Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Hararet Normal mi ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=36175
Tarih: 27 Temmuz 2025 Saat 12:24
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Hararet Normal mi ?
Mesajı Yazan: ucanturk
Konu: Hararet Normal mi ?
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2014 Saat 20:48
Herkeze Selamlar ,

Aracı yeni yeni tanıdığım için emin olmak istedim. 
Seyir halinde iken harare 80 C civarında .
Işıklarda falan durduğumda 100 C civarına kadar geliyor. 
Park halinde inip fana baktım çalışıyor mu diye çalıştığını gördüm ama stop ettiğimde hemen durdu. Fanın çalışmaya devam etmesi gerek miyor mu ?

Devirdaim yada termostatta sorun mu var yoksa bu değerler 307 için normal mi ?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Barut
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2014 Saat 21:41
Hararet 100 cc yi geçmiyorsa normaldir. Benim aracımda stop ettiğinde fanda duruyor ben fanın durmasını bekleyip öyle stop ediyorum.

-------------
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver
206 1.4 Feline
206 1.6 Xs
206 1.4 Bva Colorline


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2014 Saat 22:26
Normaldir kontagi kapatinca fan dutur. Fanin durmasini beklemenize gerek yok. Eger mitor cok isinmissa 2. Kademe fani da acar ve 2. Kademe acildiginda kontagi kapatsanizda durmaz.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: cavit cevo
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2014 Saat 22:42
dostum
pejo 307 bende de var aynı durum klimayı aç hemen düşer ön fan devreye girer ve 80C gelir aklında bulunsun


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2014 Saat 23:36
100 ü geçmiyorsa bir problem yok standart calısması 90-95 arasıdır zaten uzun yolda 85-90 arasına gelir oda serinde

-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: ucanturk
Mesaj Tarihi: 26 Temmuz 2014 Saat 03:19
Çok teşekkürler rahatladım


Mesajı Yazan: ucanturk
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2014 Saat 00:43
Aracım bugün conta yakmaktan zor kurtuldu.
Abim Bursa ya giderken yola çıktıktan yarım saat sonra hararet 100 c yi geçmiş.
Su takviyesi falan derken yalovada bi tamirciye zor atmış kendini.
Termostat değişmiş.

Yani dikkat edin ! Aracınız kırmızıda falan dururken hararet 10 c falan artıyorsa tehlike yakın olabilir.


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2014 Saat 01:47
Güzel uyarıda bulunmuşsunuz ben konuyu yeni görüyorum şuan sızın ıçın bır faydası olmıcak ama bu uyarıyı yapmadan önce görseydım konunuzu normal olmadığını söylerdim çünkü ne kadar az ısı okadar iyi bazı arkadaşlar peugeot araçların yüksek ısı koşullarında çalışan araçlar olduğunu savunur doğru ama kendımızı bununla kandırıp başımıza iş almayalım normali 80 derece ile 90 derece arasındadır sıkıştığında 90 derecee çıkar fan açar ısının 100 dereceye ulaşması demek durumun tuhaflığını belli etmiş zaten.O yüzden tedbirli olalım arkadalar sürekli olarak 95 dercenın ustunde ısı gösteren araçlarımızı ıstenmeyen sonuçlar olmaması ıçın gerekli kontrollerını yaptıralım.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2014 Saat 03:11
http://s1373.photobucket.com/user/madblueblacksea/media/Ads1310zresim_zps63764c25.png.html" rel="nofollow">

BOSCH EDC 16 C3 isimli ECU'nun DV4TD tipi motorlardaki çalışma prensibi.
Yani bu düzeneğe sahip bi araç 90 derecede fan açmaz. Adam böyle yapmış napalım gidip dövelimmi mühendisi Ouch

Bu yazı sadece samet206'nın 90 derecede fan açar uyarısının yanlış anlaşılıpda 90 da fanı açmaynların benim motorda sorun var dememesi için, ucanturk'ün aracında olanlar normal demiyorum yani


-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2014 Saat 08:31
modern motorlar yakıt ekonomisini yüksek motor sıcaklığına bağlı elde etmek üzerine tasarlanmıştır, daha eski versiyon motorlarda sıcaklık 90 da sabitlenmeye çalışılır. 


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 30 Temmuz 2014 Saat 15:13
Efe-Pöjo'' nun söylediklerine katılarak Aynende durum bundan ibaret 90 derecede fan açar açmaz o aracına göre değişir.Ben hem o yazıyı arkadaşın aracına göre hemde kendi araç tipime göre yorumladım oyuzden yanlış anlaşılmasın.Benim anlatmak ıstedığım daha öncelerı ısınız 90 derece ise son zamanlarda 100 derecelerde dolaşmaya başlamışsa bunu nasıl olsa yüksek ısılara dayanıklı araç normaldir dıye hafife almayın dıyorum kişiselde olsa gerekli kontollerınızı yapın mesela suyuna bakmak gibi zaten kışıler kendı araçlarının huyunu daha ıyı bılır o yuzden araç sahipleride aracını tanıması lazım bu tarz durumlarda.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2014 Saat 09:44
Temmuz sıcağında Muğla Antalya bölgesinde toroslara birkaç defa indim çıktım, düz yolda hararet 70'den yukarı pek çıkmadı, yokuşa vurunca 90'ı nadiren geçti.

Geçen yıl sızdırmadan dolayı radyatör değiştiğinde fan açıp açmadığını kontrol için rölantide çalışır bıraktı usta, 90'ı biraz geçince açmıştı diye hatırlıyorum ama baya beklemiştik.

Şimdi araç sürekli 90 100 de geziyor diye yazılanları okuyunca çok geliyor bana. Ayrıca hararet yükseldikçe çekiş düşüyormuş gibi hissediyorum ben.


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2014 Saat 10:08
70 derece çok düşük bir sıcaklık, çok yaktırır. ya gösterge  yanlış gösteriyordur ya da termostat açık kalıyordur. 90-100 normalidir tüm çok nokta enjeksiyonlu araçlar için.


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2014 Saat 10:39
ŞA 7lt/100km LPG yakıyor, belki gösterge yanlış olabilir hiç bakılmadı ona.


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: ucanturk
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2014 Saat 13:56
Usta bayram günü yapacak başka bişeyi olmadığı için termostatı iptal etmiş. Dolayısıyla motor sürekli soğuk. Bugün yaptırıcam inşallah.


Mesajı Yazan: ucanturk
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2014 Saat 03:20
Termostat dedik ama iş büyüdü malesef.
Bugün yeni termostat taktık ancak araç rölantide 110c yi geçiyor. Bilgisayar takıp motor ısısına baktılar göstergede sorun yok. 

Su dolaşmıyor deyip radyatorü söküp temizlediler. İçinden yoğun derecede çamur gibi sıvı çıktı. Daha önceki sahipleri araca antifiriz yüzü göstermemiş. Belkide herşey bundan kaynaklandı. Temizleme işlemi sırasında radyator delindi, yenisi takıldı. 

Sonuç yine sıfır. Rölantide araç kendini soğutmuyor. Fanda sıkıntı yok, devirdaim dede sıkıntı yok. Soğutma sistemi sürekli hava yapıp su eksiltiyor.

En sonunda conta yakmış dediler. Yağa su karışma yok- suya yağ karışma yok- üfleme yok- egzost dumanında sıkıntı yok. Böyle conta yakma olur mu ??

Baya canım sıkıldı bugün. 600 tl den aşağı çıkmaz dedi.

Aracın rölantideki ısı yükselmesinden başka hiç bir sıkıntısı yok. Varda biz mi farketmiyoruz ?

Fikri yada tecrübesi olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyorum .........


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2014 Saat 10:52
öncelikle geçmiş olsun. maddiyatı ayrı bi sıkıntı sorunun bulunamaması ayrı bi sıkıntı. şuana kadar suyla temas eden parçaları kontrol etmişsiniz ama kimse bu aracın kontrolünün elektronik olduğunu ve sorunun bundan kaynaklanabileceğini düşünmemiş sanırım yada belirtmediniz. 

kendime göre nedenler (bağlayıcı değildir) : gösterge 110C diyorsa ECU sıcaklığı okuyor;
   a) fanın açılması için fan rolesine komut vermiyor
   b) gönderilen komut fan rolesini aktif hale getirmiyor
   c) role aktif hale geliyor ancak yüksek akım iletmiyor
   d) yüksek akımı iletiyor ancak rezistans akımı geçirmiyor

bunlar aklıma gelenler... şimdiye kadar mekanik sorunlar üzerinden araştırma yapılmış, elektriksel olma ihtimali yüksek bi durum

kontrol etmeniz gereken diğer bi oluşum suyun döngüsü. su sıcaklığı 90'ı geçince termostat açıp suyu radyatöre gönderiyormu. 


-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2014 Saat 11:50
Orjinalini yazan: _ali_ _ali_ Yazdı:

ŞA 7lt/100km LPG yakıyor, belki gösterge yanlış olabilir hiç bakılmadı ona.
yazın sorun olmayabilir ama kışın kesinlikle sürekli 70 de olması sorun çıkartır.  bence kontrol ettrin.


Mesajı Yazan: ucanturk
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2014 Saat 11:59

Teşekkürler,
Bugün başka bir ustaya gideceğim vakit ayıra bilirsem.
Fan hareketlerine iyice dikkat edelim bu kez.

Fanın yüksek devre kaç derecede geçmesi gerekiyor acaba ?


Mesajı Yazan: serkans
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2014 Saat 12:35

bursadamısın   kocaelimi???  eğer bursadaysan yardımcı olurum



-------------
93-106-307-207


Mesajı Yazan: ucanturk
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2014 Saat 12:37
Kocaeli deyim .



Mesajı Yazan: ucanturk
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2014 Saat 13:50
Kocaeli de usta tavsiyeniz var mı ?


Mesajı Yazan: ucanturk
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2014 Saat 17:55
Bugün iki değişik özel servise gösterdim aracımı.
İkiside herşey normal aracında hiçbişey yok dedi .

Anlaşılır gibi değil, adamlar bana haybeden radyator değiştirtti. Conta yanık deyip motor açacaklardı bide. Bu işleri bilende ekmek yiyiyor bu işten bilmeyende. 

Neyse bununla geçmiş olsun. Şimdilik sıkıntı yok gibi. 


Mesajı Yazan: Ali1905
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2014 Saat 02:08
Ben burda kaç kere yazdım bizim araçlar ilk kademe fanı 97 de açıyor bu standarttır öyle araçtan aracada değişmez haybiyeden yazmayalım lütfen , ayrıca hocam senin aracında bie sorun yok aracını rolantiee tuttuğunda harareti yükselir bu normal ,


Mesajı Yazan: captain_b5
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2014 Saat 02:15
Orjinalini yazan: Ali1905 Ali1905 Yazdı:

Ben burda kaç kere yazdım bizim araçlar ilk kademe fanı 97 de açıyor bu standarttır öyle araçtan aracada değişmez haybiyeden yazmayalım lütfen , ayrıca hocam senin aracında bie sorun yok aracını rolantiee tuttuğunda harareti yükselir bu normal ,

+1

-------------
2004-X-Line 1.4HDi


Mesajı Yazan: tegote
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2014 Saat 22:20
BENCE bu hararet konusu üstü örtülen çözülemeyen anlaşılamayan bir konu. Şahsi fikrimi yazıyorum kimsenin katılmasına baz almasına gerek yok. Herkes kendi arabasını biliyor en ufak değişiklikte farkı anlıyor. Hararet konusuda aynı şekilde  bazen devir saati gibi oynadığını görüyorum soluğu serviste alıyorum ne diyorlar herşey çok güzel :) Ben eminimki benim arabanın harareti normal değil. 30-40 snyede sıfırdan 95-100 e gelen hararetmi olur dün gördüm.. nasıl bir geçirgenliktir bu ısıyı ışınlıyor resmen. Pejo güzel yüksek sıcaklıkta çalışırda. 100 lere geldimi ne çekiş kalıyor nede ses. haşır haşır bir motor sesi yokuşlarda çekiş kaybı vs. Ben kendimden örnek vereyim 90 derecede benim arabanın tadından yenmiyor 1 ay öncesine kadarda 90 ı geçtiğini çok nadir görürdüm. bu değerde çok temiz bir ses ve gidişi var. nezaman hararet 100 lere dayanıyor fan açıyor ozaman yukarda bahsettiğim sorunlar devreye giriyor araba ticari taksi gibi geliyor kendinden soğutuyor. Geneldede 307 benzinli araçlarda daha çok gündeme geliyor. Kullananlar bilir rolantida sesini duymassınız yolda içeriye gram ses gelmez bundan dolayı yaz sıcağında hararetin verdiği ses değişikliği daha çok can sıkıp herkesin hararette bi sorunmu var demesine gözlerin göstergeye gitmesine neden oluyor diye düşünüyorum. Ben bu sıkıntımı kaliteli bir yağ alarak  motoru ve fanı temizletip yağı değiştirerek bugün hallettim gibi görünüyor. Sadece bugün 2-3 saat trafikteydim ne hararet kaldı ne ses gidişide çok güzel oldu. demek istediğim bence yaz aylarında kaliteli bir yağ ile motoru koruyarak ve soğutma sistemine gerekli bakımı yaparak  daha titiz olmakta fayda var. Dışarda adam erirken motor neyapsın helede pejolar gibi yüksek ısıda çalışıyorsa. bizim araçlar laptoplar gibi yazın dizinin üstünde  kapanır fanı, içini, dışını temizletirsin düzelir ya. kışın güzel yazın tatsız.

-------------
2005 307


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 04 Ağustos 2014 Saat 22:38
Orjinalini yazan: ucanturk ucanturk Yazdı:


Teşekkürler,
Bugün başka bir ustaya gideceğim vakit ayıra bilirsem.
Fan hareketlerine iyice dikkat edelim bu kez.

Fanın yüksek devre kaç derecede geçmesi gerekiyor acaba ?

105 derece


-------------
206 1.4 HDI Look 2004



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net