Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1234 9>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı mugur32 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

04 - Haziran - 1984

Yaşı : 39
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Ağustos 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mugur32 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 22:48
emeğinize sağlık güzel bir konu bende başımdan geçenleri yazayım araç trafikte çok ısınınca 1den2 ye geçişlerde yada 2 den 1 e geçişlerde vuruntu yapıyordu birde geri vites geçişleri biraz serti .. yağını değiştirttim bi nebze düzelir gibi oldu ama çok değil bir kaç ay sonra servise tekrar götürdüm elektro vanaları ddeğiştirdik şimdi araç, başta arkadaşın anlattığı gibi yumuşak kullanırsan oda yumuşak cevap veriyor sen sert kullanırsan onunda cevabı biraz sert oluyor :):) ama vuruntu değil.... 
anlatamak yetmez... yaşamak lazım....;)
Çevrimdışı tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Yaşı : 52
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2011 Saat 22:57
aslında tüm AL4 sorunlarını tek başlık altında toplamak en mantıklısıve konu en üstte hep görünecek şekilde kalırsa herkeste kolayca ulaşır.
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:29
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

Metin kardeşime sesleniyorum burdan ara vites  diye birşey yok yani 2.5 diye  olayı açıklayım  genel olarak bütün otomatik şanzımanlarda BMW, Honda ; PEUGEOT vs.  butun markalarda  vitesteyken araba devir düşerek vites atlamıs gıbı yapar ama hala 2 dedir  bazı şanzımanlarda bariz hissedilir bazıları hissettirmez BMW gibi  bu olay tork konvertöründeki fazla basıncı alma işlemidir konvertöre zarar vermemesi için basıncın  fazlası sıstem tarafından atılır ve devir düşürülür bu sayede  araba daa kolay vites değiştirir
 
berk kardeşim sesini duydum yanıt veriyorum,
 
evet amacı senin dediğin gibi aracı rahatlatarak daha ksa zamanda toparlıyor ama halk arasında adı ara vites olarak geçiyor, zaten normalde ara vites olarak geçse triptoniğe aldığında adı vites  diye geçtiği için senin attırman gerekir. ozaman 4 vites değil de 6 vites olarak geçerdi ama bukadar uzun tartışana kadar ara vites diyorsun karşındki ile daha iyi anlaşıyorssun :)
 
sevgiler :)
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:30
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

bugün görüştüğüm bir usta bu şanzımanların ortalama ömrünün 100.000 km olduğunu ve yağ değiştirmenin de herhangi bir faydası olmadığını söyledi. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
 
o ustadan uzak dur :)
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:31

Alisuat üstadım,

şimdi koliva kardeşimizin yazısını da senin yazıyla birleştirmek gerekir. İkinize de çok teşekkürler. Tatil dönüşü yapacağın eklemelerle birlikte kolivanın yazısını da eklemiş olursun. Arıza çözüm noktasında da arkadaşların tecrübelerinden faydalanabiliriz.

Birlikten kuvvet doğar sözü yerini buluyor. İşte başlandı AL4'ün kitabının yazılması. Bir süre sonra elimizde harika bir döküman olacaktır. Ben ve benim gibi konu hakkında bir şey bilmeyen arkadaşlar da eminim ki bundan faydalanacaklardır.

Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:32
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

ona bakarsan kuantum, kolivanın linkini verdiği bir döküman vardı tercüme edebildiğim kadarıyla şanzımanın ECUsunda yağın bir ömür sayacının olduğu ve değişim zamanı gelince de kar ve spor mod ışıklarının yanarak uyarı verdiği yazıyordu.ayrıca yağ değişimi sonrası bilgisayara bağlanıp bu sayacın resetlenmesi gerektiğini söylüyordu .sanırım sen yağ değiştirdin böyle bi uygulama yaptılarmı yağ değiştikten sonra...
 
evet o sayaç vardır, rakam olarak da 32.999 km olarak geçer yani 33.000 km olmadan yağ değişmelidir tabi ben olsam 25.000 taş çatlasın 30.000 de değişirim kafam rahat olur.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:36
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

Alisuat üstadım bu güzel yazı için teşekkürler. İlk adımı attın kitabı yazmak konusunda. Buraya yazacak olan arkadaşlar yaşamış oldukları sorunları ve çözümlerini yazarlarsa elimizde harika bir kaynak olacak.

Monur, koliva, metin ve diğer arkadaşların yardımlarıyla bir kitap oluşur inşaallah. 

emeğin için teşekkürler.

Benim yaşadıklarım çok fazla bir şey değil ancak bilgi bilgidir.

1. Ara sıra vuruntulu vites geçişleri vardı. Aracı N konumuna alıp gaza 4 bin devir civarına kadar yüklenince sarsıntı yapıyordu. Sanki araç ileri hareket edecekmiş gibi. Teknik serviste yağını değiştirttim. Vuruntulu geçişler tamamen kayboldu. Ara vites denilen durum kayıptı ortaya çıktı. Sorun yoktu.

2. Aracın altında yağlanma tespit ettim. Şanzıman kısmından sızıntı vardı. Teknik servise gittim (Yağ değişiminden 15 gün falan sonra) contalar değişecek olmazsa revizyon dedilerEmbarrassed Samsun'da bir ustayı aradım. Durumu izah ettim. Usta telefonda tarif etti biz yaptık fazlalık yağı aldık. Aracı N konumunda çalışır vaziyette lifte kaldırıp şanzıman yağ tıpasını açtık biraz aktı sonra kesildi. Tıpayı geri kapatıp aracı indirdik. Fazlalık yağın alınma yöntemi buymuş. Öğrenmiş olduk. Sorun kalmadı yağ kaçağı durdu. 

3. Hararet 110 ve üzerine çıktığında aracı manuele alsam bile D de sabit kalıyor. Bu sorun 2 sefer oldu.  Çözümü için buraya yazacak arkadaşların tecrübelerini bekliyorum. 

 
3- manuele alsan da d yazısı kalıyorsa şanzıman kendini arıza durumunda korumaya alıyor demektir. bu durumda 3. vteste sabit kalır ve triptoniğe geçmez, seni servise kadar götürmek için koruma sistemidir. çok sıkışırsan kar moduna al düzelecektir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:40
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

ona bakarsan kuantum, kolivanın linkini verdiği bir döküman vardı tercüme edebildiğim kadarıyla şanzımanın ECUsunda yağın bir ömür sayacının olduğu ve değişim zamanı gelince de kar ve spor mod ışıklarının yanarak uyarı verdiği yazıyordu.ayrıca yağ değişimi sonrası bilgisayara bağlanıp bu sayacın resetlenmesi gerektiğini söylüyordu .sanırım sen yağ değiştirdin böyle bi uygulama yaptılarmı yağ değiştikten sonra...

Anlamadığım şekilde yetkili ya da işini iyi yapan servisler yağ değişimini önermiyorlar. Bir bildikleri olmalı. Ama diğer yandan da yağ değişimi yaptıranlar çok memnun kalıyorlar. Ben henüz yağ değişimi yaptırmadım. Ama yaptırmak istiyorum. Fakat güvenilir ustalar şanzıman yağının değişimini doğru bulmuyorlar. Fakat selenoid valflerini değiştirirken yağ değişimini de yapıyorlar. Bana kalırsa yağ değişiminin zararı olmamalı. Sizce ne zararı olabilir??
 
monur abim sağolsun bu yağ işini anlattı. bu şanzımanlara ilk ne yağ koyarsan devamında aynı yağ koymalısın. orjinali esso LT71141 dir ama ülkemizde artık esso olmadığı için mobil lt 71141 kullanılıyor bunuda şanzıman yadırdıyor o yüzden tavsiye edilmiyor olabilir ama sonuçda yağ ömürlük olamaz mutlaka ısınıp soğudukda özelliğini kaybedecek bu seferde şanzımanda aşınma olacak, yağ basıncı düştüğü için de vurma olacak en iyisi değiştirmek. ikanı olan varsa amerikadan esso getirsin o daha da iyi (:
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:40
bu arada emeği geçen alüsuat ve koliva ya sonsuz teşekkür (:
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:42
 
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

3. Hararet 110 ve üzerine çıktığında aracı manuele alsam bile D de sabit kalıyor. Bu sorun 2 sefer oldu.  Çözümü için buraya yazacak arkadaşların tecrübelerini bekliyorum. 

 
3- manuele alsan da d yazısı kalıyorsa şanzıman kendini arıza durumunda korumaya alıyor demektir. bu durumda 3. vteste sabit kalır ve triptoniğe geçmez, seni servise kadar götürmek için koruma sistemidir. çok sıkışırsan kar moduna al düzelecektir.

Aynen kar moduna alınca düzeliyor ancak pp2000 le baktığımızda herhangi bir arıza kaydı görünmüyor. Motor suyu sıcaklığı normal seviyeye gelince manuele geçiyor. Sanırım benim radyatörle ilgili bir sıkıntım var. Tıkandı mı ne etti. 

Ayrı bir başlık açacaktım ama aklıma gelmişken yazayım buradan. 

Fanın son kademesini açması için 110-120 civarı tam hatırlamıyorum olması gerekiyor sıcaklığın. Bu gün bir arkadaşın partnerinde gördüm. Bir düzenek yaptırtmış düğmeye basınca fan deli gibi dönmeye başlıyor. Acaba ondan mı yaptırtsam hararet biraz yükselince açayım sonra kapatırım. Ne dersiniz?



Düzenleyen kapagan - 26 Ağustos 2011 Saat 00:45
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:45
Orjinalini yazan: mugur32 mugur32 Yazdı:

emeğinize sağlık güzel bir konu bende başımdan geçenleri yazayım araç trafikte çok ısınınca 1den2 ye geçişlerde yada 2 den 1 e geçişlerde vuruntu yapıyordu birde geri vites geçişleri biraz serti .. yağını değiştirttim bi nebze düzelir gibi oldu ama çok değil bir kaç ay sonra servise tekrar götürdüm elektro vanaları ddeğiştirdik şimdi araç, başta arkadaşın anlattığı gibi yumuşak kullanırsan oda yumuşak cevap veriyor sen sert kullanırsan onunda cevabı biraz sert oluyor :):) ama vuruntu değil.... 
 
geriye takarken vurması normal çünkü ileri vitesin yağını birden boşaltıp geri vitese basıyor, vurmasını istemiyorsan geri gideceğin zaman D den N ye alıp biraz bekleyip sonra R ye al daha yumuşak olacaktır. aracı stop edeceğin zaman da önce N ye al el frenini çek, freni bırak yük frene binsin sonra P ye al ozaman şanzımana yük binmez geriye taktığın da da yumuşak geçer
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:48
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: mugur32 mugur32 Yazdı:

emeğinize sağlık güzel bir konu bende başımdan geçenleri yazayım araç trafikte çok ısınınca 1den2 ye geçişlerde yada 2 den 1 e geçişlerde vuruntu yapıyordu birde geri vites geçişleri biraz serti .. yağını değiştirttim bi nebze düzelir gibi oldu ama çok değil bir kaç ay sonra servise tekrar götürdüm elektro vanaları ddeğiştirdik şimdi araç, başta arkadaşın anlattığı gibi yumuşak kullanırsan oda yumuşak cevap veriyor sen sert kullanırsan onunda cevabı biraz sert oluyor :):) ama vuruntu değil.... 
 
geriye takarken vurması normal çünkü ileri vitesin yağını birden boşaltıp geri vitese basıyor, vurmasını istemiyorsan geri gideceğin zaman D den N ye alıp biraz bekleyip sonra R ye al daha yumuşak olacaktır. aracı stop edeceğin zaman da önce N ye al el frenini çek, freni bırak yük frene binsin sonra P ye al ozaman şanzımana yük binmez geriye taktığın da da yumuşak geçer

Bu kısmı en üstteki alisuat'ın yazısına özellikle eklemek gerek. Çok ciddi anlamda şanzımanı rahatlatıyor.  Otomatiğin nasıl kullanılacağını bilmeden otomatik kullanmaya kalkıyoruz. 

Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 00:51
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

 
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

3. Hararet 110 ve üzerine çıktığında aracı manuele alsam bile D de sabit kalıyor. Bu sorun 2 sefer oldu.  Çözümü için buraya yazacak arkadaşların tecrübelerini bekliyorum. 

 
3- manuele alsan da d yazısı kalıyorsa şanzıman kendini arıza durumunda korumaya alıyor demektir. bu durumda 3. vteste sabit kalır ve triptoniğe geçmez, seni servise kadar götürmek için koruma sistemidir. çok sıkışırsan kar moduna al düzelecektir.

Aynen kar moduna alınca düzeliyor ancak pp2000 le baktığımızda herhangi bir arıza kaydı görünmüyor. Motor suyu sıcaklığı normal seviyeye gelince manuele geçiyor. Sanırım benim radyatörle ilgili bir sıkıntım var. Tıkandı mı ne etti. 

Ayrı bir başlık açacaktım ama aklıma gelmişken yazayım buradan. 

Fanın son kademesini açması için 110-120 civarı tam hatırlamıyorum olması gerekiyor sıcaklığın. Bu gün bir arkadaşın partnerinde gördüm. Bir düzenek yaptırtmış düğmeye basınca fan deli gibi dönmeye başlıyor. Acaba ondan mı yaptırtsam hararet biraz yükselince açayım sonra kapatırım. Ne dersiniz?

 
hiç alakası yok, bende aynı konudan muzdariptim hatta ilkbaharda hararet yükselince vuruntu oluyordu bu zamanda böyleyse yazın sıcağında ne yapaca diye kara kara düşünüyordum, selenoidleri değiştirdim yazın o sıcağında en yoğn trafikde bile yapmadı. radyatör falan alakası yok. çok yoğn trafikde de 20-30 kere dur kalk yaparsan 1-2 kere vurması da normal. radyatör konusuna gelince soğutma sisteminin radyatörle alakası yok şanzımanın üzerinde küçür bir parça var radyatörün içinden şanzımana o parçaya su geliyor içinden geçip geri dönüyor şanzıman o şekilde soğuyor. yarın unutmazsam ressimini şeklini şemalini paylaşırım.


Düzenleyen metin - 26 Ağustos 2011 Saat 00:52
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 10:17
Metin ozelden istedigini buradan yaziyorum ki belki baskalarinin da isine yarar.

Konu: AL4 Multi-Function Switch'in(Sanziman Kontaktorunun) Ayarlanmasi

Vites N pozisyonuna alinir.

1 numarali yerlerdeki civatalar gevsetilir.

Multi-function switchi A civatasinin oldugu yere yuz yuze getirin (Tam anlamadim).

AVOmetre'yi (multimetre) ohmmetre tarafina cevirin ve 2 numarali yerdeki kontaklara baglayin.

Multifunction switchin uzerinde bir sabit nokta belirleyin. Diyelimki resimdeki B cizgisi. 

Ohmmetre ekraninda R= 0 Ω gorene kadar multifunction switchi oynatin. R=0 Ω oldugu anda resimde goruldugu gibi  bu cizgiye alt tarafta (sanziman yuvasi) karsi gelen yere bir isaret koyun. Resimdeki C cizgisi gibi.

Sonra kontaklar tamamen acik oluncaya kadar switchi dondurmeye devam edin ve acik oldugu yere de ikinci bir isaret koyun. Ornegin resimdeki D cizgisi.

Daha sonra switchi bu isaretlediginiz C ve D noktalarinin tam ortasina gelecek sekilde geri dondurun.

Ayarladiginizda 1 numarali civatayi sikistirin.

Vites konumlarini ve gosterge panelindeki uyumlulugu test edin.





Düzenleyen koliva - 26 Ağustos 2011 Saat 10:19
Çevrimdışı naksi Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites

01 - Ocak - 1978

Yaşı : 46
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 117
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı naksi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 10:24
Revizyon yaptırmayı dusunen arakdaşlar serivslerden kazık yemeyin servisler bu işi kendileri yapamıyor otomatik vites yapan merkezlere gonderiyorlar  dusunen olursa irtibata gesin
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 10:35

AL4 otomatik şanzımanın soğutma sistemini merak eden arkadaşlar için ressimli olarak

 bilgi edinebilirler.
 
 
al4 otomatik şanzımanlar su ile soğumaktadır. bunuda şanzıman üzerindeki işaretlediğim parça gerçekleşir. bu parçanın içinden radyatörden gelen su geçer ve bu şekilde soğutma işlemi gerçekleşir.
 
 
bu ressimde de sarı ile işaretlediğim yerin AL4 otomatik şanzıman için ayrılan soğutma bölümünü görebilirsiniz.
 



Düzenleyen metin - 26 Ağustos 2011 Saat 10:36
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 10:36
Orjinalini yazan: naksi naksi Yazdı:

Revizyon yaptırmayı dusunen arakdaşlar serivslerden kazık yemeyin servisler bu işi kendileri yapamıyor otomatik vites yapan merkezlere gonderiyorlar  dusunen olursa irtibata gesin
 
evet çok doğru. anlaşmalı otomatik şanzımancılarda yaptırıyorlar.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Yaşı : 42
Aracı : Peugeot 5008
Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 10:41
Metin'in sanziman yagini sogutma sistemi hakkinda yazdiklarina ek olarak sunlari yazmak isterim.

Eger sel ya da seviyesi yuksek su birikintisinden gecerseniz bu hava alma borusundan iceriye su girebilir ve yagi bozabilir. O yuzden boyle durumlarin ardindan aracta vuruntu yasamak dogaldir ve yagin bir an once tahliye edilip degistirilmesi gerekir.

Bu da gercek resmi:



Resim: my206xr.blogspot.com


Düzenleyen koliva - 26 Ağustos 2011 Saat 10:41
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 10:44
koliva bu ayar işinde ohmmetre nedir yani işlemi yaparken yardımına ihtiyacımız olan cihazlarmı temin etmeliyiz, varsa bunlar nelerdir.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 10:46
koliva paylaştığın ressimdeki yer aynı zamanda şanzımana yağ fazla konulmuşsa eğer, yağ ısındığında dahada genleştiği için şanzımanın içinde sıkışıp basınç oluşturarak zarar vermesine karşı tahliye deliği olarak da kullanılıyor, fazla yağ buradan dışarı atılıyor.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1234 9>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 3032 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 5919 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1252 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 1320 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 768 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 2855 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1158 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 1976 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 12958 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 1006 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 569 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 538 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 580 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 576 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 1053 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 940 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16235 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5671 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 1988 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 576 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Berkan123 7
berkogut 7
KnucklesTR 4
drneuron 3
ppfustasi12 3
Mustafa1923 3
alex33 3
arifbsrn 2
antipollution 2
chanyilmz 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English