtılması gerekir. Yeni veya başka araçtan çıkma bir ECU kontak anahtarındaki transponder çipini kabul etmeyeceği için aracı çalıştıramazsınız.

ECU içine silikon basıldığını ise ilk defa duyuyorum (kastınız imalat aşamasında yalıtım macunu ile doldurulmuş motor içi sigorta kutusu olabilir mi?) Eğer problem ECU değilde sigorta kutusunda ise bütün güç aktarımından sorumlu olan parça olduğu için ilk mesajınızda bahsettiğiniz şekilde ani elektrik kesilmesi nedeniyle ECU nun arıza kaydı yapamamasına sebep olmuş olabilir. Problem ECU değilde sigorta kutusu ise bunu değiştirmeden önce söküp bir kutu yağsız kontak spreyin en az yarısını kullanarak konnektörleri ve sigorta yataklarını temizlemenizi ve yeni sigortalar takarak tekrar denemenizi tavsiye ederim çünkü yeni sigorta kutusunun maliyeti bile oldukça yüksek olacaktır.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2018 Saat 16:17
Beyne silikon basıldığı konusunda fotoğrafını yüklüyorum. çünkü beyin çıkarıldığında fotoğrafını çekmiştim. Zaten yenisinin alınması ve kodlanması gerekiyor denildi. 
https://hizliresim.com/P13jGN" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 17 Kasım 2018 Saat 23:17
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

Beyne silikon basıldığı konusunda fotoğrafını yüklüyorum. çünkü beyin çıkarıldığında fotoğrafını çekmiştim. Zaten yenisinin alınması ve kodlanması gerekiyor denildi. 
https://hizliresim.com/P13jGN" rel="nofollow">
Bu silikon değil.  Fabrikasyon olarak yapılan yalıtım malzemesi. Ecunun sıvı  nem vb şeylerden etkilenmesini engellemek için yapılıyor.  
Geçmiş olsun pahalı da olsa sorununuz hallolmuş. Ecu ile birlikte anahtarda vermeleri gerekiyor yoksa sizin anahtarları ecuya tanıtmak için ekstra masraf çıkar. Kaç liraya hallettiniz bu arada


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 18 Kasım 2018 Saat 01:21
maalesef bu yalıtım maslzemesi midir her ne karın ağrısıysa bu olmasaydı %90 tamir edilebilirmiş ancak bundan ötürü tamir değil değişim gerekiyormuş ve 1250-1500 civarı meblağ isteniyor. Ben de daha alamadkm bekletiyorum şimdilik mecburen. 


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 02:54
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

maalesef bu yalıtım maslzemesi midir her ne karın ağrısıysa bu olmasaydı %90 tamir edilebilirmiş ancak bundan ötürü tamir değil değişim gerekiyormuş ve 1250-1500 civarı meblağ isteniyor. Ben de daha alamadkm bekletiyorum şimdilik mecburen. 

Her elektronik parçanın bir ömrü vardır ama otomotiv sektörü için üretilenleri neredeyse askeri amaçlı üretilmiş olanlar kadar uzun ömürlüdür ve bunlar durduk yere kolay kolay arıza yapmaz... Çıkış pinlerine mevcut voltajın tersi akım verilmesi ya da giriş pinlerine olması gerekenden fazla voltaj gelmesi durumu istisna.

Problemli parçanın ECU olduğunu kesin olarak anlayabilmek için hararet ölçümünün yapıldığı giriş pinine 0-5 volt arası değiştirilebilen bir kaynak bağlayarak test edilmeli, örneğin müşür tarafından ayırdığınız hatta, ECU girişine 10K-47K gibi bir potansiyemetre bağlayarak ECU aynı sıkıntıyı çıkartacak mı gözlemleyebilirsiniz. Tornavida ile vurunca problem olması sarsıntı sonucu arızanın ortaya çıktığını göstermekte ki ECU içinde boşluk olmaması sokette bir problem olduğunu düşündürüyor.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: f4t1hltn
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 17:29
arabayı ustaya tekrar getirdim ve ordayken yine hararet sıfırda gösterip araba çalışmadı. Soketi söyledim. O da beynin üstüne biraz su döktü ve çalıştır bakalım dedi. Kontak açınca baktım ki hararet normal seviyesine doğru yükseldi ve araba sorunsuz şekilde çalıştı. Sorunun beyin oldjğunu söyledi tekrardan. 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2018 Saat 20:27
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

arabayı ustaya tekrar getirdim ve ordayken yine hararet sıfırda gösterip araba çalışmadı. Soketi söyledim. O da beynin üstüne biraz su döktü ve çalıştır bakalım dedi. Kontak açınca baktım ki hararet normal seviyesine doğru yükseldi ve araba sorunsuz şekilde çalıştı. Sorunun beyin oldjğunu söyledi tekrardan. 
Ali beyin söylediği  gibi soketleri iyice kontrol edip  emin olmakta fayda var.

Edit: Çok  benzer sorun benimde başıma geldi. Araba sıcakken özellikle mola verip tekrar yola çıkınca stop ediyor bazen çalışıp bazen çalışmıyordu. Seyir halinde elektrik kesiyordu ve sollama falan yaparken son derece tehlikeli durumlara sokuyordu. Bu sırada hararet bir sona bir dibe iniyor, hız göstergesi bazen anlık  dibe düşüyor bazen sona dayanıyor ve düzeliyordu.
Beyin ihtimalini biliyorduk ama pahalı diye birçok ihtimali denedik ve belki de beyin parası kadar boşa masraf yaptık. Çıkma beyni 800 liraya aldım işçilik falan bilmem ne derken bin lirayı geçti.
Maalesef beyinde bulunan bu yalıtım malzemesi tamiri imkansız kılıyormuş. Pek çok yeri arayıp görüştüm. 



Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2018 Saat 03:05
Orjinalini yazan: f4t1hltn f4t1hltn Yazdı:

arabayı ustaya tekrar getirdim ve ordayken yine hararet sıfırda gösterip araba çalışmadı. Soketi söyledim. O da beynin üstüne biraz su döktü ve çalıştır bakalım dedi. Kontak açınca baktım ki hararet normal seviyesine doğru yükseldi ve araba sorunsuz şekilde çalıştı. Sorunun beyin oldjğunu söyledi tekrardan. 

Mesajda da yazdığım gibi tornavida ile vurmak, üzerine su dökmek bana oldukça uzak eylemler. 

Hararet sıfıra düşüp motor çalışmadığında hararet müşürünün dönüşündeki voltaj nedir ? Eğer motor sıcak iken göstergede hararet sıfır gösteriliyor ve hem müşür tarafında hem ECU girişinde 1 volt civarında bir voltaj okunuyor ise sorunun kaynağı olarak ölçümü doğru yapamayan ECU düşünülebilir ancak bu voltaj 0,25 voltun altında ve 4,75 voltun üstünde ise ECU ölçümü ve arıza bildirimi doğrudur.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Arda4141
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2020 Saat 20:24
Ustam sizinle nasıl iletisim kurabilirim sormak istediğim bir ikita  sorum var yardımınıza ihtiyacım var 
Birincisi hararet müdürünün soketinde iki kablo var aracda kontagi açtığımda bu soketin akımını olcersem ikikablodada kaç akım almam gerekir aracım 206 hdi1.4 dizel2004 model


Mesajı Yazan: Arda4141
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2020 Saat 20:25
Bu arada iletisim nosu yazmakyasakmi bilmediğimden  paylasmadim


Mesajı Yazan: Yasam79
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2020 Saat 01:36
Ayni sorun bende de vardı ustalar şunu değiştir, bunu değiştir dedi sürekli degistirmedigim parça kalmadı. En son bir usta bütün sorun beyinde dedi. Yeni benim taktirdim ve sorun çözüldü. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net