|
308 1.6 vti LÜTFEN YARDIM |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
exi35
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 308 1.6 vti Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2018 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 20 Eylül 2018 Saat 16:20 |
İlk Arabam 2008 Peugeot 308 1.6 vti Görür Görmez Benim Olmalı Diyerek Sahip Oldum Fakat Aldığım Günden Beri Süregelen bi Arıza, Kimse Tarafından Çözülemedi Servis Dahil.. Başına Daha Önce Gelmiş Olan Bi Dostum Var İse ve Bu Postu Görüp Yardımcı Olursa Çok Sevinirim.. Şimdi Kimsenin Çözemediği Arızayı, Kendimce Tarif Etmeye Çalışayım.. Araç, Çalıştıktan Sonra Yolların Tam Hakimi. Bana mısın Demiyor.. Fakat Kısa Bir Süre Sonra, Vites Değiştirip Gaza Yüklenince, Silkeleme Yapıyor.. (her zaman Değil) İki Üç Saat Boyunca Keyifli Bir Sürüş Yaşattıktan Sonra, Kırmızı Işıkta Duruyorum.. Önümdeki Tüm Araçlar Kalkıp Gidiyor ki Bunlar Şanslı Olanlar.. Ben Gidemiyorum.. Vitesi 1'e Takıp, Gaza Dokunduğum Anda, Araç Stop Ediyor. Tekrar Çalıştırdıgımda Bazen Normale Dönüp, Bazen İnat Ederek Durduğu Yerden Kalkmıyor.. Bi Kaç Saat Sonra Yine Hiç Bir Sorunu Yokmuş Gibi Calışmaya Devam Ediyor.. Araç Benzinli Fakat Sanırım Önceki Sahibi Tüp Taktırıp Söktürmüş.. Servise Gitti ve Raporlara Göre. Katalizör Değişecek.. Hava ve Yağ Filtreleri Değişecek Oksijen Sensörleri Değişecek.. Katkı Verilecek.. Maliyet 7.800TL (Diyor ve Ekliyor) Bu Problemin Çözümü Bunlar Olmaya bilir.. Bu Durumda Üst Silindir Kapağına Gitmemiz Gerekir o da 6.000 TL Götürdüğüm Her Tamirci 4 Buji 2 Bobin Değiştirip Asgari 700TL Aldı Sorun Devam Ediyor.. Servis İhtimali 14.000 Rakamı İle Seçeneklerim Arasından Silindi.. Arabadan ve Motordan Anlamadığım Halde, Hislerim O kadar Büyük bİ Masraf Gerektirmeyeceğini Söylüyor.. Bu Sorun Hakkında Fikri Olan Bi Kardeşim Var İse, Tecrübesini Benimle Paylaşır mı ? Hiç Tadını Çıkaramadığım Halde, İnanılmaz Bi Arzu İle Satmak Yerine Bu Araba İle Bağ Kurmak İstiyorum.. Kaldı ki Satacak Bile Olsam, Bana Yapıldığı Gibi Çalışır Durumda İken Elimden Çıkarmak Sureti İle Alan Kişinin Ahını Almak, Emeğini, Birikimini Çalmak Kişiliğimi Çok Rahatsız Eder.. Herkese İyi Forumlar Dilerim |
|
Mehmet EGEMEN IŞIK
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileyiğle. aynı aracın makyajlı kasası t8 bende var 1,5 yıldır kullanıyorum nazarlarda saklasın Allaha şükür standart bakımları haricinde hiç problem yaşamadım ve severek biniyorum. aldığımdan beridirde 33000 km yol yaptım. Tabi benzine yapılan son zamlardan sonra lpg geçiş yapmak zorunda kaldım. yoksa araç benzinde gayet az yakıyordu. Neyse kısa bir özetten sonra sizin sorununuza gelince şimdiye kadar yapılan işlemler sadece bobin ve buji değişimi mi oldu. 2 bobin ve 4 buji için 700 tl çok almış usta bobin tanesi 150 tl kardeşim 4 bobin olsa 600 tl 100 tl orjinal buji olsa tabi senin farklı olabilirde bazı 308 vti ufak farklılıklar oluyor. 700 tl ful malzeme değişim için 50 tl alsa 750 tl yapar. Bir daha o ustanın kapısında geçmeyin derim. Eğer dediğiniz daha önceden lpg sistemi takılıp söküldüyse sıkıntı bundan kaynaklı olabilir hocam kesinlen kablo ve tesisat tam olarak izalosyan yapılmayıp sadece elektrik bandı kullanıldı ise kablolarda oksitlenme vs durumu şase yapma durumu olabilir. Delinen manifoltun onarımı nasıl yapılmış oda önemli. Yani bunun bir çok sebebi olabilir kardeşim servis ustaların dediği gibi. Önemli olan vti motoru iyi bilen bir usta bulmak ek olarak bizim motorlar mini cooper ve bmw nin bazı serinlerindede kullanıldı iyi bir bmw ustasıda olabilir ve sanırım izmirde rahat bulunur iyi bir bmw ustası. Yani burada usta ve servisin dediklerini aynılarını diyecem ancak önemli husus direk bunlara yani pahalı olan işlem yaptırıp can sıkmamak. Yapılacak işlemleri şöyle bir sıralarsak
1-lpg tesisatı için kesinlen kablo ve manifolt durumu kontrol edilmesi. 2-gaz kelebeğinin durumu 3-benzin pompası basınç yeterlimi ve işlevini yerine getiriyormu 4-bobin ve buji demeyeceğim zaten değişimi yaptırmışsınız. 5-genelde lpg enjektörleri için elektrik tesisatını bobin kablolarında alırlar buna kesinlikle atlatmayın. 6-katalizör durumu 7-benzin enjektörleri durumu 8-en pahalı işlem subabların durumu Ek olarak aracın km ve tiriger zincirinde problem varmı yani aşırı ses vs.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
exi35
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 308 1.6 vti Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2018 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Araç 155 bin km.de ve Şu an Sanayide, Bi Tanıdığım Aracılığı İle Tanıştığım Ustada. En Son Tesisatı Gözden Geçireceğini Söyledi. Bahsettiğiniz Terimleri de Kendisine Mutlaka İleticem. Ben de Yanlış Takılan Tüpten Kaynaklı Oldugunu ve Bana da Elden Çıkarılmak İçin Satıldığını Düşünüyorum Fakat Sorunu Çözmekte de Kararlıyım. İlginize Çok Teşekkür Ederim..
|
|
Mehmet EGEMEN IŞIK
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Evet sonerin dediği gibi lpg takmak için delinen manifolt nasil tamir edilmiş. Elektrik hattından çekilen kabloların geri toplaması nasıl yapılmış bunlar önemli. Muhtemelen sorun kaynağı bunlarla ilgili.
Bu arada yetkili servisler kapıdan girene direkt katalizör ve oksijen sensörü değişecek diyor heralde
|
exi35
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 308 1.6 vti Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2018 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Teşekkür Ederim Dostum. Bu Konunun Üzerine Gidicem Gelişmeleri Haberdar Ederim Sağ Ol. .
|
|
Mehmet EGEMEN IŞIK
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yetkili servis raporları araç bilgisayara bağlandığında çıkan arıza kodlarına istinaden, periyodik bakım süre ve km sine bağlı olarak ve usta tavsiyeleri/tahminleri/eklemeleri ile düzenlenir.
Aracınızda çıkan geçici veya sürekli olarak belirtilmiş arıza kodları nelerdir ? Öncelikle bu arıza kodlarının işaret ettiği parçalarla ilgili tesisata baktırmanızda fayda var çünkü kendi kendine düzelen arızaların hemen hepsi elektriksel ya da elektro-mekanik bir veya daha fazla parçadan kaynaklıdır. Sinyal kaybı, kısa devre, yetersiz akım iletimi vb. birden fazla problem var ise arızayı tespit etmek oldukça güçleşir ve boş yere parça değişimine, ilgisiz masraflara sebep olabilir.
Öte yandankesinlikle silindir kapağı sökülmesi gibi tavsiyelere itimat etmeyin. Mekanik arızaları (elektro-mekanik istisnalar hariç) süreklilik gösterir bir subap kaçırıyorsa her zaman kaçırır, bir enjektör işiyorsa her zaman işer, bir rulman 2000-2200 devir aralığında ses yapıyorsa o devir aralığı her geçen an açılır vs. vs. ancak bu tip elemanlar hiç bir şekilde bir kaç saatliğine de olsa kendi kendine düzelme eğiliminde olmazlar ! Düzenleyen HasGur - 21 Eylül 2018 Saat 15:50 |
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
Cenk88
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 308 Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 16 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hocam geçmiş olsun, bilgisayara bağlattınız mı?
orada bi arıza kaydı gözüküyor mu?
|
Alicilik
5. Vites Yaşı : 34 Aracı : '13 Auris D-4D MMT Adv SkyP Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Pejonun benzinli araclarindan cok anlama ama standart 1.6 nfu motor disinda hic bir motoru lpg toleransli degil.ne vti ne thp. NFU larinda cok lpg sever bir yanlari yok yazin cok bunaltir heme bir de AL4 sanzuman varsa evlenirsiniz arabayla. Bunu 8 yillik pejo kariyerimde cok defa gordum.
Gelelim sizin sorununuza dedigim gibi 2004den beri dizel kullaniyoruz benzinli motor ve lpg deneyimim yok ama edindigim bilgiler isiginda, LPG aracin ozellikle yakit sistemine cok etki ediyor. Katalizor iclerinde en kolay olani Onu gider bir egsozcuda bosaltirsiniz o konu duzelir hic olmadi bir beyinciye gidip yazilimi atilir. Cozulur ama sizin sorun katalizor degil bu cok acik. Katalizor oldugunda arac kendini korumaya alir ve 3000 devri gecemezsiniz. Bobin buji degisimi kadar bunlarin tesisatlarinin kontrolu de onemli. Forumda bir basllik vardi bir cok sorun yasanmis her defasinda tekrarlamis ama asil sorun beyin soketindeymis. Aracin parcalari kadar elektrik tesisati da cok onemli ben kendim motor tesisati ureten bir firmada deneyim yasadim. 2004 scenic vardi aracin motor beyin soketinde sorun varmis servis sokete bastirinca sorun duzeliyor birakinca araba cildiriyor viteslerde yigiliyor surekli ariza 2000devri gecmiyor fln. Neyse soketi sifirladik araba iyice cildirdi. butun herseyi kontrol ettik tesisat semlarini bulduk uctan uca kontrol ettik araba servise gitti fln yok. Sonra detayli incelerken (saat gece 2 oldu) degistirilen sokette 1 tane ciddi soyluyorum 1 tane terminal beyindeki terminale basmiyormus. Disardan bunu gormek cidden zor cunku en son anlik veri okumayla bulduk. 1 tane terminal oturunca araba resmen fabrikasyon haline dondu ne devir dalgalanmasi ne ariza kaydi ne viteste anormallik. 1 gunumuzu aldi ama 1 tane terminal yuzunden neler yasadik. 14km boyunca 2000 devirde gittik. yokus yer olmasin diye ankarayi dolandik cunku araba yokus cikamiyordu. Hersey duzeldi. Bu yzuden montaj ve ya demonte esnada tesisata bir zarar verilmis bu da zamanla sicak etkisi ile oprtaya cikiyor olabilir. Pejo her zaman usta arabasidir. Ustania gidemezseniz abi sunu degistirelim bunu degistirelim diye arabayi sifirlatirlar size sonucta da degisen birsey olmaz. Bulundugun sehirde ozellikle servisden ayrilmis deneyimli ustalar varsa onlarla gorusun. Burada bilgi verecek arkadaslar vardir muhakkak deneyimleri olan ama bahsettigniz sorunun birden cok sebebi var. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |