Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 106 XR Alternatör ( Şarj Dinamosu )

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=51507
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 13:41
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 106 XR Alternatör ( Şarj Dinamosu )
Mesajı Yazan: 10PUser
Konu: Peugeot 106 XR Alternatör ( Şarj Dinamosu )
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2022 Saat 16:30
Herkese merhaba, 
Öncelikle bu konuyu internette uzun uzun araştırdım ancak net bir bilgi bulunmadığı ve herkesin başına gelebilecek bir durum olabileceğine istinaden paylaşmak istedim. 
Tabi bu yazılanların tamamen her araçta aynı arıza olmama olasılığını ve olası durumda kontrol edilmesi gerekebilir şeklinde bilgi amacı ile yazıyorum. 

Araç: Peugeot 106 XR - 1998 Klimalı modeli. 
Belirtiler:  Motor Volan kayışından gelen inilti, aracın yolda giderken kasıntılı gitmesi 
Göstergedeki Akü lambasının aniden sürekli yanık durması, Farların sönük yanması ve gece görüşün oldukça azalması, camların yavaş açılıp kapanması.

Arıza Tespiti: Araç yolda kaldı çekici ile servise çekilerek akü ve Alternatör diğer adı ile şarj dinamosu ölçümleri yapıldı. sonuç Alternatör ( şarj dinamosu) arızalı olduğu görüldü. 

Çözüm: Peugeot 106 araçlarında Alternatör Şarj dinamosunu sökmek oldukça güç. bunula ilgili kendisi yapmak isterler ise önemli ip ucu motorun solunda ki Triger üst kapağının sökülmesi radyatör siyah kapağının sökülmesi ve far motorunun sökülmesi gerekli. Alternatör saplama ve cıvatalarını sökmek direkt dışarı almak için yine yeterli gelmiyor. Alternatörün motora bağlı olan arka takozunda sökülmesi ve ilk önce takozun o dar alandan çıkarılması gerekli. ardından küçük oynamalar ile alternatörü dışarı çıkarabiliyoruz. 

Yüksek maliyet durumundan kaçmak için önce alternatörün onarımına gidildi. Ancak takılan malzemeler uyum sağlamaması nedeni ile ilk montaj sonrası tekrar sökülerek yeniden onarıma gidildi. 
İkinci onarım sonrası Alternatörümüzdeki problem çözüme ulaştı. Ölçümlerde gelen 13,50V  değeri birkaç şey çalıştırınca 13,20 ye kadar düşmektedir.  Bu durumun gerçekleşme zamanı Ocak 2021 tarihlidir.  

Ocak 2022 tarihine kadar bu şekilde kullanım devam etti.  Aralık 2021 de Akü kontrolü yapıldığında akünün ömrünün bitik olduğunu tespit ettik. ama -(eksi) derecelerde çalışmada herhangi bir problem yaratmadığı için önemsemedim. 

Bir gün işten eve geldiğimde aracı park ettim. hiç bir sorun yoktu. Ardından bir yere gitmek için tekrar araca bindiğimde giderken farların yine kısık olduğu ve camların ağır kalktığını gözlemledim. işte asıl sorun şimdi başladı. Tüm forum sayfalarında 1 yerde buldum cevabı. 

Arıza Tespiti:  Araç kontağı kapanıyor. Araç Stop ediyor. Ancak akü lambası çalışıyor Teypten güç kesilmiyor. 
Aracı çalıştırıyorum akü lambası sönüyor. ancak alternatörden ses ve koku gelmeye başlıyor. 
Bu gibi durumlarda ilk önce aracı park edip gidersek aracın akü kutup başlarından 1 adetini sökmemiz gerekmektedir. Yoksa akü hızlı bir şekilde biter ve aracı çalıştıramazsınız.  Ayrıca araca gelen voltaj düşük olduğu için 

*Fan açmadı 
*Hararet yükseldi 
*Yağ lambası yandı
* Hidrolik direksiyon devre dışı kaldı. 


Çözüm:  Yine alternatör şarj dinamosu söküldü tamire gitti.  Ancak bu gibi durumlarda onarım sonrası alternatör içindeki lamba diyotları oldukça zayıf olduğu için ilk marşta ışık yanmaya devam ediyor. bunu gören usta ışığı söndürmek için Kontaktan elektrik alıp Alternatör üzerindeki lamba diyotuna güç vererek hile yapma yolu ile ışığı söndürmeye çalışıyor.  ve kalorifer - far açıkken üretilen voltaj 13.05v olarak gözlemlenmekte. 
Ancak orada duruma müdahale edip yapmaya çalıştığı işlemi durdurun. 

Alternatöre gelen standart uçların bağlantısı ile lamba sönmüyorsa alternatör bozuktur !!! 

Önemli Bilgi 
Peugeot 106 - 306 - 307 gibi bir çok modelde Alternatörün tamir sonrası iş görmediğini ve kısa süre sonunda yeniden aynı işlemlerle uğraştırmak zorunda bıraktığını öğreniyoruz. 
Kesinlikle Çin malı da olsa yeni şarj dinamosu alınması önemlidir.  

Özel Servis yetkilisinden alınan bilgiye göre;

Peugeot 106 araçları için 14.00v altında üretim yapan alternatör şarj dinamosu  Akü şarj ve diğer işlemler için uygun olmadığını bu nedenle onarım yapılmış alternatör şarj dinamoları ve başka bir sorunlara da neden olabileceğini özellikle belirtmiştir.   

Tercihen tamircisine güvenen kişiler onarım yaptırıp belirtilen voltajı yakalamak şartı ile de maliyet nedeni ile onarım yapılmış şarj dinamosunu kullanmaya devam edebilirler. 

















Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Ocak 2022 Saat 17:19
Bilgilendirme için teşekkürler. çok önemli bir konuya değişmişsiniz. kötü voltaj değerleri hem ecu hemde bsi içinde ilerde büyük problemlere sebep olabilmektedir. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net