Açık Hava Filtresi (Yardım!)
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16805
Tarih: 17 Ağustos 2025 Saat 19:49 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Açık Hava Filtresi (Yardım!)
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Açık Hava Filtresi (Yardım!)
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:19
Güncel : Şu filtrenin siparişini verdim. Bakalım deneyeyim bir, memnun kalırsam kit olayına girebilirim. 
Monza Hexagon
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ekleme: Bugün taktım arkadaşlar. Ses konusunda baya memnun kaldım yalnız çekişte herhangi bir fark hissetmedim. Tabi boru almadığım için direk orijinal borunun bitimine taktım. Motorun sıcaklığını alıyor direk. 2 tur attım geldim, filtre cayır cayır yanıyor el değmiyor. Boru alıp ısınmayacak bir yere koyunca umarım randıman alırım.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:26
Bana sorarsan takma bunları git egzos tak daha iyi yakıtın baya artar bununla. Yok alıcam diyosanda 80-90 tl likler var onlardan al bunlar cok kalitesiz.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:30
kanka HKS bak bana kalırsa ucuza kaçma
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:33
pugti Yazdı:
kanka HKS bak bana kalırsa ucuza kaçma |
aynen ucuzları çok toz alıyo sıskntı yaratır ilerde
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:33
dostum linklerini vermiş olduğun filtreler,işin açığı ses yapar başkada birşey yapmaz,sana tavsiyem biraz daha sabredip güzel bir komple kit olman yönünde olacaktır,ozmn arabanın gaz pedalına verdiği tepkinin bile değiştiğini göreceksin,bu filtreleri 10,000 de bir söküp atman yenisini alman gerekir tam olarak temizlenmiyorlar bile.dediğim gibi maddiyatı ayarlayıp güzel bir kit yada k&n simota yada çıtayı biraz daha yükseltebilir sen Green filtre almanı ve bakımlarını yaparak evladiyelik kullanmanı tavsiye ederim. normal kullanımda yakıt tasarrufu ve performans a da bir derece katkı istiyorsan bu işin kuralı bu.tabi bunun dışında montaj kurallarına da uymak lazım,amacımız motorun temiz ve soğuk hava almasını sağlamak.o kadar sabredemem dersen yada filtreye okadar para vermem dersende san aaşağıda linki verdiğim ürünü tavsiye ederim am ayanında kesinlikle yağlayıcı ve temizleyicisini edin bu bütün filtreler için geçerli.kolay gelsin.
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:36
bunlar yakıtı ne kadar artırıyor ?
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:37
Sağolun öneriler için ama kite o kadar para veremem malesef. Şuanda sadece filtre düşünüyorum. Orijinal kutuyu çıkarıp Açık fitreyi aşağı doğru kutunun yerine takmayı düşünüyorum. Yani direk dışarıdan hava alacak şekilde. O zaman şu 2 filtre hakkındaki düşünceler neler?
http://urun.gittigidiyor.com/HKS-SUPER-HAVA-FILTRESI_W0QQidZZ42946510" rel="nofollow - http://urun.gittigidiyor.com/HKS-SUPER-HAVA-FILTRESI_W0QQidZZ42946510
http://urun.gittigidiyor.com/Simota-Universal-Acik-Hava-Filtresi-Filitre_W0QQidZZ41034404" rel="nofollow - http://urun.gittigidiyor.com/Simota-Universal-Acik-Hava-Filtresi-Filitre_W0QQidZZ41034404
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:39
@ mimitt
Link vermemişsin usta..
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:40
Berkay Yazdı:
Sağolun öneriler için ama kite o kadar para veremem malesef. Şuanda sadece filtre düşünüyorum. Orijinal kutuyu çıkarıp Açık fitreyi aşağı doğru kutunun yerine takmayı düşünüyorum. Yani direk dışarıdan hava alacak şekilde. O zaman şu 2 filtre hakkındaki düşünceler neler?
http://urun.gittigidiyor.com/HKS-SUPER-HAVA-FILTRESI_W0QQidZZ42946510" rel="nofollow - http://urun.gittigidiyor.com/HKS-SUPER-HAVA-FILTRESI_W0QQidZZ42946510
http://urun.gittigidiyor.com/Simota-Universal-Acik-Hava-Filtresi-Filitre_W0QQidZZ41034404" rel="nofollow - http://urun.gittigidiyor.com/Simota-Universal-Acik-Hava-Filtresi-Filitre_W0QQidZZ41034404 |
Alt kalite de sen bilirsin arkaraşım
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:42
Hocam bunlar yakıtta fena artış yapıyor diyolar ne diyorsunuz ..
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:42
1.4 dizel motora katkısı olurmu bunlarıni?
|
Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:44
katkı cüzdana beygire etki edeceğini sanma o kadar ama illa fazla havanın bir artısı vardır ...
------------- Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+)
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:47
ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:51
Berkay Yazdı:
@ mimitt
Link vermemişsin usta.. |
pardon dostum ya kafa gidik sıcaklardan :) arayıp fiyat almanı öneririm,k&n gibi uçuk rakamlarde değil bunlar :)
http://www.jsvracing.com/urun_detay.asp?stk_kod=11750" rel="nofollow - http://www.jsvracing.com/urun_detay.asp?stk_kod=11750
http://www.jsvracing.com/urun_detay.asp?stk_kod=11752" rel="nofollow - http://www.jsvracing.com/urun_detay.asp?stk_kod=11752
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:53
hakann83 Yazdı:
ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı |
filtre taktığın için değil ötsün diye sürekli gaza bastığın için yakıtın artmış
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:53
2000 cc aracımda green filtre kullanıyordum normal gündelik kullanımda bir depo(lpg) ile 480 500 km arası yol yaparken filtre taktıktan sonra bu rakamlar 500 550 arasında değişti 500 ün altına hiç düşmedi,buradaki yakıt ekonomisi tamamen sürücüye bağlı bir durum eğer o sesi duymak için sürekli yüksek devirlerde kullanırsanız ekonomiden söz etmek tabiki mümkün olmuyor :)
sanırım 308 e de kutu içi olanlardan bir tane istiyorum :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:58
hakann83 Yazdı:
ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı |
Hep aynı noktada tartısıyoruz ıste. Ses duyacagım dıye gaza basarsan yakıt tabıkı artacak. Sen aynı sekılde orjınal fıltreylede kullansan yıne aynı sekılde yakıt artar.
Egerkı hıc acık fıltre yokmus gıbı sakın gıdersen hıcta yakıt artmıyor. Bu hava fıltresının mantıgına ters bır kere... Yakıtın artısı sızın gaza basmanızdan oturu oluyor.
Benım aracımda deneme ıcın carspeed ısımlı cok ucuz yollu (20 TL lık) bır fıltre takılı. Radyatorden uzak utmaya calıstım. Yakıtım hıcte artmadı... Ispatlarını sızle kac defa paylastım.
Son ıspatınıda soyleyeyım. Ahmet kardesım Bursa nın ıcındekı kalkısıma kadar aracımda acık fıltre oldugunu bıle anlamadı. Dıyorkı "senın aracında acık fıltremı var" dıye. Neden ??? Cunku gaz kelebegını fazla actırmadan gıdıyorum. Bu sekılde az yakıyor yakıt artmıyor... Bursa yaptık geldık 538km de 96 tl. 1.8 motor sedan kasa ve 4 kısıyle anca bu kadar. Bırde Bursanın sehır ıcınde dolasmalarımız dağa tırmanmamız olmasaydı daha da duserdı.
Ayrıca sesın gelmesı devırle baglantılı olmayıp gaza basma oranıyla alakalıdır...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:58
Bende de filtre var K&N kit aldım gayet memnunum.Yakıt konusunda eklemek istediğim bazı şeyler var. Açık hava filtreleri aracın yakıtını arttırmaz tam tersine yakıtın daha kolay yanmasını sağladığı için daha az yakar.Mantık şu araç hava filtresi sayesinde daha rahat nefes alır rahat nefes alan araç daha atik ve hemen tepki verir ama sen ses duymak için alıyorsan gaza sürekli basarsan yakıtı olumsuz etkiler nitekim filtre alanlar bunu yaptığı için yakıt konusunda olumsuz açıklamalar yapıyorlar. Eğer gerçekren aracını düşündüğün için alıyorsan Pipercros,K&N,simota kit olarak alabilirsin.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 14:06
Ben de deneme amaçlı ilk linkte verdiğim Monza markayı alıcam heralde. Bir bakayım ısınırsam kit olayına girerim belki.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 15:14
Berkay Yazdı:
Ben de deneme amaçlı ilk linkte verdiğim Monza markayı alıcam heralde. Bir bakayım ısınırsam kit olayına girerim belki. |
Dene dene hosuna gıdecek. Ama basmadan gıt  Ihtıyacın oldugunda kullanırsın 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 15:17
CeCoLi Yazdı:
hakann83 Yazdı:
ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı |
Hep aynı noktada tartısıyoruz ıste. Ses duyacagım dıye gaza basarsan yakıt tabıkı artacak. Sen aynı sekılde orjınal fıltreylede kullansan yıne aynı sekılde yakıt artar.
Egerkı hıc acık fıltre yokmus gıbı sakın gıdersen hıcta yakıt artmıyor. Bu hava fıltresının mantıgına ters bır kere... Yakıtın artısı sızın gaza basmanızdan oturu oluyor.
Benım aracımda deneme ıcın carspeed ısımlı cok ucuz yollu (20 TL lık) bır fıltre takılı. Radyatorden uzak utmaya calıstım. Yakıtım hıcte artmadı... Ispatlarını sızle kac defa paylastım.
Son ıspatınıda soyleyeyım. Ahmet kardesım Bursa nın ıcındekı kalkısıma kadar aracımda acık fıltre oldugunu bıle anlamadı. Dıyorkı "senın aracında acık fıltremı var" dıye. Neden ??? Cunku gaz kelebegını fazla actırmadan gıdıyorum. Bu sekılde az yakıyor yakıt artmıyor... Bursa yaptık geldık 538km de 96 tl. 1.8 motor sedan kasa ve 4 kısıyle anca bu kadar. Bırde Bursanın sehır ıcınde dolasmalarımız dağa tırmanmamız olmasaydı daha da duserdı.
Ayrıca sesın gelmesı devırle baglantılı olmayıp gaza basma oranıyla alakalıdır... |
samımıyetımle soyluyorum ben cem abının arabada acık fıltre oldugunu pazar gunu gordum ve kac aydırda cem abıyle beraberız basmayınca yakmıyo usta kım ne derse desın cem abıye katılıyorum
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 15:22
ahmetsemiz Yazdı:
samımıyetımle soyluyorum ben cem abının arabada acık fıltre oldugunu pazar gunu gordum ve kac aydırda cem abıyle beraberız basmayınca yakmıyo usta kım ne derse desın cem abıye katılıyorum
|
O zaman ne dıyoruz "her kusun etı yenmezzzz" 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 15:26
CeCoLi Yazdı:
ahmetsemiz Yazdı:
samımıyetımle soyluyorum ben cem abının arabada acık fıltre oldugunu pazar gunu gordum ve kac aydırda cem abıyle beraberız basmayınca yakmıyo usta kım ne derse desın cem abıye katılıyorum
|
O zaman ne dıyoruz "her kusun etı yenmezzzz"  |
yaw abı sen yıllar once kaybolan ve senlerdır haber alınamayan benım kayıp bırader falan olma bu laflar benımkılerıne cok benzıo 
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 15:41
kutu içi açık hava filtresi ile kit olarak satılan açık hava filtreleri arasında fark varmı? hiç orjinalini bozmadan kutu içi k&n açık hava filtresi almak istiyorum aldığıma değermi.
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 15:47
hakann83 Yazdı:
ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı |
Ses Duymak için sürekli gaz köklemesi yaparsan filtresiz araç bile çok yakar. Ama malesef biz millet olarak o cihazı takınca illahki o cihazın sesini duymak işin cılkını çıkartmayı çok severiz.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 15:58
metin Yazdı:
kutu içi açık hava filtresi ile kit olarak satılan açık hava filtreleri arasında fark varmı? hiç orjinalini bozmadan kutu içi k&n açık hava filtresi almak istiyorum aldığıma değermi. |
Kutu ıcı performans fıltrelerının pek bır faydası olmadıgını bu konuyla alakalı ozel olarak yapılmıs bır testte okumustum. Cunku orjınal tertıbat havanın onune kadar engel oluyorsa kutu ıcı performans tıpıde takmıs olsan aynı engel yıne olusuyormus.
Fakat acık tıpte fıltre takıldıgında havanın onune olusan engel azalıyormus. Yanı dırenc azalınca daha bol hava gelıyor ve ıhtıyac anında tatlı bır cekıs farkı yaratıyor. Bu noktada fıltreyı radyatorden gelen sıcak havayla degıl dırekt soguk hava ıle bulusturmak lazım...
|
Mesajı Yazan: 106_arts
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 16:02
kardeşim 10 lıralık 20 lıralık fıltre takana kadar orjınal fıltren yerınde dursun bu fıltreler hem cok yaktırır hem performans düşürür ayrıca bunu takmak için bide boru bulacaksın zaten cok dandık filtre bunlar hiç girme derim
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 16:30
Cem kardeşime katılıyorum,filtre sistemi takıldıktan sonra borunun mutlaka temiz ve soguk havanın girdiği yere tertip edilmesi lazım.Bu arada takmak isteyen takar bu tamamen zevk ve tercih işidir. Cem kardeşim nekadar söylersek söyleyelim arkadaşlar hala filtrenin yakıtı arttırdığında ısrar edecekler. Bence herkes bildiğini yapsın 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 16:38
HeRo1727 Yazdı:
Cem kardeşime katılıyorum,filtre sistemi takıldıktan sonra borunun mutlaka temiz ve soguk havanın girdiği yere tertip edilmesi lazım.Bu arada takmak isteyen takar bu tamamen zevk ve tercih işidir.
Cem kardeşim nekadar söylersek söyleyelim arkadaşlar hala filtrenin yakıtı arttırdığında ısrar edecekler.
Bence herkes bildiğini yapsın  |
Evet abıcım haklısın. Bız bu konuda mutabıgız... 
Ben genelde sessız sedasız gıderım, yerı gelır voop voooop yaparım. Ama yakıtım gayet uygun... Memnunum halımden 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 17:12
Bende de filtre var,eksozun sesinden filtre sesini ayıramıyorum,lakin performansı etkilesin diye aldım,motorun daha rahat nefes alması amaç.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 17:19
Şu filtrenin siparişini verdim. Bakalım deneyeyim bir, memnun kalırsam kit olayına girebilirim. 
Monza Hexagon
|
Mesajı Yazan: tazmaniac
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 23:49
berkay araçlarımız birebir aynı.kutunun içine koyacağını söylemişsin filtreyi ben de o vaziyette kullanıyordum ama koyduktan 20 gün sonra kutunun içindeki 2şer mm.lik taşları gördükten sonra oha dedim:)kutuyu tutan hiçbir vida yada kelepçe yok kutuyu hafifçe çeksen direk gelir ben kutuyu çıkarıp taktım.sanayiden turbo hortumu almıştım 20 liraya onunla birlikte filtrenin emiş ucu yukarı bakacak şekilde taktım şu an tahminim daha az sıcak hava çekiyor toz topraktan da daha iyi korunuyor bence
birde çok eskiden rastladığım bir yazıydı tahminim bayağı faydası olur
Performans hava filtreleri
uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına
göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle
hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına
inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses
bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona
genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili
bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte
ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son
derece rahatça atıp tutmalarıdır.
Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin
hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu
diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam
edin..
Teori
Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla
karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç
elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl
gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip
gönderemediğinizdir.
Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin
orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N,
Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en
bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde
edeceğinizi bilmek imkansızdır.
Kutu İçi Uygulamalar
İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava
filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi
bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için
aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava
filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak
üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı
sonuçları vermiştir:
(% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle
karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın
yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle
karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da
filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan
hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)
orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
açık hava filtreleri 44 %
sadece manifold 37.5 %
Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava
filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda
oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı
sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki
sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan
nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile
K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin
eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken
de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu..
İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği
işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç
uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile
havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava
aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan
alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya
olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.
Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine
hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun
olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini
artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor.
Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama
olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre,
neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz?
Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56
arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100
yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak
geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı
geliyor.. Lütfen devam edin..
Açık Filtre Uygulamaları
Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir.
Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli
otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel
nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye
çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e
çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile
oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı
sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak
bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu
arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor:
Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?
Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan
soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da
normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo
motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor
gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye
sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü
kaybı olduğunu gösteriyor.
Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü
ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti
marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması
olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun
sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra
EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun
sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir
kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan
her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye
dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak,
kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235
km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli
de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en
sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim
zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra
uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi
220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de
yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip
rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar
ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım,
hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde
ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..
Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş..
Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği
üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha
fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük
partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok...
Filtre Bakımı
Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla
doğrudan bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece
kısalmakla birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul
edilebilir bir süredir. Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve
yağlama.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar
bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de
temizleme işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye
bölüp sonradan ikinci bi temiz su yapmak da mümkün
..
Son olarak da iyice durulayın. Benzin tamamen uçtuktan sonra ince sprey
yağı filtrenin iç kısmına uygulayın. Yağ, filtre üzerinde yapışkan ve
tutucu madde görevi görerek toz ve kirin filtreye yapışmasını
sağlayacaktır, böylelikle motora girenin sadece hava olduğuna emin
olabilirsiniz...
Sonuç
Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere
yeltenmeyin, aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle
motorun sıcağından izole edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına
hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını engellemek için ise ya havayı
doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun bir kutu kullanın,
veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte yapın (Ne
rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu
kesin!”)
Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir
miktar değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye
başlayın, çünkü asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı
açık, ancak o sesi duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve
arabayı devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500
devirde vites değiştiren biri var mıdır bilemiyorum)
Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle
birlikte yapmak mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye
üşeniyorsanız, en azından toz tutucu özelliğini yeniden kazandırmak
için örneğin her 3 ayda bir filtreyi yağlayarak her 6 ayda bir de
temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar...
Alıntıdır
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 00:06
Teşekkürler tazmaniac, gerçekten güzel bilgiler. Benim düşüncem de kutuyu söküp onun yerine alttan direk temiz hava alacak şekilde koymak. Bakalım, sonucu göreceğiz.
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 00:25
havanın motora soğuk iletilmesi de çok önemli,k&n gibi kitler bile bilinçsiz uygulanınca sonuç hüsran oluyor,o kromajlı metal borulara da çok aldanmayın arkadaşlar bilindiği üzere metal iyi bir ısı iletkenidir,bu işlemde kullanılacak olan metal boruların ısı geçirgenliğine dikkat edin,mümkün olduğunca sert plastik ve gene ısı yalıtımı konusunda işini yapabilen boruları tercih edin.filtrenin yeri önemli ama filtreye nereden nasıl hava ulaştırdığınız daha önemli,ben sadece filtreye 200 tl nin üzerinde bir rakam ödemiştim,sonra aracın ön panjurda ve radyatör çevresinde küçük bir iki işlem yapıp filtreye soğuk hava ulaştırmayı başarmıştım,tabi buralarda kullanacağım hortum ve boruları da baya bir araştırarak almıştım,sonuç itibarile aracın gaz pedalına cevap vermesi daha bir güzel oldu,üst devirlere canlılık geldi ve sakin kullanımda bir depoda 50 km ye yakın olumlu bir fark yarattı aracımda,sesi de cabası :)
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 00:41
metin Yazdı:
hakann83 Yazdı:
ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı |
filtre taktığın için değil ötsün diye sürekli gaza bastığın için yakıtın artmış |
ötmeyecekse niye takım ozaman arkadaşım takıldıysa ötecek öttüğü zamanda yakıt artıyo düşüyo falan dediyo ya hikaye o
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 00:44
CeCoLi Yazdı:
hakann83 Yazdı:
ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı |
Hep aynı noktada tartısıyoruz ıste. Ses duyacagım dıye gaza basarsan yakıt tabıkı artacak. Sen aynı sekılde orjınal fıltreylede kullansan yıne aynı sekılde yakıt artar.
Egerkı hıc acık fıltre yokmus gıbı sakın gıdersen hıcta yakıt artmıyor. Bu hava fıltresının mantıgına ters bır kere... Yakıtın artısı sızın gaza basmanızdan oturu oluyor.
Benım aracımda deneme ıcın carspeed ısımlı cok ucuz yollu (20 TL lık) bır fıltre takılı. Radyatorden uzak utmaya calıstım. Yakıtım hıcte artmadı... Ispatlarını sızle kac defa paylastım.
Son ıspatınıda soyleyeyım. Ahmet kardesım Bursa nın ıcındekı kalkısıma kadar aracımda acık fıltre oldugunu bıle anlamadı. Dıyorkı "senın aracında acık fıltremı var" dıye. Neden ??? Cunku gaz kelebegını fazla actırmadan gıdıyorum. Bu sekılde az yakıyor yakıt artmıyor... Bursa yaptık geldık 538km de 96 tl. 1.8 motor sedan kasa ve 4 kısıyle anca bu kadar. Bırde Bursanın sehır ıcınde dolasmalarımız dağa tırmanmamız olmasaydı daha da duserdı.
Ayrıca sesın gelmesı devırle baglantılı olmayıp gaza basma oranıyla alakalıdır... |
yapma üstat nas ıl devirle alakası yok sesin yüke verme aracı boşta bas gaza 4 devire gelsin yine öter o araç filitre artırmıyo yakıtı ses çıksın diye yükleniyosun o zaman artıyo yüklenmedimi ses çıkmıyo ozaman niye takayım ben filitre sesi duymıycaksam.
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 00:47
ErhaN Yazdı:
hakann83 Yazdı:
ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı |
Ses Duymak için sürekli gaz köklemesi yaparsan filtresiz araç bile çok yakar. Ama malesef biz millet olarak o cihazı takınca illahki o cihazın sesini duymak işin cılkını çıkartmayı çok severiz.
|
egzoz niye takarsın filitre niçin katarsın ozaman
|
Mesajı Yazan: hakann83
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 00:50
metin Yazdı:
hakann83 Yazdı:
ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı |
filtre taktığın için değil ötsün diye sürekli gaza bastığın için yakıtın artmış |
doğru ötsün diye taktım aynı dilden konuşuyoruz ama olaylara bakış açımız farklı 
|
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 08:56
hakann83 Yazdı:
metin Yazdı:
hakann83 Yazdı:
ben palioma takmıştım çekişi fark ettiriyo. Yakıtı duşuruyo deniyo ama ben hıc ınanmıyorum bu alet 2500 3000 bin devirden sonra ötüyo nasıl yakıt azalır yahu. 300 yakan arac 360-370 yakmaya başlamıştı |
filtre taktığın için değil ötsün diye sürekli gaza bastığın için yakıtın artmış |
ötmeyecekse niye takım ozaman arkadaşım takıldıysa ötecek öttüğü zamanda yakıt artıyo düşüyo falan dediyo ya hikaye o |
sen takma ozaman boşver takıp napcan dimi 
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 09:44
hakann83 Yazdı:
yapma üstat nas ıl devirle alakası yok sesin yüke verme aracı boşta bas gaza 4 devire gelsin yine öter o araç filitre artırmıyo yakıtı ses çıksın diye yükleniyosun o zaman artıyo yüklenmedimi ses çıkmıyo ozaman niye takayım ben filitre sesi duymıycaksam. |
2 de 3 te 2000 devırle bıle tam gaz bastınmı ses verıyor. Fakat devırın yukselmesıyle sesde degısım oluyor tabıkı. Demek ıstedıgım bu ıste. Devır dusukte olsa kelebegı tam actırdıgın zaman bak bakalım nasıl ses gelıyor...
Ayrıca mesela ben fıltreyı taktım otturmeden sessız sedasız gıdıyorum. Kımse fıltre oldugunu bıle anlamıyor. Bu benım keyfım yaa. Illa fıltre taktım dıye gormemısler gıbı heran her yerde bagırtacagım dıye bır kaıde yok degıl mı yanı  Ayrıca bu bır basarıdır. Cunku cogu ınsan gıbı gaza gelmıyorum demektır. Arkadasımızın alıntı yaptıgı makalede bıle bu durumun ınsanı gaza getırdıgını yazmakta. Bu sekılde ses duyacagım dıye basarsan tabıkı yakıt artacak. Burada suc fıltrede degıl onu ıfade etmeye calısıyorum. Acık fıltreyı dogru uygularsan ve orjınal fıltre takılıymıs gıbı kullanırsan yakıt artmaz...
Sesı duymak ısteyen kullanıcıdır. Sesı nasıl duyarsın? Bol gaz vererek devırlendırerek. Sen bunu yaparsan ses duymanın bedelı yakıt artısı olacaktır... Kımse yakıt artırıyor demesın bos yere...
Ben fıltreyı taktım ama yokmus gıbı kullanıyorum az yakıt tuketıyorum. Istedıgım anda da basıyorum ses duyuyorum...
Bu konuda daha konusmayacagım artık. Sıkıldım yanı 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 10:23
Cem kardeşim seni anlıyorum
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 12:40
sanırım en güzeli tamponda delik açmak ordan boru çekmek mesele aracın hava almasını sağlamaksa illede açık hava filtresine gerek olmayabilir
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 13:16
HuseyinTurk Yazdı:
sanırım en güzeli tamponda delik açmak ordan boru çekmek mesele aracın hava almasını sağlamaksa illede açık hava filtresine gerek olmayabilir |
Fakat aracın orjınal tertıbarı hava onune fazla dırenc yaratıyor mevzu bu zaten. Makaleyı okursan anlarsın...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2011 Saat 13:17
HeRo1727 Yazdı:
Cem kardeşim seni anlıyorum  |
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 21:22
Bugün taktım arkadaşlar. Ses konusunda baya memnun kaldım yalnız çekişte herhangi bir fark hissetmedim. Tabi boru almadığım için direk orijinal borunun bitimine taktım. Motorun sıcaklığını alıyor direk. 2 tur attım geldim, filtre cayır cayır yanıyor el değmiyor. Boru alıp ısınmayacak bir yere koyunca umarım randıman alırım.
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 21:44
dostum zaten en profesyonel kitler tek başına 5 6 hp anca kazandırıyor araca.bu tip uygulamalardan performans açısından çok büyük bir şey bekleme ama doğru konumlandırmadan sonra normal yada sakin kullanımlarda yakıtta bir fark gözlemleye bilirsin.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 21:51
Boru almam lazım ama o da filtreden pahalı.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 22:02
Arkadaşlar kaliteli filtre kullanmak gerçekten araca faydalı. Tabiki
mantıklı kullandığınız sürece. Ben Simota marka profesyonel bir filtre
aldım ve taktım aracıma. ilk 3 vitesde aracın çekişi inanılmaz derecede
arttı. Tabiki buna bağlı olarak bastıkça yakıyor bu filtreler.
Basmazsanda araç inanılmaz rahatlıyor...
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 22:11
Boru dediğin olayda çok önemli filtreden sonra hava sürtünmeden dolayı zaten ısınacaktır,birde boru ısıyı tamamen emer ve ısıyı da içine iletirse işte o zaman kötü.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 23:06
mimitt Yazdı:
Boru dediğin olayda çok önemli filtreden sonra hava sürtünmeden dolayı zaten ısınacaktır,birde boru ısıyı tamamen emer ve ısıyı da içine iletirse işte o zaman kötü.
|
Aynen iş boruda bitiyor. Sağolasın bilgiler için.
|
Mesajı Yazan: semih
Mesaj Tarihi: 13 Ağustos 2011 Saat 23:14
bu filtrelerin özelliği ne oluyo bi türlü anlayamadım ses yapıo bildiğim kadarıyla motru rahatlatıo hızlı gidersen çok yakıo normal gidersen normalinde az yakıo sanırım.bide komple kit dediğiniz olayı anlayamıyorum güsel bişeyse yaptırmak isterim ne değişio komple kit te.saygılarımla.
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 11:18
Komple kit dediğimiz olay,filitre ve özel ara boru ve dirseklerden oluşan sistemler.Bu işi yapan firmalar farklı marka ve modeller için kit yaparlar.bunlar genelde spor arabalar oluyor tabi ki.amaç hepsi,nde aynı motora daha sağlıklı bir şekilde temiz ve soğuk hava ulaştırabilmek,bunun da sebebi yanma odasındaki patlamaları daha güçlü bir hale getirmek.
komple kitlerin en iyi özelliği sizi uğraştırmazlar alır direk aracına tarif edilen şekilde uygularsınız.Bundan memnun olmayan veya yeterli olduğunu düşünmeyen kişiler ise daha soğuk havayı motora yollayabilmek adına kendi projelerini uygularlar.yeni borular yaptırıp,bunların ısı izolesini sağlamak falan biraz daha zaman isteyen bir uygulama.
ben bu tip uygulamlar da metal boru kullanılmasına çok sıcak bakmıyorum,çünkü metal çok iyi bir ısı iletkeni,özellikle filitreden sonra motora giden bölümde kullanılacak olan boru çok özenle seçilmeli veya çok iyi izole edilmeli.bu işi yapan profesyonel firmaların ürünleri biraz artık marka olmuş olmalarından birazda ürünlerinin 100.000 km ye kadar dayanıklı olmasından geliyor.bu filitrelerinde bakıma ihtiyacı olduğunu unutmamak lazım.
Marka burada önemli çünkü piyasadaki bir çok ürün belli bir süre sonra deforme oluyor,yıpranan filtreden kurtulan toz pislik ve hatta filtrenin kendi parçaları da motorun içine gidiyor.Bunun önüne geçmek için ya filtreyi belirli aralıklarla değiştireceksiniz yada sağlam kaliteli bir ürün kullanacaksınız.Açık hava filtrelerinin bir diğer özelliği temizlenebilir olmasıdır.bunun için iki farklı sıvıları bulunur.biri pisliği söker atar diğeri ise hafif yağlı bir yüzey oluşturarak tozun ve pisliğin daha iyi yakalanmasını sağlar.böylece filtre değişimlerinde harcanan paradan da tasarruf edilmiş olunur,uzun kullanımlarda.bu işte benim en sevdiğim ve güvendiğim marka green dir.
106 gti için bir kit örneği.
buda bir başka kit k&n markasının filtre kazanın için kazan filtreyi hem tozdan hemde motorun ısısından koruyor.soğuk havanın çekildiği yerde fotoğrafta belli zaten.Bu şekilde de o tatlı spor motor sesini alabilirsiniz.direk açık filtreye göre biraz daha az olur sesi ama bence o bile yeterli oluyor bende buna benzer bir sistem yapmıştım aracıma :)
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 11:30
aynı filtreden bende almıştım 2 gün durdu söktüm. ardından mantar aldım şu an mantar takılı daha iyi çekiyor havayı. horum ile fab. kutusunun içine yerleştirdim mantar filtreyi, altındaki delikte hortum ile tampona açtığım deliğe gidiyor soğuk hava çekmesi için sende hortum ile kutunun içine uzattabilirsin.
------------- 206 RG 2000 206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 11:37
Berkay Yazdı:
Boru almam lazım ama o da filtreden pahalı.  |
http://www.hepsiburada.com/Liste/z-tech-esnek-hava-filtre-borusu-76mm-8182/ProductDetails.aspx?productId=otelf8182&categoryId=20024754" rel="nofollow - http://www.hepsiburada.com/Liste/z-tech-esnek-hava-filtre-borusu-76mm-8182/ProductDetails.aspx?productId=otelf8182&categoryId=20024754 bunun istediğin yere uzatabilirsin berkay. ben bu hortumu kullanıyorum 1 metre uzuyor ikiye böldüm. porta silikonla yapıştırıp org. kutunun altındaki deliğe koydum filtrede kutunun içinde soğuk hava direk filtreye gidiyor. bu hortum işini görecektir.
------------- 206 RG 2000 206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 11:48
Buna kelepçe bağlanmıyor diyorlar.
|
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 14 Ağustos 2011 Saat 11:51
ben kelepçe taktım oldu. olmuyo diyen arkadaşlar becerememiş demekki :))
birde o hortumu ısı yalıtımlı folyo ile kapladın mı olay bitmiştir. bende folyo kaplıcam hortumu ve kutunun etrafına yine sıcak almasın filtre.. filtreden memnunum almak isteyen olursa filtre 13.50 TL
------------- 206 RG 2000 206 GTI 2001 206 XS 2004 206 RC 2004 206+ 2012 206 GTI 2002 206 RED RC 207 GT 206 RC Black
|
Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 27 Nisan 2013 Saat 17:12
konuyu hortlattım ama bize kaputunu acıp bir foto cekip koyabilir misin? halen forumdaysan tabi :)
|
Mesajı Yazan: beyto5068
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2013 Saat 16:28
ARKADAŞLAR ORJİNAL HAVA FİLTRESİ KUTUSUNU NERDEN BULABİLİRİZ
------------- 106 quicksilver
|
Mesajı Yazan: ZP105
Mesaj Tarihi: 23 Mayıs 2013 Saat 04:40
acık hava fıltresı yakıtı artırmaz sadece ses duymak ıcın yuklenırsınız aracınız cok yakar sizde fıltre cok yaktırdı dersınız :D
|
|