|
otomatik sanziman yagi ve sorunu |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
soner09
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : peugeot Kayıt Tarihi: 18 Eylül 2012 Konum: aydın Durum: Aktif Değil Mesajlar: 618 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2016 Saat 10:29 |
|
serkanay55
1. Vites Yaşı : 42 Aracı : 306xt 1.6 Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkanay55
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
hava sıcakken ve araç ısındığında özellikle cok dur kalk yaptıgında yapıyor şanzıman yağından sonerkyl arkadaşında dediği ğibi soğutucu yetersiz ğeldiğini söylüyorlar..
araçı bilğisayara bağlayıpmı dediler hirolik beynin dğişmesi gerektiğini yoksa kafadanmı dedi .. mutlaka daha önce hidrolik beyinle işi çözmüştür herkez için aynı şeyi söylüyordur iyi bir usta sart.. |
soner09
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : peugeot Kayıt Tarihi: 18 Eylül 2012 Konum: aydın Durum: Aktif Değil Mesajlar: 618 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
wallahi bilemedim bende burda hemen hidrolik blogu değişecek diyorlar 2000 Euro masraf çıkıyor parise gittim geldim toplam 900 km yol yaptım 170 km hızla yaptım araçta tık yok ama nezaman düşük devirde kullandim sorun hele geri vitese takarken kamyon caepmis gibi ses.motor soğukken neden yapmıyor ozamam
|
serkanay55
1. Vites Yaşı : 42 Aracı : 306xt 1.6 Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkanay55
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sendeki sıkıntı selenoid valf lerden kaynaklanabilir yag ve selenoidler değişirse düzelir büyük ihtimal umarım öyledir...
Ben iki haftadır aracıma binemiyorum araştırmalarım şonucu neredeyse şanzımanı söküp takacak kıvama geldim bendeki sıkıntı ise arac ilk calıkmada 100mt ğidiyor sonra vites d konumunda ama boştaymış ğibi gaz veriyorum gitmiyor yani balatalar bitti... İşini gercekten yapan otomatik şanzımancı yok adamlar hemen revizyon diyip 2500den kapı acıp 4000 ne kadar cıkıyor |
soner09
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : peugeot Kayıt Tarihi: 18 Eylül 2012 Konum: aydın Durum: Aktif Değil Mesajlar: 618 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
merhaa aynı sorun bendede var aracim 407 2006 model otomatik 2000 motor hdi.bende sorun motor ve sanzuman yagi soğukken araba ok gibi ama araç ve yağ isindimi mesela durdum geri taktım takkk diye giriyor resmen koltuğa vuruyor bide düz yolda giderKen sanki araba boşa düşüyor tak diye tekrar vites giriyor
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aslında al4 şanzumanlarda soğutucu küçük olduğundan yağ yeterli seviyede soğuyamadığı için vuruntu yapıyor makyajlı 307 lerde soğutucu büyültülerek bu sorun çözülmüş arkadaşlar bilgilerinize.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
serkanay55
1. Vites Yaşı : 42 Aracı : 306xt 1.6 Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkanay55
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Şanzıman ustalari hemen selenoid ve yağ digisecek diyor ama pek ustaya guvenmem önce kendim bakarım olmazsa el mahkum bir yolunu bulacağız su sogotucu olayına bir el atacağım
|
alikonce
1. Vites 01 - Nisan - 1983 Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
konu hortladı iyi oldu uzun süre trafikte ısınınca sadece d de iken vuruntu sebebi soğutucu sebeplimi acaba???
|
serkanay55
1. Vites Yaşı : 42 Aracı : 306xt 1.6 Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 34 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkanay55
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Herkez sorunu yazmış kimse sorunu cozebildigini yazmamis yoksa onların araçlarını bizmi aldık böyle bir sorun bende var fakat sadece sıcak havada vuruntu yapıyor normalde geçişlerde hiç bir sıkıntım yok soğutucu ya aklım takıldı şimdi bir çözüm bulursam mutlaka yazacağım 😂😂
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Evet sogutucu resimdeki parcadir. Bu arada iyi konu hortlatmissin. Beni de gerilere goturdun bi an
|
caspercenk
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 2000-306 XR BVA Kayıt Tarihi: 20 Mart 2015 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı caspercenk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
merhaba arkadaşlar,
sanzuman soğutucusu bu mudur? 306 akunun hemen altında. kalorifer petegim degisti,o sırada fark ettim. Aynısını partner dizel sanzuman soğutucu olarak gördüm.
|
toga406
2. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
peki METİN üstad.
aybnı sorun aracımda da var 2003 406 hdi bva 143000 de yağ ısınınca yapıyor su çözüm olabilir mi ne dersin termostadı değiştirerek fan sensörünü de 90 değilde daha önce mesela 80 de açmasını sağlasak sorun bir nebze çözülür mü ne dersin |
toga406
2. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
2. vitesten sonra 2.5 vitese geçiyor hissi o anda basıncı bosaltmasından kaynaklandığı yazıyordu
bmw de de var diye yazıyordu aslında 2.viteste ama basıncı bosaltarak 3. vitese geçiş sagladığı yazıyordu ve mantıklı geldi bana bende merak etmiş ve araştırınca bunu ögrenmiştim |
ismail özdemir
2. Vites 26 - Mart - 1983 Yaşı : 41 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: ANKARA/elvanknt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ismail özdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşlar hep diyorum bu yağ değiştirme sadece fantazi o kadar hiçbir işe yaramıyor boşa şanzımanınızla oynatmayın...
|
|
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
volkan22
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2010 Konum: kibris Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bir ust konuda yazdim kardesim arac zaten sorunsun gidiyor bolede konuya bakarsan anlarsin km side yazdili D konumunda surerken vites gecislerinde vuruntu oluyor ve uzun yokus vurunca spor ve kar isiklari yanip sonuyor 3 . vitese atiyor onunda disinda arac takir takir gidiyor:SS
aracin cekisi gayet guzel ve (D) konumundada yokus da geriyede akmiyor ayrica (D) ye koyunca sanzimandan ciz diye sesde geliyor yag pompa sesi heralde tam anlamam
ve onemli bir kisimda (1 vites ---2 ye atiyorum sanki 1-bucuk -- sonra 2 vites gecer gibi 3 vites atiyor (2 vitese Kadar) ben neden mi korkuyorum bizim burda anlayan anlamayan makinist bana para kessinler diye binbirturlu sey sunacaklar en pahali yoldan sanziman acilacak vs gibi.. o yuzden yardim lazim lutfen.
Düzenleyen volkan22 - 26 Haziran 2012 Saat 01:59 |
|
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver
|
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Yaşı : 50 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar, birincisi şunda mutabık kalalım.. Otomatik şanzımanda şu sorun var sorusuna direk yağ ve selonoid diye yaklaşmayalım. Her ikisinin belirtileri farklıdır.
Peugeot firması der ki; benim bu şanzımanın içine koyduğum yağ, şanzıman revizyonuna kadar 150 ila 200 bin km dir bu değer, değişmesine gerek yoktur. (aksi bir durum olmadığı takdirde) Bu yağın aşınma,bozulma riski normal madeni yağlara oranla çok çok geç olur. Nedeni ise, Tamamen kapalı sistem içinde oluşudur.Bu yağı bozabilecek tek şey balata tozlarıdır ki bu da zaten şanzıman revizyonu gerektirir ve normal kullanım şartlarında minimum 150 bin km dir.. Arızanın argoritması incelendiğinde, balata tozunun yağ ile karışmasından doğan çamurlaşma ilk önce selonoid valflarin tümü,hidrolik ünite ve tork konvertere kadar gider.Eğer araçlarınız bu tip ağrazlar vermeye başladımı yapılacak revizyon maliyeti 1000 TL den başlar 2000 de son bulur. o ustaların bahsettiği 3000 ve 5000 gibi rakamlar ancak kilitlenen ve yürümez hale gelen şanzımanlar içindir. Düz vitesli araçlarda 150 bine kadar en az 3 cü baskı balata değişimi yapıldığı var sayılırsa maliyetleri kafa kafaya gelecektir. Benim arkadaşımızın anlatımından yola çıkarak hidrolik ünite son demlerini oynuyor kanısına varıyorum.Bence daha fazla zorlamadan şanzımanı açtırması gerektiğini düşünüyorum. Kar ve spor mod ışıkları sadece şanzıman üzerindeki elektronik arızaları algılar, mekanik olanları algılamaz Ayrıca Tolga'ya katılıyorum soğutma sistemleri yeterli gelmiyor bu araçların.Fakat Tolga'ya bir yerde katılmıyorum, bunlar üzerinde az masraf yapıp binerim mantığı yok maalesef. Hakkı neyse cebinden çıkacak rahat,rahat bineceksin.Özür diliyerek söylüyorum yada otomatik araçtan uzak duracaksın. Şu da var ki bence AL4 şanzımanlar, kullanılması gerektiği gibi kullanıldığında DSG şanzımanı bozar atar. Ben hepsini kullandım, şuan 8 ileri Steptronic F1 kullanıyorum (marka vermek istemiyorum) ve bana AL4 ün tadını vermiyor inanın. AL4 vites geçiş zamanlarını sürücünün sürüş durumuna göre ayarlarken diğer kullandığım aracım ise kalkıştan itibaren çatır çatır 8 vitesi de ard arda atıyor. Kullananlar bilir bu vites yapısı 100 km süratle giderken biraz hızlanayım dediğimde önce 8 den 5 e oradan 3 e birden çekiyor, makine zaten kuvvetli bu sefer yavaşlatacağım diye göbeğini çatlatıyor insanın. (alışmak biraz zaman alıyor) AL4 ise yokuş inerken bir vites düşürüp motoru kompresöre alır ve meyil ne kadar dik olsa da isterse devir saati redline yapsa dahi gaza dokunmadığınız sürece vites büyütmez,güvenli bir iniş sağlar Bizim tek eksiğimiz biz otomatik şanzımanı manuel gibi kullanmaya kalktığımızdan erken bitiriyoruz. Arkadaşın sorusu arada kaynadı, aracın km sini yazarmısın ona göre tahmin yürütelim. |
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
volkan22
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2010 Konum: kibris Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaslarim yardim ettiginiz icin sagolun tabi dediginiz gibi oto sanziman binbir turlu ariza yapar:)
benim asil sorunum su vites gecislerinde wuruntu mesela bizim burda kibrisi bilirsiniz daga cikarken yokusda hep yakiyor sicaklikda olabilir ama vites gecisleri wurunttu oluyor yazimda belirttigim gibi D konumunda suremiyorum pek rahatsiz ediyor kendim atiyorum vitesleri genelde ve ayrica yag tmm mi emin degilim o yuzden yag cubugu gibi bir olcme sansim warmi onu sormak isdedim bu ariza vites gecislerinde wuruntu ve yokus cikarken de kar ve spor isiklarinin yanip sonmesi ve vitesi 3.. vitese gecmesi sondurup calisdirinca duzelmesi.. ayrica bisey dikkatimi cekdi 2.ci vitesde sankide 2 vites war 3 u atmiyorum sankide 1,5 //sora 2 vitese gecer gibi oluyor aracimin kilometer 119bin km sicaklik konusundada o konuyada deyineyim arkadaslarim sicaklik 90 i gecmedigi durumlardada yapiyor zaten bana sorarsaniz vites gecislerini tam yapmiyor sanziman sanki yokus cikarken 3 de giderken 2 ye dusmesi gerekse dusmuyor pek ve bogulma yasaniyor sanki mesela dikkatimi ceken biseyde hep ayni virajda 2 vitese duserken ayni wuruntu hep kendi kendine yokusu cikarken ayni wiraja gelince hep ayni noktada ciddi bir wuruntu yapiyor... simdiden her yardimci olana tesekkur ediyorum cok saolun
Düzenleyen volkan22 - 26 Haziran 2012 Saat 00:49 |
|
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver
|
rugger35
1. Vites Yaşı : 54 Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2012 Konum: Nevşehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 65 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
İnsanlar hoşgörülü olunca dünya ne güzel bir yer oluyor değil mi?
|
|
2004 - 307 SW 1,6 (Pack) - Deniz Yeşili - Benzin
|
toga406
2. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bende hicvetmek degildi aslında seni neyse özür diliyorum çünkü herkesin derdinde yorum yazarak yardımı olan sensin.
ben daha sana göre çömezim teşekkürler hoşgörüne saglıcakla kalın
|
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Yaşı : 42 Aracı : Peugeot 5008 Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Estagfirullah benim boyle bir amacim yok. Cok bildigimi de iddia etmiyorum. Sadece bilgilerimi paylasiyorum o kadar. Pek cok kere yanildigim da olmustur. Bu da nereden cikti anlayamadim acikcasi. Ayrica yoneticiligin de bununla bir alakasi yok. Ben normal uye iken de ayni sekilde yardimci olmaya calisiyordum. Ben senin sorunun icin selenoid degisimini onerdigimi hatirlamiyorum. Hatta ve hatta senin aracinda sanziman namina bir problemin olmadigini da soylemistim. Senin sorunun icin su son mesajimda cok guzel seyler yazmisim. Bu yorum isigi altinda belirttigim aksamlari kontrol ettin veya ettirdin mi? http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23584&PID=366679&title=al4-ya-snma-sorununu-zen-buraya-ltfen#366679 Düzenleyen koliva - 25 Haziran 2012 Saat 22:31 |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |