|
Devir saati yükseliyor ama gaz yemiyor nedeni nedi |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
pejokoray
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı pejokoray
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 22 Şubat 2018 Saat 20:40 |
Aracımda şöyle bir sıkıntı var.( 206 1.4 XR Tam otomatik 2002 model 118 binde. ) Bu sorun araç ısındıktan sonra oluyor yani uzun yol yaptıysam çok dur kalk yaptıysam oluyor. Diyelim düz yolda seyir halinde gidiyorum kırmızı ışık yandı ve durdum. Kalkacağım vakit gaza basıyorum devir saati yükseliyor ama araç kalkmıyor Zaten gaz ibresi de yükselmiyor. Böyle olunca sanırım şanzuman da kafayı yiyor kış modu ve super mod ışıkları yanıp sönmeye başlıyor, hatta araç geri geri gidiyor. Sizce sorun nedir |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şanzıman kendini korumaya alıyor. O yüzden 3. Vitese alıyor kendini. 3. Viteste olduğu için kalkış yaparken zorlanıyor.
Bilgisayara bağlamak ve arıza koduna bakmak gerekiyor. Sorununuz büyük bir ihtimal selenoid değişimi ve yağ değişimi ile düzelir. Ama arıza koduna bakmak gerekiyor. |
pejokoray
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı pejokoray
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Öncelikle cevabınız için çok teşekkür ediyorum.
Peki bu sorunun baskı balatanın bitmesiyle alakalı olma ihtimali yok mu sizce? |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. talip arkadaşımız bu konularda tecrübelidir. bilgi paylaşımları için kendine ayrıyetten teşekkür ederim. Sizin araçlarda baskı balata yok hocam. tam otomatik şanzuman olduğu için sistem farklı hidrolik basıncı ile çalışan bir sistem var.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
SelimK
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2005 Kayıt Tarihi: 02 Ocak 2017 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 40 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aynı durum benim başıma geldi hocam 720 tl bu ye halloldu. Selenoid valfi ve yağ değişimi yapıldı. Soner hocam Baskı balata var olduğunu söyledi benim şanzımancı ustam benimki 2005 model fakat aynı şanzıman vardır nasıl oluyor anlayamadım. Hidrolik yağ basıncıyla ilgili sorundan kaynaklı sizin sorununuz. Orada bir filtre var o filtreyi temizlemeyi unutabiliyorlar Demir tozu birikiyormuş. Onuda mutlaka temizletin derim. Direk sorun selenoidlerde olmayabilir hidrolik beyini çıkarttıktan sonra 2 tane valf vardır yağ basıncını ayarlayan o valflerin basıncını ölçtürün genelde tork konvertörün valfi bozulmaz diğeri bozulur ama genelde ikisinide değiştirin der ustalar bencede ikiside değiştirilmeli ve 100hz lik olan selenoid değişimi yapın eskileri 50hz. Umarım sorununuz çözülür
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bizim bildigimiz manueldeki tarz bir baskı balata yoktur. Evet balata vardir fakat bu balata yağın içindedir ve yağ tamamen bitmediği sürece bu balata bitmez. Yani balatanın ömrü şanzıman ömründen fazladır.(yağ tamamen bitip balata kavrulmadığı sürece.) Şanzıman revizyona girerse ustalar bu balatayı da değiştirirler ilerde masraf çıkmasın diye. Ama balata bitmiş diye şanzıman revizyonu yapılmaz. Düzenleyen talip206 - 23 Şubat 2018 Saat 17:02 |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Asıl ben teşekkür ederim hocam. Elimizden geldiği kadar bildiğimizi paylaşmaya çalışıyoruz. 30 liralık fren müşürü arızası için şanzımanı komple indirmek gerekiyor diyenlere kanılmasin diye uğraşıyoruz. |
pejokoray
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı pejokoray
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Biraz kafam karıştı açıkçası
Bugün aracı arıza tespit için pc ye bağlattım. 2 sayfa hata çıktı. Sonra şanzumancıya götürdüm. Adama abi bak bu hatalar çıktı diye sayarken ya öyle şey mi olur bunlar gerçekten olsa araç yerinden kıpırdamaz dedi. Pazartesi bırak aracı tesisata bakıcam muhtemelen orada sorun vardır dedi. Selim Beyin söyledikleri kafamı kurcaladı. Ya gerçekten sorun hidrolik yağ basıncıyla ilgiliyse bu adam tesisata bakınca bunu tespit edebilecek mi? Tesisata bakıcam dediğide selenoid valf mı acaba Aracımı çok beğeniyorum gerçekten düz yolda basıp giderken vitesler yağ gibi. Aracıma oturan bu nasıl 2002 model ya diyor. Ucuz yollu hallederim ve kullanmaya devam ederim umarım. Burada yazılan bilgileri de ustaya ileteceğim. Düzenleyen pejokoray - 24 Şubat 2018 Saat 20:33 |
SelimK
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2005 Kayıt Tarihi: 02 Ocak 2017 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 40 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam arıza kodları çıkması gayet doğaldır. Bizim araçlar küçücük bir stop lambasının temassızlığını bile arıza kaydında gösterir. Örneğin gaz kelebeğini söktürtüp temizlettiniz sök tak olması bile araçta arıza kaydı çıkartır. Şanzıman sorununa gelirsek eğer bir kere bile spor kar modu ışığı yanıp söndüyse hafızasına o arızayı kaydeder. Bence sizin sorununuz valf ve yağ değişimi. Elektronik tesisatla ilgili bir sorununuz olduğunu düşünmüyorum. Kontağı açıp kapatınca düzeliyordur bu sorununuz muhtemelen bu en kısa zamanda servise gitmenize yardımcı olmak için yapılmış birşey. Tekrardan geçmiş olsun.
|
pejokoray
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı pejokoray
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arızaları sildirdim. Serviste programa bağlayan adam bu sorunu yaşadığında tekrar gel yine bağlayalım programa oradan görürüz ne olduğunu dedi. Şanzuman yağını zaten ben değiştim ama muayne de hafif kusur olarak şanzuman yağı kaçağı var diye çıktı acaba onunla ilgili midir? kontağı aç kapa yaptığında sorun düzelmiyor yani araba yine çok zor vuruntu yaparak kalkıyor. Bu sorunu yaşadığımda arabayı kapatıp soğumasını beklediğim de bir süre sorunsuz araç devam ediyor. Hararet 90 felan olunca sorun tekrar başlıyor.
Düzenleyen pejokoray - 25 Şubat 2018 Saat 00:00 |
pejokoray
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı pejokoray
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Aslında şöyle kafamı toplayınca sorunları daha iyi sıralayabildim. Araç ısınmaya başladıktan sonra kalkış-kavrama noktasında sorun yaşıyor. Bir bayırı tırmanıp aşağı indim karşıma çıkan ilk ışıklarda yavaşlamaya başladım. Yavaşlamaya başlarken zaten artık anlıyorum araba garip bir şekilde kasılmaya başlıyor. Durdum. Ayağımı frenden çektiğim an araba geri geri gidiyor sanki bayırdayım da geri kaçırıyormuşum gibi. Yükleniyorum gaza bağarıyor araba devir 5.000 lere çıkıyor tam bu sırada kış ve spor mod yanıp sönmeye başlıyor. Yani aslında öncesinde bir şey oluyor araba kalkmıyor geri kaçırıyor bu sırada şanzuman da arıza veriyor bu ikazı yapıyor. Hani sanki bana aracın kavrama noktasında birşey varmış gibi geliyor. Hani birini havaya atarsın yere çakılmaması için geri tutarsın ya. İşte benim yaşadığım sorun geri tutan yok.
|
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Korkutmak istemem ama bahsettiğiniz belirtiler pek hayra alamet değil gibi. Selenoid sorununda genelde stop edip çalışınca geçici düzelme olur. Zaten ustaya vermişsiniz bakalım ne diyecek. Peki şanzımanda sıkıntı olmadığı zaman hafif yokuşta geri kaçırıyor mu? Yada ilk kalkışta frenden ayağınızı çekince kendiliginden hareket ediyor mu? |
pejokoray
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı pejokoray
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Yok bende stop edip tekrar açınca arabayı durum aynı. Araba soğuduğun da bu durum düzeliyor.
Araç frene basıp saldıgımda kendisi gidiyor bu sorunu yaşamadıgım zamanlarda. Hafif bayırlarda da sorun yaşamıyorum. Çok bayırlarda biraz kaçırıyor gaza yüklenince hafif gidiyor. Bana sanki selenoid valf den kaynaklı değil gibi geliyor o yüzden kafam karışık belki şanzumanla da alakalı değil yani bilemiyorum anlamıyorumda zaten araba işlerinden. Yarın götüreceğim ustaya. |
pejokoray
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı pejokoray
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhaba,
Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar olursa yardım amaçlı olsun diye yazıyorum. Aracımı bugün teslim aldım. Bursa Küçük Sanayi Şanzumancı İsmet Usta'ya yaptırdım. Bursalılar bilir zaten Aracım ısındıktan sonra dur kalklar da kalkış problemi yaşıyordu. Boştaymış gibi araç geri salıyordu ve kalkmıyordu kış-spor mod ışıkları yanıp sönmeye başlıyordu. Sorun selenoid valflardan değil tesisattan olduğunu söyledi usta çok anlamıyorum saydı parçaları ama hatırlayamadım şimdi. Şanzuman yağını peugoet servisi kırmızı mobilin yağından koymuştu. Usta yanlış koymuşlar mavi 710D gibi birşey söyledi ondan koydurtcaksın dedi. İşçilik felan herşey 700 liraya patladı bana. Duyanlar ucuz yırttığımı söylüyor ama bilemedim tabi. Aracımı 1.5 saat test ettim. Bayır yokuş heryerde dur kalk yaptım bol bol araç 90 derecedeydi hep hiç bir sorun yaşamadım. Allah kimseye göstermesin. İyi sürüşler. |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hadi geçmiş olsun. Yag orjinali esso marka ama esso türkiyede yok artık. Peugeot yetkili servisleri mobil lt 71141 yağı öneriyor. Mavi yağı hiç duymadım. Değişen parçaları öğrenip yazarsanız aynı sorunu yaşayanlar, çözüm arayanlar için iyi olur. Kazasız, arızasız günler dilerim.
|
pejokoray
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Belirtilmemiş Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2018 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı pejokoray
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
sen mobilin kırmızı yağından koydurmuşsun bu olmaz mavi olanından olacak dedi.
|
EmSul
2. Vites Yaşı : 36 Aracı : 2004 Peugeot307 1.6 bva al4 Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ne yapilarak cozuldugunu gene bilmedigimiz bir konu tesisattan derken neresine ne yapildi acaba
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
Kurban06
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Citroen Xsara Kayıt Tarihi: 21 Mart 2020 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar benim aracım Citroen Xsara 2004 otomatik,zannedersem Peugeot araçlarla şanzıman ve motor aynı.Benim araçta da gaza bastığımda bazen spor modu ve kar modu yanıyor,böyle olunca devir yükseliyor ama araç gitmiyor,bazende bu ışıklar yanıp sönmese bile aynısı olmaya başladı.Daha öncede oluyordu ama kapatıp açınca düzeliyordu.Ne zamanki arkadaşımı dinleyip motoru yıkattım ondan sonra bu olay arttı.Bir kaç ay önce de Selenoidleri ve şanzıman yağını değiştirdim,birde motoru yıkattıktan sonra üst şafttı değiştirdim.
Tuhaf olan bazen saat gibi çok sessiz giden araca 2 gün sonra binmek istediğimde bu olay oluyor,ne yapacağımı şaşırdım,yani mekanik bir arıza olsa her zaman yapmaz mı.Selenoidleri takan şanzımancı çok masraf çıkabilir dedi,tavsiyelerinizi bekliyorum.... |
EmSul
2. Vites Yaşı : 36 Aracı : 2004 Peugeot307 1.6 bva al4 Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
motoru suyla yıkadım demeyin sakın?
selenoidleri değiştirdikten sonra motoru yıkatmadan hiç yaptımı aynı arızayı
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
kaan206
2. Vites Yaşı : 44 Aracı : 206 1.6 XS 90hp Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019 Konum: EDİRNE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 462 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
son durum nedir
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |