Peugeot Türkiye Forumları Peugeot Yedek Parça
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Sonunda Problem çözüldü...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı muratbey68 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2007
Kayıt Tarihi: 18 Şubat 2018
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı muratbey68 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2018 Saat 08:05
Öncelikle merhaba. Sırf bu konuya mesaj yazabilmek için üye oldum maksat, bi arkadaşımız bu beladan kurtulsun. Aynı sorun 2007 model 207 1.4 16v benzinli aracımda başıma geldi ve bu sorunu çözene kadar öldük resmen, sorunum motor soğukken araba resmen öksürüyor ve acayip bi sarsıntı oluyor yanlız bunu sadece benzinde yapıyor ve bu sorunun çözümü için benzin motoru ve şamandırası değişti alt oksijen sensörü tamir edildi buna ek olarak boğaz kelebeği temizlendi bujiler kontrol edildi elektrik tesisatı ve benzin aktarma boruları kontrol edildi ama kesinlikle bi cevap bulunamadı taa ki benim ustamın aklına en son çare olarak arabaya adaptasyon yaptırmak gelene kadar, aracı götürdük peugeot ve Citroën'in orjinal yazılımı olan Diagbox ile cihaza bağladık, araca adam bi adaptasyon yaptı yola çıktık ama sevincimden 170-180 yaptım araç bana mısın demiyor ve kesinlikle titremiyor. Bunun sebebini sorduğumda ise peugeotlarda akü söküldükten sonra beyin elektrik almadığı için özellikle hava yakıt karışım ayarlarını ayarlayamıyormuş, ya akü kesilmeden önce takviye kablosu ayarlanarak kesildiği an elektrik verip aracın elektriksiz kalması engellenecek ya da her akü çıkarıldıktan sonra bu adaptasyon işlemi yapılacak dedi. Yani 2 ay boyunca harcadığım 1000 liraya yakın paranın boşa gittiğini anladım sorun sadece 20 liraya çözüldü bu da bana acı bir tecrübe olarak kaldı. İzmir'de olan arkadaşım varsa bu işlemi yapan ustanın yeri 2. sanayide Ayyıldız Otomativ var oranın ortaklarından Hakan Bey var normalde arızaya bakmıyor ama rica ettiğiniz zaman ilgilenen peugeot yetkili servisinden çıkma Fransa'da eğitim almış çok iyi bir insandır kendisi.

Düzenleyen muratbey68 - 18 Şubat 2018 Saat 08:07
Çevrimdışı talip206 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2002 206 colorline otomatik
Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1742
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Şubat 2018 Saat 12:50
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?


Geçmiş olsun,

<span style="font-size: 13.3333px;">Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde</span><span style="font-size: 13.3333px;"> </span>5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında<span style="font-size: 13.3333px;"> </span><span style="font-size: 13.3333px;">iyi bir gözlemciyseniz</span><span style="font-size: 10pt;"> hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir.</span>

Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir.

DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir.

Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.


@HasGur Hocam yorumlarinizi takip ediyorum. Çok faydalı bilgiler veriyorsunuz. Mesleğiniz oto elektrikçi mi? Ankarada mısınız? Başımıza problem geldiğinde en azından usta usta dolaşmayız

Düzenleyen talip206 - 18 Şubat 2018 Saat 12:51
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Kaput Keçesi son mesaja git 120 8 Orçun.Dmr
konu icon Teyp ışığı son mesaja git 9 0 Asknyvz
konu icon Devir saati yükseliyor ama gaz yemiyor nedeni nedi son mesaja git 36 2 pejokoray
konu icon Hangi spor helezonu takmalıyım ? son mesaja git 79 5 Gurhanm
konu icon 307 Rölanti düşmesi ve dalgalanması.. son mesaja git 1575 40 talip206
konu icon Sinyal ve dörtlü yanmiyor neden olabilir son mesaja git 10 0 Ferhatxipek
konu icon 206 dizel depo gosterge sorunu son mesaja git 53 3 sonerkyl
konu icon 206 - 206+ iran stop ve 206+ Mercekli far son mesaja git 462 24 sonerkyl
konu icon Catalytic Converter Fault Hatası son mesaja git 88 6 Peugeot35
konu icon Stop Etme son mesaja git 86 5 kayaca
konu icon Ankara dan herkese selamlar son mesaja git 18 5 and
konu icon SOL ARKA KAPI OTOMATİĞİ son mesaja git 98 6 x571
konu icon Devir saati ve km hız göstergesi calismiyor son mesaja git 164 7 maximusti
konu icon 207 SPOR YAY son mesaja git 26 1 Kerem207
konu icon 307 1.4 hdi yakıt tüketimi son mesaja git 150 6 blackhawkrise
konu icon Ankara dan 207 outdor ile Merhaba son mesaja git 23 3 maximusti
konu icon 207 1.4 Millesim Kalkışta Gaza Geç Tepki son mesaja git 133 9 Kerem207
konu icon Konsoldaki saat sıfırlanması son mesaja git 84 5 Mehmet UYAR
konu icon opel astra sport tourer son mesaja git 25 0 x571
konu icon Peugeot 3008 artı ve eksiler - Kullanıcı Yorumları son mesaja git 211 5 GökhaN
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2018 ŞUBAT EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 75
maximusti 44
talip206 32
RP393 31
x571 26
Orçun.Dmr 23
ggitaristt 21
kayaca 18
fatihsultan 17
emrah_860 17
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.