Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - sıkıştırma oranı
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

sıkıştırma oranı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: sıkıştırma oranı
    Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 12:35
Sıkıştırma oranı:
içten yanmalı motorlarda piston silindirde üst ölü noktadayken en alt noktaya indiğinde emdiği hava yakıt karışımını tekrar üst noktaya geldiğinde kaç kere sıkıştırdığının hesabıdır.
önce tek bir silindir hacmi ve yanma odası hesaplanmalı

yanma odası hacmi: piston üst boşluğu silindir kapak boşluğu ve silindir kapak contası delik çapı kalınlığının hesaplanana hacminin toplam ölçüsüdür.
1600 olan bir motorun tek silindir hacmi 400 cc dir. buna göre silindir yanma odası hacmi 50 cc olduğunu eklersek silindir hacmi bölü yanma hücresi artı bir sayısı 400/50 +1= 9 çıkar pistonun emdiği karışımı 9 kere sıkıştırdığını ifade eder sıkıştırma oranı arttıkça performans artar ancak o orandada motor ömrü kısalır. 

bazı araçların motoru şişer diye bahsettiğim olay vardır, işte bu olay sıkıştırma oranının artışından dolayıdır ki rakibiniz nekadar modifiyeli olursa olsun gazlarken aracınızı çok yormazsanız Silindir kapağı işlenmiş Blok taşlanmış hertürlü modifiyeli aracı geçmeniz mümkündür yeterki sürücüsü bu işten anlamasın
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 12:44
Paylaşım icin tesekkur ederiz.
 
Bu kapak taşlamanın faydası nedir.
 
Yada daha'da açim.
Hangi kapak taşlanıyor? Neden taşlanıyor? Ne fayda saglıyor? Ne zarar veriyor?
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 13:00
kapak taşlamayıda başka bi arkadaş anlatsın ben daha sonra açıklama yaparım genişce
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 13:03
BEN ANLATAYIM SENCER KARDESIM KAPAK TASLAMA UST KAPAGIN ALTINDAN 0.1 VE 0.30 ARASINDAKI OLCULERDE TORNA TEZGAHINDA INCELTIMESIDIR SIKISTIRMA ORANI DAHA FAZLA OLDUGU ICIN YAPILAN BIR ISLEMDIR DAHA FAZLA BENZIN YAKAR ARAC VE DAHA HIZLI GIDER GERIYE DONUSU OLMAYAN BIR UYGULAMADIR BANA KALIRSADA GEREKSIZ BIR UYGULAMADIR...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 13:06
Eyvallah abi sagolasın.Geri dönüşü olmayan uygulamalar satarken bize büyük handikap çıkaracagı icin bizden uzak olsun.
 
 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2008 Saat 13:07
Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

Eyvallah abi sagolasın.Geri dönüşü olmayan uygulamalar satarken bize büyük handikap çıkaracagı icin bizden uzak olsun.
 
 
 
gelelım kule gergısıne bunun gerı donusu var fıyatları 100-200 arasında degısıyor marka ve kalıtesıne gore...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2008 Saat 09:16

bu taşlama işlemi iki şekilde olmaktadır 1. işlem silindir kapağı üzerinde yapılan traşlama 2. işlem ise silindir gömleği üzerinde yapılan işlem, silindir yuvası taşlanarak hacim benişletilir ve daha büyük silindirler takılarak motor hacmi büyütülür bu işlem genellikle sıralı ve V tipi motorlarda uygulanır beraberinde hararet sorunlarıda getirdiği için pek tavsiye edilmez.

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2008 Saat 10:33
Orjinalini yazan: mustfox mustfox Yazdı:

bu taşlama işlemi iki şekilde olmaktadır 1. işlem silindir kapağı üzerinde yapılan traşlama 2. işlem ise silindir gömleği üzerinde yapılan işlem, silindir yuvası taşlanarak hacim benişletilir ve daha büyük silindirler takılarak motor hacmi büyütülür bu işlem genellikle sıralı ve V tipi motorlarda uygulanır beraberinde hararet sorunlarıda getirdiği için pek tavsiye edilmez.

 
Eyvallah Mustfox teşekkür ederiz.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 2008 Kedi Çiziği Kırmızı ELIXIR son mesaja git 108 0 55adige1919
konu icon 2004 1.4 HDI Klima ile ilgili son mesaja git 509 0 Samet1697
konu icon Lastik basınç sensörü son mesaja git 4 0 DVRM77
konu icon 3008 2022 Far yüksekliği ayarı ve motor titremesi son mesaja git 168 0 berter
konu icon Peugeot 208 GT yeni nesil yakıt tüketimi hk son mesaja git 531 0 mhakan71
konu icon Adblue seviyesini Kaç litre nasıl öğrenirim artık son mesaja git 477 0 Lepromer
konu icon 208 Yağ Azaltma Problemi son mesaja git 6253 8 selahattnsahman
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 36678 23 delroy
konu icon Peugeot 307 motor değişimi son mesaja git 192 0 delroy
konu icon Kaput amortisörü son mesaja git 2754 0 Abdullah B.
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 8603 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 4407 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 8016 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 290 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 3070 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 175 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 12575 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 3339 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 594 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 252 0 TİMSAH 71
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 4
talip206 4
delroy 2
TİMSAH 71 2
kralex18 2
konfor 2
a.selim 1
Abdullah B. 1
eRRoR 1
Lepromer 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English