Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 rölantideyken sık sık fan açıyor !

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=28983
Tarih: 05 Ekim 2025 Saat 16:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 rölantideyken sık sık fan açıyor !
Mesajı Yazan: Turgay_66
Konu: 206 rölantideyken sık sık fan açıyor !
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 01:10
arkadaslar kusura bakmayın bi konu daha oluşturdum ama sorunum hala çözülemedi yardım edin lütfen araç 2000 model 1.6xt 206 rölantideyken cok cabuk ısınıyor ve sık sık fan açıyor,fan soğutuyor 2dk sonra tekrar ısınıyor tekrar fan açıyor. uzun yolda problem yok ama..



Cevaplar:
Mesajı Yazan: rolandgarros
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 01:54
araç kendi kendine gaz veriyor mu peki?

-------------
https://www.pejo206.com" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:02
Hayır herşey normal şekilde çalışıyo ama rölantide hararet göstergesi hemen yükseliyo fan açıyor fan duruyo 2-3 dakika sonra tekrar açıyor..


Mesajı Yazan: KenBlockJR
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:06
benim araç da aynısını yapıyordu, bilgisayara bağlayınca soğutma sıvısı sıcaklık müşürü arızalı çkıyordu

-------------
206 Roland Garros 1,6 16V


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:12
Termostat, hararet ve fan müşürlerini kontrol ettirdiniz mi? Araç rölantide çalıştıktan (soğukken) ve hiç hareket etmeden hemen fan açıyor mu? Buradan kastım şu belki de aslında motor içerisindeki su aslında ısınmıyor ama sensörler ısındı diye düşünüp fanı açıyor. Sistemdeki suyun sıcaklığını ölçmenin bir yolu bulunursa (fan açtığı anda) ve karşılaştırma yapılırsa (bilgisayara bağlandığında da görülüyor diye biliyorum) bu tip bir durum var mı yok mu öğrenilebilir. Sanırım devirdaim pompanıza baktırmıştınız değil mi? Devirdaim pompanızın pervanesinde (tam adı bu olmayabilir) sıkıntı varsa da araçta rölantide hararet artışı olabilir. Geçmiş olsun.

-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:13
o parçayı değiştirince düzeldimi hocam yardımınız için çok teşekkür ederim.arabayı yeni aldım soğumaya başladım sırf bu sorundan birde parça arabanın neresinde ve fiyatı ne kadar hocam?


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:17
Hocam aldığım adamı aradım devirdaim pompası yeni değişti dedi.onda problem yok ama dediğiniz gibi sıcaklığı ölçen müşürde arızalı olabilir yarın sanayiye bi gidiyim bilgisayara bağlatayım bi teşekkür ederim hocam :)


Mesajı Yazan: KenBlockJR
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:18
değiştirirseniz düzelir muhtemelen. ben lüzum görmedim değiştirmedim :)

-------------
206 Roland Garros 1,6 16V


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:20
Nasıl yani hocam arabanınızın sık sık fan açmasından rahatsız olmuyormusunuz hiç :)


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:26
bu durumu 3 pejomdada yaşadım. sorun yok rolantide eski 2 pejo aracımda fan açıyordu.

şu anki pejomda rölantide beklerken hava 30 derecenin üstündeyken neredeyse 100 dereceye bile çıkıyor fan açık kalıyor. önemli olan ikaz lambası yanıyor mu? 




-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:30
yok hocam ikaz lambası yanmıyor ama sık sık 90 ile 100 arasında gidiyo geliyo hareret göstergesi ısı müşüründen olabilirmi fan tetiği ısı müşüründenmi alıyor hocam ?


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:44
Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

yok hocam ikaz lambası yanmıyor ama sık sık 90 ile 100 arasında gidiyo geliyo hareret göstergesi ısı müşüründen olabilirmi fan tetiği ısı müşüründenmi alıyor hocam ?

şimdi şöyle detaylı anlatıyım.

ilk aracım 306 xr 2001 modeldi,

ve ilk pejoyla tanışmamdı (Bisiklet hariç)

hararet yükseliyor fan vantilatör gibi dönüyor hiç durmuyordu.

servise gittim. hararet müşiri dediler. 50 tl giydirdiler, sorun çözülmedi, yine gittim. termostat dediler. 89 luk takılıymış istersen düşük takalım falan dediler 85 lık zor bulduk ama bulduk, yine aynı değişmedi, suyunuda değişmiştik. sonra pejo seven yıllarca kullanmış bir sanayici ile denk geldik. bu arkadaşlar zaten sıcak kanlı çalışırlar e belli bir yaştan sonrada dahada kaynar kanları gibisinden konuşma yaptı ve bu sitedede paylaştım bu konuyu zamanında burdada öğrendimki sıcak kanlı oldugunu, sonra 206 x-line otomatik aldım oda aynı şekilde durkalk rölanti de beklemelerde fan açıyordu 

zaten dur kalk gibi trafik sıkışık olduğu zamanlarda 100 bile bulacak araç bunlar, ki şuan ki aracımla 3 km evden burası yinede 95nı geçiyor gösterge, kontağı kapatıp indiğimde 2 dk daha fan devam ediyor çalışmaya, artık kronik sorun mu derler hep banamı denk geldi derler bilemem ama ben sorun etmiyorum.


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:55
anladım hocam benimde ilk arabam ve ilk pug'um :) diğer arabalarda hiç görmedim böyle sık sık fan açan o yüzden sorun olarak bakıyorum olaya ama bazıları diyo bunlar böyle çalışır felan diye valla ne yapacağımı şaşırdım bende..


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 11:56
yavaşca su ekle falan yani arızalık bişey olsa lamba yakar derim ben.

-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 12:00
yavaşca su ekle derken su eksiltme yok pardon anlayamadım.birde sizin arabalarda mı sık sık açıyordu hocam fanı ?


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 12:06
evet su eksiltmede yoksa sorun yok bence,

evet 3 pejomdada sıcak havalarda dur kalk yada rölantide beklemede fan tavan yapıyor.

ayrıca uzun yolda yapmıyorsa bu olumlu bir durum işte, soğutmaya havadanda destek aldığı için sıkıntı yok derim ben. asıl o zaman hararet yüksekse sorun var denilebilir.




-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 12:11
Uzun yolda hiç sıkıntı yok hocam çok şükür :) o zaman şehir içinde ve ışıklarda bu fan sesine alışmamız gerekiyor :)


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 12:15
tekrar belirtiyorum, bu benim bakışım ve hiç sorun yaşamadım.

havalar ısınıncaya kadarda hiç fan sesi duymadım ki, şuanda kullandığım aracı 6500 devirde kullandığım zamanlar daha fazla ve hararet aynı :)

ama diğer 2 aracım normal kullanım ve bunda da, gezmek için çıktığımda, trafik lambasında beklerken bile fan acar aslanlar :)


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2013 Saat 12:17
Anladım hocam çok teşekkür ederim hocam içime su serptiniz:) valla bi rahatlama geldi tekrar teşekkür ederim hocam :)


Mesajı Yazan: allppeerr
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2013 Saat 00:15
hocam türkiyenin en dik rampaları karadenizdedir bilirsiniz 40 km sürekli rampa çıkıyorum ve hiç hararet yükselmiyor ve devirli kullanıyorum aracınızda lpg varsa onu kontrol ettirmenizi tavsiye ediyorum ki lpg li araçlardan çok çekmiş biri olarak aracınız otomatik vitesse şanzıman soğutucu bi kaç parça var onlardan takmanızı tavsiye ederim bugün ki forum yazıların da da aynı dertten muzdarip bi arkadaş vardı o parçanın ismini yazmış


-------------
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2013 Saat 01:20
Araç lpg li otamatik vites değil hocam ,lpg nin neyini kontrol ettirmem gerekiyor hocam anlayamadım ?


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2013 Saat 01:22
fan büyütürek sorun çözülmez ki hocam aynen dediğiniz gibi açma süresi kısalır sadece.belirtmeyi unuttum uzun yolda araçta sıkıntı yok zaten hocam 50 km rampa cıksanda devirli kullanınca sıkıntı yok tek sorun rölanti ve aracı yavaş kullanırken oluyor..


Mesajı Yazan: gokha_nn
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2013 Saat 17:25
fan acsın araban sogusun problem yok kafana takma bu kadr.bide şöle dsuun  ne zman kı fan calsımıyro o ıbrede bı ıkaz ısıgı gorusyun o zman teleşlan derım.belirili bı zmanı vardır muhakka arabayı calsıdrdın andan 1 dk cınde acmıyro fanı herhalde en kotu bı 5-10 dk buluyodurdur tamınımce kı buda normal karşılanır


-------------
Siz Uğraşın Jantla Yayla bu çocuk gazlıyor GTİ'la :)

Peugeot 106 GTI (2000) Black Edition


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2013 Saat 17:36
Orjinalini yazan: gokha_nn gokha_nn Yazdı:

fan acsın araban sogusun problem yok kafana takma bu kadr.bide şöle dsuun  ne zman kı fan calsımıyro o ıbrede bı ıkaz ısıgı gorusyun o zman teleşlan derım.belirili bı zmanı vardır muhakka arabayı calsıdrdın andan 1 dk cınde acmıyro fanı herhalde en kotu bı 5-10 dk buluyodurdur tamınımce kı buda normal karşılanır

Rölantideyken fan açması normal bir durum olamaz



Mesajı Yazan: gokha_nn
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2013 Saat 17:41
Orjinalini yazan: hLL 206 hLL 206 Yazdı:

Orjinalini yazan: gokha_nn gokha_nn Yazdı:

fan acsın araban sogusun problem yok kafana takma bu kadr.bide şöle dsuun  ne zman kı fan calsımıyro o ıbrede bı ıkaz ısıgı gorusyun o zman teleşlan derım.belirili bı zmanı vardır muhakka arabayı calsıdrdın andan 1 dk cınde acmıyro fanı herhalde en kotu bı 5-10 dk buluyodurdur tamınımce kı buda normal karşılanır

Rölantideyken fan açması normal bir durum olamaz



mevsım yaz dısarısı sıcak hava sıcak ve nemli bence normal bı durum bu


-------------
Siz Uğraşın Jantla Yayla bu çocuk gazlıyor GTİ'la :)

Peugeot 106 GTI (2000) Black Edition


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2013 Saat 17:53
Orjinalini yazan: gokha_nn gokha_nn Yazdı:

Orjinalini yazan: hLL 206 hLL 206 Yazdı:

Orjinalini yazan: gokha_nn gokha_nn Yazdı:

fan acsın araban sogusun problem yok kafana takma bu kadr.bide şöle dsuun  ne zman kı fan calsımıyro o ıbrede bı ıkaz ısıgı gorusyun o zman teleşlan derım.belirili bı zmanı vardır muhakka arabayı calsıdrdın andan 1 dk cınde acmıyro fanı herhalde en kotu bı 5-10 dk buluyodurdur tamınımce kı buda normal karşılanır

Rölantideyken fan açması normal bir durum olamaz



mevsım yaz dısarısı sıcak hava sıcak ve nemli bence normal bı durum bu

Kendi aracım için konuşayım o zaman. Aldığımdan beri doğru düzgün fan sesi duymadım. 80 derece civarı dolanıyor ne kadar zorlasam da. Ki zaten 3000 devir geçmem genelde ama sırf fan sesi duymak için 1. viteste 20 dakika dolandım 90 ' a anca yaklaştı derece. Gene de fan sesi duymadım.



Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2013 Saat 20:56
SÜREKLİ 80 dereceysede sıkıntı var demektir hocam çünkü peugeot termostatları standarttır ve 89 derecedir yani normal kullanımda 90 civarı olması gerekir..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2013 Saat 21:16

Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

SÜREKLİ 80 dereceysede sıkıntı var demektir hocam çünkü peugeot termostatları standarttır ve 89 derecedir yani normal kullanımda 90 civarı olması gerekir..

bana söylüyorsanız. sorun yok ya. 80 dediysem 80 de takılı kalmıyor. 80 85 90. kullanıma göre. ama 90 ı geçirdiğim olmadı



Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 10:16
Orjinalini yazan: hLL 206 hLL 206 Yazdı:

Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

SÜREKLİ 80 dereceysede sıkıntı var demektir hocam çünkü peugeot termostatları standarttır ve 89 derecedir yani normal kullanımda 90 civarı olması gerekir..

bana söylüyorsanız. sorun yok ya. 80 dediysem 80 de takılı kalmıyor. 80 85 90. kullanıma göre. ama 90 ı geçirdiğim olmadı


aslında dendiği gibi sizde bir sıkıntı olsa gerek, bildiğim konuştuğum tüm peugeot kullanıcıları, uzun yol hariç sıcak havalarda şehir içi durkalk ve rölantide aracın fan açtığını söylerler, ki ben 3 tane pejo kullandım dediğim gibi, fan açmayan pejo varmı bu durumlarda ?

uzun yolda benim aslan aksine 70e kadar düşüyor hatta en dibe dayanıyorda akşamları fresh yani :))


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 11:03
Aynen Aziz hocamında dediği gibi çalışır aslanlar :)


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 12:28
Benim termostat yeni, 95 'e kadar yükselir sonra sanırım fan açar ve 90 a inip orada kalır (yokuş aşağı ve hızlı bir şekilde gaza basmadan iniyorsam 90'nın altına düşer) eğer yokuş falan çıkmaya devam ediyorsam tekrar yükselir yükselir ta ki 2. kademe fan açıp tekrar 90' a düşene kadar. Düşük viteslerde çok daha çabuk yükselir ve ilk kademe fan açar. Eğer yazın uğraşmanıza rağmen ikinci kademe fanı açamadığınızı söylüyorsanız bence ya termostatınız farklı ya da sorun var gibime geliyor.

Bu arada aklıma gelmişken yaz-kış aracınıza antifriz koydurun arkadaşlar sakın ustanın "yazın antifrize gerek yok abi" demesine aldırmayın antifriz sadece aracı korozyona ve soğuğa karşı korumaz aynı zamanda kaynama noktasını da yükseltir. Söyleyeyim dedim ne alaka diyen olmaz inşallah Big smile


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: mranda
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 12:42
ufak bir ipucu: Kardeşim eğer araca normal çeşme suyu yada kireçli su koyuyorsan radyatöründe tıkanmış ve su soğutma görevini yapmıyor olabilir. Adını tam hatırlamıyorum ama onunla ilgili bir sıvı vardı suya katıyorsun hallediyor büyük bi problem değil. İstersen bir dene kardeşim.

Not: deneyipde sorun çözülürse paylaşırsan diğer arkadaşlarada yardımcı olmuş oluruz.

saygılarla


Mesajı Yazan: mranda
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 12:45
www.sanalpazar.com/Berner-Radyator-Temizleyici__isp5331093

buyur kardeşim.


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 12:54
hocam 1. kademe yada 2 .kademe açtığını nerden anlıyosunuz bunu çözemedim bir türlü.


Mesajı Yazan: tellotello
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 13:40
Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

hocam 1. kademe yada 2 .kademe açtığını nerden anlıyosunuz bunu çözemedim bir türlü.

İlk kademede çok yavaş döner, ikinci kademede ise çok hızlı döner. İkinciyi açtığında ben sesten anlayabiliyorum aracı durdurduğumda sesi duyabiliyorum hocam.


-------------
2005 307 1.4 HDI XR 70bg


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 13:48
hocam acaba benimki ilk kademe açmıyormu benim araba 100 de felan fan açıyor ve fan sesi içeri geliyor yani fan açtığını anlıyorum ilk kademe fan kaç derecede açar ve bunun müşürü nerde oluyo galiba iki tane müşür oluyomuş fan için?


Mesajı Yazan: emremert
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 15:00
Arkadaşlar merhaba,

Hazır böyle bir konu varken yeni bir başlık açmadan araya girmek istedim. Mazur görün lütfen.

Yaklaşık 10 gün kadar önce 2006 model 206 X Design 116000 Km sahibi oldum. Aracı almadan önce motor işaretli ikaz lambası yanıyordu servise kontrol ettirdik bilgisayar bobinler dedi. Bobinle beraber bujileride değiştirdik sıkıntı kalmadı.(Hepsi Orjinal)

4-5 gün kadar önce yoğun bir trafik sonrası yaklaşık 40-50 derecelik bir rampa üzerinde araç gaz yemedi ve kaldıramadım sürekli stop ettirdim. Benim ilk aracım çok iyi şöförlüğüm ve tecrubem yok ancak yanımdaki arkadaşa anlatamadım durumu al sen kalk dedim. O kalktı kalkmasına ancak onun içinde pek kolay olmadı. Bunun ardından artık dur kalklarda filan araç devri rolantide iken 750-2200 arası gidip geliyor bildiğiniz tekliyor(Rampa yada düz yol farketmiyor). Ama stop etmiyor devir düşükken kalkışa denk geldiğimde kalkışlarım sorunlu oluyor. Bu arada hararet durumu da 98-100 civarı idi. Yakıt durumu da çeyrek depo kadardı. Son yakıtları ben aldım yakıtları shell den sürekli yakıt aldığımız bir yerden alıyorum. Bu olaydan sonra servise götürmeye fırsatım olmadı aynı bu şekilde eş dost sormaya başladım servise gidince en azından az da olsa konuya hakim olmak açısından. Genel kanaat olayın rampa üzerinde başlaması üzerine benzin pompası sıkıntılı olabilir dendi. Ancak 2 gün önce olay yeniden gerçekleşti (3 gün sonra) ama bu sefer yakıtım geçen seferkinden de daha fazla ve yol rampa filan değildi. Ayrıca çok ta fazla dur kalk yapmamıştım. Bu arada o anda aklıma geldi bu araç hararet seviyesi geçen sefer de aynı yerdeydi bunları yapmaya başladığında. Çok uzattım ancak özetlemek gerekirse araç hararet 98-100 seviyelerine gediğinde (fan açıyor durup baktım ki zaten soğuyor) araç dengesizleşiyor 800-2200 devir arası titreyip duruyor. Ama 90 seviyelerine geri döndüğünde problem ortadan kalkıyor. Sizlerin de deneyimlerine dayanarak fikirlerinizi sormak istiyorum. Motor sıcaklığı bu seviyeye geldimi bu devir saatinin oynayıp aracın teklemesi normal mi? Bu arada dün baktım gene 95 i geçti hararet trafikte açtım klimayı hemen sıcaklık düştü ve problem yapmadı. Yukarıda okudum fan 2 kademe imiş ilk kademesi ne zaman açar nasıl kontrol edebilirim ben 2. kademeyi bile duymuyorum anca durup kaputu açınca anlıyorum çünkü.

Bu arada Cumartesi günü sanayiye gideceğim benim araçlardan iyi anlamadığımı anlayıp canımı çok fazla acıtsınlar istemiyorum. Bu bakımdan gitmeden yapabileceğim bir şey varsa hepsini yapayım veya en azından bilgi sahibi olayım.

İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 17:34
çok karıştı kafam okurken ama yardımcı olmaya çalışıyım. aracı 50 derecelik açıdaki yokuşta kaldırmak için biraz zorlamakta gerekecektir elbette, rolantinin oynaklığı içinde diyebileceğim 2 şey, rölanti motoru ve boğaz kelebeğidir temizletilince düzelir zannedersem ahım şahım bir sorun yok ise eğer, hararet 100 e kadar normaldir sıcak havalarda yada küçük viteslerde (3e kadar) ve fan zaten kendini belli eder hangi kademede oldugunu.

 motor labması yanan bir araç almışsınız, herşeyi bilgisayar söylemiyor bazen, umarım sorun yoktur tekrar bi taktırırsınız bilgisayara, bağlıykente 3- 4 kere stop ettirip tekrar çalıştırtın ve farklı tempolarda motoru kullanın ama ilk etapta biraz bağırttırın zorlayın fazla zarar vermeyecek çekilde.

kesinlikle arıza lambası yakmış araçlardan uzak durun.


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: emremert
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 17:49
Aziz bey teşekkür ederim. Aldık bir kere artık büyük bir problem olmaması konusunda dua etmekten başka bir şansımız yok. Peki normal şartlarda 100 e gelene kadar hiç bir şekilde titreme yada devir bozukluğu yok. Sıcaklık bu noktaya geldiğinde devir bozukluğu başlıyor. Bahsetmiş olduğunuz parçalar arızalı ise her zaman olmaz mı ? Sadece bu sıcaklığa gelince sıkıntı oluşuyor çünkü ? 


Mesajı Yazan: ilyas
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 17:56
bizim aslanlarda (206) bildiğim kadarıyla 98 derecede fan açıyor ve 92 dereceye düştüğünde fan kapatıyor. istanbul trafiğinde dur kalklarda bizzat ben defalarca izledim ilk aldığımda bende endişelenmiştim 100 e yakın gördüğümda fakat sonradan araştırdım ve normal olduğunu öğrendim.

-------------

206 X-LİNE 1.4 75 HP 2003


Mesajı Yazan: Turgay_66
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2013 Saat 20:17
Benim araçda 100 civarı fan açıyor ama fan sesi cok geliyor yada bana öyle geliyor 100 de ilk kademe açması lazım sizin dediğiniz gibi ve yavaş dönmesi lazım ama benimki çok hızlı dönüyor ve cok ses yapıyor acaba ters bi bağlantı felan mı yaptılar neye bakmam lazım arkadaslar ?


Mesajı Yazan: emremert
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2013 Saat 09:59
Yeniden merhaba,

Daha önce söylediğim gibi Cumartesi günü Atatürk Oto Sanayiye götürdüm aracı. Yalnız dişçiden korkan hasta gibi gibi tamirciye gidene kadar hem arıza lambası kendi kendine söndü hemde devir problemi zincirlikuyu - levent trafiğine girdiğim halde yapmadı. Neyse ben genede usta bir baksın istediğim için dönmedim geri. Problemi gösteremediğim için durumu izah ettim ustaya direk enjektör dedi. Enjektör ısınınca yada soğuyunca bu şekilde işeme sorunu yaparmış. Bilgisayara bağladık her hangi bir şey göstermiyor o sırada araç çalışırken bilgisayar takılı bir süre kaldı bir 10-15dk sonra başladı bizim ki teklemeye. Bilgisayar da o teklemeye başladığında 1 numaralı enjektörde problem olduğunu işaret eden uyarılar çıkmaya. Netice de söktük enjektörü ölçüldü mölçüldü enjektör çalışıyordu. Sonra 2 numaralı enjöktör ile 1in yerini değiştirip yeniden denedik bir süre sonra gene aynı hatayı verdi ama bilgisayar bu sefer 2 numaralı yani aynı enjektörü işaret etti. Enjektörü yenisi ile değiştirdik hiç bir sıkıntı kalmadı. Arıza ışığı filanda söndü. Şimdi hiç bir sıkıntı yok çok şükür. 

Özetle aracınız ısındığında (usta soğuktada yapar bu dedi) rolantide devir bozukluğu yaşıyorsanız (bobin ve bujileri değiştirdiğiniz halde devam ediyorsa) enjektörlerinizi kontrol ettirin ilk önce. Ancak çıkartıp ölçtürdüğünüz de sağlam çıkabiliyor bu sizi yanıltmasın. Araç çalışır halde bilgisayara bağlıyken diagnostic çalıştırıyorlar  bu şekilde çıkıyor kaç numaralı enjektörde problem olduğu. Biz genede emin olabilmek için enjektörlerin yerlerinide değiştirdik.

İlgilenen herkese çok teşekkürler.


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2013 Saat 11:21
Orjinalini yazan: Turgay_66 Turgay_66 Yazdı:

Benim araçda 100 civarı fan açıyor ama fan sesi cok geliyor yada bana öyle geliyor 100 de ilk kademe açması lazım sizin dediğiniz gibi ve yavaş dönmesi lazım ama benimki çok hızlı dönüyor ve cok ses yapıyor acaba ters bi bağlantı felan mı yaptılar neye bakmam lazım arkadaslar ?

fan kademeli olduğu için, ilk kademede sorun olabilir! ilk kademe çalışmadan 2nciye geçiyordur ki 1nci kademede 95 - 98 arası, hararet müşiri ve termostat ın derecesine göre değişir 2nci kademe 100 ve sonrası içindir. sorunu tam anlamadım kademeli olarak devreye sokan termostat sanırım bilemiyeceğım :( fan çalışmaz iken önünde oturup bir bekleyin, güneşin altında rüzgarsiz bir yer olsun, fan hareklerini bir gözlemleyin isterseniz?


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2013 Saat 11:23
Orjinalini yazan: emremert emremert Yazdı:

Yeniden merhaba,

Daha önce söylediğim gibi Cumartesi günü Atatürk Oto Sanayiye götürdüm aracı. Yalnız dişçiden korkan hasta gibi gibi tamirciye gidene kadar hem arıza lambası kendi kendine söndü hemde devir problemi zincirlikuyu - levent trafiğine girdiğim halde yapmadı. Neyse ben genede usta bir baksın istediğim için dönmedim geri. Problemi gösteremediğim için durumu izah ettim ustaya direk enjektör dedi. Enjektör ısınınca yada soğuyunca bu şekilde işeme sorunu yaparmış. Bilgisayara bağladık her hangi bir şey göstermiyor o sırada araç çalışırken bilgisayar takılı bir süre kaldı bir 10-15dk sonra başladı bizim ki teklemeye. Bilgisayar da o teklemeye başladığında 1 numaralı enjektörde problem olduğunu işaret eden uyarılar çıkmaya. Netice de söktük enjektörü ölçüldü mölçüldü enjektör çalışıyordu. Sonra 2 numaralı enjöktör ile 1in yerini değiştirip yeniden denedik bir süre sonra gene aynı hatayı verdi ama bilgisayar bu sefer 2 numaralı yani aynı enjektörü işaret etti. Enjektörü yenisi ile değiştirdik hiç bir sıkıntı kalmadı. Arıza ışığı filanda söndü. Şimdi hiç bir sıkıntı yok çok şükür. 

Özetle aracınız ısındığında (usta soğuktada yapar bu dedi) rolantide devir bozukluğu yaşıyorsanız (bobin ve bujileri değiştirdiğiniz halde devam ediyorsa) enjektörlerinizi kontrol ettirin ilk önce. Ancak çıkartıp ölçtürdüğünüz de sağlam çıkabiliyor bu sizi yanıltmasın. Araç çalışır halde bilgisayara bağlıyken diagnostic çalıştırıyorlar  bu şekilde çıkıyor kaç numaralı enjektörde problem olduğu. Biz genede emin olabilmek için enjektörlerin yerlerinide değiştirdik.

İlgilenen herkese çok teşekkürler.

değişik bir durum.


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: wferit
Mesaj Tarihi: 15 Ocak 2019 Saat 08:54
mrb bende 206+ aldım araç 80 dercede fan açıyor ve sürekli çalışıyor. Evin önüne stop ettiğim zaman 10 dk daha düşük devirde çalışıyor. Neden 80 derecede açıyor aceba. Aracı aldığım kişi devirdaimini felan değiştirdim fanıda sordum dedi normal demişler ama 80 derecede açması hiç normal değil heralde. 


Mesajı Yazan: Aykutemre92
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2019 Saat 20:31
Aynı sorun bende de vardı sistemde hava olabilir Havasını motor ve kalorifere giden yerden aldık sorun çözüldü.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net