Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Sonunda Problem çözüldü...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45928
Tarih: 28 Mart 2024 Saat 12:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Sonunda Problem çözüldü...
Mesajı Yazan: Peugeot35
Konu: Sonunda Problem çözüldü...
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2018 Saat 21:46
2 aydır yaşadığım problemin sonuna geldiğimi düşünüyorum tam olarak problemim aşırı sarsıntı + rolantide dalgalanma ve stop + sarsıntı esnasında haraket edince boğulma ve egzozdan su atma 
ve bu nedenlerden dolayı yakıt sarfiyatım arttı, çekiş düştü, motor sesli çalışmaya başladı bunlara ek üst oksijen sensöründen motor arıza ışığı sabit yanar oldu antipollution fault hatası ekrana sabitlendi.
son olarak dediğim gibi 2 aydır bu şekilde kullandım aracı özel peugeot servisler buna dahil normal tamirciler problemi çözemedi kalsın bakarız dediler. dün itibariyle akşam işe giderken ilk çalışmada haliyle benzinde çalıştı ilerleyen sürüşte lpg ye geçti ve dur kalklarda gaz yememe ve aşırı sarsıntı başladı sonrası yol bilgisayarında catalytic converter hatası verip motor arıza ışığı yanı yanıp söndü ardından tekrar antipollution fault hatasına yer verdi 2km sonra aracı sürüşe zorlayarak herşey normale döndü.

daha önceki konularım mevcut 

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45535&title=307-rolanti-dusmesi-ve-dalgalanmasi" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45535&title=307-rolanti-dusmesi-ve-dalgalanmasi

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45686&title=307-rolanti-sapitmasi" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45686&title=307-rolanti-sapitmasi

https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45470&title=antipollution-fault


bugün bilgisayara bağladım 1 nci silindir ateşleme hatası mevcut şimdi bu ne demek tüm problemler bobin yada bujiden mi yoksa bu hata benim problemime ekmi !!








Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2018 Saat 22:23
Bobin olabilir. Kontrol etmesi çok kolay. 307 yi bilmiyorum ama 206 da hemen motor bloğunun üst tarafinda bujilerin üstünde. Iki vida tutuyor. Bobini sökün ucundaki yumusak plastik kısımları çekip çıkartın. Bakır uçlarda oksitlenme varsa, yeşerme varsa bobin arızalıdır. Bobin ariza yaptiysa bujileride bozmuştur.

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-16-BENZINLI-BOBIN-ORJINAL,PR-224.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-16-BENZINLI-BOBIN-ORJINAL,PR-224.html


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2018 Saat 00:59
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Bobin olabilir. Kontrol etmesi çok kolay. 307 yi bilmiyorum ama 206 da hemen motor bloğunun üst tarafinda bujilerin üstünde. Iki vida tutuyor. Bobini sökün ucundaki yumusak plastik kısımları çekip çıkartın. Bakır uçlarda oksitlenme varsa, yeşerme varsa bobin arızalıdır. Bobin ariza yaptiysa bujileride bozmuştur.

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-16-BENZINLI-BOBIN-ORJINAL,PR-224.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-307-16-BENZINLI-BOBIN-ORJINAL,PR-224.html

307 ninde aynı iki vida tutuyor 1 de soket var ama elektronik kart olduğundan bellide olmayabilir. benimkinin üstünde delphi marka var aynı zamanda orjinal olarak geçiyor peugeot ve cıtroen logosu var peugeotparça sitesinde 240 tl fiyatı var alıp takmayı düşünüyorum aynı zamanda orjinal 4 takım bujiyle beraber değişmeyi planlıyorum. 


Mesajı Yazan: emretprmz
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2018 Saat 16:07
Aynı sıkıntıyı yaşıyorum.Çok eskidiği için motor takozlarini değiştirdim,boğaz kelebeğide temizlendi ama çözüm olmadı bilginize. Sonuca ulaşırsanız bizide bilgilendirin lütfen...


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 21 Ocak 2018 Saat 21:23
Orjinalini yazan: emretprmz emretprmz Yazdı:

Aynı sıkıntıyı yaşıyorum.Çok eskidiği için motor takozlarini değiştirdim,boğaz kelebeğide temizlendi ama çözüm olmadı bilginize. Sonuca ulaşırsanız bizide bilgilendirin lütfen...

büyük ihtimal bobin diye düşünüyorum hafta sonu tatilimde bobini ve bujileri değişirim sonuç yazarım.

sizin 307 xr mi ?


Mesajı Yazan: emretprmz
Mesaj Tarihi: 22 Ocak 2018 Saat 08:43
2004 model xt hocam. Sizinki düzelirse bizde oyle yapalim.Orjinal bobin var hala üzerinde.


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2018 Saat 01:42
Son Durum Şöyle;
Bilgisayara bağlandı ve çıkan hatalar;

*Sürekli arıza, yanma teklemeleri silindir 1
*Sürekli arıza, zenginlik düzenlemesi uygunluk
*Aralıklı arıza, 2 fren kontaktörleri arasında uyumsuzluk uygunluk
*Aralıklı arıza, üst oksijen sondası sinyali çalışma bozukluğu
*Aralıklı arıza, silindir aşırı yanma bozukluğu

4 adet orjinal buji takıldı ve deneme amaçlı bobin takıldı ( amaç sorun bobin mi değil mi ) ayrıca üst oksijen sondası arızalı dedi oda değişecek ve yan sanayi delphi marka oksijen sensörü taktı

Bujiler orjinal 70 tl 
Bobin Deneme Takıldı
Üst oksijen sensörü delphi  165 tl 
İşçilik 60 tl 

TOPLAM 295 tl

SONUÇ:  1 nci gün kullandım sorunsuz çalıştı stop olayı hırlama olayı vede motor sallanma + çekiş problemi yaşamadım sadece rölantide ufak bir uğultu vardı yanlız hava sıcaklığı 17 dereceydi 2 nci günü sabah işe giderken herşey sorunsuz ufak uğultu devam ediyor ve iş yerine vardığımda  https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45470&title=antipollution-fault" rel="nofollow - Antipollution fault ..  lanet hatayı verdi ve rolanti bozuldu hır hır edip toparladı ve halen uğultu kesilmiş değil bu hatayı soğuk havada veriyor. ve bu 80 derece ısıda ne varsa hararet 80e geldimi olan oluyor. enteresan olan rolantide uğultu var sanki boş bir plastik kutu titriyor gibi ses çıkarıyor.

tekrar götürecem anlaşılan buji bobin oksijen sensörü sorunu yaratmıyor geriye gaz kelebeği kaldı sonrası sibop olabilirmiş güya.

fikirleriniz nedir. 
 


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2018 Saat 21:32
Herşeye rağmen alınan cevap budur vti motor olduğundan lpg yi sevmiyor ondan yapabilir. sorun düzele düzel 80 dereceyi gördü mü stop edecekken belli miktarda araç kendine gaz veriyor rolantiyi tutmaya çalışıyor tutamadımı stop ediyor yani anlayacağınız motor ısındımı bu sorunu yapıyor buna da özel peugeot servisleri çözüm bulamadı arızayı bilmiyorlar onlar bilmiyorsa kim bilecek bende şaşırdım ve aracımı gözden çıkardım sayılır 307 aracımla heran yollarım ayrılabilir. 


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2018 Saat 21:49
307'lerde VTİ motor mu varmış

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2018 Saat 22:09
Orjinalini yazan: boruc boruc Yazdı:

307'lerde VTİ motor mu varmış

varmış demek lpg yi sevmeyen motormuş Ermm ben pek lpg den olduğunu düşünmüyorum 6 ay sorunsuz kullandık sorun yaşamadım nasıl bi belaysa bulaştık işte çözülmek bilmiyor.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2018 Saat 17:06
LPG sisteminizde anormallik yok ise sıkıntınızın kaynağı büyük ihtimal sübaplar

Elektronik kontrol sistemi mekaniğin doğru çalıştığını kabul eder ve buna göre arıza kodu üretir. Eksoz sübabı kaçırıyorsa piston üzerinde olması gereken basınç eksoza yönelir, yanma tam olarak gerçekleşmez oksijen sensörü zengin karışım bilgisi üretir, BSI bujinin ateşlemediğini var sayar vs. vs. ve bunun üzerine debimetre gibi bir elektronik parçanın arıza yapması veya kelebek gibi mekanik bir parçanın görevini tam yapamaması eklendiğinde arıza tespit edilemez duruma gelir.

Bu arada LPG kullanan ve sizin aracınızdakilere benzer problemlerle daha önce karşılaşıp tecrübe sahibi olmuş belirtileri ortaya çıkar çıkmaz sıkıntı yaşamamak için  5-10 bin km de bir sübap ayarı yaptıran hondalar, volkswagen lar  var.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2018 Saat 13:11
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

LPG sisteminizde anormallik yok ise sıkıntınızın kaynağı büyük ihtimal sübaplar

Elektronik kontrol sistemi mekaniğin doğru çalıştığını kabul eder ve buna göre arıza kodu üretir. Eksoz sübabı kaçırıyorsa piston üzerinde olması gereken basınç eksoza yönelir, yanma tam olarak gerçekleşmez oksijen sensörü zengin karışım bilgisi üretir, BSI bujinin ateşlemediğini var sayar vs. vs. ve bunun üzerine debimetre gibi bir elektronik parçanın arıza yapması veya kelebek gibi mekanik bir parçanın görevini tam yapamaması eklendiğinde arıza tespit edilemez duruma gelir.

Bu arada LPG kullanan ve sizin aracınızdakilere benzer problemlerle daha önce karşılaşıp tecrübe sahibi olmuş belirtileri ortaya çıkar çıkmaz sıkıntı yaşamamak için  5-10 bin km de bir sübap ayarı yaptıran hondalar, volkswagen lar  var.

Evet arkadaşta lpgli honda city var sürekli subap ayarı yaptırıyor bi düzen tutmadı


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2018 Saat 13:37
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

LPG sisteminizde anormallik yok ise sıkıntınızın kaynağı büyük ihtimal sübaplar

Elektronik kontrol sistemi mekaniğin doğru çalıştığını kabul eder ve buna göre arıza kodu üretir. Eksoz sübabı kaçırıyorsa piston üzerinde olması gereken basınç eksoza yönelir, yanma tam olarak gerçekleşmez oksijen sensörü zengin karışım bilgisi üretir, BSI bujinin ateşlemediğini var sayar vs. vs. ve bunun üzerine debimetre gibi bir elektronik parçanın arıza yapması veya kelebek gibi mekanik bir parçanın görevini tam yapamaması eklendiğinde arıza tespit edilemez duruma gelir.

Bu arada LPG kullanan ve sizin aracınızdakilere benzer problemlerle daha önce karşılaşıp tecrübe sahibi olmuş belirtileri ortaya çıkar çıkmaz sıkıntı yaşamamak için  5-10 bin km de bir sübap ayarı yaptıran hondalar, volkswagen lar  var.


Doğrudur hocam ama benim sorunum şöyle; ilk çalışmada soğuk olduğundan sorun yok araba sıcağı gördümü denge bozuluyor 70-80 lerde durduğumada yani rölantide bi hafif plastik kutu zıngırdama sesi ve bir defaya mahsus rölanti ďüşmesi sonrası sorun yok yani anlayacağın sıcakta özellikle 80-90 arası rolanti düşmesi olamasa olmaz birkez oldumu bidaha olmuyor bazen bu hiç olmuyor sanki sorun yok gibi bazende yapıyor özel pug serv. Dediki subab olsa araba gitmez benim arabam 175 lere kadar çıkıyor. Yakıt sarfiyatımın artmasının sebebi vardı sorun bujilerden kaynaklı 1.2 clio bujisi verdi parçacı reno yazıyordu yok orjinalle aynı dedi taktırdı 3 ay sonra ateşleme hatası verdi şimdi orjinal ile değiştim hatta bobinden olma ihtimali olabileceğinden deneme bobinle 5 gün denedim sonrun bujiden olduğu çıktı ve şuan sorun yok tek sorun bahsettiğim sorundur. ins birgün çözerim 307 den de ayrılmak istemiyorum. Bakalım artık.


Mesajı Yazan: fatihyeşilyurt
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2018 Saat 17:14
benim 206 1.4 8v aracımdada rolanti dalgalanması var. genelde 800 900 devir arasında geziniyor pek önemsemedim taki dün gaz bitip benzine geçince e5 te iki kere stop edene kadar. benzinde rölantide stop ediyor biraz gaz verince toparlıyor 5 10 sn sonra aynı. ancak gazda bi sıkıntı yok. klimada açsam farları rezizdansı hepsini açsamda stop etmiyor. benzinde heel and to yaparak vites küçültüyorum korkudan stop etmesin diye :)

-------------
-


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2018 Saat 22:56
Orjinalini yazan: fatihyeşilyurt fatihyeşilyurt Yazdı:

benim 206 1.4 8v aracımdada rolanti dalgalanması var. genelde 800 900 devir arasında geziniyor pek önemsemedim taki dün gaz bitip benzine geçince e5 te iki kere stop edene kadar. benzinde rölantide stop ediyor biraz gaz verince toparlıyor 5 10 sn sonra aynı. ancak gazda bi sıkıntı yok. klimada açsam farları rezizdansı hepsini açsamda stop etmiyor. benzinde heel and to yaparak vites küçültüyorum korkudan stop etmesin diye :)

bende kaloriferi açıyorum hararet 70 lerde sabitleniyor bi sorun olmuyor :) korkuyorum 80 ne gelsin birde gaza basınca farlar kısılıyor 4 lüleri yakınca torpidonun lambası kısılıyor açılıyor bu gibi anormalliklerde var aküden desek imkansız herhalde ne alaka diyecez valla bende bilmiyorum elvet birgün çözecez eninde sonunda o arızalı parça tık diyecek :)


Mesajı Yazan: emretprmz
Mesaj Tarihi: 12 Şubat 2018 Saat 23:32
Hocam map sensörüne ve debriyaj switchine baktırın derim.Kalkışta titreme ve rolanti gibi sorunlarımdan map sensörünü çıkrıp temizleyerek kurtuldum.Bende buji ve bobin değiştirmeyi düşünüyordum bi kaç gün öncesine kadar. Yağsız bi sprey iş görüyor.Balata yada kontak spreyi gibi.


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2018 Saat 21:37
Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?


Mesajı Yazan: fatihyeşilyurt
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2018 Saat 09:33
hocam aracın beygir gücünü ölçen cihazlar çok sağlıklı sonuçlar vermiyor. nitekim doğru olduğunu varsaysak bile 2 bg lik fark bi arızaya işaret olarak yorumlanamaz. yağ eksiltme konusunda tecrübeli arkadaşların yorumunu bende merak ediyorum. babamın 96 şahine 12 yıldır biniyoruz o dahi hiç yağ eksiltmiyor.


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 17 Şubat 2018 Saat 20:24
Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?

Geçmiş olsun,

Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde 5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında iyi bir gözlemciyseniz hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir.

Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir.

DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir.

Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Orçun.Dmr
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2018 Saat 03:22
Her üstten egzantrikli araçlar yağ kapağından üfleme yapar ve dizel Peugeot'larda bildiğim kadarıyla iticilerin çalışma mekanizmasından dolayı lıkır lıkır diye ses gelir(Benim aracımda ki gibi). Smile

-------------
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...


Mesajı Yazan: muratbey68
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2018 Saat 08:05
Öncelikle merhaba. Sırf bu konuya mesaj yazabilmek için üye oldum maksat, bi arkadaşımız bu beladan kurtulsun. Aynı sorun 2007 model 207 1.4 16v benzinli aracımda başıma geldi ve bu sorunu çözene kadar öldük resmen, sorunum motor soğukken araba resmen öksürüyor ve acayip bi sarsıntı oluyor yanlız bunu sadece benzinde yapıyor ve bu sorunun çözümü için benzin motoru ve şamandırası değişti alt oksijen sensörü tamir edildi buna ek olarak boğaz kelebeği temizlendi bujiler kontrol edildi elektrik tesisatı ve benzin aktarma boruları kontrol edildi ama kesinlikle bi cevap bulunamadı taa ki benim ustamın aklına en son çare olarak arabaya adaptasyon yaptırmak gelene kadar, aracı götürdük peugeot ve Citroën'in orjinal yazılımı olan Diagbox ile cihaza bağladık, araca adam bi adaptasyon yaptı yola çıktık ama sevincimden 170-180 yaptım araç bana mısın demiyor ve kesinlikle titremiyor. Bunun sebebini sorduğumda ise peugeotlarda akü söküldükten sonra beyin elektrik almadığı için özellikle hava yakıt karışım ayarlarını ayarlayamıyormuş, ya akü kesilmeden önce takviye kablosu ayarlanarak kesildiği an elektrik verip aracın elektriksiz kalması engellenecek ya da her akü çıkarıldıktan sonra bu adaptasyon işlemi yapılacak dedi. Yani 2 ay boyunca harcadığım 1000 liraya yakın paranın boşa gittiğini anladım sorun sadece 20 liraya çözüldü bu da bana acı bir tecrübe olarak kaldı. İzmir'de olan arkadaşım varsa bu işlemi yapan ustanın yeri 2. sanayide Ayyıldız Otomativ var oranın ortaklarından Hakan Bey var normalde arızaya bakmıyor ama rica ettiğiniz zaman ilgilenen peugeot yetkili servisinden çıkma Fransa'da eğitim almış çok iyi bir insandır kendisi.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2018 Saat 12:50
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?


Geçmiş olsun,

<span style="font-size: 13.3333px;">Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde</span><span style="font-size: 13.3333px;"> </span>5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında<span style="font-size: 13.3333px;"> </span><span style="font-size: 13.3333px;">iyi bir gözlemciyseniz</span><span style="font-size: 10pt;"> hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir.</span>

Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir.

DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir.

Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.


@HasGur Hocam yorumlarinizi takip ediyorum. Çok faydalı bilgiler veriyorsunuz. Mesleğiniz oto elektrikçi mi? Ankarada mısınız? Başımıza problem geldiğinde en azından usta usta dolaşmayız


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2018 Saat 01:29
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

 
@HasGur Hocam yorumlarinizi takip ediyorum. Çok faydalı bilgiler veriyorsunuz. Mesleğiniz oto elektrikçi mi? Ankarada mısınız? Başımıza problem geldiğinde en azından usta usta dolaşmayız

İyi düşünceleriniz için teşekkür ederim. Ankara'dayım ama sanayiden ayrılalı çok uzun zaman oldu. Umarım ihtiyacınız olmaz temennisi ile problem yaşarsanız buradan yardımcı olmaya çalışırım ya da ihtiyaç duyarsanız kendime göre tecrübeli/titiz bulduğum, kendi aracımı götürdüğüm yerlere sizi yönlendirebilirim... Saygılar.


-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 00:43
Orjinalini yazan: HasGur HasGur Yazdı:

Orjinalini yazan: Peugeot35 Peugeot35 Yazdı:

Arkadaşlar motor yağını değişerek problemi çözdüm nasıl oldu diyeceksiniz bakım zamanından sonra olan oldu demiştim ve motora bırakılan 10/40 yağ aracı alt üst etti üstüne 3 litre bırakmışlardı neyseki bunu başka vesileyle çözdüm onuda ayrı anlatacam. 5/40 yağ benim 307 xr nin orjinal yağıymış ve bu yağı bugün bıraktım araca ne rolanti titremesi nede uğultu kaldı araba çalışıyormu belli değil. Yani problem çözüldü şükürler olsun.

Sonraki problem şu yani vesile olan etken yağ çubuğunu çekince üfleme falan yok ama yağ koyulan kısımı açınca ufaktan buhar şeklinde üfleme var yağ yakıyor dediler bende bunu gösterirken tamirci yağdan olabilir dedi bi değişelim diğer sorunlarında düzelebilir diğer sorunlar düzeldi ama şuan aklımda bu sorun var motor performansı 90 hp olan aracımın 88hp performansı çıktı ama yağ koyulan yerden hafif buhar üfleme var peugeotlar böylemi yoksa benimki başlangıçmı yağ eksiltme vardı 5 bin km de 700ml falan sizde de böyle bişe var mı ?

Geçmiş olsun,

Düşük yakıt tüketimi değişimi görmezden gelindiğinde 5W-40 ile 10W-40 arasındaki farkı -20 dereceden daha soğuk ortam sıcaklığında soğuk motor çalıştırma sırasında iyi bir gözlemciyseniz hissedebilirsiniz yani kullandığınız yağlarda bahsettiğiniz problemlere sebep olacak/çözüme kavuşturacak bir fark yoktur. Probleminiz kesin olarak düzeldi ise bir önceki yağ değişiminde problemlerin başlamasına sebep olan durumun tekrar yağ değiştirildiğinde hatasını anlayan usta tarafından bilinçli olarak veya farkında olmadan düzeltilmiş olması etken olabilir.

Aracınızdaki 1.4 benzinli motorun maksimum üretebileceği güç dakikada 5250 devirde 88hp olup (max hız 172 km/s) 1000 km de yarım litre yağ eksiltmeye kadar normal sınırlarda kabul edilmekle birlikte ne kadar az ise o kadar iyidir ve seviye kontrolleri arasında küçük miktarlarda olsa dahi devam eden artış olmaması gerekir.

DYNO test cihazları doğru kalibre edilmiş ise hatasız sonuçlar elde edilebilir fakat motor durumunu tespit etmenin en kolay, en ucuz ve doğru sonuç (her durumda geçerli değildir, aracın elden çıkartılması için ucuz yollu sekman atılıp kalın yağ konulmuş bitik motor bir süre boyunca iyi sonuçlar verir) alınacak yolu kompresyon testidir.

Üstten ekzantrikli motorlarda yağ tamamlama kapağından hafif üfleme ve yağ sıçraması normaldir.

hocam bilgilerinize sağlık doğru söylüyorsunuz ama şöyle bir durum var ilk yağ değişimimde 10/40 yağ kullanıldı ve 3 litre bırakıldı buda zamanla yağ yetersizliğinden sorun yaşatmaya başladı yağ değişim olayını tüm pug özel servisleri özellikle söyledi xr modelinde kullanılan motor çok seçici ve çok hassas olmazsa olmazı 5/40 mış 4 lt alıyormuş bende yağı değiştirince düzeldi sorunlar. yapılan işlem yağ boşaltıldı yenisi bırakıldı extra işlem yapılmadı demek istediğim yağ yetersiz olunca sorun yaratmış olabileceğini düşündüm. şükür şuan saat gibi tık yok. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net