Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bu devirde bu hız normal mi??

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=47118
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 12:39
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Bu devirde bu hız normal mi??
Mesajı Yazan: lilokan
Konu: Bu devirde bu hız normal mi??
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2018 Saat 23:13
https://hizliresim.com/2ap1BO" rel="nofollow">

Duzyolda yaklaşık 3400 devirde falan ancak 115km/h yakaliyabiliyor aracim bu normal degil sanırım?
 Araci bikac hafta önce aldim. Alirken baski balatanin zayif oldugunu soyledi arkadas.
 Ondan dolayimi bi anormallik var yoksa bu veriler doğru olabilirmi??



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2018 Saat 09:02
doğru kardeşim sıkıntı yok.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2018 Saat 09:11
Devir doğru. Peugeot atmosferik benzinlide araç canlı olsun diye devir yüksek oluyor.

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: lilokan
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2018 Saat 10:59
Orjinalini yazan: samet2461 samet2461 Yazdı:

Devir doğru. Peugeot atmosferik benzinlide araç canlı olsun diye devir yüksek oluyor.
Cevaplariniz için tesekkurler. Smdi aklima takilan soyle bi durum oldu. Arac yuksek devirde daha fazla yakmazmi?onceki aracimmm Siena 1.6 hl 103hp. 3100 devirlerde 120km/h çıkıyordu. Amacim sadece aydinlinmak :)) 


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2018 Saat 11:45
3bin devirde 110 yapıyordu galiba. çok az bir oynama var gibi oda muhtemelen baskı balatadandır.

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2018 Saat 12:01
Benzinliyse normal. Dizelse 3000 devirde daha yuksek hizda olmasi gerekiyor sanirim

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: lilokan
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2018 Saat 13:56
yani neden daha iyo bi aracta ayni hiza daha yuksek devirlerde cikiyorum? Bunun artısı veya eksisi neler? Kisacasi aracim hakkinda daha fazla bilgi sahibi olmak istiyorum :))


Mesajı Yazan: lilokan
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2018 Saat 13:57
benzinli hocam


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2018 Saat 02:36
Benzinliden ziyade araç atmosferik olduğu için düşük hızlarda aracı canlı tutmak için öyle programlanıp yapılmış. mesela araçta turbo olsa alt devirlerdede canlı olacağı için düşük devirlerde daha yüksek hızlar elde edeceksiniz. 

Sizinde belirttiğiniz gibi eksisi; yakıt sarfiyatı vede kabin içerisine daha fazla motor sesi girmesi.

Söyle örnek vereyim benim dizel 308 aracım 6 ileri , 100 ile giderken devir saati 6. Viteste 1700 de duruyor. Buda turbo olması ve torkun yüksek olmasının bir artısı


-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: lilokan
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2018 Saat 08:53
tesekkur ediyorum hocam ilginize sagolunClap


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2018 Saat 12:03
Motor devri / hız bağıntısının motor tipiyle, beygir gücüyle vs. alakası yoktur. Krank milinin 1 dakikalık süre içinde kaç defa döndüğü devir kelimesi ile ifade edilir.

Devir, lastik ebadı, diferansiyel ve vites aktarma oranları ile teorik hız hesaplanabilir. Örneğin araçta takılı lastik bir turda 2 mt katediyorsa x motor devri 1000 ve aktarma oranları x 1 ve x 1 ise aracın bir dakikada katettiği mesafe = 2000 metredir. Dakikada 2 km katedildiğine göre 60 dakikada 120 km mesafe kat edilecektir yani örnek verdiğim bu afaki sabitler ile aracın hızı 120km/s olacaktır.

HIZ = (Lastik çevresi x motor devri x diferansiyel aktarma oranı x vites oranı) x 60


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: lilokan
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2018 Saat 14:51
Sagolun hocam. Benim jant lastik ince yayanak 17" buna gore yukarda paylastigim resimdeki veriler dogru diyebilirmiyiz?


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2018 Saat 16:32
ince yanak veya jant ölçüsünden ziyade toplam çap önemlidir. 
195/65/15 İle 205/55/16 ebatları toplam çap olarak aynıdır. Üzerinde takılı olan ebatlar ile orijinal çap aynı mı onu kontrol edin. Çap küçük veya büyükse bu da etki edebilir. 100 ile giderken gps ile ölçünce 95 çıkması gibi. 


-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2018 Saat 01:14
Orjinalini yazan: lilokan lilokan Yazdı:

Sagolun hocam. Benim jant lastik ince yayanak 17" buna gore yukarda paylastigim resimdeki veriler dogru diyebilirmiyiz?

Herhangi bir hesaplama yapmadım ama sizin için buraya devir/hız hesaplaması için bir kaç ilave yapayım belki ileride ihtiyacı olan birilerinin de işine yarar.

Önceki yazımda bahsettiğim tur/mt hesabı (lastiğin yani aslında bir dairenin çevresini bulmak);

Örnek lastik ebadını 195/65 R15 olarak ele alırsak;

195 : mm olarak lastik taban genişliğini
65 : taban genişliğinin yüzdesel oranı mm olarak yanak yüksekliğini
15 : inç olarak jant çapını gösterir

Lastiğin dış çapının hesaplanması; 

Lastik çevresini bulabilmek için öncelikle inç olan jant çapını mm ye çevirmek gerekir
Jantın mm olarak çapı :  15 x 2.54 = 38,1 cm = 381 mm

Lastiğin yanak yüksekliği : 195 x 65 / 100= 126,75 mm
Yanak jantın etrafını sardığına göre 2 x 126,75 = 253,5 mm

Lastiğin çapı : 381 + 253,5 = 634,5 mm

Lastiğin çevresi (1 turda katedeceği mesafe) = 634,5 x 3,14 = 1992,33 mm = 199,23 cm

(Bazı lastik üreticilerinin internet sitelerinde bu bilgi vardır, hesap yapmadan oradan alabilirsiniz)

Aracınızın aktarma oranları ise teknik bilgileri içinde vardır. Bir önceki mesajımda yazdığım formülle her vites için kaç devirde kaç km hız yapılabileceği hesaplanabilir.

Öte yandan bu hesaplamaları profesyonelce yapan yazılımları çalıştıran web sayfaları da vardır. Formülde yer alan aracınıza ait bilgileri girerek; vites değiştirildiğinde motor devri kaça düşer/yükselir, tüm vitesler için motor devrine göre hız ne olur, bilgileri girilen araç maksimum hangi hıza çıkılabilir vb. detaylı sonuçlar görülebilir.

Örnek link:  https://www.blocklayer.com/rpm-geareng.aspx" rel="nofollow - https://www.blocklayer.com/rpm-geareng.aspx

EK : Araca farklı ebatta bir lastik takıldığında fark nedir aşağıdaki linkte görülebilir. (Aynı sanılan lastiklerde 1cm/tur kadar azda olsa fark vardır)

https://www.blocklayer.com/tire-size-calculator.aspx" rel="nofollow - https://www.blocklayer.com/tire-size-calculator.aspx


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: lilokan
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2018 Saat 13:07
hepinize teşekkürler arkadaslar cevaplariniz icin



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net