Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38583
Tarih: 29 Mart 2024 Saat 10:29
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi
Mesajı Yazan: msertkol
Konu: Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2015 Saat 20:19
Arkadaşlar merhaba.
Bende aynı sorun yaklaşık 2.5 yıldır var. Arabamı 2. el 180000km de aldım. Revizyona gittim , iki kere valf değiştirdim ama yine de bu hatayı alıyorum, aldım. Sistematik bir şeyler değişmedikçe de uzun süre alacağımı düşünüyorum. Benim kendi aracıma ait bir gözlemim var, sizlerle paylaşmak istedim.
307 şanzımanı hakkında (AL4) Türk sitelerinde ne yazı varsa hepsini okudum.
Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile sorunun temeli şanzımanın ısınma problemi. 
*Bunun farklı tetikleyicileri var. Mesela LPG taktırmak bunlardan biri olabiliyor, çünkü yanma ısısı benzine göre yüksek. Daha önce yerli forumlarda lpg sistemini çıkarttıktan sonra bu sorundan kurtulanı okumuştum. Bu yüzden bir sebep olarak bunu yazdım.
*Devirdaim sistemindeki en ufak bir sorun: Örneğin radyatörün çalışmaması, fan açmama, hararet problemleri, vs.
*(çok komik bir neden evet biliyorum ama) Motor alt karter koruma sacı. Bu koruma kapağını taktırınca alt bölüm ve dolayısıyla şanzıman yeterince soğuyamıyor ve siz yine meşhur "automatic gearbox fault" hatası alıyorsunuz. Peki ben söktüm mü hayır. Niyetim de yok.
*Yakıt katkıları: İster LPG ister benzin olsun kesinlikle katkısız yakıt kullanmak. Ben insanlara güvenmiyorum. Birçok istasyonu akşam haberlerinde yakıta solvent katkılayıp satarken görüntülediler. Katkı olunca ne oluyor demeyin; bu solvent tipi kimyasallar düzensiz yanma sağlıyor ve bu da motor ısısının yükselmesi için bir sebep. Motor ısınınca şanzıman da ısınıyor.
*Genleşme kabı: Arkadaşlar bende bu otomatik vites arızası sorunu epeydir vardı. Şu aralar yok. Diyeceksiniz ki neden?
Bu genleşme kabının içerisindeki su seviyesinin (veya antifiz karışımı her neyse) MUTLAKA VE MUTLAKA min ve max seviyenin arasında olması gerekiyor. Az olursa araba hararet yapıyor ibre çıkıyor. Bu durum şanzımanı etkiliyor. Çok olursa (örneğin hava genleşme hortumundan bile yukarıda) ağzına kadar doldurursanız, araç yine motor bölümünde su ve ısınan hava miktarlarını ayarlayamıyor ve ısı yükseliyor. Isı yükselince şanzıman doğal olarak ısınıyor ve sensör arıza veriyor. Siz yine sağa çek stop et ve çalıştır yapmak zorunda kalıyorsunuz.
*Yağın eskimesi, valflerin ömürlerinin dolması çok kilometre yapma zaten bilinen sebepler bunları yazmadım ama bunları zaten tamir ettirmiş olan arkadaşlar için görüşlerimi yazdım. Yoksa 200000km de illa bir araç revizyon ister, 40000 km de (örneğin) mutlaka şanzıman yağı değişmek ister. Bu arada yağın da dexron 3 olmaması gerekiyor. Forumda belirtilen ATF LT71141 koyulması gerekiyor. Bunu da bizzat okudum. (Yağ kodu yanlışsa kusuruma bakmayıni biri doğrusunu yazsın).
          Sizden, bu sorunu yaşayan tecrübe eden arkadaşlardan bir ricam var: temiz bir depo ile bir sürüş dener misiniz? Bir ikinci isteğim genleşme tankina bakınız. Su seviyesini mutlaka ve mutlaka minimumun biraz üstüne gelecek şekilde ayarlar mısınız? Mesela orta seviyede olsun.
Ben bu iki konuya dikkat ederek 700 km yol yaptım. Araba hiç hata vermedi. Geçen cumartesi motor yağını değiştirdim. Motor ustası (iyi niyetli olarak) tutup genleşme kabına su eklemiş ağzına kadar. Araba 90 in altına hic inmedi ve iki kere automatic gearbox fault verdi. Bunu bir de siz dener misiniz?Belki el birliğiyle çözeriz.
Bu ve bunun gibi ip uçlarını toplayarak çoğu araç sahibinin canını sıkan, sol şeritte 100 km/sa hızla giderken bir anda "automatic gearbox fault" ve bipleme ile ne yapacağını şaşıran ve ciddi kazalar atlatan (bu durumu en az beş kere yaşadım) insanlara bir faydasının olacağını düşünüyorum. Umarım olur da.
Bu arada belirtmek isterim ki; genleşme kabı uyarısını dikkate alan bir arkadaş bu hatayı almadığını beyan etti. Telefonda konuştuk, karşılıklı olarak bu paylaşımımızdan çok mutlu olduğumuzu dile getirdik (Hamit Bey, Ankara). Umarım daha çok kişi buna bir şekilde çözüm bulur.
Güvenli sürüşler dilerim.
Saygılarımla.

Murat


-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2015 Saat 21:10
Ortalıkta adam gibi usta olmayınca insan ne yapacağını bilemiyor.ben otomatik vites selonoid ve yağ değişimi için bu sitedeki ve internette ki herşeyi araştırdım. Neyse otomatik ustasına gittik yağ değişimi ve selenoid degisimi yaptirdim. Usta dedim selonoidi degistirdin yeni yazılım yükleyecek misin ? Öyle birşey yok dedi. Nsl yani internette yapılmasi gerektiğini okudum dedim. Dalga geçecekti nerdeyse. Sonra dedim ki selonoid değişince belli bir süre benzin de kullanmam lazimmis dedim valla hangisi cebine uygunsa onu kullan şart değil dedi. Ben burda sizlere çok güveniyorum burda ki arkadaşlardan allah razı olsun herşeyi paylasiyorlar çözüm sunuyorlar. Ama gelde bunu ustalara anlat


Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2015 Saat 21:23
Bu ustalık işinin okulu yok. Adamlar da bunu göre gör öğreniyor, maksat para kazanması. Sorunu çözmek isteyen adam çok az. Burada araç sahiplerinin çoğu mühendis, avukat, doktor, üniversite öğrencisi vs gibi insanlar. Malesef cehalet çok var. Çünkü sistem buna zorluyor. Sadece para kazan. Sadece kazan , sen kazan. Sanayide bu yöntemin işe yaradığını anlat, usta da bunu uygulasın ve işe yarasın; 100 TL para ister adam. Biz bunlara esir olmayalım. Ön yargıyı lütfen kaldıralım. Yazık günah, adam yıllarca çalışmış araba almış. Otomatik istemiş. Yakışıklı olsun istemiş Peugeot almış. Sonra gitmiş şanzımana 5000-10000 TL paralar gömmüş. Ustalar da bu işten kazansınlar, taksitle ev falan alsınlar. Öyle yağmalasınlar okumuş kesimi. Avukat adam da 5300 TL şanzıman tamir parasını taksite böldürsün , çoluğunun çocuğunun rızkından versin. Ayıptır. Bunun önüne geçmeliyiz.
    Bu konular sabaha kadar konuşmakla bitmez, biz işimize bakalım arkadaşlar.
Deneyim eden, edecek biri varsa yapsın. Paylaşsın sonuçlarını. Zaman ve denemeden çok kazanacağız bu şekilde, inancım bu yönde.
Selamlar.


-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2015 Saat 21:24
bu konu hakkında cok konustuk zamanında ama cozumu yok hocam AL4 sanzımanlar tam bı copluk :D revızyon yaptırdım yagını 30.000 de bı degıstırmeme ragmen hala cok ısındıgında vuruntulu gecıs yapıyo bunun pek bı cozumu yok arkadasımda vardı 2 yıl once  2006 makyajlı daha sanzımana el surulmemıstı araba cok ısındıgında sıcak havada resmen arkadan bırı vuruyomus gıbı vuruntu yapıyodu. al4'ler hassas ve narin bi sanzıman cok sert kalkısları felan sevmıyo cunku tork konvertorune ve pervanelere zarar verıyo bunun yanı sıra  arac durmadan da vıtes degısıklıgıne gıdılmemesı gerekır. gear fault hatası bazen yag eksılttıgınde de alabılırsınız  veya eşanjörle su devırdaım'i oldugundan bazen o parcadada sıkıntı olabılıyo ayrı bır bılgı olarak fren pedalının altında 5yada 10 tl'lik fren müşürü var oda frene bastıgınızda sanzımana fren yapılıyo sınyalı gonderıyo onuda ben senede 1 kere degıstırıyorum faydası olurmu bılmem forumda bı cok arkadas onunla ılgılı sorun yasamıstı. sitede aratırsanız biz al4 hakkında dıye bı konu acmıstık herkes orda bır cok bılgı paylastı . Velhasıl kelam AL4 varsa sıkıntı vardır.  yenı 308 de de tork konvertorlu sanzıman kullanılmıs ama bakalım ılerıkı zamanlarda sorun cıkarırmı bılemem genelde yazılımlarında cıkıyo 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: seduray
Mesaj Tarihi: 24 Şubat 2015 Saat 23:59
madem şanzımanın aşırı ısınmasını engelleyemiyoruz. Araca şanzıman soğutucu eklense olmaz mı ? 
Aşağıdaki videodaki gibi soğutucu parçayı aracına takıp da sonuç alan var mıdır merak ediyorum... 


video: https://www.youtube.com/watch?v=RdZjIp1-Aig

https://www.youtube.com/watch?v=T0MTQiLi_i4




-------------
2004 Peugot 307 XR 1,6 Otomatik (LOVATO LPG)


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2015 Saat 10:58
Ben şunu da farkettim. Aracı hafif yokuş bile olsa park ederken önce vitesi boşa alın sonra el frenini çekin sonra ayağınızı frenden çekin.yük el frenine binsin. Sonra frene tekrar basıp P ye alın.stop edin. Ben bunun çok faydasını gördüm. Böylelikle vites sapıtmıyor hiç


Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2015 Saat 11:57
Şurda daha net bir montaj var:
https://www.youtube.com/watch?v=7oM5ep42740

Talip Bey in gönderdiğinde bir filtre takılmasından bahsediliyor, ama orada da bi soğutucu var.
Genleşme kabını kontrol eden arkadaşlardan cevap bekliyoruz. Bunu sürekli hatırlatacağım, bildiğini ekleyen , yol gösteren arkadaşlara içten teşekkürler, Allah razı olsun.



-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: okiritakiri
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2017 Saat 13:24
Öncelikle msertkol arkadaşımıza ve bu işle yorum yaparak yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Aracım  pejo 307 SW  Automatic Gearbox Fault hatasını alıyorum. Özel servise götürdüm Öncelikle yağ değişimi oldu düzelmedi,akabinde haftasına  selonid basınc vanaları değiştirildi,yine sorun aynı sorun. Anlatılanların tıpkısını yaşıyorum.Yabancı forumlara kadar okudum ama sorunun çözümünü bulana rastlayamadım. Açıkcası kendine yine teşekkür ediyorum,bıkmadan yukardaki yazıyı yazmış sevgili msertkol arkadaşımız, söylediklerini uygulayacağım. Bu mesaj atılılalı uzun bir süre olmuş acaba msertkol arkadaşımızın söylediklerini deneyen varmı,yada sertkol arkadaşımız  aynı arızadan kurtuldumu bunu merak ediyorum.Cevaplarınızı en kısa zamanda bekliyorum.Herkeze teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: emrepunar
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2017 Saat 12:16
ben aracımı ilk aldıgımda başıma gemişti o hata benim aracım 2006 makyajlı 307 sw du fren müşürü var direksiyonun altında onu değiştirdiler düzeldi usta ile teste sohbetimizde eski otomatiklerde yag sogutma haznesi küçük oldugu için bu sorunlar sürekli çıkayor gibi bir tabir kullanmıştı.


Mesajı Yazan: turgay307
Mesaj Tarihi: 08 Mart 2017 Saat 15:02
selam arkadaşlar bende yaklaşık 3 yıllık 307 kullanıcısıyım. evet otomatiği sıkıntılı. arızaları can sıkıyor ama inanın sadece şanzımandan değil can sıkıntısı piyasada bu işi bilen doğru dürüst usta yok. herkesin dediğine inanmayın, bilgisayarın söylemiş olduğu tüm arızalara itibar göstermeyin. Çünkü bazen bir kaç arıza verebiliyor ve bir arıza diğerlerini arıza olmasa da tetikleyebiliyor. ucuzdan pahalıya doğru hareket edin her zaman. ısınma sıkıntısı ile ilgili olarakta biraz daha büyük soğutucu takıyorlar ama sakın taktırmayın hiç bir yararı yok. sadece tuzak para tuzağı. araç 97 derecede müşiri açıyo yani su sıcaklığı 97 de iken şanzıman yağ sıcaklığı 115 lere çıkıyor, şanzumanın içinde arka kapak deniliyordu galiba sıcağı görünce genleşiyor,  hem vuruntu hemde yağın özelliğini kaybetmesine sebep oluyor .evet soğutucusu küçük ama oraya bidon kadar soğutucu taksanızda bir anlamı yok. yani bu aracın sıcakta soğukta düşmanı. yazın fazla yormadan kışında ısıtmadan kullanmayın. benim görüşlerim bunlar. teşekkürler


Mesajı Yazan: eyupsenturk
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2017 Saat 21:12
ben de şu an aynı dertten muzdaribim sanzumancıya gittim araca bakmadan direkt selenoid valfi değiştiricez sorun geçecek dedi 1000 tl istedi vermedim. başka biri de aracı kar modunda kullan sorun yaşamazsın dedi 5 gündür sorun çıkmadı . maddiyatım düzelince yaptıracağım mecburen ama bu genleşme kabı nerede ?


Mesajı Yazan: turgay307
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2017 Saat 21:18
Genlesme. Kabi filan yok. Isininca Yag arka kapak kendini saliyordu galiba oyle hatirliyorum. Eger tum parcalari orjinal takarsa bile en baba 600 liradir selenoid ve yag degisimi. Fazla para vermeyin


Mesajı Yazan: Destroyer
Mesaj Tarihi: 04 Temmuz 2018 Saat 14:08
Malesef bende sabah soğukken bile çıkmaya başladı.


Mesajı Yazan: kalecik61
Mesaj Tarihi: 09 Ekim 2018 Saat 19:04
Arkadaşlar İstanbul anadolu yakasında otomatik vites şanzıman yağı değişimi için nereyi önerirsiniz işinin ehli bildiğiniz bir yer varmıdır. Tşk.ler


Mesajı Yazan: hakushen
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2018 Saat 11:44
Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler.

Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir.

Öncelikle aracınızda "Automatic Gear Fault" yazısı veya çekişinde hissettiğiniz bir sorun varsa, vites değişiminde ciddi vuruntular varsa ilk yapacağınız işlem "Şanzıman beynini güncelletme" olacaktır. Motorla uyumlu çalışabilmesi için ise "Motor beynini güncelletme"niz gerekmektedir.
Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım.

Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa.

307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz.

Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.

Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz.

Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden.

Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti.

Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü.

Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz.

Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir.

Yukarıda yazacaklarımı özetlersek,
1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin
2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın.
3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin.
4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin
5) Selenoidleri değiştirin
6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon.
Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 16 Ekim 2018 Saat 13:36
Orjinalini yazan: kalecik61 kalecik61 Yazdı:

Arkadaşlar İstanbul anadolu yakasında otomatik vites şanzıman yağı değişimi için nereyi önerirsiniz işinin ehli bildiğiniz bir yer varmıdır. Tşk.ler
Hocam ümraniye kadosan oto sanayi sitesinde yıldırım  oto var. Prosedüre uygun olarak yağ  değişimi  yapıyor. Bu konuda bilgili. Daha önce başka yerde değiştirmiştim farkı gördüm. Sogukken olan vuruntular kayboldu.
Yıldırım oto niyazi usta kadosan oto sanayi sitesi k blok no 3 ümraniye



Mesajı Yazan: Cemm
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 15:59
Abiler çok güzel anlatmışsınız benim aracımın harareti yükseldiğinde sıkıntı olmuyor daha çok soğukken az eğimli rampalarda hatta neredeyse hiç eğimsiz yerlerde ilk çalıştırmadan sonra göstergede (-) çıkıyor 3 kere beep beep sesi ile birlikte aracın sesi değişiyor ve çekişten düşüyor bu hata devam ederken rampada dur kalk yaparken geri gidiyor araç tam gaz versenizde  kalkmıyor stop edip tekrar çalıştırınca hiç bir sıkıntı olmadan devam ediyor ve bu sorunu triptonicte de denedim yine aynı yerlerde aynı şekilde hata veriyor yağ ve fren müşürünü değiştirdim hata devam ediyor şimdi bu beyin güncellemelerini yaptırıcam sonra tekrar yazacağım Ankara’da bildiğiniz bir şanzımancı var mıdır peki güncelleme işini yapacak


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2019 Saat 16:42
cem şanzuman güncellemesini yetkili serviste yaptır 50-100 tl belki pahalı olur ama problemsiz olur. fatih peugeot tavsiye ederim arayıp bilgi alabilirsin.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Cemm
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2019 Saat 12:10
Abi güncelleme diye gittim sanayiye önce baktılar 9 tane hata yazdı makina sildiler tekrar yapınca tekrar gel dediler nokta atışı yapalım dediler :) tamam diyip çıktım sonra hatayı yine verdi tabi ki de götürdüm selenoid değiştirdik 600 tl bi hesap çıkardı şu an şanzıman kendini korumaya almıyor ama mutlu değilim gibi vites geçişler çok hissedilir oldu vites düşürürken aynı şekilde ne yapmak lazım


Mesajı Yazan: emir.bulut
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2019 Saat 22:50
arkadaşlar yukarıda arkadaş yazmış araçlarımızın şanzıman sorununun ana sebebi ısı ,şanzıman yağ soğutucunun tıkanması ve ya tam soğutamama , devirdaimin şanzımanı sogutması için termostatın açması gerek oda yukarda arkadaşın dediği gibi termostat açana kadar şanzıman 115-120 derecelere ulaşıyor buda uyarılara sebeb oluyor, şanzımana giden su borusuna baktığınızda radyatörden alınmıştır oysaki radyatörden alınacagına motordan alınsa yani lpg sistemine alındığı gibi alınsaydı araç çalışır çalışmaz su devir etmeye başlayacağından sorunda ortadan kalkacaktı, aslında mühendislik hatası bence ayrıca birde şanzımanın üzerinde tork konvertör ve beyin soketi var oraya antifiriz vs bulaştı ise hatayı oradan da alırsınız o soketi temizletip kaplama yapmanızı tavsiye ederim,,,


Mesajı Yazan: Ramo09
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2020 Saat 01:32
Herkese merhaba

Konuya biraz geç dahil oldum sanırım. Umarım hala bu konuda bilgi paylaşabilecek tecrübeli arkadaş bulabilirim :)

Öncelikle tüm konu mesajlarını okudum.

Aracım 2003 xt otomatik 307 135000 de ve 1buçuk senedir kullanıyorum.

Birçok mesajda arıza mesajından bahsedilmiş ancak bu arıza mesajı ile aynı anda araçta hissedilen durumlar paylaşılmamış.

Ben şöyle bir durum yaşıyorum. Birkaç hafta öncesine kadar bir sorun yoktu. Ama son zamanlarda sıklaşan fransızca yazan, türkçesi de "otomatik kutu arızası" mesajı geliyor ve o sırada vites 4 ten 3 e düşüyor, triptoniğe alsanda ekranda D yazıyor. 
Yine son dönemde aracımda çekişten düşme var.
Vites arıza vermese de sanki biraz daha yüksek devirde vites atıyor. Ve vites atışında ufaktan hissettirme var.
Yokuşta geri kaçırıyor.
Bu arızaları motor soğuk ya da sıcak farketmez yapabiliyor.
Ayrıca benim hararet ibresi yeterince yol gitsem dahi hiç 90 a gelmiyor hep 80-90 arası kalıyor. ( Yazın dahil)

Usta bugün şanzuman yağını değiştirelim belki faydası olur dedi. Değiştirdi ama yukarıda bahseden arkadaş gibi 4 lt değil 6 lt koydu. Ondan sonra sorun daha da arttı gibi.

Aydın ya da izmirde bu şanzumandan iyi anlayan biri varsa tavsiye edebileceğiniz önerilere açığım. Telefon no 5335912015

Zor durumdayım. Yardımcı olabilecek biri varsa çağrı atsa yeter. Ararım.
Çok teşekkürler şimdiden


Mesajı Yazan: omerb
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2020 Saat 18:19
Selamlar geçmiş olsun arkadaşım. Ne yazık ki bilerek işini yapan usta pek nadir bulunuyor. 
Olan araç sahibine oluyor. 
Aracın programa bağlandığında hangi arıza kodunu veriyor acaba.?
Çünkü hemen hemen tüm arızalarda dediğin olay olur. Araç 3. Viteste kalır. Sonra aracı durdurup tekrar çalıştırınca sorun yokmuş gibi devam eder. 
Bununla ilgili reklam yapan bir firma var ama istanbul da. 
Linkini aşağıya yazıyorum. Bence bir ara konuş. Sürekli para harcamaktansa, belki kafana uyar, gidip gelirsin oraya. 
https://atco.com.tr/peugeot-otomatik-sanziman-tamiri/peugeot-206-otomatik-sanziman-tamiri/" rel="nofollow - https://atco.com.tr/peugeot-otomatik-sanziman-tamiri/peugeot-206-otomatik-sanziman-tamiri/


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2020 Saat 21:33
Keşke hiç yağı değiştirtmeseydiniz çıkan yağ kontrol edilmeliydi çünkü .. izmir yada  aydını bilmem ama bursada bu al4 şanzımandan çok iyi anlayan usta var sadece selenoid değişimi ile bile çözülebilir belki ama önce arıza koduna bakmak lazım eğer basınç arızası veriyorsa selenoidler değişmeli ama onu bile bilen biri yapmalı balıkesir yada bursada olsa yardımcı olurdum eğer revizyon gerekirsede yaptırmayın gidin sıfır sandık şanzıman taktırın atco pahalı iş yapan bir firma bu arada ben tavsiye etmem onların revizyon yaptığı paraya sıfır sandık şanzıman alınıyordu geçen yıl
bu arada hararetinizde bir sorun var ya termostat iptal edilmiş aracınızda yada göstergede sıkıntı var önce onu düzelttirin araç 90-100 derece arasında su sıcaklığında çalışmalı böyle tasarlanmış bu araç


-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: Lazrail8989
Mesaj Tarihi: 01 Aralık 2020 Saat 00:02
Orjinalini yazan: hakushen hakushen Yazdı:

Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307 ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler.

Öncelikle şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir.

Öncelikle aracınızda "Automatic Gear Fault" yazısı veya çekişinde hissettiğiniz bir sorun varsa, vites değişiminde ciddi vuruntular varsa ilk yapacağınız işlem "Şanzıman beynini güncelletme" olacaktır. Motorla uyumlu çalışabilmesi için ise "Motor beynini güncelletme"niz gerekmektedir.
Yani öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım.

Güncelletme sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa.

307 araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan açmasını sağlıyorsunuz.

Şimdi şanzıman yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.

Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz.

Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor. Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden.

Şimdi tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti.

Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü.

Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz.

Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri (elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir.

Yukarıda yazacaklarımı özetlersek,
1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin
2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın.
3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin.
4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin
5) Selenoidleri değiştirin
6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon.
Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir.
Size nasıl ulaşabilirim


Mesajı Yazan: hemsirreis
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2021 Saat 11:50
Benim şehiriçinde gezdikten sonra vuruntu problemim vardı. Şimdi de automatic gear fault hatası vermeye başladı. Bursada al4 lerden gerçekten anlayan bir usta varsa bana söyleyebilir misiniz. 5383837279 Eşref Uyar. Şimdiden teşekkürler 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2021 Saat 17:24
Bursada çözüm otomatik şanzıman var. kamil ustanın oğlunun orda şubesi var diye biliyorum. Ismi ogün galiba


Mesajı Yazan: fideliogs
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2021 Saat 14:12
kardeşim helal olsun sana vallahi SÜPERSİN Clap

1 ay önce selenoid valfler değişti, 
ustam revizyondan önce selenoid valfleri değiştirip deneyelim yine hareket halinde herzamanki gibi GEAR FAULT - d kaybolup - *s-kar modu çıkıp vites geçişi durursa yani arıza devam ederse revizyona gireriz dedi;

valfler değiştikten (vuruntu çok azaldı) tam 1 ay sonra dün aynı durumlar yine baş gösterdi :(((
arkadaşlar yok mu bunun revizyonsuz çaresi yaa :((((


-------------
MERT AYDIN


Mesajı Yazan: fideliogs
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2021 Saat 14:13
arkadaşlar merhaba,

1 ay önce selenoid valfler değişti, 
ustam revizyondan önce selenoid valfleri değiştirip deneyelim yine hareket halinde herzamanki gibi GEAR FAULT - d kaybolup - *s-kar modu çıkıp vites geçişi durursa yani arıza devam ederse revizyona gireriz dedi;

valfler değiştikten (vuruntu çok azaldı) tam 1 ay sonra dün aynı durumlar yine baş gösterdi :(((
arkadaşlar yok mu bunun revizyonsuz çaresi yaa :((((


-------------
MERT AYDIN


Mesajı Yazan: Emn1907
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2022 Saat 13:04
Arkadaşlar merhaba,

Benim 2003 model 307 aracımda da otomatik vites problemi mevcut. Otomatik vites hatası alıyorum, 1. vitesten 2. vitese geçerken aracı boşa alıyor ve sanki ara gazı verir gibi gazlayıp sonra ikiye geçiyor. Araç düşük viteslerde çekişi yok denecek kadar az. Özellikle araç ısınınca iyice kötü duruma geliyor. 2 ay önce vites beyni diye bir elektronik cihazı değiştirdiler 1.000 TL verdim. Şimdi bir usta valfleri değiştir biraz toparlar dedi. Diğer bir usta valflerle bu iş çözülmez revizyon gerekiyor diyor. Revizyon için fiyat aldım 13.000 TL ile 16.000 TL arasında bir fiyatlama yaptılar. Ne yapacağımı bilemiyorum artık. Yer Ankara. 


Mesajı Yazan: sukruhakan
Mesaj Tarihi: 18 Haziran 2023 Saat 11:36
Merhabalar,
Balıkesir'de hangi usta var acaba? Benim araç 308 vti otomatik vites, araçta sadece kış ve spor modları yapıp sönüyor ve ekranda vites kutusu arızası veriyor, bunun için ne yapmalıyız, seleniod değişimine gerek var mı? Öncelikle sadece yağ değişse nasil olur? Siz Bursa da mısınız? Telefon alabilir miyim? Çok teşekkürler...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net