Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=17576
Tarih: 23 Nisan 2024 Saat 17:21
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler
Mesajı Yazan: alisuat
Konu: Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 21:03

AL4 ŞANZIMAN HAKKINDA BİLDİKLERİM

                Bu yazıyı,teknik terimleri çok fazla kullanmadan herkesin anlayabilmesi için, hiçbirşekilde teknik araştırmaya girmeden tatilde bir internet kafede yazıyorum, umarım yardımcı olabilirim.

                Hergün büyüyen dünyada,insanın sonsuz ihtiyaçlarıda beraberinde büyür, bu ihtiyaçlardan bir tanesinde hareket edebilme ihtiyacıdır, işte bu durumda insanlar binlerce yıl sürekli bir şeyler yapmış olup, kayadan yapılma tekerlekten günümüz arabalarına ulaşılmıştır.

                Otomotiv endüstrisi dünyadaki en büyük rekabet ortamlarından biridir, hergeçen gün yeni özelliklerde araçlar üretilmekte ve insanların beğenesine sunulmaktadır,bu gelişmelerden biride araçlarda otomatik vites olmasıdır ve bu ortamdaki üreticilerden biride Fransız Peugeot markasıdır ve Peugeot araçlarında  genellikle AL4 adı verilen şanzımanları kullanır.

                Şanzımanla ilgili bildiklerimi yazmadan önce burayı dikkatlice okumanızı rica ediyorum, zamanında bu ülkede maliyeti 1500 lira olan bakın sadece maliyeti 1500 lira olan mal yurtdışından 1000 liraya alınabildiği için üretimi durdurulmuştur,ancak bu 1000 liralık malın yedek parçaları aracın maliyetinden fazlaya gelmeye başladığı zaman nasıl büyük bir hata yapıldığı fark edilmiştir ancak iş işten geçmiştir, işte bu kapital düzen içerisinde Türkiye fiyatlarıyla 20 000 tlye aldığınız aracı parçalamaya başladığınız zaman içindeki parçalar “yetkili serviste” 100 000 tlden fazladır, o yüzdendir ki 15 000 tlye 206 alan bir vatandaşımızın şanzımanı ilk hata verdiği zaman direk revizyon 4000 tl lafı duyduğu zaman gözleri dolmasın nasıl ödeyeceği derdine düşmesin diye bu yazıyı yazacağım, keşke bu vatandaş bilse Peugeotun %120 den fazla yedek parçada kar koyduğunu ama işte Kapital düzen,neyse böyle devam ederse  on sayfa yazarım ben şanzımanla ilgili bildiklerimi yazayım.

AL4 Şanzıman nedir:

Kısaca 4 vitesten oluşan,tam otomatik şanzımandır, bildiğimiz üzere 2 çeşit şanzıman kullanılır genellikle, robotize edilmiş manuel şanzımanlar(2tronik Peugeot,dualogic fiat,multimode Toyota,i shift Honda,easytronic opel) şimdilik aklıma gelenler bu şanzımanlar yarı otomatiktir, manuel şanzımandan farkı,debraj yoktur sizin yerinize bir robot debraja basar vitesi atar(tam olarak olmasada herkes anlasın genel hatlarıyla budur) bu şanzımanlar tam otomatik şanzımanlara göre,yakıt tasarrufu yapar,manuellerinden bile az yakar, manuellere yakın performans sunar, ancak konforsuzdur,vites geçişleri hissedilir,baskı bakata yakılabilir,kısacası sürmeyi bilmek gerekir,yokusta araç geri kaçırmasın diye gazla dengede durmaya çalışan hanım ablamız sonra sıfır araca binlira masraf açınca aa bu araçlar çok dandikmiş derler.Dünyada bildiğim kadarıyla bu işi çift kavramayla adam gibi beceren tek firma dsg ile vw dir.

Tam otomatik şanzımanlara geçecek olursak,bu araçlarda kısaca bir Tork Konvertörü vardır, bu parça araçın durma halinde ve ilk hareket halinde devrededir,motordan belli bir gücü sürekli tekerlere aktarır,bu sayede bu araçlar yokuşta geri kaçırmaz,Vites geçişleri bir yağ bloğundaki valfler aracılığıyla gerçekleştiği için, bir sorunu olmayan tam otomatik şanzımanlarda vites geçişleri hissedilmez,çok konforludur ancak robotize şanzımanlara göre yüzde 20 fazla yakarlar,yüzde 10 performans kaybı belki daha fazlası vardır ancak KONFOR ön plandadır,şimdi konforu neden büyük yazdın diyenler olursa birazdan açıklayacağım. Bu şanzımanlara örnek vericek olursak Hondanın CVT si dünyada bir numaradır diyebilirim. Peugeot AL4,opelin 4 vites şanzımanı,Toyotada gene 4 vitesli şanzıman bulunur,Fordda da 4 vitestir,yani sevgili abim Peugeot ne dandik 4 vitesli araba mı olur deme diye yazdım.

Şimdi bir tane ağabeycimde hani :Mercedes BMW ehehe derlerse,onlar varsa öyle bir forum oradan baskınız bizim için bahsi geçen konular 50 binin altındaki arabalar için J

AL4 Şanzıman kullanırken dikkat edilecek hususlar:

Biraz önce bağıra bağıra konfor dedim,şimdi açıklıyorum, bu şanzımanlar konforlu sürüş içindir, aracı devirli sürmeyi seven 5 binde önce vites atmayan sürekli gazı basıp vites küçültenler varsa bence satsın araçlarını yazık.

1)AL4 şanzımana sahip araçların biran önce aracı Tork Konvertöründen çıkartması gerekir,bunun için en geçerli metod araca ilk kalkışta az gaz vererek biran önce 2000 devir civarı 2 ye atmasını sağlamaktır.

2) Zorunlu olmadıkça işte bir yere acele yada yokuş çıkma gibi, aracınız en fazla 3000 devirde vites atacak şekilde sürün böylece vuruntu da daha az olacaktır,bazen bizim şanzımanlar takılabilir vitesi geç atabilir hemen triptronike alıp vites atıp D ye atın.

3)Aracı triptronikte sürmenin net olarak bir açıklamayla zarar verdiğini sanmıyorum ama yılların ustaları aracın çok fazla triptronikte sürülmesinin zarar verdiğini söyler bende aynı fikirdeyim.Yani “D” iyidir.

4)Araç trafikte beklerken N ye yada P ye alalım mı,cevap hayır durduğunuz zamanlarda aracınız D de ayağınız frende olsun zaten bu sistemi yapanlar bunu düşünerek yapmışlardır,uzun süreli durmalarınızda zaten aracı P ye alıp stop edebilirsiniz.

5)Araç hareket halindeyken N ye atmayın , Çünkü N de şanzıman yağlama yapmaz, ayrıca tekrar D ye aldığınız zaman aşınır.

6)Araç ilk çalıştığı zaman STOP yazısının sönmesini mutlaka bekleyin hatta 1-2 saniye ekstra bekleyin ve sonra vites atın.

7) D den R ye yada R den D ye takıcağınız zamanlarda aracın durmasını bekleyin araç geri geri giderken daha D ye alıp gaza yüklenmenin bir yararı yoktur emin olun.

AL4 Şanzıman bakımı

Her ne kadar servisler aksini iddaa etsede bu şanzımanların yağ ömrü 30-35 bindir, Mercedes 40binde Honda 20binde bir yağı değiştirir VW bu durumu kabul etti artık,yani şanzıman yağı ömürlüktür bir yalandır buna inanmayın 2 yıl  veya 30 binde bir değiştirin zaten 100 tl falan tutuyor.

Buraya kadarki kısım şanzımanı hala tam randımanla çalışan kişiler içindi şimdi ise şanzımanlarında hatalar olan kişiler için bildiklerimi yazayım.

Şunu öncelikle kesin olarak bilin Şanzıman bir laptopsa,servis ekran kartı yansa laptopu değiştirir, virüs girse format atmaz harddiski değiştirir bunu bilmek lazım. Bu şanzımanlar ömürlük demek kendimizi kandırmak olur ama çok rahat 200 binleri görebilecek şanzımanlardır. Tabi arada 1-2 ististna olabilir ama genel olarak şunları öğrenirsek rahatlarız.

1)    Hiç bir uyarı vermeden vuruntu varsa,yağ değişimi büyük olasılıkla düzeltir.

 

2)Fren münşürü bozuksa mutlaka yenisini alın 20 tl birşey(eğer araç dururken vites p de takılı kalıyorsa ve kapatıp yeniden çalıştırınca düzeliyorsa bunu birkez bile yapsa bozuk demektr)

 

3)Eğer Auto Gear Fault uyarısı veriyorsa bakmanız gereken durumlar.

yokuşta geri kaçırmıyorsa eğer büyük olasılıkla valf değişimiyle sorununuz düzelir.

yokuşta geri kaçırıyorsa yağ bloğu değişimiyle düzelir. çıkmacıda 300-500 arası bulursunuz yada sıfırı valfler dahil 1500 tl dir.

 

            4)şanzımanda hem geri kaçırma var boşa kaçırma var fışlama varsa revizyon vakti gelmiştir.

 

Son olarak burayı dikkatle okuyun, bu sorunların tümünde genelde servisler revizyon der korkmayın paniklemeyin,inadına bastırın unutmayın servis yüzde yüzonsekiz karla parça satar, bende aynı problerm varken bir servis revizyon 4000 tl dedi,biri yağ blogu 1500 tl olmazsa revizyon dedi,ben bu forum sayesinde çok daha düşük bir miktara hallettim.



-------------
2007 opel corsa 1.4 Enjoy SP AT TWP,2009 Toyota corolla 1.6 Elegant AT
0554 941 25 90
A(+)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 21:10
Şu an tatildeyim, Ankaradaki PCmde dökümanlar var bu yazdıklarımı şu anda bir internet cafede yazdım, bu bilgileri forumdaki Metin,Koliva,Monur,Berk ve aklıma gelmeyen bazı kişilerin yardımı ve kendi araştırmalarımla yazdım teknik konularda ekleme yapılır ama burada internetim yok bayramdan sonra eklemeler yaparım.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 21:53
Alkışali bravo çok faydalı bir paylaşım...teşekkür ederim kardeşim...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 22:29
Yararlı Paylaşım... Emeğine Sağlık Ali Usta 


Mesajı Yazan: izmit_Lee
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 22:33
Emeğine sağlık


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 23:34
Metin kardeşime sesleniyorum burdan ara vites  diye birşey yok yani 2.5 diye  olayı açıklayım  genel olarak bütün otomatik şanzımanlarda BMW, Honda ; PEUGEOT vs.  butun markalarda  vitesteyken araba devir düşerek vites atlamıs gıbı yapar ama hala 2 dedir  bazı şanzımanlarda bariz hissedilir bazıları hissettirmez BMW gibi  bu olay tork konvertöründeki fazla basıncı alma işlemidir konvertöre zarar vermemesi için basıncın  fazlası sıstem tarafından atılır ve devir düşürülür bu sayede  araba daa kolay vites değiştirir

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2011 Saat 23:36
bu arada bende  revizyondan sonra sert vites geçişleri vardı  ve bunuda cıkma kazalı 307 bırınınden 300 lıraya hıdrolık blok alarak bu hafta cozdum yağ gibi akıyo araba sımdı :D 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 17:04
berk kardeşim anladığım kadarıyla bir nevi yarım debriyajmı yapıyor o anda araç?çünkü dediğin gibi bazan yokuşta aynı viteste olmasına rağmen devir yükseliyo motor rahatlıyo gibi oluyor...

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 17:25
bugün görüştüğüm bir usta bu şanzımanların ortalama ömrünün 100.000 km olduğunu ve yağ değiştirmenin de herhangi bir faydası olmadığını söyledi. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?


Mesajı Yazan: taksicicocuk
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 17:29
on numara paylaşım teşekkür

-------------
2004 307 xt auto. 65000 km de orijinale


Mesajı Yazan: kizilhakan
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 17:35
üstadım paylaşım için çok teşekkür edrim ama benim biraz kafam karıştı triptoniklerde geri kaçırma yapar derler hep sen geri kaçırıp boşa atıyorsa revizyon önermişsin normal eğimlerde değil ama dik eğimlerde geri kaçırıyor birde geçen kontrol ettiler ön sağ tekerleği boşta dondurunçe ileri geri tık diye bir ses geleiyor normalmi bilmiyorum teşekkürler

-------------
206 x line 2004 otomatik benzin bağımlısı


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 17:44
ona bakarsan kuantum, kolivanın linkini verdiği bir döküman vardı tercüme edebildiğim kadarıyla şanzımanın ECUsunda yağın bir ömür sayacının olduğu ve değişim zamanı gelince de kar ve spor mod ışıklarının yanarak uyarı verdiği yazıyordu.ayrıca yağ değişimi sonrası bilgisayara bağlanıp bu sayacın resetlenmesi gerektiğini söylüyordu .sanırım sen yağ değiştirdin böyle bi uygulama yaptılarmı yağ değiştikten sonra...

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 18:33

Alisuat üstadım bu güzel yazı için teşekkürler. İlk adımı attın kitabı yazmak konusunda. Buraya yazacak olan arkadaşlar yaşamış oldukları sorunları ve çözümlerini yazarlarsa elimizde harika bir kaynak olacak.

Monur, koliva, metin ve diğer arkadaşların yardımlarıyla bir kitap oluşur inşaallah. 

emeğin için teşekkürler.

Benim yaşadıklarım çok fazla bir şey değil ancak bilgi bilgidir.

1. Ara sıra vuruntulu vites geçişleri vardı. Aracı N konumuna alıp gaza 4 bin devir civarına kadar yüklenince sarsıntı yapıyordu. Sanki araç ileri hareket edecekmiş gibi. Teknik serviste yağını değiştirttim. Vuruntulu geçişler tamamen kayboldu. Ara vites denilen durum kayıptı ortaya çıktı. Sorun yoktu.

2. Aracın altında yağlanma tespit ettim. Şanzıman kısmından sızıntı vardı. Teknik servise gittim (Yağ değişiminden 15 gün falan sonra) contalar değişecek olmazsa revizyon dedilerEmbarrassed Samsun'da bir ustayı aradım. Durumu izah ettim. Usta telefonda tarif etti biz yaptık fazlalık yağı aldık. Aracı N konumunda çalışır vaziyette lifte kaldırıp şanzıman yağ tıpasını açtık biraz aktı sonra kesildi. Tıpayı geri kapatıp aracı indirdik. Fazlalık yağın alınma yöntemi buymuş. Öğrenmiş olduk. Sorun kalmadı yağ kaçağı durdu. 

3. Hararet 110 ve üzerine çıktığında aracı manuele alsam bile D de sabit kalıyor. Bu sorun 2 sefer oldu.  Çözümü için buraya yazacak arkadaşların tecrübelerini bekliyorum. 



Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 20:48
kapagan kardeşim elktro valf değişimi yaptınmı hiç veya araç sogukken yada çok zorlayınca "Automatic Gear Fault" hatası veriyomu

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 20:51
Tolga35 kardeşim şöyle oluyo tarif edeyim 2. viteste araba 3 bin devirdeyken birden devir duser 2500 civarlarına vites değiştirmiş gibi olur ama değiştirmez konvertördeki fazla basıncı almıs olur ve sonra tekrar yukselerek vites atar devir dustugunde cekıs bıraz daha artar yarım debrıyaj yapmıs gıbı hıssedersın 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 21:47
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

ona bakarsan kuantum, kolivanın linkini verdiği bir döküman vardı tercüme edebildiğim kadarıyla şanzımanın ECUsunda yağın bir ömür sayacının olduğu ve değişim zamanı gelince de kar ve spor mod ışıklarının yanarak uyarı verdiği yazıyordu.ayrıca yağ değişimi sonrası bilgisayara bağlanıp bu sayacın resetlenmesi gerektiğini söylüyordu .sanırım sen yağ değiştirdin böyle bi uygulama yaptılarmı yağ değiştikten sonra...

Anlamadığım şekilde yetkili ya da işini iyi yapan servisler yağ değişimini önermiyorlar. Bir bildikleri olmalı. Ama diğer yandan da yağ değişimi yaptıranlar çok memnun kalıyorlar. Ben henüz yağ değişimi yaptırmadım. Ama yaptırmak istiyorum. Fakat güvenilir ustalar şanzıman yağının değişimini doğru bulmuyorlar. Fakat selenoid valflerini değiştirirken yağ değişimini de yapıyorlar. Bana kalırsa yağ değişiminin zararı olmamalı. Sizce ne zararı olabilir??


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 22:00
Diger baslik ile bu cakisti. Iki farkli yerde oldu dokumanlar. Birlestirsek cok daha iyi olur.
Asagidaki yazi bir ceviri. O yuzden bazi kelimeler tam oturmamis olabilir. Aslinda tamirci dilindeki karsiliklarini tam bilmedigimden kaynaklaniyor. Ornegin overflow plug = tasirma tapasi diye cevirdim.

AL4 Sanziman Hakkinda Genel Bilgi

Al4 sanziman ilk Peugeot 306 ve 406 modellerinde ve Citroen Xantia ve Xsara'da daha sonra Peugeot 206, 307 ve Citroen C5'te kullanilmistir. Cok az degistirilmis versiyonu ise Fiat gibi diger otomotiv ureticilerince de kullanilmistir. Bazi durumlari ve ozelliklerini soyle siralayabiliriz:
  • Sanziman Yagi Seviyesi: Yag seviyesini kontrol etmek icin herhangi bir yag cubugu yoktur. Yag seviyesi motor calisir vaziyetteyken, vites park konumundayken ve motor uygun sicakliga ulasinca tasirma tapasindan kontrol edilir.
  • Sanziman Sogutma Sistemi: Sanziman yagi icin gelistirilmis bir harici sogutma mekanizmasi bulunmamaktadir. Ic pompadan gelen yag sanzimanin arka tarafindan bulunan(sol on tekere yakin) isi donusturucuden gecer. Bu isi donusturucu aracin sogutma mekanizmasina 16 mm lik hortumlarla baglidir. Simdiye kadar 3 farkli isi donusturucu kullanilmistir. En kucugu sadece 1.6 litre benzinli motorlarda, en buyuk olani ise turbo dizel olanlarda kullanilmistir.
  • Hata Isiklari: Kar ve Spor isiklari yanip sondugunde hata kaydedilmis demektir. Bu hata gecici de olabilir kalici da. Sanziman sisteminin kendine ait ozel ECU'su vardir ki bu ECU manuel vitesli araclarda yoktur.
  • Selenoidler: Bilindigi gibi eski tip selenoidler artik yerini yeni tip selenoidlere birakmistir. Eski tiplerde asiri sicaklik ve miknatislanmayi onlemek icin selenoidler darbe modulasyonu ile surulmuslerdi. Bu darbeler(pulse) eski selenoidlerde 50Hz idi. Oysaki yeni tip selenoidlerde bu puls 100Hz olarak belirlenmistir. Selenoidlerin bozulmasi aracin limp home moda girmesine yani  koruma maksadi ile aracin belirli bir deviri gecmemesi ve sabit viteste kalmasina sebep olur. Eger selenoidler yeni tip ile degistirilirse, sanzimanda bulunan ECU'nun yaziliminin da guncellenmesi gerekmektedir. Yeni yazilim ile eski tip selenoidler de kullanilabilir. Yani eski selenoidleri 100Hz ile de surebiliriz ancak yeni selenoidleri 50 Hz'de surulmesi duzgun calismamalarina sebep olacaktir. 
  • Sanziman Yaginin Durumu: Sunu soylemek gerekir ki sanziman yaginin sogutma, temizleme ve yaglama gibi pek cok gorevi vardir. Zamanla yag eskiyecek ve etkisizlesecektir. Sanziman ECU'sunda yag eskime sayaci bulunur. Bu sayac calisma sicakligi, olusan hatalar ve calisma zamanini goz onunde bulundurarak yaklasik olarak deger bildirir. Sayac doldugunda bakim ve sayacin sifirlanmasi gerekmektedir. Sanziman yaginin suzulup yenisinin eklenmesi halinde kismi sifirlama yapilir ki bu da her yarim litre yag icin son degerden 2750 degerini cikarmakla elde edilir. Kaynaklara gore bu sayac en cok 32768 olabilir.
Kaynak: my206club.blogspot.com


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 22:07
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Sanziman Yaginin Durumu: Sunu soylemek gerekir ki sanziman yaginin sogutma, temizleme ve yaglama gibi pek cok gorevi vardir. Zamanla yag eskiyecek ve etkisizlesecektir. Sanziman ECU'sunda yag eskime sayaci bulunur. Bu sayac calisma sicakligi, olusan hatalar ve calisma zamanini goz onunde bulundurarak yaklasik olarak deger bildirir. Sayac doldugunda bakim ve sayacin sifirlanmasi gerekmektedir. Sanziman yaginin suzulup yenisinin eklenmesi halinde kismi sifirlama yapilir ki bu da her yarim litre yag icin son degerden 2750 degerini cikarmakla elde edilir. Kaynaklara gore bu sayac en cok 32768 olabilir.
Kaynak: my206club.blogspot.com

Şanzıman yağını değiştirmek şanzımanda problemlere neden olur mu? yetkili servis ustası ve bir özel servis ustası yağ değiştirmenin bir iyileşmeye neden olmayacağını, bilakis başka problemlere de neden olabileceğini söylediler. Oysa gerek bu forumda, gerek diğer forumlarda şanzıman yağını düzenli değiştirenler, ya da yağı değiştirip vites geçişlerinin yağ gibi olduğunu söyleyenler var. BEnim vites geçişlerim de sorunlu ve şanzıman yağımı değiştirmek istiyorum. Fakat ustaların "yağ değiştirmeyi önermemeleri" kafamı karıştırıyor.. Ne yapmalıyım??


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 22:11
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:


Şanzıman yağını değiştirmek şanzımanda problemlere neden olur mu? yetkili servis ustası ve bir özel servis ustası yağ değiştirmenin bir iyileşmeye neden olmayacağını, bilakis başka problemlere de neden olabileceğini söylediler. Oysa gerek bu forumda, gerek diğer forumlarda şanzıman yağını düzenli değiştirenler, ya da yağı değiştirip vites geçişlerinin yağ gibi olduğunu söyleyenler var. BEnim vites geçişlerim de sorunlu ve şanzıman yağımı değiştirmek istiyorum. Fakat ustaların "yağ değiştirmeyi önermemeleri" kafamı karıştırıyor.. Ne yapmalıyım??


Sanziman yaginin degistirilmesi hic bir probleme neden olmaz. Bu konuda Metin daha tecrubeli cunku benim otomatik aracim yok ancak yanlis hatirlamiyorsam her 20-30 bin km. de bir aracinizda sorun olsun olmasin yagi degistirseniz isinizi garantiye almis olursunuz.
Aklinizda bulunmasi gereken onemli bir nokta ise yagin hangi yag oldugu. Eger sanziman yagini degistirme islemini yetkili servis disinda bir yerde yaptiriyorsaniz hangi cesit yagdan koyduklarina emin olur. AL4 sanzimanlar baska herhangi bir yag ile calismazlar.


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 22:18
bu arada ben doğru tercüme yapmışımGülmeama dikkat edersen koliva arıza ışıkları (kar ve spor) yanmadan değiştirmeyin diyor km vermemiş.ayrıca araç ısındıkçaşanzıman konforunun azaldığını bende gözlemledim,benim aracım şu an 56binde ve ful servis bakımlı o yüzden yağ hiç değişmemiş ama 18binde garantiden valfler değişmiş inş.yeni tiptir.birde yağın ömürlük olması eşyanın tabiatına aykırı ne olursa olsun eskir,iyi bir usta yağ rafta bile dursa 3 yılda özelliğini kaybeder demişti mantıklı geldi bana lastiklerde öyle biliyosunuz...

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: mugur32
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 22:48
emeğinize sağlık güzel bir konu bende başımdan geçenleri yazayım araç trafikte çok ısınınca 1den2 ye geçişlerde yada 2 den 1 e geçişlerde vuruntu yapıyordu birde geri vites geçişleri biraz serti .. yağını değiştirttim bi nebze düzelir gibi oldu ama çok değil bir kaç ay sonra servise tekrar götürdüm elektro vanaları ddeğiştirdik şimdi araç, başta arkadaşın anlattığı gibi yumuşak kullanırsan oda yumuşak cevap veriyor sen sert kullanırsan onunda cevabı biraz sert oluyor :):) ama vuruntu değil.... 

-------------
anlatamak yetmez... yaşamak lazım....;)


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2011 Saat 22:57
aslında tüm AL4 sorunlarını tek başlık altında toplamak en mantıklısıve konu en üstte hep görünecek şekilde kalırsa herkeste kolayca ulaşır.

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:29
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

Metin kardeşime sesleniyorum burdan ara vites  diye birşey yok yani 2.5 diye  olayı açıklayım  genel olarak bütün otomatik şanzımanlarda BMW, Honda ; PEUGEOT vs.  butun markalarda  vitesteyken araba devir düşerek vites atlamıs gıbı yapar ama hala 2 dedir  bazı şanzımanlarda bariz hissedilir bazıları hissettirmez BMW gibi  bu olay tork konvertöründeki fazla basıncı alma işlemidir konvertöre zarar vermemesi için basıncın  fazlası sıstem tarafından atılır ve devir düşürülür bu sayede  araba daa kolay vites değiştirir
 
berk kardeşim sesini duydum yanıt veriyorum,
 
evet amacı senin dediğin gibi aracı rahatlatarak daha ksa zamanda toparlıyor ama halk arasında adı ara vites olarak geçiyor, zaten normalde ara vites olarak geçse triptoniğe aldığında adı vites  diye geçtiği için senin attırman gerekir. ozaman 4 vites değil de 6 vites olarak geçerdi ama bukadar uzun tartışana kadar ara vites diyorsun karşındki ile daha iyi anlaşıyorssun :)
 
sevgiler :)


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:30
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

bugün görüştüğüm bir usta bu şanzımanların ortalama ömrünün 100.000 km olduğunu ve yağ değiştirmenin de herhangi bir faydası olmadığını söyledi. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
 
o ustadan uzak dur :)


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:31

Alisuat üstadım,

şimdi koliva kardeşimizin yazısını da senin yazıyla birleştirmek gerekir. İkinize de çok teşekkürler. Tatil dönüşü yapacağın eklemelerle birlikte kolivanın yazısını da eklemiş olursun. Arıza çözüm noktasında da arkadaşların tecrübelerinden faydalanabiliriz.

Birlikten kuvvet doğar sözü yerini buluyor. İşte başlandı AL4'ün kitabının yazılması. Bir süre sonra elimizde harika bir döküman olacaktır. Ben ve benim gibi konu hakkında bir şey bilmeyen arkadaşlar da eminim ki bundan faydalanacaklardır.



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:32
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

ona bakarsan kuantum, kolivanın linkini verdiği bir döküman vardı tercüme edebildiğim kadarıyla şanzımanın ECUsunda yağın bir ömür sayacının olduğu ve değişim zamanı gelince de kar ve spor mod ışıklarının yanarak uyarı verdiği yazıyordu.ayrıca yağ değişimi sonrası bilgisayara bağlanıp bu sayacın resetlenmesi gerektiğini söylüyordu .sanırım sen yağ değiştirdin böyle bi uygulama yaptılarmı yağ değiştikten sonra...
 
evet o sayaç vardır, rakam olarak da 32.999 km olarak geçer yani 33.000 km olmadan yağ değişmelidir tabi ben olsam 25.000 taş çatlasın 30.000 de değişirim kafam rahat olur.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:36
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

Alisuat üstadım bu güzel yazı için teşekkürler. İlk adımı attın kitabı yazmak konusunda. Buraya yazacak olan arkadaşlar yaşamış oldukları sorunları ve çözümlerini yazarlarsa elimizde harika bir kaynak olacak.

Monur, koliva, metin ve diğer arkadaşların yardımlarıyla bir kitap oluşur inşaallah. 

emeğin için teşekkürler.

Benim yaşadıklarım çok fazla bir şey değil ancak bilgi bilgidir.

1. Ara sıra vuruntulu vites geçişleri vardı. Aracı N konumuna alıp gaza 4 bin devir civarına kadar yüklenince sarsıntı yapıyordu. Sanki araç ileri hareket edecekmiş gibi. Teknik serviste yağını değiştirttim. Vuruntulu geçişler tamamen kayboldu. Ara vites denilen durum kayıptı ortaya çıktı. Sorun yoktu.

2. Aracın altında yağlanma tespit ettim. Şanzıman kısmından sızıntı vardı. Teknik servise gittim (Yağ değişiminden 15 gün falan sonra) contalar değişecek olmazsa revizyon dedilerEmbarrassed Samsun'da bir ustayı aradım. Durumu izah ettim. Usta telefonda tarif etti biz yaptık fazlalık yağı aldık. Aracı N konumunda çalışır vaziyette lifte kaldırıp şanzıman yağ tıpasını açtık biraz aktı sonra kesildi. Tıpayı geri kapatıp aracı indirdik. Fazlalık yağın alınma yöntemi buymuş. Öğrenmiş olduk. Sorun kalmadı yağ kaçağı durdu. 

3. Hararet 110 ve üzerine çıktığında aracı manuele alsam bile D de sabit kalıyor. Bu sorun 2 sefer oldu.  Çözümü için buraya yazacak arkadaşların tecrübelerini bekliyorum. 

 
3- manuele alsan da d yazısı kalıyorsa şanzıman kendini arıza durumunda korumaya alıyor demektir. bu durumda 3. vteste sabit kalır ve triptoniğe geçmez, seni servise kadar götürmek için koruma sistemidir. çok sıkışırsan kar moduna al düzelecektir.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:40
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

ona bakarsan kuantum, kolivanın linkini verdiği bir döküman vardı tercüme edebildiğim kadarıyla şanzımanın ECUsunda yağın bir ömür sayacının olduğu ve değişim zamanı gelince de kar ve spor mod ışıklarının yanarak uyarı verdiği yazıyordu.ayrıca yağ değişimi sonrası bilgisayara bağlanıp bu sayacın resetlenmesi gerektiğini söylüyordu .sanırım sen yağ değiştirdin böyle bi uygulama yaptılarmı yağ değiştikten sonra...

Anlamadığım şekilde yetkili ya da işini iyi yapan servisler yağ değişimini önermiyorlar. Bir bildikleri olmalı. Ama diğer yandan da yağ değişimi yaptıranlar çok memnun kalıyorlar. Ben henüz yağ değişimi yaptırmadım. Ama yaptırmak istiyorum. Fakat güvenilir ustalar şanzıman yağının değişimini doğru bulmuyorlar. Fakat selenoid valflerini değiştirirken yağ değişimini de yapıyorlar. Bana kalırsa yağ değişiminin zararı olmamalı. Sizce ne zararı olabilir??
 
monur abim sağolsun bu yağ işini anlattı. bu şanzımanlara ilk ne yağ koyarsan devamında aynı yağ koymalısın. orjinali esso LT71141 dir ama ülkemizde artık esso olmadığı için mobil lt 71141 kullanılıyor bunuda şanzıman yadırdıyor o yüzden tavsiye edilmiyor olabilir ama sonuçda yağ ömürlük olamaz mutlaka ısınıp soğudukda özelliğini kaybedecek bu seferde şanzımanda aşınma olacak, yağ basıncı düştüğü için de vurma olacak en iyisi değiştirmek. ikanı olan varsa amerikadan esso getirsin o daha da iyi (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:40
bu arada emeği geçen alüsuat ve koliva ya sonsuz teşekkür (:

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:42
 
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

3. Hararet 110 ve üzerine çıktığında aracı manuele alsam bile D de sabit kalıyor. Bu sorun 2 sefer oldu.  Çözümü için buraya yazacak arkadaşların tecrübelerini bekliyorum. 

 
3- manuele alsan da d yazısı kalıyorsa şanzıman kendini arıza durumunda korumaya alıyor demektir. bu durumda 3. vteste sabit kalır ve triptoniğe geçmez, seni servise kadar götürmek için koruma sistemidir. çok sıkışırsan kar moduna al düzelecektir.

Aynen kar moduna alınca düzeliyor ancak pp2000 le baktığımızda herhangi bir arıza kaydı görünmüyor. Motor suyu sıcaklığı normal seviyeye gelince manuele geçiyor. Sanırım benim radyatörle ilgili bir sıkıntım var. Tıkandı mı ne etti. 

Ayrı bir başlık açacaktım ama aklıma gelmişken yazayım buradan. 

Fanın son kademesini açması için 110-120 civarı tam hatırlamıyorum olması gerekiyor sıcaklığın. Bu gün bir arkadaşın partnerinde gördüm. Bir düzenek yaptırtmış düğmeye basınca fan deli gibi dönmeye başlıyor. Acaba ondan mı yaptırtsam hararet biraz yükselince açayım sonra kapatırım. Ne dersiniz?



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:45
Orjinalini yazan: mugur32 mugur32 Yazdı:

emeğinize sağlık güzel bir konu bende başımdan geçenleri yazayım araç trafikte çok ısınınca 1den2 ye geçişlerde yada 2 den 1 e geçişlerde vuruntu yapıyordu birde geri vites geçişleri biraz serti .. yağını değiştirttim bi nebze düzelir gibi oldu ama çok değil bir kaç ay sonra servise tekrar götürdüm elektro vanaları ddeğiştirdik şimdi araç, başta arkadaşın anlattığı gibi yumuşak kullanırsan oda yumuşak cevap veriyor sen sert kullanırsan onunda cevabı biraz sert oluyor :):) ama vuruntu değil.... 
 
geriye takarken vurması normal çünkü ileri vitesin yağını birden boşaltıp geri vitese basıyor, vurmasını istemiyorsan geri gideceğin zaman D den N ye alıp biraz bekleyip sonra R ye al daha yumuşak olacaktır. aracı stop edeceğin zaman da önce N ye al el frenini çek, freni bırak yük frene binsin sonra P ye al ozaman şanzımana yük binmez geriye taktığın da da yumuşak geçer


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:48
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: mugur32 mugur32 Yazdı:

emeğinize sağlık güzel bir konu bende başımdan geçenleri yazayım araç trafikte çok ısınınca 1den2 ye geçişlerde yada 2 den 1 e geçişlerde vuruntu yapıyordu birde geri vites geçişleri biraz serti .. yağını değiştirttim bi nebze düzelir gibi oldu ama çok değil bir kaç ay sonra servise tekrar götürdüm elektro vanaları ddeğiştirdik şimdi araç, başta arkadaşın anlattığı gibi yumuşak kullanırsan oda yumuşak cevap veriyor sen sert kullanırsan onunda cevabı biraz sert oluyor :):) ama vuruntu değil.... 
 
geriye takarken vurması normal çünkü ileri vitesin yağını birden boşaltıp geri vitese basıyor, vurmasını istemiyorsan geri gideceğin zaman D den N ye alıp biraz bekleyip sonra R ye al daha yumuşak olacaktır. aracı stop edeceğin zaman da önce N ye al el frenini çek, freni bırak yük frene binsin sonra P ye al ozaman şanzımana yük binmez geriye taktığın da da yumuşak geçer

Bu kısmı en üstteki alisuat'ın yazısına özellikle eklemek gerek. Çok ciddi anlamda şanzımanı rahatlatıyor.  Otomatiğin nasıl kullanılacağını bilmeden otomatik kullanmaya kalkıyoruz. 



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 00:51
Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

 
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: kapagan kapagan Yazdı:

3. Hararet 110 ve üzerine çıktığında aracı manuele alsam bile D de sabit kalıyor. Bu sorun 2 sefer oldu.  Çözümü için buraya yazacak arkadaşların tecrübelerini bekliyorum. 

 
3- manuele alsan da d yazısı kalıyorsa şanzıman kendini arıza durumunda korumaya alıyor demektir. bu durumda 3. vteste sabit kalır ve triptoniğe geçmez, seni servise kadar götürmek için koruma sistemidir. çok sıkışırsan kar moduna al düzelecektir.

Aynen kar moduna alınca düzeliyor ancak pp2000 le baktığımızda herhangi bir arıza kaydı görünmüyor. Motor suyu sıcaklığı normal seviyeye gelince manuele geçiyor. Sanırım benim radyatörle ilgili bir sıkıntım var. Tıkandı mı ne etti. 

Ayrı bir başlık açacaktım ama aklıma gelmişken yazayım buradan. 

Fanın son kademesini açması için 110-120 civarı tam hatırlamıyorum olması gerekiyor sıcaklığın. Bu gün bir arkadaşın partnerinde gördüm. Bir düzenek yaptırtmış düğmeye basınca fan deli gibi dönmeye başlıyor. Acaba ondan mı yaptırtsam hararet biraz yükselince açayım sonra kapatırım. Ne dersiniz?

 
hiç alakası yok, bende aynı konudan muzdariptim hatta ilkbaharda hararet yükselince vuruntu oluyordu bu zamanda böyleyse yazın sıcağında ne yapaca diye kara kara düşünüyordum, selenoidleri değiştirdim yazın o sıcağında en yoğn trafikde bile yapmadı. radyatör falan alakası yok. çok yoğn trafikde de 20-30 kere dur kalk yaparsan 1-2 kere vurması da normal. radyatör konusuna gelince soğutma sisteminin radyatörle alakası yok şanzımanın üzerinde küçür bir parça var radyatörün içinden şanzımana o parçaya su geliyor içinden geçip geri dönüyor şanzıman o şekilde soğuyor. yarın unutmazsam ressimini şeklini şemalini paylaşırım.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 10:17
Metin ozelden istedigini buradan yaziyorum ki belki baskalarinin da isine yarar.

Konu: AL4 Multi-Function Switch'in(Sanziman Kontaktorunun) Ayarlanmasi

Vites N pozisyonuna alinir.

1 numarali yerlerdeki civatalar gevsetilir.

Multi-function switchi A civatasinin oldugu yere yuz yuze getirin (Tam anlamadim).

AVOmetre'yi (multimetre) ohmmetre tarafina cevirin ve 2 numarali yerdeki kontaklara baglayin.

Multifunction switchin uzerinde bir sabit nokta belirleyin. Diyelimki resimdeki B cizgisi. 

Ohmmetre ekraninda R= 0 Ω gorene kadar multifunction switchi oynatin. R=0 Ω oldugu anda resimde goruldugu gibi  bu cizgiye alt tarafta (sanziman yuvasi) karsi gelen yere bir isaret koyun. Resimdeki C cizgisi gibi.

Sonra kontaklar tamamen acik oluncaya kadar switchi dondurmeye devam edin ve acik oldugu yere de ikinci bir isaret koyun. Ornegin resimdeki D cizgisi.

Daha sonra switchi bu isaretlediginiz C ve D noktalarinin tam ortasina gelecek sekilde geri dondurun.

Ayarladiginizda 1 numarali civatayi sikistirin.

Vites konumlarini ve gosterge panelindeki uyumlulugu test edin.





Mesajı Yazan: naksi
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 10:24
Revizyon yaptırmayı dusunen arakdaşlar serivslerden kazık yemeyin servisler bu işi kendileri yapamıyor otomatik vites yapan merkezlere gonderiyorlar  dusunen olursa irtibata gesin


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 10:35

AL4 otomatik şanzımanın soğutma sistemini merak eden arkadaşlar için ressimli olarak

 bilgi edinebilirler.
 
 
al4 otomatik şanzımanlar su ile soğumaktadır. bunuda şanzıman üzerindeki işaretlediğim parça gerçekleşir. bu parçanın içinden radyatörden gelen su geçer ve bu şekilde soğutma işlemi gerçekleşir.
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">
 
 
bu ressimde de sarı ile işaretlediğim yerin AL4 otomatik şanzıman için ayrılan soğutma bölümünü görebilirsiniz.
 
http://goo.gl/mc9cY" rel="nofollow">



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 10:36
Orjinalini yazan: naksi naksi Yazdı:

Revizyon yaptırmayı dusunen arakdaşlar serivslerden kazık yemeyin servisler bu işi kendileri yapamıyor otomatik vites yapan merkezlere gonderiyorlar  dusunen olursa irtibata gesin
 
evet çok doğru. anlaşmalı otomatik şanzımancılarda yaptırıyorlar.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 10:41
Metin'in sanziman yagini sogutma sistemi hakkinda yazdiklarina ek olarak sunlari yazmak isterim.

Eger sel ya da seviyesi yuksek su birikintisinden gecerseniz bu hava alma borusundan iceriye su girebilir ve yagi bozabilir. O yuzden boyle durumlarin ardindan aracta vuruntu yasamak dogaldir ve yagin bir an once tahliye edilip degistirilmesi gerekir.

Bu da gercek resmi:



Resim: my206xr.blogspot.com


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 10:44
koliva bu ayar işinde ohmmetre nedir yani işlemi yaparken yardımına ihtiyacımız olan cihazlarmı temin etmeliyiz, varsa bunlar nelerdir.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 10:46
koliva paylaştığın ressimdeki yer aynı zamanda şanzımana yağ fazla konulmuşsa eğer, yağ ısındığında dahada genleştiği için şanzımanın içinde sıkışıp basınç oluşturarak zarar vermesine karşı tahliye deliği olarak da kullanılıyor, fazla yağ buradan dışarı atılıyor.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 10:49
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

koliva bu ayar işinde ohmmetre nedir yani işlemi yaparken yardımına ihtiyacımız olan cihazlarmı temin etmeliyiz, varsa bunlar nelerdir.


Abi ohmmetreyi bilmiyorsan hic bulasma Kahkaha Bu alet bir devre elemaninin elektrik akimina karsi verdigi direnci olcer. AVOmetre dedigim ise, Ampermetre, Voltmetre ve ohmmetre'nin bir cihazda birlestirilmesidir. Goruntusu cihazdan cihaza, markadan markaya degismekle birlikte soyledir.




Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 11:10
tamam ya ben bunu daha önce "görmüştüm" yapabilirim (:

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 12:11
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

tamam ya ben bunu daha önce "görmüştüm" yapabilirim (:


Yaparsin tabi. En kotu ihtimal araban calismaz Dil Çıkarma


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 12:50
abi bu cihazlar sonuçda aynı, eskisini sökmeden önce yerini ayarlayıp daha sonra yenisini taksam çok şey değişir mi?

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 12:59
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

abi bu cihazlar sonuçda aynı, eskisini sökmeden önce yerini ayarlayıp daha sonra yenisini taksam çok şey değişir mi?


Yerini nasil ayarlayacaksin? Sanirim uzerinde fabrika cikisi bir centik ya da bir hizalama noktasi yok. Ayarlama sirasinda sen kendin ciziyorsun. Istersen dene. Hicbir sey kaybetmezsin. PP2000'in olsa taktiktan sonra sorun varsa gorebilirdin.
Bu arada eskisini nasil sokup yenisini takacagin hakkinda bir dokuman mevcut. Ister misin?


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 13:08

abi dediğim işte sökmeden önce çentik atsam da söksem sonra yenisini aynı hizalı taksam mantıklı geldi bana.



-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 14:18
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

abi dediğim işte sökmeden önce çentik atsam da söksem sonra yenisini aynı hizalı taksam mantıklı geldi bana.



Soyledigin mantikli, olabilir. Ancak yerinde olsam olmamasi durumuna karsin yine de yanimda bir ohmmetre bulundururdum. Hos alet cantamda surekli vardir ya neyse Kahkaha


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 15:17
sevgili koliva sen yükle o dökümanı sana zahmet bulunsun,metin kardeşimin gözü kara gibi sökecek sanki Gülmebirde sana yazmıştım ya benim bilgi ekranındaki olayı acaba bundan olabilirmi? çünkü ingilizce dökümanda başka viteste bırakırsan zili çalma görevi de yapıyor yazıyodu...

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 16:21
evet oda var. aracı P nin dışında bıraktığında stop ettiğinde farlar açıkmış gibi zili öttürüyor evet. Bunuda o parça yapıyordur kesin.
 
ekranda da .............. position P gibi bişeyler yazıyor yani vitesi P ye alman gerekdiğini söylüyor kısacası vitesin konumunu beyine bildiriyor.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 16:48
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

sevgili koliva sen yükle o dökümanı sana zahmet bulunsun,metin kardeşimin gözü kara gibi sökecek sanki Gülmebirde sana yazmıştım ya benim bilgi ekranındaki olayı acaba bundan olabilirmi? çünkü ingilizce dökümanda başka viteste bırakırsan zili çalma görevi de yapıyor yazıyodu...


Tamam basliyorum cevirmeye.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 16:58

Konu: Multi-function Switchin Degistirilmesi

1 - SOKME

Vites N konumuna alinir.

Hava filtresi sokulur.

Su parcalar sokulur:

  • Baslik sokulur (1)
  • Klips cikarilir (2)
  • (3) numarada gosterilen parcalar sokulur
  • (4) ve (5) numarali civatalar sokulur
  • (6) numarali konnektor cikarilir
  • multi-function switch sokulur

2. YENISI ILE DEGISTIRME

Sanziman yuvasinin contasinin durumu kontrol edilir.

Gerekli ise rektifiye edilir.

Yeni multi-function switch monte edilir.

Yukarida sayilan adimlar sondan basa dogru yerine takilir.

http://" rel="nofollow - Multi-function switchin ayarlamasi yapilir.


Kaynak: http://www.peugeot206cc.co.uk



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 17:18
AlkışAlkışAlkışAlkış
 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 17:23
bugun aracımı p de calısır vazıyette bıraktım telefon faturamı yatırdım cıktım gene kar ve spor mod ısıklar yanıyordu umursamadım ama bu sefer aracım gitmiyordu bagırıyor ama gıtmıyordu :((( neden boyle oldu :(((


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 17:43
on numara olmuş elinize sağlık Göz Kırpma


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 17:45
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

bugun aracımı p de calısır vazıyette bıraktım telefon faturamı yatırdım cıktım gene kar ve spor mod ısıklar yanıyordu umursamadım ama bu sefer aracım gitmiyordu bagırıyor ama gıtmıyordu :((( neden boyle oldu :(((
 
şu aracı neden çalışır durumda bıkraıyorsun hadi şanzımanı geçtim aracı çalacaklar hiç mi korkun yok Sinirli


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 18:00
otomatik şanzımandan nedense korkuyorum Ouch


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 18:34
koliva süpersin çok bilgilendirici oldu emeğine sağlık...benim kafam karıştı şimdi bu P deki zil sesi ayardan olabilir ama benim km tablosunda p yanıyo sorun yok ama bilgi ekranı görmüyo p yi bi ayarsızlık olsa swich'te ikisi ekran da yanlış göstermezmi???

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 18:38
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

bugun aracımı p de calısır vazıyette bıraktım telefon faturamı yatırdım cıktım gene kar ve spor mod ısıklar yanıyordu umursamadım ama bu sefer aracım gitmiyordu bagırıyor ama gıtmıyordu :((( neden boyle oldu :(((
 
şu aracı neden çalışır durumda bıkraıyorsun hadi şanzımanı geçtim aracı çalacaklar hiç mi korkun yok Sinirli

abi tokattayım burda araba calınmazkı :))) burda her kez uzerınde calısır vazıyette bırakır :)))
peki bu arızayı yapması normal mı yoksa sıkıntı baslamaya mı basladı :)))


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 19:32
bugün bir girim dedim gerçekten herkes çok özverili,bence bir hafta daha herkes bildiklerini eklesin sonra hepsi derlensin 5-10 sayfa neyse tek halde insanların kullamına sunalım, alacağımız hayır duası yeter diye düşünüyorum, 2 ayda 2 kişiyi revizyondan kurtardım bence bizim sayemizde tüm Türkiyede insanlar rahatlar ve insanlara puga bakış açısı değişir diye düşünüyorum.
Herkesin Kadir Gecesi mübarek olsun


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 19:35
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

bugun aracımı p de calısır vazıyette bıraktım telefon faturamı yatırdım cıktım gene kar ve spor mod ısıklar yanıyordu umursamadım ama bu sefer aracım gitmiyordu bagırıyor ama gıtmıyordu :((( neden boyle oldu :(((

okursanız cevabını bulursunuz,ama eğer tekrarlarsa yetkili servise gidin ama gitmeden bu konuyu okuyun büyük ihtimal selenoidlerdir.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 20:17

Konu: AL4 Hidrolik Valf Blogu

Neden: Vites gecisleri akici degil

Buradaki resimlerde gorulen sanziman yagi 7 senelik ve arac 77 bin km'de. Bu makalede hazir sanziman yagi degistiriliyorken valf bloklarinin da temizlenmesi hedef alinmistir. Ayni zamanda hemen blogun altinda yer alan yag basinc sensoru de temizlenmistir.

Tehlike: Eger bu tip sanziman hakkinda bilginiz yoksa denemek butun sanzimanin hurdaya cikmasina neden olabilir.


Hidrolik Blok:

http://2.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBThkmORpRI/AAAAAAAABh0/ZjBLQR0GfS4/s1600/IMG_7243.JPG" rel="nofollow">

http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBThkaEv_eI/AAAAAAAABhs/DNlWOEGIFrw/s1600/IMG_7245.JPG" rel="nofollow">

Siyah kapagin dibinde iki adet kare sekilli guclu miknatislar bulunur. Bu miknatislar yagda bulunan irili ufakli metal parcaciklarini tutar ve sanzimana geri gondermez.

http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBThZCzE5mI/AAAAAAAABhk/lRGaQXpWDrE/s1600/IMG_7247.JPG" rel="nofollow">

Resimde goruldugu gibi pas olmus heryer ki olmamasi gerekiyor. Bu aslinda sanziman sistemine bir sekilde giren suyun habercisi. Pasin olusmamasini garantiye almak, yagi sık sık degistirmek gerektiginin nedenlerinden bir tanesidir.

http://1.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBThY1YbkGI/AAAAAAAABhc/mkFGk-c5TNs/s1600/IMG_7258.JPG" rel="nofollow">

http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBThYnivjyI/AAAAAAAABhU/pomq70QZvb0/s1600/IMG_7259.JPG" rel="nofollow">

Resimde de goruldugu gibi, blogun uzerinde hala eski tip selenoidler var. Bu selenoidlerin parca referans numarasi 2574.10. Eski tip selenoidler yeni tip Borg Warner valfleri ile degistirilmelidir. Yeni tiplerin parca referans numarasi 2574.16. Yeni selenoid valflerden sonra ECU yaziliminin guncellenmesi gereklidir.


http://2.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBThYHrfjpI/AAAAAAAABhM/AiIHpoamN4w/s1600/IMG_7261.JPG" rel="nofollow">

http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBThXnPfT8I/AAAAAAAABhE/AoMoxjMChg0/s1600/IMG_7263.JPG" rel="nofollow">

Bu gorunenler sirali elektrovalflerdir(EVS). Eger sadece belirli vitesler arasinda gecis akici degilse bu elektrovalflerden suphelenilebilir. Ornegin bu makalede, 1 den 2 ye gecis cok akici degildi o yuzden EVS2(2. vitesin elektrovalfi) ile EVS5(geri vitesin elektrovalfi) yer degistirilmistir.


http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBTr_gqu07I/AAAAAAAABh8/nht7n1B-Lkw/s1600/d1.png" rel="nofollow">

http://1.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBTsAOTyJEI/AAAAAAAABiE/xqYKBvEuVoo/s1600/d2.png" rel="nofollow">

http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBTsAa0_s-I/AAAAAAAABiM/DfVxrXmt55E/s1600/d3.png" rel="nofollow">

http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBTgjkB2zrI/AAAAAAAABg0/9g4PSvurA54/s1600/IMG_7267.JPG" rel="nofollow">

http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBTgjGohCRI/AAAAAAAABgs/8wE3h2yWdXI/s1600/IMG_7270.JPG" rel="nofollow">

Bu kanallar toz birakmayan temiz bez ile silinebilir.

http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBTgii7CTdI/AAAAAAAABgk/IT9OMysqR7A/s1600/IMG_7274.JPG" rel="nofollow">

http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBTgiSH3aVI/AAAAAAAABgc/jkd6GvhtPRA/s1600/IMG_7276.JPG" rel="nofollow">

http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/TBTgh0U-ClI/AAAAAAAABgU/AwUMdWwuaXM/s1600/IMG_7279.JPG" rel="nofollow">

Temizleme islemnin sonu ve akici vites gecisleri...

Kaynak: http://my206xr.blogspot.com


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 20:26
koliva,pas yağın sık değiştirilmesisinin nedenidir yazmişsın bu tercüme hatası olabilirmi değilse yağı sık değiştirmek neden pas yapsın???

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 20:49
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

koliva,pas yağın sık değiştirilmesisinin nedenidir yazmişsın bu tercüme hatası olabilirmi değilse yağı sık değiştirmek neden pas yapsın???


Onceki cumlelerle bir dusunmek gerek ama haklisin yanlis anlasilabilir. Cumleyi biraz degistirdim.


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 26 Ağustos 2011 Saat 21:06
bende yağın sık değişmesinden yanayım.çünkü bu şanzımanların canı yağ basıncı...ilgin için teşekkürler kolivaGülme

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: mugur32
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 00:11
akıcı vites  derken hissetmeden mi geçecek hiç sarsıntısız ben yeni tiplerle değiştirdim elektro vanaları ama hala hissediliyor geçişler, vuruntu olmuyor tabi eskisi gibi. birde 1 den ikiye geçerken devirsizse araba, yani yokuş aşağı gaza basmadan bırakırsam  arabayı itekleyerek geçiyor 2ci vitese . ama bunu arada yapıyor. 

-------------
anlatamak yetmez... yaşamak lazım....;)


Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 00:52
çoook güzel bir paylaşım olmuş...
ellerin dert görmesin...


-------------
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 06:31
Orjinalini yazan: mugur32 mugur32 Yazdı:

akıcı vites  derken hissetmeden mi geçecek hiç sarsıntısız ben yeni tiplerle değiştirdim elektro vanaları ama hala hissediliyor geçişler, vuruntu olmuyor tabi eskisi gibi. birde 1 den ikiye geçerken devirsizse araba, yani yokuş aşağı gaza basmadan bırakırsam  arabayı itekleyerek geçiyor 2ci vitese . ama bunu arada yapıyor. 


Akici derken vites gecisleri araci ilk aldiginiz gibi demek istedim. Illa ki hissedilir gecisler ama dediginiz gibi ama kastim sarsintisiz, vuruntusuz.


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 13:04
Ben bugün şanzıman yağını değiştirdim. ama malesef hala vites geçişleri sarsıntılı. ıslık sesi de kesilmedi. 


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 14:59
arkadaşlar bende birşey sorcam .bu aravitese benzeyen durum sadece 2. viteste oluyor bende 3 ve 4 te yok.bu normalmi sizdede aynımı acaba

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: kuantum
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 16:47
bende de aynısı oluyor ramtas.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 17:17
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

bende de aynısı oluyor ramtas.


Orjinalini yazan: ramtas ramtas Yazdı:

arkadaşlar bende birşey sorcam .bu aravitese benzeyen durum sadece 2. viteste oluyor bende 3 ve 4 te yok.bu normalmi sizdede aynımı acaba


Son hazirladigim dokumanda aynen soylediginizin muhtemel cozumunu resimli olarak aktardim. Herhalde dikkatli okumuyorsunuz.


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 18:14
farklı şeylerden bahsediyoruz herhalde ben sadece  bu ara vites gibi olan durum sadece 2. viteste oluyor bende dedim.3 ve 4 te bu olayın olmaması normalmi sizdedemi aynısı oluyor.yoksa 3 ve 4 tede ara vites varmı  benimkimi bozuk .onu soruyorum .

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 18:23
Orjinalini yazan: ramtas ramtas Yazdı:

farklı şeylerden bahsediyoruz herhalde ben sadece  bu ara vites gibi olan durum sadece 2. viteste oluyor bende dedim.3 ve 4 te bu olayın olmaması normalmi sizdedemi aynısı oluyor.yoksa 3 ve 4 tede ara vites varmı  benimkimi bozuk .onu soruyorum .


Ben yine ayni seyi anladim. Asagidaki yazi, onceki yazimdan alinti. Sizin durumunuza uyuyor mu?

Bu gorunenler sirali elektrovalflerdir(EVS). Eger sadece belirli vitesler arasinda gecis akici degilse bu elektrovalflerden suphelenilebilir. Ornegin bu makalede, 1 den 2 ye gecis cok akici degildi o yuzden EVS2(2. vitesin elektrovalfi) ile EVS5(geri vitesin elektrovalfi) yer degistirilmistir.


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 18:30
tamam koliva ben bunu okudum.benim vites geçişlerimde sorun yok.vuruntusuz allaha şükür 2 sene önce değişti selenoidler.sadece bu ara vites olayı sadece 2 demi hissediliyor.diğerlerinde yokmu.bende yok.onu sordum.

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 18:47
Orjinalini yazan: ramtas ramtas Yazdı:

tamam koliva ben bunu okudum.benim vites geçişlerimde sorun yok.vuruntusuz allaha şükür 2 sene önce değişti selenoidler.sadece bu ara vites olayı sadece 2 demi hissediliyor.diğerlerinde yokmu.bende yok.onu sordum.

2-3 arası 3-4 arası 

şöyle diyim 120 de 4 ile giderken gaza hafif yüklenince devir artar vites küçülür biraz daha basmaya devam edince devirin biraz daha artması gerekir yani sanki 2 vites küçülmüş gibi.


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 27 Ağustos 2011 Saat 18:59
tamam alisuat sağol

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: zafer4638
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 19:07
arkadaşlar automatic gear fault hatası bıktım artık bu hatadan. mayıs ayında selenoid valfleri değiştirdim, 3 aydır çok güzeldi ama şimdi tekrar bu hatayı veriyor neden acaba? sadece sabahları ısınmadan yapıyor bunu ısındıktan sonra asla yapmıyor eskiden ısındıktan sonra bile yapardı mayısta valfleri değiştirdim şimdi ise ısınana kadar 1-2 defa yapıyor bir daha gün içinde yapmıyor.  yardımcı olursanız sevinirim


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 19:51
Orjinalini yazan: zafer4638 zafer4638 Yazdı:

arkadaşlar automatic gear fault hatası bıktım artık bu hatadan. mayıs ayında selenoid valfleri değiştirdim, 3 aydır çok güzeldi ama şimdi tekrar bu hatayı veriyor neden acaba? sadece sabahları ısınmadan yapıyor bunu ısındıktan sonra asla yapmıyor eskiden ısındıktan sonra bile yapardı mayısta valfleri değiştirdim şimdi ise ısınana kadar 1-2 defa yapıyor bir daha gün içinde yapmıyor.  yardımcı olursanız sevinirim


Yeni üyeliğini tamamlamış ve foruma girmiş üyelerimiz, "Üyelerimizi Tanıyalım" başlığı altında lütfen yeni konu açarak kendinizi tanıtınız, Tüm bilgileri eksiksiz doldurmanız sizi daha iyi tanımamız açısından bizlere yardımcı olacaktır, Bilginize...

1.- Adınız, soyadınız:
2.- Yaşınız:
3.- Aracınız (Markası, modeli):
4.- Hobileriniz:
5.- Mesleğiniz:
6.- Siteyi nereden duydunuz:
7.- Kan Grubunuz:
8.- Burcunuz:
9.- Taraftarı olduğunuz takım:
10.- Hangi ilçe yada İldesiniz:
11.- Msn adresiniz:


İlginiz için teşekkür ederiz.

Peugeot Türkiye Fun Club Yönetimi
http://www.peugeotturkey.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkey.com & http://www.peugeotturkiye.com/" rel="nofollow - www.peugeotturkiye.com




Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2011 Saat 22:53
Ramtas kardeşim senın sorunun şöyle bizim araçlardada var onlar ara vites deildir o tork konvertöründeki fazla basıncı azaltarak  şanzımana zarar gelmesını onler bu tıp sanzımanlarda boledır ve kolivanın anlattıgı gıbı hıdrolık blok eskıdıkce ve ıcındekı yag ozellıgını yıtırdıkce bu daha barız hıssedılır bı hale gelır. Kuantum kardeşim senin sorununa gelince 2. viteste turbo sesı gıbı ıslık sesi cıkıyo ver araba yeterınce seri gitmiyo demi. eğer durum böyleyse bu bendede böyleydi sana 1 iyi 1 de kotu haberim var  1. si kötü olan tork konvertörün bitmiş değişmesi gerek ve bu değişirken mecbur bi kaç parça daha değiştirceksın bant takımı keçeler gibi iyi haberimse  tork konvertörün eğer daha önce tamir görmediyse tamir yapılabılır fazla dagılmadıysa  yada 2. secenek olan benım yaptıgım gıbı cıkma temız tamır olmamıs yıpranmamıs bı tork konvertoru hurdacılara bakman gerekıcek bunun ıcınde 200 300 arası bı fıyatı vardır 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2011 Saat 11:57
ben 307 de de şimdi ki aracım focusda da genelde ışık yanınca 20 km hızda veya durunca n ye atmaya alıştım:) manuelden alışkınlık hadi durunca n ye atıyım o zaman bir zararı olmaz dimi? hem böyle yaparak yakıt tasarrufu sağlıyorum hede araç rahatlıyor siz ne dersiniz?(bu arada focusda ki şanzumanda 307 ye çok benzer 4ileri tam otomatik +manuel değişebiliyor)  

-------------
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2011 Saat 18:26

Konu: AL4 Sanziman Yagi Seviyesi Kontrolu

Arac eger gunluk ilk kullanimda(motor-sanziman sogukken) 2. viteste gecmeden once 1. viteste gereginden fazla zaman harciyorsa sanziman yaginin eksikliginden suphelenilebilir demektir. Eger gun icerisinde ilerleyen zamanlarda bu sorun bas gostermiyorsa ya da bazi diger vites gecislerinde bu durum arada bir olusuyorsa, bu buyuk ihtimalle dusuk sanziman yagina isaret eder.

Sanziman yaginin seviyesini kontrol etmek icin:
1. Sanziman yagi 60 derece olana kadar arac kullanilir.
2. Arac yatay bir zeminde park edilir ve tekerleklere emniyet icin takoz koyulur.
3. Vites park pozisyonuna alinir ve el freni cekilir.
4. Motor calisiyorken, yag seviye tapasi acilir.
5. Eger yag ip seklinde akip sonrasinda damla damla dusmeye basliyorsa, yag seviyesi normaldir. Bu durumda yag seviye tapasi kapatilir.
6. Eger yag, tapayi acar acmaz sadece damliyorsa ya da hic akmiyorsa yine tapa kapatilir, motor susturulur ve 0,5 litre sanziman yagi doldurma deliginden ilave edilir.
7. Bu islem 5 numarali sart saglanincaya kadar tekrar edilir.

Sanzimandaki cok fazla yag, sanziman yagindaki anormal sicakligina ve yag sizintilarina neden olabilir. Cok az yag ise butun sanzimani oldurebilir.

Asagidaki sekilde:
1. Yag doldurma deligi,
2. Sanziman yatagi,
3. Yag seviyesi tapasi,
4. Bosaltma tapasi.



http://2.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/S9w5PwwkKNI/AAAAAAAABbU/YWXzJmOwbic/s1600/a01.JPG" rel="nofollow">

Yag seviyesini gosteren cubuk, yag bosaltma tapasinin icerisindedir. Yag bosaltma tapasi 27mm., seviye cubugunun tapasi ise 19 mm. somundur. Yag seviyesinin kontrolu icin seviye cubugunun  tapasinin sokulmesi gerekir.

http://2.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/S9w5QtWRPJI/AAAAAAAABbc/NBQImhIBa98/s1600/a02.jpg" rel="nofollow">

Yag bosaltma ve yag seviyesi olcme tapasi.


http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/S9w5RLwsDqI/AAAAAAAABbk/EIuJxRR_OOw/s1600/b01.JPG" rel="nofollow">

Yag doldurma deligine erisebilmek icin hava giris borusu sokulur. Arac kontak kapali iken D konumuna alinir. Cevredeki bolumlerden sanziman icerisine herhangi bir toz ya da parcacik dusmemesi icin mutlaka temizlenmesi gerekir.

http://1.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/S9w5RxaXtfI/AAAAAAAABbs/x39X3mu-4Bk/s1600/b02.jpg" rel="nofollow">

Yag doldurma tapasini acabilmek icin yukaridaki resimdeki gibi 8mm. kare uca ihtiyac vardir. Motor yagini degistirirken karterdeki tapayi acmak icin kullanilan uc ile aynidir.

http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/S9w5SFcseNI/AAAAAAAABb0/ybcBVMb4opo/s1600/b03.jpg" rel="nofollow">

Yag doldurma tapasi ve contasi.

http://4.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/S9w4slW7PbI/AAAAAAAABas/Sg4SxdCpgBE/s1600/b04.JPG" rel="nofollow">

Yag doldurma deligi yaklasik 14mm dir. Bu delikten iceriye herhangi birseyin dusurulmemesi icin azami dikkat gosterilmelidir.

http://2.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/S9w4tHZrqsI/AAAAAAAABa0/UNNMPCq4Cos/s1600/b05.JPG" rel="nofollow">

Yukaridaki resimdeki gibi bir sistem olusturulabilir. Mavi etiket sanzimanin dibinden doldurma deligine kadar olan mesafeyi gosterir.

http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/S9w4trsWNcI/AAAAAAAABa8/Fgle2UpfLzA/s1600/b05a.JPG" rel="nofollow">

AL4 sanziman yagi ESSO ATF 4HP20 (Yagin cesidi hakkinda forumda bilgiler mevcut).


http://2.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/S9w4uGz7_OI/AAAAAAAABbE/7eKiKrykA9o/s1600/b05b.JPG" rel="nofollow">

Peugeot parca numarasi 9736.22.


http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/S9w4urHOCwI/AAAAAAAABbM/JwqLcqVrQRQ/s1600/b06.JPG" rel="nofollow">
Kolay gelsin.

Kaynak: http://my206xr.blogspot.com/


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 00:50
Koliva yağ değişimi için verdiğin bu bilgiler çok güzel oldu. Teşekkürler. Ellerin dert görmesin.


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 01:01
koliva ellerine emeğine sağlık.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 08:13
Rica ederim arkadaslar. Istek sizdenbilgi bizden. Var mi arastirilmasini isediginiz bir konu?


Mesajı Yazan: oktay_251
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 09:25
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

bugun aracımı p de calısır vazıyette bıraktım telefon faturamı yatırdım cıktım gene kar ve spor mod ısıklar yanıyordu umursamadım ama bu sefer aracım gitmiyordu bagırıyor ama gıtmıyordu :((( neden boyle oldu :(((
 
 
aynı sorun bende de var ama herzaman yapmıyor ara ara P de ve N deyken veriyo hatayı eğer o şekilde gitmeye çalışırsan araba çok zorlanıyo vites geçişleri çok geç oluyo ama kontağı kapatıp tekrar çalıştırırsan hata gidiyo normale dönüyo Confused
 
bu arada arabanı bence de çalışır durumda bırakma burası tokat çalmazlar vs. deme kimin ne olacağı nerden ne çıkacağı belli olmaz dikkat et derim Gülme


-------------
2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 10:21
bende 1 kere full den benzin aldım o günden sonra sabah aracı çalıştırdığımda iki kere farklı zamanlarda benzinde çalışırken lpg ye geçerken stop etti. bazende geçişlerde bayılıyor.

-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: oktay_251
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 10:35
geçişlerde falan bi sıkıntı yaşamıyorum çok şükürde sabah ilk çalışmada sıkıntı var patlama yapıyo ve gaz yemiyo ilk etapta o da gaz kelebeğindenmiş sanırım. bi ara yine ıspartaya yol göründü bana Sırıtma

-------------
2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 10:59
Orjinalini yazan: oktay_251 oktay_251 Yazdı:

geçişlerde falan bi sıkıntı yaşamıyorum çok şükürde sabah ilk çalışmada sıkıntı var patlama yapıyo ve gaz yemiyo ilk etapta o da gaz kelebeğindenmiş sanırım. bi ara yine ıspartaya yol göründü bana Sırıtma

 kanka ramazan da bıttı bı gun gene cık gel servıse gıdelım beraber :))) 


Mesajı Yazan: oktay_251
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2011 Saat 11:05
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

Orjinalini yazan: oktay_251 oktay_251 Yazdı:

geçişlerde falan bi sıkıntı yaşamıyorum çok şükürde sabah ilk çalışmada sıkıntı var patlama yapıyo ve gaz yemiyo ilk etapta o da gaz kelebeğindenmiş sanırım. bi ara yine ıspartaya yol göründü bana Sırıtma

kanka ramazan da bıttı bı gun gene cık gel servıse gıdelım beraber :))) 
 
inşallah inşallah zaten gelmeyi düşünüyorum biliyosun sağ arka teker düzelecek bide bu gaz kelebeğinde mi ne sorun çıktı onları gösterecem bu arada triger setim komple değişmiş arabayı aldığım adama ulaştım noter satışındaki sözleşmeden numarasını buldum sordum komple değiştirdim hiç dokunma dedi ondan kurtuldum yani Sırıtma
 
bide büyük bi ihtimal kayınpederle gelirim onunda arabayı gösterecez opel vectra o gün sordum ya ustaya getir bakarız dedi ya bakalım denk getirebilirsek 2 araba gelecez Sırıtma


-------------
2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2011 Saat 11:37

arkadaşlar merhabalar.

bildiğiniz gibi aracımın şanzımanındaki multifonksiyon sviç diğer adı ile "al4 otomatik şanzıman kontaktörü" ile ilgili sıkıntı yaşıyordum. Hatırlatmak gerekirse, aracı çalıştırdığımda geri vitese takmadığım halde park sensörü devreye giriyordu. Herkez bu parçanın arızalı olduğunu değişmesi gerektiğini söylüyordu. Zaman ve para açısından sıkıntılı bir döneme denk geldiği için parçayı değiştirememiştim.
 
Ramazanın sonuna doğru bir ara biraz vaktim oldu ve kolivanın ısrarı üzerine aracın sigortalarını kontrol ettim. hepsi sağlam gözüküyordu. Daha sonra ne alakası varsa diyerek ampulleri kontol ettim.
 
Geri vites lambasının ampulu sağlam gözüküyordu ama araç çalışırken ampulu taktığımda park sensörü ötmeye başlıyor ampulu çıkardığımda herşey normale dönüyordu. Dikkatli olarak baktığımda ampulun içinin sağlam ama dibinin yanık olduğunu ve gözükmeyen kısmının içinin dağıldığını farkettim. Değiştirdim sorun düzeldi.
 
Anlam veremedim ama o ampulun içinin dağılması bir şekilde multifonksiyon sviç yani otomatik şanzıman kontaktörünün bir şekilde kısa devre yaptırıyor kafasını karıştırıyormuş yeni ampul ile sorun ortadan kalktı.
 
bilginize.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2011 Saat 14:00

Hadii buyrun burdan yakın :) Ampul ile şanzıman tamiri :) 

Aklımızda bulunsun Alisuat'ın ilk mesajına eklenmesi gereken bir bilgi. Güzel paylaşım. Teşekkürler.



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2011 Saat 14:37

kapagan bu şanzımanda iki şeye anlam veremedim.

1- otomatik şanzımanın fren müşürü yüzünden anormal çalışması
2- otomatik şanzımanın kontaktörünün yani multifonksiyon sviçin geri vites lambası yüzünden kafayı yemesi (: 


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2011 Saat 15:27
metincim benimkide frene basınca devreye gırıyodu  sag stoptan dolayı  duylarına bak oksıtlenme varsa yapıyo ben bıraz tornavıdayla kazıdım oksıtlenmeyı duzeldı 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2011 Saat 15:31
metin kardeş,senin tavsiyen üzerine fren müşürünü değiştirdim.dediğin gibi bir müşür bu kadarmı şanzımanın işleyişine etki eder!C control sapıttı vites atışlarıvuruntulu oldu ve en garibi 3000 devirde 110 yapan araba 90 95 yapmaya başladı müşürü değiştirdim herşey tamam.ama bunu bilmesem revizyon deseler yerdim yani arabam 57binde olmasına rağmen :)

-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2011 Saat 16:17
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

kapagan bu şanzımanda iki şeye anlam veremedim.

1- otomatik şanzımanın fren müşürü yüzünden anormal çalışması 2- otomatik şanzımanın kontaktörünün yani multifonksiyon sviçin geri vites lambası yüzünden kafayı yemesi (: 

Bunları bilgi dağarcığımıza ekledikçe güzel bir birikimimiz olacak. Bu veya benzeri problemler yüzünden sorun yaşadığımızda bize revizyon diyen servislere değiştir şurasını diyebileceğiz. 

Aşağı yukarı forumdaki her konuyu dikkatle takip ediyorum ancak bu konunun özel bir yeri var.

Bilgisini paylaşan bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum. Ve herkese benden kocaman bir Alkış



Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2011 Saat 16:40
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

metin kardeş,senin tavsiyen üzerine fren müşürünü değiştirdim.dediğin gibi bir müşür bu kadarmı şanzımanın işleyişine etki eder!C control sapıttı vites atışlarıvuruntulu oldu ve en garibi 3000 devirde 110 yapan araba 90 95 yapmaya başladı müşürü değiştirdim herşey tamam.ama bunu bilmesem revizyon deseler yerdim yani arabam 57binde olmasına rağmen :)
 
seninde sıkıntını halletmene sevindim, güzel günlerde keyifli sürüşler (:


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: mugur32
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2011 Saat 23:02

bende sorunumu bir çözsem sorunu geri vites vuruntusu ve 1 den 2ye geçişlerde vuruntu var diye yetkili servise götürdüm bilgisayara bağladılar  arıza vermedi dediler kesinlikle elektro vanalardan dedim eğer düzelecekse değiştirin değiştirdiler geri vitesde hiç bir değişme olmadı.bu normal bu hepsinde olur dediler, o gün için  vites geçişleri iyi gibiydi ve motor daha serileşmişti bayram tatiline gittim.. araç bazen çok sarsıntısız vites değiştiriyor bazense eskisinden daha  sarsıntılı .... salı günü döndüm ve servise bıraktım bugün gittim ve bu seferde şanzıman takozunu değiştirmişler ve şanzımana programı yeniden yüklemişler tabi bi fatura daha.. şimdi  vites geçişleri  bana göre iyi değilde onlara göre normali böyleymiş .. vites artmada değilde 2 den 1 düşerken bazen dikkatle dinlersem vuruntu gibi bişi oluyor..normalmi bu...yarın başka bi otm 307 getirecekler ondada aynıysa demek böyle bineceğiz :):)



-------------
anlatamak yetmez... yaşamak lazım....;)


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2011 Saat 01:13
kardeşim geri vitese gecerken her 307 de kut dıye ses cıkar cunku basınclı yag kesılıyo ve bırden tekrar basıyo gerı vıtes ıcın buda ses yaptırıyo bu gecmez buna kafanı yorma 2. sorunun hidrolık blok beynınden kaynaklı o vuruntuları gecırmen ıcın ya cıkma temız hıdrolık blok alacaksın  yada sıfırına 1500 tl vereceksın bu kadar cok takarsan sonunda ısın ıcınden cıkamazsın :)

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2011 Saat 09:32
Orjinalini yazan: berk2309 berk2309 Yazdı:

kardeşim geri vitese gecerken her 307 de kut dıye ses cıkar cunku basınclı yag kesılıyo ve bırden tekrar basıyo gerı vıtes ıcın buda ses yaptırıyo bu gecmez buna kafanı yorma 2. sorunun hidrolık blok beynınden kaynaklı o vuruntuları gecırmen ıcın ya cıkma temız hıdrolık blok alacaksın  yada sıfırına 1500 tl vereceksın bu kadar cok takarsan sonunda ısın ıcınden cıkamazsın :)
+1500


Mesajı Yazan: Haksen016
Mesaj Tarihi: 09 Eylül 2011 Saat 09:43
arkadaşlar daha önce gün gün takip ettiğim konuyu bir kez daha en baştan tekrar okudum çok faydalı ve öğretici bir konu oldu şöyleki , buna benzer problemleri 2 sene önce kendi otomatik aracımdada yaşamıştım. o zamanlar konu ile ilgili bu kadar bilgi sahibi olmadığımız için çaresiz bir şekilde servislerin bize dayattıklarına inanmak zorunda kalıyorduk.Şimdi ise bir sıkıntımız olduğunda bize yapılan yoruma konu ile ilgili  bilgimiz olduğu için cevap verebildiğimiz için artık elimiz araçlarımız ile ilgili problemlerde çok daha kuvvetli. Tekrar sizlere tşk. ediyorum ellerinize ve emeklerinize sağlık.

-------------
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net