|
Hararet Normal mi ? |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
madblueblacksea
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : 206 1.4 HDI Look Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 04 Ağustos 2014 Saat 22:38 |
105 derece
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
tegote
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 307 XR 1.4 16V 90 Kayıt Tarihi: 23 Şubat 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 32 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
BENCE bu hararet konusu üstü örtülen çözülemeyen anlaşılamayan bir konu. Şahsi fikrimi yazıyorum kimsenin katılmasına baz almasına gerek yok. Herkes kendi arabasını biliyor en ufak değişiklikte farkı anlıyor. Hararet konusuda aynı şekilde bazen devir saati gibi oynadığını görüyorum soluğu serviste alıyorum ne diyorlar herşey çok güzel :) Ben eminimki benim arabanın harareti normal değil. 30-40 snyede sıfırdan 95-100 e gelen hararetmi olur dün gördüm.. nasıl bir geçirgenliktir bu ısıyı ışınlıyor resmen. Pejo güzel yüksek sıcaklıkta çalışırda. 100 lere geldimi ne çekiş kalıyor nede ses. haşır haşır bir motor sesi yokuşlarda çekiş kaybı vs. Ben kendimden örnek vereyim 90 derecede benim arabanın tadından yenmiyor 1 ay öncesine kadarda 90 ı geçtiğini çok nadir görürdüm. bu değerde çok temiz bir ses ve gidişi var. nezaman hararet 100 lere dayanıyor fan açıyor ozaman yukarda bahsettiğim sorunlar devreye giriyor araba ticari taksi gibi geliyor kendinden soğutuyor. Geneldede 307 benzinli araçlarda daha çok gündeme geliyor. Kullananlar bilir rolantida sesini duymassınız yolda içeriye gram ses gelmez bundan dolayı yaz sıcağında hararetin verdiği ses değişikliği daha çok can sıkıp herkesin hararette bi sorunmu var demesine gözlerin göstergeye gitmesine neden oluyor diye düşünüyorum. Ben bu sıkıntımı kaliteli bir yağ alarak motoru ve fanı temizletip yağı değiştirerek bugün hallettim gibi görünüyor. Sadece bugün 2-3 saat trafikteydim ne hararet kaldı ne ses gidişide çok güzel oldu. demek istediğim bence yaz aylarında kaliteli bir yağ ile motoru koruyarak ve soğutma sistemine gerekli bakımı yaparak daha titiz olmakta fayda var. Dışarda adam erirken motor neyapsın helede pejolar gibi yüksek ısıda çalışıyorsa. bizim araçlar laptoplar gibi yazın dizinin üstünde kapanır fanı, içini, dışını temizletirsin düzelir ya. kışın güzel yazın tatsız.
|
|
2005 307
|
captain_b5
1. Vites Yaşı : 34 Aracı : 2004-X-Line 206hdi Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2011 Konum: Adana-Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı captain_b5
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
+1 |
|
2004-X-Line 1.4HDi
|
Ali1905
1. Vites Yaşı : 35 Aracı : Pug 206 1.4i XT Auto (2004) Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben burda kaç kere yazdım bizim araçlar ilk kademe fanı 97 de açıyor bu standarttır öyle araçtan aracada değişmez haybiyeden yazmayalım lütfen , ayrıca hocam senin aracında bie sorun yok aracını rolantiee tuttuğunda harareti yükselir bu normal ,
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bugün iki değişik özel servise gösterdim aracımı.
İkiside herşey normal aracında hiçbişey yok dedi . Anlaşılır gibi değil, adamlar bana haybeden radyator değiştirtti. Conta yanık deyip motor açacaklardı bide. Bu işleri bilende ekmek yiyiyor bu işten bilmeyende. Neyse bununla geçmiş olsun. Şimdilik sıkıntı yok gibi.
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kocaeli de usta tavsiyeniz var mı ?
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kocaeli deyim .
|
serkans
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 207 Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2013 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bursadamısın kocaelimi??? eğer bursadaysan yardımcı olurum |
|
93-106-307-207
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Teşekkürler, Bugün başka bir ustaya gideceğim vakit ayıra bilirsem. Fan hareketlerine iyice dikkat edelim bu kez. Fanın yüksek devre kaç derecede geçmesi gerekiyor acaba ?
Düzenleyen ucanturk - 01 Ağustos 2014 Saat 12:08 |
Efe-Pöjo
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : 207 1.4 16v trendy lpg Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 624 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yazın sorun olmayabilir ama kışın kesinlikle sürekli 70 de olması sorun çıkartır. bence kontrol ettrin.
|
madblueblacksea
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : 206 1.4 HDI Look Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
öncelikle geçmiş olsun. maddiyatı ayrı bi sıkıntı sorunun bulunamaması ayrı bi sıkıntı. şuana kadar suyla temas eden parçaları kontrol etmişsiniz ama kimse bu aracın kontrolünün elektronik olduğunu ve sorunun bundan kaynaklanabileceğini düşünmemiş sanırım yada belirtmediniz.
kendime göre nedenler (bağlayıcı değildir) : gösterge 110C diyorsa ECU sıcaklığı okuyor; a) fanın açılması için fan rolesine komut vermiyor b) gönderilen komut fan rolesini aktif hale getirmiyor c) role aktif hale geliyor ancak yüksek akım iletmiyor d) yüksek akımı iletiyor ancak rezistans akımı geçirmiyor bunlar aklıma gelenler... şimdiye kadar mekanik sorunlar üzerinden araştırma yapılmış, elektriksel olma ihtimali yüksek bi durum kontrol etmeniz gereken diğer bi oluşum suyun döngüsü. su sıcaklığı 90'ı geçince termostat açıp suyu radyatöre gönderiyormu.
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Termostat dedik ama iş büyüdü malesef.
Bugün yeni termostat taktık ancak araç rölantide 110c yi geçiyor. Bilgisayar takıp motor ısısına baktılar göstergede sorun yok. Su dolaşmıyor deyip radyatorü söküp temizlediler. İçinden yoğun derecede çamur gibi sıvı çıktı. Daha önceki sahipleri araca antifiriz yüzü göstermemiş. Belkide herşey bundan kaynaklandı. Temizleme işlemi sırasında radyator delindi, yenisi takıldı. Sonuç yine sıfır. Rölantide araç kendini soğutmuyor. Fanda sıkıntı yok, devirdaim dede sıkıntı yok. Soğutma sistemi sürekli hava yapıp su eksiltiyor. En sonunda conta yakmış dediler. Yağa su karışma yok- suya yağ karışma yok- üfleme yok- egzost dumanında sıkıntı yok. Böyle conta yakma olur mu ?? Baya canım sıkıldı bugün. 600 tl den aşağı çıkmaz dedi. Aracın rölantideki ısı yükselmesinden başka hiç bir sıkıntısı yok. Varda biz mi farketmiyoruz ? Fikri yada tecrübesi olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyorum .........
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Usta bayram günü yapacak başka bişeyi olmadığı için termostatı iptal etmiş. Dolayısıyla motor sürekli soğuk. Bugün yaptırıcam inşallah.
|
_ali_
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ŞA 7lt/100km LPG yakıyor, belki gösterge yanlış olabilir hiç bakılmadı ona.
|
|
206 1.4 + LPG
|
Efe-Pöjo
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : 207 1.4 16v trendy lpg Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 624 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
70 derece çok düşük bir sıcaklık, çok yaktırır. ya gösterge yanlış gösteriyordur ya da termostat açık kalıyordur. 90-100 normalidir tüm çok nokta enjeksiyonlu araçlar için.
|
_ali_
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Temmuz sıcağında Muğla Antalya bölgesinde toroslara birkaç defa indim çıktım, düz yolda hararet 70'den yukarı pek çıkmadı, yokuşa vurunca 90'ı nadiren geçti.
Geçen yıl sızdırmadan dolayı radyatör değiştiğinde fan açıp açmadığını kontrol için rölantide çalışır bıraktı usta, 90'ı biraz geçince açmıştı diye hatırlıyorum ama baya beklemiştik. Şimdi araç sürekli 90 100 de geziyor diye yazılanları okuyunca çok geliyor bana. Ayrıca hararet yükseldikçe çekiş düşüyormuş gibi hissediyorum ben. |
|
206 1.4 + LPG
|
samet206
4. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Efe-Pöjo'' nun söylediklerine katılarak Aynende durum bundan ibaret 90 derecede fan açar açmaz o aracına göre değişir.Ben hem o yazıyı arkadaşın aracına göre hemde kendi araç tipime göre yorumladım oyuzden yanlış anlaşılmasın.Benim anlatmak ıstedığım daha öncelerı ısınız 90 derece ise son zamanlarda 100 derecelerde dolaşmaya başlamışsa bunu nasıl olsa yüksek ısılara dayanıklı araç normaldir dıye hafife almayın dıyorum kişiselde olsa gerekli kontollerınızı yapın mesela suyuna bakmak gibi zaten kışıler kendı araçlarının huyunu daha ıyı bılır o yuzden araç sahipleride aracını tanıması lazım bu tarz durumlarda.
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
Efe-Pöjo
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : 207 1.4 16v trendy lpg Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 624 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
modern motorlar yakıt ekonomisini yüksek motor sıcaklığına bağlı elde etmek üzerine tasarlanmıştır, daha eski versiyon motorlarda sıcaklık 90 da sabitlenmeye çalışılır.
|
madblueblacksea
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : 206 1.4 HDI Look Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
BOSCH EDC 16 C3 isimli ECU'nun DV4TD tipi motorlardaki çalışma prensibi. Yani bu düzeneğe sahip bi araç 90 derecede fan açmaz. Adam böyle yapmış napalım gidip dövelimmi mühendisi Bu yazı sadece samet206'nın 90 derecede fan açar uyarısının yanlış anlaşılıpda 90 da fanı açmaynların benim motorda sorun var dememesi için, ucanturk'ün aracında olanlar normal demiyorum yani
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
samet206
4. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Güzel uyarıda bulunmuşsunuz ben konuyu yeni görüyorum şuan sızın ıçın bır faydası olmıcak ama bu uyarıyı yapmadan önce görseydım konunuzu normal olmadığını söylerdim çünkü ne kadar az ısı okadar iyi bazı arkadaşlar peugeot araçların yüksek ısı koşullarında çalışan araçlar olduğunu savunur doğru ama kendımızı bununla kandırıp başımıza iş almayalım normali 80 derece ile 90 derece arasındadır sıkıştığında 90 derecee çıkar fan açar ısının 100 dereceye ulaşması demek durumun tuhaflığını belli etmiş zaten.O yüzden tedbirli olalım arkadalar sürekli olarak 95 dercenın ustunde ısı gösteren araçlarımızı ıstenmeyen sonuçlar olmaması ıçın gerekli kontrollerını yaptıralım.
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |