Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >106
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Peugeot 106 XR Alternatör ( Şarj Dinamosu )
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Peugeot 106 XR Alternatör ( Şarj Dinamosu )

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
10PUser Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Ocak 2022
Konum: BALIKESİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 10PUser Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Peugeot 106 XR Alternatör ( Şarj Dinamosu )
    Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2022 Saat 16:30
Herkese merhaba, 
Öncelikle bu konuyu internette uzun uzun araştırdım ancak net bir bilgi bulunmadığı ve herkesin başına gelebilecek bir durum olabileceğine istinaden paylaşmak istedim. 
Tabi bu yazılanların tamamen her araçta aynı arıza olmama olasılığını ve olası durumda kontrol edilmesi gerekebilir şeklinde bilgi amacı ile yazıyorum. 

Araç: Peugeot 106 XR - 1998 Klimalı modeli. 
Belirtiler:  Motor Volan kayışından gelen inilti, aracın yolda giderken kasıntılı gitmesi 
Göstergedeki Akü lambasının aniden sürekli yanık durması, Farların sönük yanması ve gece görüşün oldukça azalması, camların yavaş açılıp kapanması.

Arıza Tespiti: Araç yolda kaldı çekici ile servise çekilerek akü ve Alternatör diğer adı ile şarj dinamosu ölçümleri yapıldı. sonuç Alternatör ( şarj dinamosu) arızalı olduğu görüldü. 

Çözüm: Peugeot 106 araçlarında Alternatör Şarj dinamosunu sökmek oldukça güç. bunula ilgili kendisi yapmak isterler ise önemli ip ucu motorun solunda ki Triger üst kapağının sökülmesi radyatör siyah kapağının sökülmesi ve far motorunun sökülmesi gerekli. Alternatör saplama ve cıvatalarını sökmek direkt dışarı almak için yine yeterli gelmiyor. Alternatörün motora bağlı olan arka takozunda sökülmesi ve ilk önce takozun o dar alandan çıkarılması gerekli. ardından küçük oynamalar ile alternatörü dışarı çıkarabiliyoruz. 

Yüksek maliyet durumundan kaçmak için önce alternatörün onarımına gidildi. Ancak takılan malzemeler uyum sağlamaması nedeni ile ilk montaj sonrası tekrar sökülerek yeniden onarıma gidildi. 
İkinci onarım sonrası Alternatörümüzdeki problem çözüme ulaştı. Ölçümlerde gelen 13,50V  değeri birkaç şey çalıştırınca 13,20 ye kadar düşmektedir.  Bu durumun gerçekleşme zamanı Ocak 2021 tarihlidir.  

Ocak 2022 tarihine kadar bu şekilde kullanım devam etti.  Aralık 2021 de Akü kontrolü yapıldığında akünün ömrünün bitik olduğunu tespit ettik. ama -(eksi) derecelerde çalışmada herhangi bir problem yaratmadığı için önemsemedim. 

Bir gün işten eve geldiğimde aracı park ettim. hiç bir sorun yoktu. Ardından bir yere gitmek için tekrar araca bindiğimde giderken farların yine kısık olduğu ve camların ağır kalktığını gözlemledim. işte asıl sorun şimdi başladı. Tüm forum sayfalarında 1 yerde buldum cevabı. 

Arıza Tespiti:  Araç kontağı kapanıyor. Araç Stop ediyor. Ancak akü lambası çalışıyor Teypten güç kesilmiyor. 
Aracı çalıştırıyorum akü lambası sönüyor. ancak alternatörden ses ve koku gelmeye başlıyor. 
Bu gibi durumlarda ilk önce aracı park edip gidersek aracın akü kutup başlarından 1 adetini sökmemiz gerekmektedir. Yoksa akü hızlı bir şekilde biter ve aracı çalıştıramazsınız.  Ayrıca araca gelen voltaj düşük olduğu için 

*Fan açmadı 
*Hararet yükseldi 
*Yağ lambası yandı
* Hidrolik direksiyon devre dışı kaldı. 


Çözüm:  Yine alternatör şarj dinamosu söküldü tamire gitti.  Ancak bu gibi durumlarda onarım sonrası alternatör içindeki lamba diyotları oldukça zayıf olduğu için ilk marşta ışık yanmaya devam ediyor. bunu gören usta ışığı söndürmek için Kontaktan elektrik alıp Alternatör üzerindeki lamba diyotuna güç vererek hile yapma yolu ile ışığı söndürmeye çalışıyor.  ve kalorifer - far açıkken üretilen voltaj 13.05v olarak gözlemlenmekte. 
Ancak orada duruma müdahale edip yapmaya çalıştığı işlemi durdurun. 

Alternatöre gelen standart uçların bağlantısı ile lamba sönmüyorsa alternatör bozuktur !!! 

Önemli Bilgi 
Peugeot 106 - 306 - 307 gibi bir çok modelde Alternatörün tamir sonrası iş görmediğini ve kısa süre sonunda yeniden aynı işlemlerle uğraştırmak zorunda bıraktığını öğreniyoruz. 
Kesinlikle Çin malı da olsa yeni şarj dinamosu alınması önemlidir.  

Özel Servis yetkilisinden alınan bilgiye göre;

Peugeot 106 araçları için 14.00v altında üretim yapan alternatör şarj dinamosu  Akü şarj ve diğer işlemler için uygun olmadığını bu nedenle onarım yapılmış alternatör şarj dinamoları ve başka bir sorunlara da neden olabileceğini özellikle belirtmiştir.   

Tercihen tamircisine güvenen kişiler onarım yaptırıp belirtilen voltajı yakalamak şartı ile de maliyet nedeni ile onarım yapılmış şarj dinamosunu kullanmaya devam edebilirler. 














Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ocak 2022 Saat 17:19
Bilgilendirme için teşekkürler. çok önemli bir konuya değişmişsiniz. kötü voltaj değerleri hem ecu hemde bsi içinde ilerde büyük problemlere sebep olabilmektedir. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 208 GT yeni nesil yakıt tüketimi hk son mesaja git 58 0 mhakan71
konu icon Adblue seviyesini Kaç litre nasıl öğrenirim artık son mesaja git 346 0 Lepromer
konu icon 208 Yağ Azaltma Problemi son mesaja git 6098 8 selahattnsahman
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 36438 23 delroy
konu icon Peugeot 307 motor değişimi son mesaja git 133 0 delroy
konu icon Kaput amortisörü son mesaja git 2624 0 Abdullah B.
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 8177 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 4126 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 7878 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 248 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2801 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 154 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 12250 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 2958 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 428 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 231 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 2966 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 375 0 Bayram 0816
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 200 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 2888 0 selahattnsahman
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 4
talip206 4
kralex18 2
konfor 2
delroy 2
TİMSAH 71 2
VedatAkçay 1
Arslanalp2000 1
a.selim 1
Abdullah B. 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English