Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Açık Hava Filtresi (Yardım!)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Açık Hava Filtresi (Yardım!)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <123>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 15:17
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı
 
Hep aynı noktada tartısıyoruz ıste. Ses duyacagım dıye gaza basarsan yakıt tabıkı artacak. Sen aynı sekılde orjınal fıltreylede kullansan yıne aynı sekılde yakıt artar. 
Egerkı hıc acık fıltre yokmus gıbı sakın gıdersen hıcta yakıt artmıyor. Bu hava fıltresının mantıgına ters bır kere... Yakıtın artısı sızın gaza basmanızdan oturu oluyor.
 
Benım aracımda deneme ıcın carspeed ısımlı cok ucuz yollu (20 TL lık) bır fıltre takılı. Radyatorden uzak utmaya calıstım. Yakıtım hıcte artmadı... Ispatlarını sızle kac defa paylastım.
 
Son ıspatınıda soyleyeyım. Ahmet kardesım Bursa nın ıcındekı kalkısıma kadar aracımda acık fıltre oldugunu bıle anlamadı. Dıyorkı "senın aracında acık fıltremı var" dıye. Neden ??? Cunku gaz kelebegını fazla actırmadan gıdıyorum. Bu sekılde az yakıyor yakıt artmıyor... Bursa yaptık geldık 538km de 96 tl. 1.8 motor sedan kasa ve 4 kısıyle anca bu kadar. Bırde Bursanın sehır ıcınde dolasmalarımız dağa tırmanmamız olmasaydı daha da duserdı.
 
Ayrıca sesın gelmesı devırle baglantılı olmayıp gaza basma oranıyla alakalıdır...

 

samımıyetımle soyluyorum ben cem abının arabada acık fıltre oldugunu pazar gunu gordum ve kac aydırda cem abıyle beraberız basmayınca yakmıyo usta kım ne derse desın cem abıye katılıyorum
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 15:22
Orjinalini yazan: ahmetsemiz ahmetsemiz Yazdı:

samımıyetımle soyluyorum ben cem abının arabada acık fıltre oldugunu pazar gunu gordum ve kac aydırda cem abıyle beraberız basmayınca yakmıyo usta kım ne derse desın cem abıye katılıyorum
 
O zaman ne dıyoruz "her kusun etı yenmezzzz" Sırıtma


Düzenleyen CeCoLi - 02 Ağustos 2011 Saat 15:22
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 15:26
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: ahmetsemiz ahmetsemiz Yazdı:

samımıyetımle soyluyorum ben cem abının arabada acık fıltre oldugunu pazar gunu gordum ve kac aydırda cem abıyle beraberız basmayınca yakmıyo usta kım ne derse desın cem abıye katılıyorum
 
O zaman ne dıyoruz "her kusun etı yenmezzzz" Sırıtma

 
yaw abı sen yıllar once kaybolan ve senlerdır haber alınamayan benım kayıp bırader falan olma bu laflar benımkılerıne cok benzıo Dil Çıkarma
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 15:41

kutu içi açık hava filtresi ile kit olarak satılan açık hava filtreleri arasında fark varmı? hiç orjinalini bozmadan kutu içi k&n açık hava filtresi almak istiyorum aldığıma değermi.

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 15:47
Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı


Ses Duymak için sürekli gaz köklemesi yaparsan filtresiz araç bile çok yakar. Ama malesef biz millet olarak o cihazı takınca illahki o cihazın sesini duymak işin cılkını çıkartmayı çok severiz.
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 15:58
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

kutu içi açık hava filtresi ile kit olarak satılan açık hava filtreleri arasında fark varmı? hiç orjinalini bozmadan kutu içi k&n açık hava filtresi almak istiyorum aldığıma değermi.

 
Kutu ıcı performans fıltrelerının pek bır faydası olmadıgını bu konuyla alakalı ozel olarak yapılmıs bır testte okumustum. Cunku orjınal tertıbat havanın onune kadar engel oluyorsa kutu ıcı performans tıpıde takmıs olsan aynı engel yıne olusuyormus.
 
Fakat acık tıpte fıltre takıldıgında havanın onune olusan engel azalıyormus. Yanı dırenc azalınca daha bol hava gelıyor ve ıhtıyac anında tatlı bır cekıs farkı yaratıyor. Bu noktada fıltreyı radyatorden gelen sıcak havayla degıl dırekt soguk hava ıle bulusturmak lazım...


Düzenleyen CeCoLi - 02 Ağustos 2011 Saat 16:34
Çevrimdışı 106_arts Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

Forumdan Banlandı.

Yaşı : 38
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011
Konum: niğde ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 106_arts Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 16:02
kardeşim 10 lıralık 20 lıralık fıltre takana kadar orjınal fıltren yerınde dursun bu fıltreler hem cok yaktırır hem performans düşürür ayrıca bunu takmak için bide boru bulacaksın zaten cok dandık filtre bunlar hiç girme derim
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 16:30
Cem kardeşime katılıyorum,filtre sistemi takıldıktan sonra borunun mutlaka temiz ve soguk havanın girdiği yere tertip edilmesi lazım.Bu arada takmak isteyen takar bu tamamen zevk ve tercih işidir.
Cem kardeşim nekadar söylersek söyleyelim arkadaşlar hala filtrenin yakıtı arttırdığında ısrar edecekler.
Bence herkes bildiğini yapsın Sırıtma
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 16:38
Orjinalini yazan: HeRo1727 HeRo1727 Yazdı:

Cem kardeşime katılıyorum,filtre sistemi takıldıktan sonra borunun mutlaka temiz ve soguk havanın girdiği yere tertip edilmesi lazım.Bu arada takmak isteyen takar bu tamamen zevk ve tercih işidir.
Cem kardeşim nekadar söylersek söyleyelim arkadaşlar hala filtrenin yakıtı arttırdığında ısrar edecekler.
Bence herkes bildiğini yapsın Sırıtma
 
Evet abıcım haklısın. Bız bu konuda mutabıgız...Handshake
 
Ben genelde sessız sedasız gıderım, yerı gelır voop voooop yaparım. Ama yakıtım gayet uygun... Memnunum halımdenGöz Kırpma
 
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 17:12
Bende de filtre var,eksozun sesinden filtre sesini ayıramıyorum,lakin performansı etkilesin diye aldım,motorun daha rahat nefes alması amaç.
 
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 17:19
Şu filtrenin siparişini verdim. Bakalım deneyeyim bir, memnun kalırsam kit olayına girebilirim. Gülme

Monza Hexagon

Çevrimdışı tazmaniac Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
11 - Ekim - 1980

Yaşı : 43
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2009
Konum: ist./üsküdar
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 103
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tazmaniac Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ağustos 2011 Saat 23:49
berkay araçlarımız birebir aynı.kutunun içine koyacağını söylemişsin filtreyi ben de o vaziyette kullanıyordum ama koyduktan 20 gün sonra kutunun içindeki 2şer mm.lik taşları gördükten sonra oha dedim:)kutuyu tutan hiçbir vida yada kelepçe yok kutuyu hafifçe çeksen direk gelir ben kutuyu çıkarıp taktım.sanayiden turbo hortumu almıştım 20 liraya onunla birlikte filtrenin emiş ucu yukarı bakacak şekilde taktım şu an tahminim daha az sıcak hava çekiyor toz topraktan da daha iyi korunuyor bence

birde çok eskiden rastladığım bir yazıydı tahminim bayağı faydası olur




Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.

Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..
Teori

Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.


Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

Kutu İçi Uygulamalar

İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:

(% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
açık hava filtreleri 44 %
sadece manifold 37.5 %

Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya
olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.

Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen devam edin..

Açık Filtre Uygulamaları

Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?

Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.

Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra
uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..

Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok...

Filtre Bakımı

Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla doğrudan bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece kısalmakla birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul edilebilir bir süredir. Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve yağlama.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de temizleme işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye bölüp sonradan ikinci bi temiz su yapmak da mümkün
.. gülme Son olarak da iyice durulayın. Benzin tamamen uçtuktan sonra ince sprey yağı filtrenin iç kısmına uygulayın. Yağ, filtre üzerinde yapışkan ve tutucu madde görevi görerek toz ve kirin filtreye yapışmasını sağlayacaktır, böylelikle motora girenin sadece hava olduğuna emin olabilirsiniz...

Sonuç

Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere yeltenmeyin, aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle motorun sıcağından izole edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını engellemek için ise ya havayı doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun bir kutu kullanın, veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte yapın (Ne rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu kesin!”)

Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir miktar değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayın, çünkü asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı açık, ancak o sesi duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve arabayı devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500 devirde vites değiştiren biri var mıdır bilemiyorum)

Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle birlikte yapmak mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye üşeniyorsanız, en azından toz tutucu özelliğini yeniden kazandırmak için örneğin her 3 ayda bir filtreyi yağlayarak her 6 ayda bir de temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar...



Alıntıdır
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 00:06
Teşekkürler tazmaniac, gerçekten güzel bilgiler. Benim düşüncem de kutuyu söküp onun yerine alttan direk temiz hava alacak şekilde koymak. Bakalım, sonucu göreceğiz.
Çevrimdışı mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Yaşı : 39
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 00:25
havanın motora soğuk iletilmesi de çok önemli,k&n gibi kitler bile bilinçsiz uygulanınca sonuç hüsran oluyor,o kromajlı metal borulara da çok aldanmayın arkadaşlar bilindiği üzere metal iyi bir ısı iletkenidir,bu işlemde kullanılacak olan metal boruların ısı geçirgenliğine dikkat edin,mümkün olduğunca sert plastik ve gene ısı yalıtımı konusunda işini yapabilen boruları tercih edin.filtrenin yeri önemli ama filtreye nereden nasıl hava ulaştırdığınız daha önemli,ben sadece filtreye 200 tl nin üzerinde bir rakam ödemiştim,sonra aracın ön panjurda ve radyatör çevresinde küçük bir iki işlem yapıp filtreye soğuk hava ulaştırmayı başarmıştım,tabi buralarda kullanacağım hortum ve boruları da baya bir araştırarak almıştım,sonuç itibarile aracın gaz pedalına cevap vermesi daha bir güzel oldu,üst devirlere canlılık geldi ve sakin kullanımda bir depoda 50 km ye yakın olumlu bir fark yarattı aracımda,sesi de cabası :)





Düzenleyen mimitt - 03 Ağustos 2011 Saat 00:25
Çevrimdışı hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Yaşı : 60
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 00:41
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı
 
filtre taktığın için değil ötsün diye sürekli gaza bastığın için yakıtın artmış

ötmeyecekse niye takım ozaman arkadaşım takıldıysa ötecek öttüğü zamanda yakıt artıyo düşüyo falan dediyo ya hikaye o 
Çevrimdışı hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Yaşı : 60
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 00:44
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı
 
Hep aynı noktada tartısıyoruz ıste. Ses duyacagım dıye gaza basarsan yakıt tabıkı artacak. Sen aynı sekılde orjınal fıltreylede kullansan yıne aynı sekılde yakıt artar. 
Egerkı hıc acık fıltre yokmus gıbı sakın gıdersen hıcta yakıt artmıyor. Bu hava fıltresının mantıgına ters bır kere... Yakıtın artısı sızın gaza basmanızdan oturu oluyor.
 
Benım aracımda deneme ıcın carspeed ısımlı cok ucuz yollu (20 TL lık) bır fıltre takılı. Radyatorden uzak utmaya calıstım. Yakıtım hıcte artmadı... Ispatlarını sızle kac defa paylastım.
 
Son ıspatınıda soyleyeyım. Ahmet kardesım Bursa nın ıcındekı kalkısıma kadar aracımda acık fıltre oldugunu bıle anlamadı. Dıyorkı "senın aracında acık fıltremı var" dıye. Neden ??? Cunku gaz kelebegını fazla actırmadan gıdıyorum. Bu sekılde az yakıyor yakıt artmıyor... Bursa yaptık geldık 538km de 96 tl. 1.8 motor sedan kasa ve 4 kısıyle anca bu kadar. Bırde Bursanın sehır ıcınde dolasmalarımız dağa tırmanmamız olmasaydı daha da duserdı.
 
Ayrıca sesın gelmesı devırle baglantılı olmayıp gaza basma oranıyla alakalıdır...


yapma üstat nas ıl devirle alakası yok sesin yüke verme aracı boşta bas gaza 4 devire gelsin yine öter o araç filitre artırmıyo yakıtı ses çıksın diye yükleniyosun o zaman artıyo yüklenmedimi ses çıkmıyo ozaman niye takayım ben filitre sesi duymıycaksam.
Çevrimdışı hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Yaşı : 60
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 00:47
Orjinalini yazan: ErhaN ErhaN Yazdı:

Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı


Ses Duymak için sürekli gaz köklemesi yaparsan filtresiz araç bile çok yakar. Ama malesef biz millet olarak o cihazı takınca illahki o cihazın sesini duymak işin cılkını çıkartmayı çok severiz.


egzoz niye takarsın filitre niçin katarsın ozaman 
Çevrimdışı hakann83 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites

01 - Ağustos - 1983

Yaşı : 60
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011
Konum: Mars
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 724
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hakann83 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 00:50
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı
 
filtre taktığın için değil ötsün diye sürekli gaza bastığın için yakıtın artmış

doğru ötsün diye taktım aynı dilden konuşuyoruz ama olaylara bakış açımız farklı Sırıtma
Çevrimdışı metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Yaşı : 37
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 08:56
Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı
 
filtre taktığın için değil ötsün diye sürekli gaza bastığın için yakıtın artmış

ötmeyecekse niye takım ozaman arkadaşım takıldıysa ötecek öttüğü zamanda yakıt artıyo düşüyo falan dediyo ya hikaye o 
 
sen takma ozaman boşver takıp napcan dimi Gülme
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 09:44
Orjinalini yazan: hakann83 hakann83 Yazdı:

yapma üstat nas ıl devirle alakası yok sesin yüke verme aracı boşta bas gaza 4 devire gelsin yine öter o araç filitre artırmıyo yakıtı ses çıksın diye yükleniyosun o zaman artıyo yüklenmedimi ses çıkmıyo ozaman niye takayım ben filitre sesi duymıycaksam.
 
2 de 3 te 2000 devırle bıle tam gaz bastınmı ses verıyor. Fakat devırın yukselmesıyle sesde degısım oluyor tabıkı. Demek ıstedıgım bu ıste. Devır dusukte olsa kelebegı tam actırdıgın zaman bak bakalım nasıl ses gelıyor...
 
Ayrıca mesela ben fıltreyı taktım otturmeden sessız sedasız gıdıyorum. Kımse fıltre oldugunu bıle anlamıyor. Bu benım keyfım yaa. Illa fıltre taktım dıye gormemısler gıbı heran her yerde bagırtacagım dıye bır kaıde yok degıl mı yanı Göz Kırpma Ayrıca bu bır basarıdır. Cunku cogu ınsan gıbı gaza gelmıyorum demektır. Arkadasımızın alıntı yaptıgı makalede bıle bu durumun ınsanı gaza getırdıgını yazmakta. Bu sekılde ses duyacagım dıye basarsan tabıkı yakıt artacak. Burada suc fıltrede degıl onu ıfade etmeye calısıyorum. Acık fıltreyı dogru uygularsan ve orjınal fıltre takılıymıs gıbı kullanırsan yakıt artmaz... 
 
Sesı duymak ısteyen kullanıcıdır. Sesı nasıl duyarsın? Bol gaz vererek devırlendırerek. Sen bunu yaparsan ses duymanın bedelı yakıt artısı olacaktır... Kımse yakıt artırıyor demesın bos yere...
 
Ben fıltreyı taktım ama yokmus gıbı kullanıyorum az yakıt tuketıyorum. Istedıgım anda da basıyorum ses duyuyorum...
Bu konuda daha konusmayacagım artık. Sıkıldım yanı Gülme


Düzenleyen CeCoLi - 03 Ağustos 2011 Saat 09:46
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <123>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 7828 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 6639 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1348 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 2747 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 890 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 3053 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1275 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 2145 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 14289 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 3051 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 643 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 566 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 615 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 607 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 2651 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 1912 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16392 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5797 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 2079 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 619 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MAY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
private20 5
KagaN 3
talip206 3
ZD106 3
Safak74 2
Berkay Erdinç 2
ykirac 1
feyyazbugan 1
reiho 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English