|
Bu devirde bu hız normal mi?? |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
lilokan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2018 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 24 Eylül 2018 Saat 23:13 |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
doğru kardeşim sıkıntı yok.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Devir doğru. Peugeot atmosferik benzinlide araç canlı olsun diye devir yüksek oluyor.
|
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
lilokan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2018 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Cevaplariniz için tesekkurler. Smdi aklima takilan soyle bi durum oldu. Arac yuksek devirde daha fazla yakmazmi?onceki aracimmm Siena 1.6 hl 103hp. 3100 devirlerde 120km/h çıkıyordu. Amacim sadece aydinlinmak :))
|
KILIÇ
4. Vites Yaşı : 42 Aracı : 2010 - 207 1.4 HDİ Millesim Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2013 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3438 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
3bin devirde 110 yapıyordu galiba. çok az bir oynama var gibi oda muhtemelen baskı balatadandır.
|
|
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah 2005 Opel Corsa Lila 2000 Clio sümbül Gri 2003 307 XT Lacivert 2004 Palio Go Kırmızı 2005 307 XR Gri 2006 206 Desing Kum gri 2003 c3 Kırmızı |
boruc
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 RG Kayıt Tarihi: 01 Aralık 2016 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benzinliyse normal. Dizelse 3000 devirde daha yuksek hizda olmasi gerekiyor sanirim
|
|
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP
|
lilokan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2018 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yani neden daha iyo bi aracta ayni hiza daha yuksek devirlerde cikiyorum? Bunun artısı veya eksisi neler? Kisacasi aracim hakkinda daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorum :))
|
lilokan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2018 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
benzinli hocam
|
samet2461
3. Vites Yaşı : 34 Aracı : 307 XT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2012 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1047 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı samet2461
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Benzinliden ziyade araç atmosferik olduğu için düşük hızlarda aracı canlı tutmak için öyle programlanıp yapılmış. mesela araçta turbo olsa alt devirlerdede canlı olacağı için düşük devirlerde daha yüksek hızlar elde edeceksiniz.
Sizinde belirttiğiniz gibi eksisi; yakıt sarfiyatı vede kabin içerisine daha fazla motor sesi girmesi. Söyle örnek vereyim benim dizel 308 aracım 6 ileri , 100 ile giderken devir saati 6. Viteste 1700 de duruyor. Buda turbo olması ve torkun yüksek olmasının bir artısı
|
|
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK
|
lilokan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2018 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
tesekkur ediyorum hocam ilginize sagolun
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Motor devri / hız bağıntısının motor tipiyle, beygir gücüyle vs. alakası yoktur. Krank milinin 1 dakikalık süre içinde kaç defa döndüğü devir kelimesi ile ifade edilir.
Devir, lastik ebadı, diferansiyel ve vites aktarma oranları ile teorik hız hesaplanabilir. Örneğin araçta takılı lastik bir turda 2 mt katediyorsa x motor devri 1000 ve aktarma oranları x 1 ve x 1 ise aracın bir dakikada katettiği mesafe = 2000 metredir. Dakikada 2 km katedildiğine göre 60 dakikada 120 km mesafe kat edilecektir yani örnek verdiğim bu afaki sabitler ile aracın hızı 120km/s olacaktır. HIZ = (Lastik çevresi x motor devri x diferansiyel aktarma oranı x vites oranı) x 60
Düzenleyen HasGur - 27 Eylül 2018 Saat 02:32 |
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
lilokan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2018 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sagolun hocam. Benim jant lastik ince yayanak 17" buna gore yukarda paylastigim resimdeki veriler dogru diyebilirmiyiz?
|
OguzhanKucuk61
3. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Sedan Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
ince yanak veya jant ölçüsünden ziyade toplam çap önemlidir.
195/65/15 İle 205/55/16 ebatları toplam çap olarak aynıdır. Üzerinde takılı olan ebatlar ile orijinal çap aynı mı onu kontrol edin. Çap küçük veya büyükse bu da etki edebilir. 100 ile giderken gps ile ölçünce 95 çıkması gibi.
|
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Herhangi bir hesaplama yapmadım ama sizin için buraya devir/hız hesaplaması için bir kaç ilave yapayım belki ileride ihtiyacı olan birilerinin de işine yarar. Önceki yazımda bahsettiğim tur/mt hesabı (lastiğin yani aslında bir dairenin çevresini bulmak); Örnek lastik ebadını 195/65 R15 olarak ele alırsak; 195 : mm olarak lastik taban genişliğini 65 : taban genişliğinin yüzdesel oranı mm olarak yanak yüksekliğini 15 : inç olarak jant çapını gösterir Lastiğin dış çapının hesaplanması; Lastik çevresini bulabilmek için öncelikle inç olan jant çapını mm ye çevirmek gerekir Jantın mm olarak çapı : 15 x 2.54 = 38,1 cm = 381 mm Lastiğin yanak yüksekliği : 195 x 65 / 100= 126,75 mm Yanak jantın etrafını sardığına göre 2 x 126,75 = 253,5 mm Lastiğin çapı : 381 + 253,5 = 634,5 mm Lastiğin çevresi (1 turda katedeceği mesafe) = 634,5 x 3,14 = 1992,33 mm = 199,23 cm (Bazı lastik üreticilerinin internet sitelerinde bu bilgi vardır, hesap yapmadan oradan alabilirsiniz) Aracınızın aktarma oranları ise teknik bilgileri içinde vardır. Bir önceki mesajımda yazdığım formülle her vites için kaç devirde kaç km hız yapılabileceği hesaplanabilir. Öte yandan bu hesaplamaları profesyonelce yapan yazılımları çalıştıran web sayfaları da vardır. Formülde yer alan aracınıza ait bilgileri girerek; vites değiştirildiğinde motor devri kaça düşer/yükselir, tüm vitesler için motor devrine göre hız ne olur, bilgileri girilen araç maksimum hangi hıza çıkılabilir vb. detaylı sonuçlar görülebilir. Örnek link: https://www.blocklayer.com/rpm-geareng.aspx EK : Araca farklı ebatta bir lastik takıldığında fark nedir aşağıdaki linkte görülebilir. (Aynı sanılan lastiklerde 1cm/tur kadar azda olsa fark vardır) Düzenleyen HasGur - 27 Eylül 2018 Saat 02:22 |
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
lilokan
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 307 Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2018 Konum: Sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 180 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hepinize teşekkürler arkadaslar cevaplariniz icin
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |