Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

otomatik sanziman yagi ve sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23691
Tarih: 04 Kasım 2025 Saat 16:32
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: otomatik sanziman yagi ve sorunu
Mesajı Yazan: volkan22
Konu: otomatik sanziman yagi ve sorunu
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 16:08
arkadaslarim iyi forumlar.

benim arac  306 otomatik sanziman BLA Al4 a sahip  vites gecislerinde vuruntu oluyor bazen araci D konumunda suremiyorum 1.2.3 kendim atiyorum  , yokus cikarken kar ve spor isiklari yanip sonuyor arac cekisden dusuyor.

aracimin km 119 bin km

sonra kenara cekip sonduruyorum calisdirdigimda duzeliyor ve(( bu arizayi duz yolda yapmiyor yokusa wurunca spor ve kar isiklarini yanip yanip sonuyor ))

yagi kontrol etmek istiyorum ama herhangi bir cubuk veya ona benzer bisey goremedim yardimci olursaniz sevinirim en azindan yagindan emin olayimki ciddi arizalar vermesin.


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver



Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 16:51
Merhaba. 

Bu şanzımanlarda yağ çubuğu bulunmuyor sadece doldurmak için tapası var. 

Normalde bu yağın 30.000 km de bir Mobil LT 71141 yağ ile değişmesi gerekiyor, eğer daha önce hiç değişmemişse bir an önce değişmelidir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 17:41
hiç canını sıkma bu dert bende de var yağ ile alakası yok
bence sogutma tertibatından kaynaklı yağ aşırı sıkısınca ısınıyor hatta dur kalk sehir içinde bile
çözüm mü
bende bulamadım
halen biniyorum böylece


Mesajı Yazan: fTh206
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 19:04
Kar ve spor modu ışıkları yanıp sönüyosa selenoidlerde arızalı bilgisayara bağlatıp baktırın bence

-------------
HONDA CİTY 1.4 ES
İ-VTEC
2010 CVT OTOMATİK


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 19:52
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

hiç canını sıkma bu dert bende de var yağ ile alakası yok
bence sogutma tertibatından kaynaklı yağ aşırı sıkısınca ısınıyor hatta dur kalk sehir içinde bile
çözüm mü
bende bulamadım
halen biniyorum böylece


Her sorunu kendininkiyle bir tutma. Binbir turlu sorun var ve cogu bu sekilde ortaya cikiyor.


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 21:29
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

hiç canını sıkma bu dert bende de var yağ ile alakası yok
bence sogutma tertibatından kaynaklı yağ aşırı sıkısınca ısınıyor hatta dur kalk sehir içinde bile
çözüm mü
bende bulamadım
halen biniyorum böylece


Her sorunu kendininkiyle bir tutma. Binbir turlu sorun var ve cogu bu sekilde ortaya cikiyor.
kar ve spor genel anlamda şanzımana yansıyan bir hata
gezmediğim usta kalmadı
şanzımana hatayı gösteren bir çok etken var dediler
ne olduğunu söyleyemediler
ha bu arada özelden 307 ile al4 aynı sorunu yaşamıs selenoidleri değiştirmiş ama yinede sorunu çözülmemiş birisi ile de uzun uzadıya dertleştik
KOLİVA. evet yönetici olabilirsin
bilgin de fazla olabilir
ama çok bilen çok yanılır derler. bilmem katılır mısın
ben hemen selenoide veremiyorum
ama ilk herkes yağ değiştir olmadı selenoid diyor.
ben aynısını söylemedim.
bu araçların kanaatimce sogutma tertibatında sıkıntı var al4 için diyorum
satarsamda kurtulacam. ama çözdürebilsem düşük maliyetle kullanacam memnuniyetle al4 ümü


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Haziran 2012 Saat 22:30
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:


kar ve spor genel anlamda şanzımana yansıyan bir hata
gezmediğim usta kalmadı
şanzımana hatayı gösteren bir çok etken var dediler
ne olduğunu söyleyemediler
ha bu arada özelden 307 ile al4 aynı sorunu yaşamıs selenoidleri değiştirmiş ama yinede sorunu çözülmemiş birisi ile de uzun uzadıya dertleştik
KOLİVA. evet yönetici olabilirsin
bilgin de fazla olabilir
ama çok bilen çok yanılır derler. bilmem katılır mısın
ben hemen selenoide veremiyorum
ama ilk herkes yağ değiştir olmadı selenoid diyor.
ben aynısını söylemedim.
bu araçların kanaatimce sogutma tertibatında sıkıntı var al4 için diyorum
satarsamda kurtulacam. ama çözdürebilsem düşük maliyetle kullanacam memnuniyetle al4 ümü


Estagfirullah benim boyle bir amacim yok. Cok bildigimi de iddia etmiyorum. Sadece bilgilerimi paylasiyorum o kadar. Pek cok kere yanildigim da olmustur. Bu da nereden cikti anlayamadim acikcasi. Ayrica yoneticiligin de bununla bir alakasi yok. Ben normal uye iken de ayni sekilde yardimci olmaya calisiyordum.

Ben senin sorunun icin selenoid degisimini onerdigimi hatirlamiyorum. Hatta ve hatta senin aracinda sanziman namina bir problemin olmadigini da soylemistim. Senin sorunun icin su son mesajimda cok guzel seyler yazmisim. Bu yorum isigi altinda belirttigim aksamlari kontrol ettin veya ettirdin mi?

http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23584&PID=366679&title=al4-ya-snma-sorununu-zen-buraya-ltfen#366679" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=23584&PID=366679&title=al4-ya-snma-sorununu-zen-buraya-ltfen#366679


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2012 Saat 00:28
bende hicvetmek degildi aslında seni neyse özür diliyorum çünkü herkesin derdinde yorum yazarak yardımı olan sensin.
ben daha sana göre çömezim
teşekkürler hoşgörüne
saglıcakla kalın


Mesajı Yazan: rugger35
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2012 Saat 00:32
İnsanlar hoşgörülü olunca dünya ne güzel bir yer oluyor değil mi? Smile

-------------
2004 - 307 SW 1,6 (Pack) - Deniz Yeşili - Benzin


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2012 Saat 00:44
arkadaslarim yardim ettiginiz icin sagolun tabi dediginiz gibi oto sanziman binbir turlu ariza yapar:) 

benim asil sorunum su vites gecislerinde wuruntu mesela bizim burda kibrisi bilirsiniz daga cikarken yokusda hep yakiyor sicaklikda olabilir ama vites gecisleri wurunttu oluyor yazimda belirttigim gibi D konumunda suremiyorum pek rahatsiz ediyor kendim atiyorum vitesleri genelde ve ayrica yag tmm mi emin degilim o yuzden yag cubugu gibi bir olcme sansim warmi onu sormak isdedim  bu ariza vites gecislerinde wuruntu ve yokus cikarken de kar ve spor isiklarinin yanip sonmesi ve vitesi 3.. vitese gecmesi sondurup calisdirinca duzelmesi..

ayrica bisey dikkatimi cekdi 2.ci vitesde sankide 2 vites war 3 u atmiyorum sankide 1,5 //sora 2 vitese gecer gibi oluyor  aracimin kilometer 119bin km  
 
sicaklik konusundada o konuyada deyineyim arkadaslarim sicaklik 90 i gecmedigi durumlardada yapiyor zaten bana sorarsaniz  vites gecislerini tam yapmiyor sanziman sanki yokus cikarken 3 de giderken 2 ye dusmesi gerekse dusmuyor pek ve bogulma yasaniyor sanki  

mesela dikkatimi ceken biseyde hep ayni virajda 2 vitese duserken ayni wuruntu hep kendi kendine yokusu cikarken ayni wiraja gelince hep ayni noktada ciddi bir wuruntu yapiyor...

simdiden her yardimci olana tesekkur ediyorum cok saolun


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2012 Saat 01:05
Arkadaşlar, birincisi şunda mutabık kalalım.. Otomatik şanzımanda şu sorun var sorusuna direk yağ ve selonoid diye yaklaşmayalım. Her ikisinin belirtileri farklıdır.

Peugeot firması der ki; benim bu şanzımanın içine koyduğum yağ, şanzıman revizyonuna kadar 150 ila 200 bin km dir bu değer, değişmesine gerek yoktur. (aksi bir durum olmadığı takdirde)

Bu yağın aşınma,bozulma riski normal madeni yağlara oranla çok çok geç olur. Nedeni ise, Tamamen kapalı sistem içinde oluşudur.Bu yağı bozabilecek tek şey balata tozlarıdır ki bu da zaten şanzıman revizyonu gerektirir ve normal kullanım şartlarında minimum 150 bin km dir..

Arızanın argoritması incelendiğinde, balata tozunun yağ ile karışmasından doğan çamurlaşma ilk önce selonoid valflarin tümü,hidrolik ünite ve tork konvertere kadar gider.Eğer  araçlarınız bu tip ağrazlar vermeye başladımı yapılacak revizyon maliyeti 1000 TL den başlar 2000 de son bulur. o ustaların bahsettiği 3000 ve 5000 gibi rakamlar ancak kilitlenen ve yürümez hale gelen şanzımanlar içindir.

Düz vitesli araçlarda 150 bine kadar en az 3 cü baskı balata değişimi yapıldığı var sayılırsa maliyetleri kafa kafaya gelecektir.

Benim arkadaşımızın anlatımından yola çıkarak hidrolik ünite son demlerini oynuyor kanısına varıyorum.Bence daha fazla zorlamadan şanzımanı açtırması gerektiğini düşünüyorum. Kar ve spor mod ışıkları sadece şanzıman üzerindeki elektronik arızaları algılar, mekanik olanları algılamaz Wink 

Ayrıca Tolga'ya katılıyorum soğutma sistemleri yeterli gelmiyor bu araçların.Fakat Tolga'ya bir yerde katılmıyorum, bunlar üzerinde az masraf yapıp binerim mantığı yok maalesef. Hakkı neyse cebinden çıkacak rahat,rahat bineceksin.Özür diliyerek söylüyorum yada otomatik araçtan uzak duracaksın. Şu da var ki bence AL4 şanzımanlar, kullanılması gerektiği gibi kullanıldığında DSG şanzımanı bozar atar.

Ben hepsini kullandım, şuan 8 ileri Steptronic F1 kullanıyorum (marka vermek istemiyorum) ve bana AL4 ün tadını vermiyor inanın. AL4 vites geçiş zamanlarını sürücünün sürüş durumuna göre ayarlarken diğer kullandığım aracım ise kalkıştan itibaren çatır çatır 8 vitesi de ard arda atıyor. Kullananlar bilir bu vites yapısı 100 km süratle giderken biraz hızlanayım dediğimde önce 8 den 5 e oradan 3 e birden çekiyor, makine zaten kuvvetli bu sefer yavaşlatacağım diye göbeğini çatlatıyor insanın. (alışmak biraz zaman alıyor)

AL4 ise yokuş inerken bir vites düşürüp motoru kompresöre alır ve meyil ne kadar dik olsa da isterse devir saati redline yapsa dahi gaza dokunmadığınız sürece vites büyütmez,güvenli bir iniş sağlar Wink Bizim tek eksiğimiz biz otomatik şanzımanı manuel gibi kullanmaya kalktığımızdan erken bitiriyoruz.

Arkadaşın sorusu arada kaynadı, Smile aracın km sini yazarmısın ona göre tahmin yürütelim.



-------------
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2012 Saat 01:50
bir ust konuda yazdim kardesim arac zaten sorunsun gidiyor bolede konuya bakarsan anlarsin km side yazdili     D konumunda surerken vites gecislerinde vuruntu oluyor ve  uzun yokus vurunca spor ve kar isiklari yanip sonuyor 3 . vitese atiyor onunda disinda arac takir takir gidiyor:SS

aracin cekisi gayet guzel ve  (D) konumundada yokus da geriyede akmiyor ayrica (D) ye koyunca sanzimandan ciz diye sesde geliyor yag pompa sesi heralde tam anlamam

ve onemli bir kisimda (1 vites ---2 ye atiyorum sanki 1-bucuk -- sonra 2 vites gecer gibi 3 vites atiyor (2 vitese Kadar)

ben neden mi korkuyorum bizim burda anlayan anlamayan makinist bana para kessinler diye binbirturlu sey sunacaklar en pahali yoldan sanziman acilacak vs gibi.. o yuzden  yardim lazim lutfen.


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: ismail özdemir
Mesaj Tarihi: 26 Haziran 2012 Saat 08:22
arkadaşlar hep diyorum bu yağ değiştirme sadece fantazi o kadar hiçbir işe yaramıyor boşa şanzımanınızla oynatmayın...

-------------
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2012 Saat 13:31
2. vitesten sonra 2.5 vitese geçiyor hissi o anda basıncı bosaltmasından kaynaklandığı yazıyordu
bmw de de var diye yazıyordu
aslında 2.viteste ama basıncı bosaltarak 3. vitese geçiş sagladığı yazıyordu ve mantıklı geldi
bana bende merak etmiş ve araştırınca bunu ögrenmiştim
 


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2012 Saat 13:34
peki METİN üstad.
aybnı sorun aracımda da var 2003 406 hdi bva 143000 de
yağ ısınınca yapıyor
su çözüm olabilir mi ne dersin
termostadı değiştirerek fan sensörünü de 90 değilde daha önce mesela 80 de açmasını sağlasak sorun bir nebze çözülür mü ne dersin
 


Mesajı Yazan: caspercenk
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2016 Saat 22:23
merhaba arkadaşlar,
sanzuman soğutucusu bu mudur? 306 akunun hemen altında.
kalorifer petegim degisti,o sırada fark ettim. Aynısını partner dizel sanzuman soğutucu olarak gördüm.
http://s328.photobucket.com/user/caspercenk/media/WP_20160313_001_zpst6p4trq5.jpg.html" rel="nofollow - http://s328.photobucket.com/user/caspercenk/media/WP_20160313_001_zpst6p4trq5.jpg.html


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 17 Mart 2016 Saat 22:43
Orjinalini yazan: caspercenk caspercenk Yazdı:

merhaba arkadaşlar,
sanzuman soğutucusu bu mudur? 306 akunun hemen altında.
kalorifer petegim degisti,o sırada fark ettim. Aynısını partner dizel sanzuman soğutucu olarak gördüm.
http://s328.photobucket.com/user/caspercenk/media/WP_20160313_001_zpst6p4trq5.jpg.html" rel="nofollow - http://s328.photobucket.com/user/caspercenk/media/WP_20160313_001_zpst6p4trq5.jpg.html

Evet sogutucu resimdeki parcadir. Bu arada iyi konu hortlatmissin. Beni de gerilere goturdun bi an LOL


Mesajı Yazan: serkanay55
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2016 Saat 00:32
Herkez sorunu yazmış kimse sorunu cozebildigini yazmamis yoksa onların araçlarını bizmi aldık   böyle bir sorun bende var fakat sadece sıcak havada vuruntu yapıyor normalde geçişlerde hiç bir sıkıntım yok soğutucu ya aklım takıldı şimdi bir çözüm bulursam mutlaka yazacağım 😂😂


Mesajı Yazan: alikonce
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2016 Saat 00:36
konu hortladı iyi oldu uzun süre trafikte ısınınca sadece d de iken vuruntu sebebi soğutucu sebeplimi acaba???


Mesajı Yazan: serkanay55
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2016 Saat 00:49
Şanzıman ustalari hemen selenoid ve yağ digisecek diyor ama pek ustaya guvenmem önce kendim bakarım olmazsa el mahkum bir yolunu bulacağız su sogotucu olayına bir el atacağım


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2016 Saat 08:55
aslında al4 şanzumanlarda soğutucu küçük olduğundan yağ yeterli seviyede soğuyamadığı için vuruntu yapıyor makyajlı 307 lerde soğutucu büyültülerek bu sorun çözülmüş arkadaşlar bilgilerinize.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: soner09
Mesaj Tarihi: 26 Kasım 2016 Saat 22:41
merhaa aynı sorun bendede var aracim 407 2006 model otomatik 2000 motor hdi.bende sorun motor ve sanzuman yagi soğukken araba ok gibi ama araç ve yağ isindimi mesela durdum geri taktım takkk diye giriyor resmen koltuğa vuruyor bide düz yolda giderKen sanki araba boşa düşüyor tak diye tekrar vites giriyor


Mesajı Yazan: serkanay55
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2016 Saat 00:31
Sendeki sıkıntı selenoid valf lerden kaynaklanabilir yag ve selenoidler değişirse düzelir büyük ihtimal umarım öyledir...
Ben iki haftadır aracıma binemiyorum araştırmalarım şonucu neredeyse şanzımanı söküp takacak kıvama geldim bendeki sıkıntı ise arac ilk calıkmada 100mt ğidiyor sonra vites d konumunda ama boştaymış ğibi gaz veriyorum gitmiyor yani balatalar bitti...
İşini gercekten yapan otomatik şanzımancı yok adamlar hemen revizyon diyip 2500den kapı acıp 4000 ne kadar cıkıyor


Mesajı Yazan: soner09
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2016 Saat 00:51
wallahi bilemedim bende burda hemen hidrolik blogu değişecek diyorlar 2000 Euro masraf çıkıyor parise gittim geldim toplam 900 km yol yaptım 170 km hızla yaptım araçta tık yok ama nezaman düşük devirde kullandim sorun hele geri vitese takarken kamyon caepmis gibi ses.motor soğukken neden yapmıyor ozamam


Mesajı Yazan: serkanay55
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2016 Saat 10:08
hava sıcakken ve araç ısındığında özellikle cok dur kalk yaptıgında yapıyor şanzıman yağından sonerkyl arkadaşında dediği ğibi soğutucu yetersiz ğeldiğini söylüyorlar..
araçı bilğisayara bağlayıpmı dediler hirolik  beynin dğişmesi gerektiğini yoksa kafadanmı dedi ..
mutlaka daha önce hidrolik beyinle işi çözmüştür herkez için aynı şeyi söylüyordur  iyi bir usta sart..



Mesajı Yazan: soner09
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2016 Saat 10:29
kafadan söylüyorlar burda lanet olsun herşey para çünkü ama araba herhangi bir arıza ışığı yakmıyor kar ve sport mod isiklari da yanmıyor valla bende diyorum sanzuman yagi filtre ve soğutucu değiştireyim diyorum belkide ozaman cozulur



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net