Peugeot Türkiye Forumları
yedek parçam Peugeot Yedek Parça
0212 486 33 68 - 0544 486 33 68
www.yedekparcam.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Yazar
 Derece: Konu Derecesi: 1 Oylar, Ortalama 5,00  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Ramo09 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 307
Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2020
Konum: Aydın
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Ramo09 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2020 Saat 01:32
Herkese merhaba

Konuya biraz geç dahil oldum sanırım. Umarım hala bu konuda bilgi paylaşabilecek tecrübeli arkadaş bulabilirim :)

Öncelikle tüm konu mesajlarını okudum.

Aracım 2003 xt otomatik 307 135000 de ve 1buçuk senedir kullanıyorum.

Birçok mesajda arıza mesajından bahsedilmiş ancak bu arıza mesajı ile aynı anda araçta hissedilen durumlar paylaşılmamış.

Ben şöyle bir durum yaşıyorum. Birkaç hafta öncesine kadar bir sorun yoktu. Ama son zamanlarda sıklaşan fransızca yazan, türkçesi de "otomatik kutu arızası" mesajı geliyor ve o sırada vites 4 ten 3 e düşüyor, triptoniğe alsanda ekranda D yazıyor. 
Yine son dönemde aracımda çekişten düşme var.
Vites arıza vermese de sanki biraz daha yüksek devirde vites atıyor. Ve vites atışında ufaktan hissettirme var.
Yokuşta geri kaçırıyor.
Bu arızaları motor soğuk ya da sıcak farketmez yapabiliyor.
Ayrıca benim hararet ibresi yeterince yol gitsem dahi hiç 90 a gelmiyor hep 80-90 arası kalıyor. ( Yazın dahil)

Usta bugün şanzuman yağını değiştirelim belki faydası olur dedi. Değiştirdi ama yukarıda bahseden arkadaş gibi 4 lt değil 6 lt koydu. Ondan sonra sorun daha da arttı gibi.

Aydın ya da izmirde bu şanzumandan iyi anlayan biri varsa tavsiye edebileceğiniz önerilere açığım. Telefon no 5335912015

Zor durumdayım. Yardımcı olabilecek biri varsa çağrı atsa yeter. Ararım.
Çok teşekkürler şimdiden
Çevrimdışı omerb Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : Peugeot 207
Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 502
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı omerb Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2020 Saat 18:19
Selamlar geçmiş olsun arkadaşım. Ne yazık ki bilerek işini yapan usta pek nadir bulunuyor. 
Olan araç sahibine oluyor. 
Aracın programa bağlandığında hangi arıza kodunu veriyor acaba.?
Çünkü hemen hemen tüm arızalarda dediğin olay olur. Araç 3. Viteste kalır. Sonra aracı durdurup tekrar çalıştırınca sorun yokmuş gibi devam eder. 
Bununla ilgili reklam yapan bir firma var ama istanbul da. 
Linkini aşağıya yazıyorum. Bence bir ara konuş. Sürekli para harcamaktansa, belki kafana uyar, gidip gelirsin oraya. 
Çevrimdışı EmSul Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 33
Aracı : 2004 Peugeot307 1.6 bva al4
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 874
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı EmSul Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Kasım 2020 Saat 21:33
Keşke hiç yağı değiştirtmeseydiniz çıkan yağ kontrol edilmeliydi çünkü .. izmir yada  aydını bilmem ama bursada bu al4 şanzımandan çok iyi anlayan usta var sadece selenoid değişimi ile bile çözülebilir belki ama önce arıza koduna bakmak lazım eğer basınç arızası veriyorsa selenoidler değişmeli ama onu bile bilen biri yapmalı balıkesir yada bursada olsa yardımcı olurdum eğer revizyon gerekirsede yaptırmayın gidin sıfır sandık şanzıman taktırın atco pahalı iş yapan bir firma bu arada ben tavsiye etmem onların revizyon yaptığı paraya sıfır sandık şanzıman alınıyordu geçen yıl
bu arada hararetinizde bir sorun var ya termostat iptal edilmiş aracınızda yada göstergede sıkıntı var önce onu düzelttirin araç 90-100 derece arasında su sıcaklığında çalışmalı böyle tasarlanmış bu araç
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"
Çevrimdışı Lazrail8989 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : Belirtilmemiş
Aracı : 2003
Kayıt Tarihi: 30 Kasım 2020
Konum: Sakarya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Lazrail8989 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Aralık 2020 Saat 00:02
Orjinalini yazan: hakushen hakushen Yazdı:

Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler.

Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir.

Öncelikle aracınızda "Automatic Gear Fault" yazısı veya çekişinde hissettiğiniz bir sorun varsa, vites değişiminde ciddi vuruntular varsa ilk yapacağınız işlem "Şanzıman beynini güncelletme" olacaktır. Motorla uyumlu çalışabilmesi için ise "Motor beynini güncelletme"niz gerekmektedir.
Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım.

Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa.

307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz.

Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.

Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz.

Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden.

Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti.

Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü.

Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz.

Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir.

Yukarıda yazacaklarımı özetlersek,
1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin
2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın.
3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin.
4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin
5) Selenoidleri değiştirin
6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon.
Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir.
Size nasıl ulaşabilirim
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon EAT6 Şanzıman Yağ Değişimi son mesaja git 11596 14 Leo
konu icon 308 Allure Sport Yan Aynalar son mesaja git 262 1 Leo
konu icon 301 1.2 puretech ateşleme sorunu ACİL!!! son mesaja git 1244 8 Leo
konu icon Bipper 1.4 hdi termostat son mesaja git 96 0 Efece35
konu icon Pegout 206 1.4 benzin-lpg yakıt problemi son mesaja git 862 4 Mustafa3850
konu icon Manuel Fan Düğmesi son mesaja git 280 1 littlenikksay
konu icon Motor arızası ikaz ışığı son mesaja git 963 8 kizilat
konu icon 508 ECO ARIZASI son mesaja git 12161 21 Yücel26
konu icon Peugeot Partner Tepee Zenith 1.6 Urea ve Sorunu son mesaja git 206 3 ulas55
konu icon 407 2.0 HDİ Otomatik Gaz Yemiyor son mesaja git 1208 9 ANTALYA0742
konu icon 407 2.0 hdi son mesaja git 907 7 ANTALYA0742
konu icon 2018 partner tepee 4 viteste uğultu gelmesi son mesaja git 2212 15 ulas55
konu icon 1.9 D Sabah Çalışma Sorunu son mesaja git 153 0 luckylukegs
konu icon Denizli veya Ege bölgesi civarı güvenilir usta!! son mesaja git 136 0 Essentials
konu icon 306 Gaz yememe ve rolanti dalgalanması son mesaja git 531 2 Essentials
konu icon 508 VTI Yağ Eksiltme Sorunu son mesaja git 132 0 Mrt67
konu icon 2011 3008 1.6 thp şanzıman sorunu son mesaja git 1011 10 Cetooo
konu icon 2004 307 1.4 hdi hız sabitleyici problemi son mesaja git 2489 9 endeksor
konu icon 307 cruise control son mesaja git 28886 400 endeksor
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 4724 25 kizilat
Bu ayki En Aktif 10 Üye 2021 OCAK EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
sonerkyl 16
Safatugan07 15
Kadir 15
warem 11
muzzy35 11
Yabanci26 10
KILIÇ 9
Emresertbas 8
Cetooo 7
Sarpsu 5
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
Alicilik MODERATÖR
KILIÇ MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2021
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English