|
Hangi usta haklı? Arabam conta mı yaktı? |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Yazar | |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 40 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
mesut207
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : PEUGEOT 207 SW Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Beyler, 8 farklı ustaya gösterdiğim aracıma 2 farklı teşhis
konuldu. Biraz uzun olacak ancak madde madde yazıp sorularımı sormaya
çalışayım. Öncelikle, km’si gelmeden bakıma veren biriyim ancak araç yağına
suyuna bakan biri değilim. Aracım Peugeot 207 st 2011 model. 1,6HDI. 1 ay kadar önce uzun yoldan geldim, ertesi gün işe gidip
geldim. Eve 250m. kalmışken ışıklarda kalkarken aracı stop ettirdim. Hemen
çalıştırınca hararet göstergesi saniyelik tavan yaptı ve 90’a düştü. 200m.uzaktaki
benzin istasyonunda suyuna baktım. Su yoktu. 4lt su koydum. Ustayı aradım suyu ara ara kontrol et, sonra gel bakalım
dedi. 2 hafta boyunca su eksiltmeyi kontrol
ettim. Toplam 40km.lik iş/ev mesafesinde çok cüzi su eksiltme olduğunu gördüm.
(Günlük 10ml. Kadar.) Tekrar uzun yola çıkacağım için ustaya gösterdim. Suya
baktı, motoru dinledi, “conta yakma olabilir sen kontrollü git, geldiğinde km
bakımıyla birlikte buna da bakarız dedi.” dedi. 400km uzun yol sonrası, 1litre su eksittiğini ve su kabında
az da olsa “egsoz kurumuna benzer gibi kurum” gördüm. Ustayı tekrar aradım bu araç geri döner
mi diye, döner dedi. 200km. Tatilde yol yaptım; yarım litre su eksiltti. 400km. geri
geldiğimde, yine 1 litre su eksiltme vardı; ancak su kabındaki su simsiyah
olmuştu. Yağ değil, yine kurumdandı. Kurum suyla homojen dağılmış, motor yağı gibi
siyah olmuştu. Ustam; motor conta yakmış, motor üst bloğu taşlanacak dedi.
Bu kanıya varırken şu yöntemleri uyguladı. 1)Su kabını en üst seviyeye kadar doldurdu. Aracı 3-4 kere çalıştırıp
kapattı; su kabından dışarı taşma oldu;
bu motordan hava yaptığı için dedi. 2) Siyah kurumun conta
yakması ile alakalı olduğunu söyledi. Sonra 7 ustaya daha daha gösterdim. 2 tanesi; arabanın “yağ
soğutucusunda” küçük kırık gördü. Su eksiltmenin sebebi bu olabilir deyip; hemen
rektefiye yaptırmanın mantıksız olduğunu, önce bunu değiştirip, kimyasal ile
tüm boru hortum vs nin temizlenip sonrasında yolda test etmenin daha doğru
olacağını söylediler. Hatta ilk ustanın söylediklerine karşı anti-tezleri de
vardı. 1)Su kabına gelen havanın pompadan olabileceğini ve normal
olduğunu. 2)Siyah kurumun araç susuz kaldığı için hortumlardan
gelebileceğini bunun normal olduğunu söylediler. Şu an ki durum; su kabında artık kurum yok ancak 1 hafta
boyunca 40km.’lik iş/ev arasında 0,5litre su eksiltiyor. Yani eksiltme miktarı
arttı. Sizce hangi usta haklı? Aracı hemen rektefiyeye vermek mantıklı mı? Bu işlem sonunda arabadan huylanmış olma ihtimalim yüksek;
rektefiye dedikleri bu motor üst kapağını taşlatmak çok ciddi bir iş midir? |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |