|
206 rölantideyken sık sık fan açıyor ! |
Yanıt Yaz | Sayfa <123> |
Yazar | |
Turgay_66
3. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 XT Kayıt Tarihi: 28 Mayıs 2013 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1099 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Turgay_66
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Turgay_66
3. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 XT Kayıt Tarihi: 28 Mayıs 2013 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1099 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Turgay_66
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
fan büyütürek sorun çözülmez ki hocam aynen dediğiniz gibi açma süresi kısalır sadece.belirtmeyi unuttum uzun yolda araçta sıkıntı yok zaten hocam 50 km rampa cıksanda devirli kullanınca sıkıntı yok tek sorun rölanti ve aracı yavaş kullanırken oluyor..
Düzenleyen Turgay_66 - 31 Mayıs 2013 Saat 01:31 |
gokha_nn
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 106 Gti Kayıt Tarihi: 03 Mayıs 2013 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
fan acsın araban sogusun problem yok kafana takma bu kadr.bide şöle dsuun ne zman kı fan calsımıyro o ıbrede bı ıkaz ısıgı gorusyun o zman teleşlan derım.belirili bı zmanı vardır muhakka arabayı calsıdrdın andan 1 dk cınde acmıyro fanı herhalde en kotu bı 5-10 dk buluyodurdur tamınımce kı buda normal karşılanır
|
|
Siz Uğraşın Jantla Yayla bu çocuk gazlıyor GTİ'la :)
Peugeot 106 GTI (2000) Black Edition |
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Rölantideyken fan açması normal bir durum olamaz |
gokha_nn
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 106 Gti Kayıt Tarihi: 03 Mayıs 2013 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
mevsım yaz dısarısı sıcak hava sıcak ve nemli bence normal bı durum bu |
||
Siz Uğraşın Jantla Yayla bu çocuk gazlıyor GTİ'la :)
Peugeot 106 GTI (2000) Black Edition |
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Kendi aracım için konuşayım o zaman. Aldığımdan beri doğru düzgün fan sesi duymadım. 80 derece civarı dolanıyor ne kadar zorlasam da. Ki zaten 3000 devir geçmem genelde ama sırf fan sesi duymak için 1. viteste 20 dakika dolandım 90 ' a anca yaklaştı derece. Gene de fan sesi duymadım. |
Turgay_66
3. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 XT Kayıt Tarihi: 28 Mayıs 2013 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1099 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Turgay_66
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
SÜREKLİ 80 dereceysede sıkıntı var demektir hocam çünkü peugeot termostatları standarttır ve 89 derecedir yani normal kullanımda 90 civarı olması gerekir..
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bana söylüyorsanız. sorun yok ya. 80 dediysem 80 de takılı kalmıyor. 80 85 90. kullanıma göre. ama 90 ı geçirdiğim olmadı |
Aziz
BÖLGE TEMSİLCİSİ KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ Yaşı : 38 Aracı : fiorino Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3814 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
aslında dendiği gibi sizde bir sıkıntı olsa gerek, bildiğim konuştuğum tüm peugeot kullanıcıları, uzun yol hariç sıcak havalarda şehir içi durkalk ve rölantide aracın fan açtığını söylerler, ki ben 3 tane pejo kullandım dediğim gibi, fan açmayan pejo varmı bu durumlarda ? uzun yolda benim aslan aksine 70e kadar düşüyor hatta en dibe dayanıyorda akşamları fresh yani :))
|
||
[pasaklıKontes]hy206 GTI
|
Turgay_66
3. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 XT Kayıt Tarihi: 28 Mayıs 2013 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1099 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Turgay_66
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aynen Aziz hocamında dediği gibi çalışır aslanlar :)
|
tellotello
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Benim termostat yeni, 95 'e kadar yükselir sonra sanırım fan açar ve 90 a inip orada kalır (yokuş aşağı ve hızlı bir şekilde gaza basmadan iniyorsam 90'nın altına düşer) eğer yokuş falan çıkmaya devam ediyorsam tekrar yükselir yükselir ta ki 2. kademe fan açıp tekrar 90' a düşene kadar. Düşük viteslerde çok daha çabuk yükselir ve ilk kademe fan açar. Eğer yazın uğraşmanıza rağmen ikinci kademe fanı açamadığınızı söylüyorsanız bence ya termostatınız farklı ya da sorun var gibime geliyor.
Bu arada aklıma gelmişken yaz-kış aracınıza antifriz koydurun arkadaşlar sakın ustanın "yazın antifrize gerek yok abi" demesine aldırmayın antifriz sadece aracı korozyona ve soğuğa karşı korumaz aynı zamanda kaynama noktasını da yükseltir. Söyleyeyim dedim ne alaka diyen olmaz inşallah
|
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
mranda
1. Vites Yaşı : 35 Aracı : PEUGEOT 307 COMFORT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 27 Nisan 2013 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 90 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ufak bir ipucu: Kardeşim eğer araca normal çeşme suyu yada kireçli su koyuyorsan radyatöründe tıkanmış ve su soğutma görevini yapmıyor olabilir. Adını tam hatırlamıyorum ama onunla ilgili bir sıvı vardı suya katıyorsun hallediyor büyük bi problem değil. İstersen bir dene kardeşim.
Not: deneyipde sorun çözülürse paylaşırsan diğer arkadaşlarada yardımcı olmuş oluruz. saygılarla
|
mranda
1. Vites Yaşı : 35 Aracı : PEUGEOT 307 COMFORT 1.6 HDİ Kayıt Tarihi: 27 Nisan 2013 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 90 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
www.sanalpazar.com/Berner-Radyator-Temizleyici__isp5331093
buyur kardeşim.
|
Turgay_66
3. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 XT Kayıt Tarihi: 28 Mayıs 2013 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1099 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Turgay_66
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
hocam 1. kademe yada 2 .kademe açtığını nerden anlıyosunuz bunu çözemedim bir türlü.
|
tellotello
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
İlk kademede çok yavaş döner, ikinci kademede ise çok hızlı döner. İkinciyi açtığında ben sesten anlayabiliyorum aracı durdurduğumda sesi duyabiliyorum hocam.
|
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
Turgay_66
3. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 XT Kayıt Tarihi: 28 Mayıs 2013 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1099 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Turgay_66
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
hocam acaba benimki ilk kademe açmıyormu benim araba 100 de felan fan açıyor ve fan sesi içeri geliyor yani fan açtığını anlıyorum ilk kademe fan kaç derecede açar ve bunun müşürü nerde oluyo galiba iki tane müşür oluyomuş fan için?
|
emremert
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 2006 Kayıt Tarihi: 06 Haziran 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar merhaba,
Hazır böyle bir konu varken yeni bir başlık açmadan araya girmek istedim. Mazur görün lütfen. Yaklaşık 10 gün kadar önce 2006 model 206 X Design 116000 Km sahibi oldum. Aracı almadan önce motor işaretli ikaz lambası yanıyordu servise kontrol ettirdik bilgisayar bobinler dedi. Bobinle beraber bujileride değiştirdik sıkıntı kalmadı.(Hepsi Orjinal) 4-5 gün kadar önce yoğun bir trafik sonrası yaklaşık 40-50 derecelik bir rampa üzerinde araç gaz yemedi ve kaldıramadım sürekli stop ettirdim. Benim ilk aracım çok iyi şöförlüğüm ve tecrubem yok ancak yanımdaki arkadaşa anlatamadım durumu al sen kalk dedim. O kalktı kalkmasına ancak onun içinde pek kolay olmadı. Bunun ardından artık dur kalklarda filan araç devri rolantide iken 750-2200 arası gidip geliyor bildiğiniz tekliyor(Rampa yada düz yol farketmiyor). Ama stop etmiyor devir düşükken kalkışa denk geldiğimde kalkışlarım sorunlu oluyor. Bu arada hararet durumu da 98-100 civarı idi. Yakıt durumu da çeyrek depo kadardı. Son yakıtları ben aldım yakıtları shell den sürekli yakıt aldığımız bir yerden alıyorum. Bu olaydan sonra servise götürmeye fırsatım olmadı aynı bu şekilde eş dost sormaya başladım servise gidince en azından az da olsa konuya hakim olmak açısından. Genel kanaat olayın rampa üzerinde başlaması üzerine benzin pompası sıkıntılı olabilir dendi. Ancak 2 gün önce olay yeniden gerçekleşti (3 gün sonra) ama bu sefer yakıtım geçen seferkinden de daha fazla ve yol rampa filan değildi. Ayrıca çok ta fazla dur kalk yapmamıştım. Bu arada o anda aklıma geldi bu araç hararet seviyesi geçen sefer de aynı yerdeydi bunları yapmaya başladığında. Çok uzattım ancak özetlemek gerekirse araç hararet 98-100 seviyelerine gediğinde (fan açıyor durup baktım ki zaten soğuyor) araç dengesizleşiyor 800-2200 devir arası titreyip duruyor. Ama 90 seviyelerine geri döndüğünde problem ortadan kalkıyor. Sizlerin de deneyimlerine dayanarak fikirlerinizi sormak istiyorum. Motor sıcaklığı bu seviyeye geldimi bu devir saatinin oynayıp aracın teklemesi normal mi? Bu arada dün baktım gene 95 i geçti hararet trafikte açtım klimayı hemen sıcaklık düştü ve problem yapmadı. Yukarıda okudum fan 2 kademe imiş ilk kademesi ne zaman açar nasıl kontrol edebilirim ben 2. kademeyi bile duymuyorum anca durup kaputu açınca anlıyorum çünkü. Bu arada Cumartesi günü sanayiye gideceğim benim araçlardan iyi anlamadığımı anlayıp canımı çok fazla acıtsınlar istemiyorum. Bu bakımdan gitmeden yapabileceğim bir şey varsa hepsini yapayım veya en azından bilgi sahibi olayım. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim. |
Aziz
BÖLGE TEMSİLCİSİ KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ Yaşı : 38 Aracı : fiorino Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3814 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
çok karıştı kafam okurken ama yardımcı olmaya çalışıyım. aracı 50 derecelik açıdaki yokuşta kaldırmak için biraz zorlamakta gerekecektir elbette, rolantinin oynaklığı içinde diyebileceğim 2 şey, rölanti motoru ve boğaz kelebeğidir temizletilince düzelir zannedersem ahım şahım bir sorun yok ise eğer, hararet 100 e kadar normaldir sıcak havalarda yada küçük viteslerde (3e kadar) ve fan zaten kendini belli eder hangi kademede oldugunu.
motor labması yanan bir araç almışsınız, herşeyi bilgisayar söylemiyor bazen, umarım sorun yoktur tekrar bi taktırırsınız bilgisayara, bağlıykente 3- 4 kere stop ettirip tekrar çalıştırtın ve farklı tempolarda motoru kullanın ama ilk etapta biraz bağırttırın zorlayın fazla zarar vermeyecek çekilde. kesinlikle arıza lambası yakmış araçlardan uzak durun.
|
|
[pasaklıKontes]hy206 GTI
|
emremert
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 2006 Kayıt Tarihi: 06 Haziran 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aziz bey teşekkür ederim. Aldık bir kere artık büyük bir problem olmaması konusunda dua etmekten başka bir şansımız yok. Peki normal şartlarda 100 e gelene kadar hiç bir şekilde titreme yada devir bozukluğu yok. Sıcaklık bu noktaya geldiğinde devir bozukluğu başlıyor. Bahsetmiş olduğunuz parçalar arızalı ise her zaman olmaz mı ? Sadece bu sıcaklığa gelince sıkıntı oluşuyor çünkü ?
|
ilyas
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 206 1,4 x-line Kayıt Tarihi: 15 Mart 2013 Konum: çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 127 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bizim aslanlarda (206) bildiğim kadarıyla 98 derecede fan açıyor ve 92 dereceye düştüğünde fan kapatıyor. istanbul trafiğinde dur kalklarda bizzat ben defalarca izledim ilk aldığımda bende endişelenmiştim 100 e yakın gördüğümda fakat sonradan araştırdım ve normal olduğunu öğrendim.
|
|
206 X-LİNE 1.4 75 HP 2003 |
Yanıt Yaz | Sayfa <123> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |