Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Aydınlatma projelerim.
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Aydınlatma projelerim.

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 4567>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Çevrimdışı same-34 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 29
Aracı : 308 Hdi 6r
Kayıt Tarihi: 06 Mayıs 2014
Konum: İST/ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 18
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı same-34 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Mayıs 2014 Saat 22:17
Ağabey ellerine sağlık. MaşAllah çalışmalar inanılmaz hoşuma gitti. Bu ara İstanbul'dayım ne zaman Ankara'ya gelirim bilmiyorum ama mutlaka seni ziyaret etmek,tanışmak isterim. Hayırlı işleriniz olsun.
Haktan Otomotiv-Çıkma ve Orjinal Yedek Parça İvedik/ANKARA
06 VKN 43 Sti / 34 PUJ 12 e-Hdi
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 01:50
Rabbim razı olsun.Geldiğinizde başım üstüne derim.Bağlum'da ikamet ediyorum.




Düzenleyen oktay toker - 09 Mayıs 2014 Saat 01:51
Çevrimdışı aokaymaz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Yaşı : 46
Aracı : 2013 308 Sportium
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 286
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aokaymaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 08:25

Maşallah Oktay usta çalışmalarını beğeniyle takip ediyorum. En kısa zamanda tanışmaya ve bir çayını içmeye gelecem  Saygılar

Çevrimdışı ahmetismet Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
01 - Ocak - 1982

Yaşı : 42
Aracı : Belirtilmemiş
Kayıt Tarihi: 26 Ekim 2011
Konum: kırşehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 500
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ahmetismet Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 13:05
2013 Astra J aracım var. Hepsi ayrı bi güzel, orjinalden güzel olmuşlar. Özellikle astra farlarına yaptığınız çalışmayı çok beğendim. Ellerinize sağlık. Bir gün olurda cesaret edersem kapınızı çalmak isterim. Kolay gelsin...
neverThere
Yeni Astra HB 1.4 Turbo 140hp Active Select Sport 2013
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 14:09
Rabbim nefes verdiği sürece kapım siz kardeşlerime her zaman açıktır.Her daim çayım bulunur.Thumbs Up
Çevrimdışı emre_akdag Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 38
Aracı : Peugeot 206
Kayıt Tarihi: 12 Ocak 2013
Konum: BURSA - Y.ŞEHİR
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1872
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emre_akdag Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 19:57
ClapClapClap Ustam ayakta alkışlıyorum seni... Helal olsun, maaşallah emeğine sağlık :) 206 için ne gibi çalışmalar olabilir? bize fikir verebilir misin? :)
ALP OTO YEDEK PARÇA
YENİŞEHİR / BURSA
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2014 Saat 00:48
Rabbimin izni ile düz camlı olan far tiplerine iç yapısı müsait ise  Çift mercekli,mercek camlı power led sinyal tipinde far rahatça yapılabilir.Bmw angel halka montajıda yapılabilir.
Çevrimdışı reality59 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 31
Aracı : Peugeot 307
Kayıt Tarihi: 25 Şubat 2012
Konum: Tekirdağ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1030
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı reality59 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2014 Saat 15:50
ustam çok güzel çalışmalarınız var ellerinize sağlık; peugeot araçlar için sanırım çalışma yaptıran yok :)

Peugeot 307 - 2004 HDI XR
Peugeot 106 - 2002 QuickSilver
Tekirdağ / ÇORLU
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Ağustos 2014 Saat 00:02
Arkadaşlar hepinize gönülden selam ediyorum.Uzun süren ciddi özel nedenlerimden sonra Rabbimin izni ile sağ salim aranızdayım ve bu süre zarfında kısmet olan ve hatalarım ile kusurlarım ile bitmiş kullanılmakta olan çalışmalarımın paylaşımlarım ile karşınızdayım.Hakkınızı Helal etmenizi Rabbimden diliyorum.


Farlarımızdaki angel halka sorunu nedeniyle yeniden değişime giderek mercekler,balast,angel halka tamamen değişti.

Mercekler yeni nesil Audi araçlardan çıkma Hella intemo bi-xenon mercek,orijinal Osram 5000k D1s xenon,Hella Gen5 balast,Bmw U halka olmak üzere yeniden elden geçirilen farlara monte edildi.

Parçalarımız bunlar.


Mercek montajından sonra mercek şapkalarınıda değiştirdim.Merceğin etrafı tamamen kapatıldı.Yine Mercedes araçlardan çıkma mercek şapkası kullanıldı ve arka kısmınıda yine mercedes araçlarda kullanılan geniş şapkanın iç kısmı kesilerek birleştirildi ve sonuç.



Farlar kapatıldıktan sonra.




Angel halka ve köşe gündüz farının şimdiki görünüşü.



Araç üzerindeki fotolar bilahire eklenecek

Şunu belirteyim bu İntemo merceğin uzun hüzmesi çok çok fena.Gen5 ile sellektör keyfi ve geceleri uzunların dehşet olacağını düşünüyorum.


Rabbimin izni ile Van ilimizden bir arkadaşımızın Focus 2.5 aracının farlarına yeni tip Hella bi-xenon,orijinal kromlu Mercedes far mercek şapkası,Gen5 balast 4300k xenon takım çalışmasından sonra bu defa Audi tip gündüz farı çalışması yapma imkanı buldum.Farların orijinal park ampulü bölümünden başlayıp sinyal camına kadar uzanan orijinal Audi pleksi gündüz farı çubugunu yerleştirip 600 lümenlik power led ile yeterli bir ışık elde edildi.sinyal kısmı tarafındaki uçtan ise 1 watt sarı power led ilede akşamları park modunda yanacak şekilde led yerleştirdim.İç çerçevenin kenarlarındaki kısımlara ise smd ledlerden dizilim yaparak yandan park görünümü elde edildi.Orijinal sinyal bölümüne smd5050 ledlerden park ledleri dizildi.

İlk testler.





son montajlı hali.




Belirli mesafeden gündüz farımız.


Park modundaki görünen hali.



Focus 2.5 Junyan far modifiyesi Rabbimin izni ile Ankara'dan bir arkadaşımızı aracı için yapmak kısmet oldu.
Gündüz ledlerinde kullanılan ledler smd 3528 sınıfından fakat sanırım 60ma cinsinden kullanılmış.Işık 20ma cinsinden daha fazla idi.1watt lık cinsi kesinlikle değildi sogutucu yoktu.

Ledlerin her biri 170lümen olan 1 watt beyaz led kullaılarak gündüz ledlerinin değişimi yapıldı. 

Sinyalde kullanılan ledler flux tipte idi fakat standard tipte olan değildi.

Sinyal ledlerinin her biri amber 1 watt ledler ile değiştirildi.Led sayısı epey fazla idi bu yer sıkışıklığı yarattığı için epey uğraştırdı.







Video.

http://youtu.be/GnHIlXRR-z8

Sinyal yanınca gündüz farı sönsün istenmediği için modul yapılmadı.

Farda kullanılan mercek kocaman farın içi daracık hale getirilerek minnacık.



H3 serisi mercekle yetinilmesi istenmiş.Bu boyuta ve mercek takılabilecek alana uyacak bi-xenon mercek sadece Mondeo Mk4 ilk versiyon orijinal bi-xenon mercekleri idi ve sadece mercek takımına 300tl istenince değişim olamadı.Merceklere H3 serisi çin xenon takılmış.Hali ile odaklama ve çizgi resimdeki gibi idi.


Mercek değişimi yapılamayınca bu merceğe xenon odaklaması şart oldu ve kara kara düşünme operasyonu sonrasında kalıcı bir çözüm yani başka bir xenon değişiminde aynı sonuç alınabilecek halini elde edebilmek için işlem uygulayarak son halini verebildim.



Ankara'dan başka bir arkadaşımızın ise Junyan stop arızası nedeniyle kullanamadığı için tamiri ve modifiyesinide Rabbimin izni ile uğraştırıcı bir çalışma ile yapmak kısmet oldu.

Stopları mecburen keserek açtım.Led sorunu vardı.Bütün ledleri aynı versiyonda ve lümeni yüksek 30 derecelik ledler ile yapmıştım ve iç kısmı ve camın kenar kısımlarını mecburen kesme işleminden dolayı siyaha boyadım.Kapattım fakat ledler yine su koydu.sonra anladımki orijinal led montaj plakalarındaki sorundan dolayı ledler bozuluyordu.İptal ettim ve sinyal ledlerini orijinal Mercedes ledli sinyallerinden çıkma ledleri kullandım.Kırmızı ledleride düzenledikten sonra sıralamayı değiştirdim.Altta 2 sıra ve üstte 2 sıra sinyal yansın dedik ve geri kalan kısımlarda park ve fren olsun dedik.İyikide demişiz.

Değişen ledlerin görünümü.



Ledlerin yanış halleri.





Arkadaşımız iş yogunluğundan dolayı araç üzerindeki resimleri yollayamadı.Yolladığında bilahire ekleme yapacağım.
 
İzmir'den arkadaşımızın Focus 3 aracının farları için ilk uğraşları daha farlar elime ancak geçtiğinde sorunlar başlamıştı.Arkadaşımızın kendi aldığı merceklerin lensi eski Hella merceklerin lensi takılmış ve sonrasında yeni mercekler değişime geldi ve kullandık.Bu farda başıma gelen bütün sıkıntıları daha hiç bir farda yaşamadım dersem yalan olmaz.Sıkıntılara hali ile benimde kusurlarımı eklemez isem hatalı olurum.Neyse Fara mercek çalışmamız bu başlangıç sorunundan sonra devam etti.
 
Farda çizgiyide biraz zor aldım.Orijinal halojen ampul soketlerine yerine çok zor oturuyordu.Epey uğraştım ve sonrasındaki mercek montajımız ile durum bu.
 
 
Sonra mercek kapagı arayışına girdik.Önce arkadaşımız Çi'den sipariş verecekti ama ben begenmemiştim.Bir sürü uygulama resimlerini inceledik arkadaşımızın begendikleri vardı.Sonra ben Fiesta orijinal far tasındaki mercek kapagını kesip biçip fena sayılmayacak şekilde yerine uydurmuştum.Fakat kapagın şeklinden dolayı kenar kısım açık kalıyordu.Bu kısıma ben parça uydurdum ve sabitledim.Lakin ek kısmı içime çok sinmedi.Kapagı siyaha boyadım kısmen belirsiz hale gelmişti ve arkadaşımızda onayı verince bu sorunu o an için aştık.Zaten kapaklardaki kromlar keserken ve kenarlarını oturtmak için zımparalarken ister istemez zarar görmüştü.Boyamakta şart olmuştu. 
 
 
 
 
Sonra çerçeveyi siyah yapmak için zımparaladım ilk plan bu idi.Ben kenardaki yer kalsın diye aslında diretmiştim ama komple siyah olacak kararından sonra her yeri siyah oldu.
 
 
 
 
 
 
Sonra krom kısmıda boyadık.Farlarıda kapattım.
 
 
 
Bu arada ben Fiesta far taslarından tekrar getirmiştim.Farları yollamadan elime geçti,bu arada merceğin içine power led koyma fikri mesajlaşmalarda ortaya gelince ben farları kargoya verdiğim gün tekrar gidip kargodan aldım.İçime sinmeyen mercek kapağının halini ve bu led işini bahane yapıp haber vermeden insiyatif kullandım.Elime geçen Fiesta far taslarını kafamdaki şekle uygun keserek şansıma ki bu gelen krom yapı öncekinden daha kaliteli çıktı epeyce ugraşıya ve bu defa daha dikkatlide uğraşınca son derece minimal sevide kusurla kapakları yerine alıştırdım.
 
 
Dip kısımdaki arka plan boşluğunu daha güzel bir ek parça ile sabitledim ve far yapısına çok yakın bir kapak tipi ortaya çıkınca şimdi oldu dedim.
 
 
 
Bu hali ile ve merceklerin içine Resmini çektiğim ama pc de nereye attım bulamadığım led montajınıda sağlıklı şekilde yapıp kapattım.Gecikmeli olarak ve sonrasında durumu genişçe izah ederek gönlünü farların son halinin resimlerini yollayarak onayı alıp farları yolladım.
 
 
 
 
 
 
Araç üzerindeki durum.
 
 
 
 
Duvar resmi gelince ben yine üzüldüm.Sol far merceği çok hafif eğimli olmuş.Çok bariz rahatsız edecek bir egim olmaması biraz ferahlatmıştı ama rahatsız edici bir hata olduğu açıktı.
 
 
Arkadaşımız mercekteki eğimi düzeltmek için farı açıp mercek şapkaları çıkarılırken kırılınca Çin'den daha önce begendiği kapakları sipariş etmiş ve farın son halide böyle oldu.Arkadaşımız bu kapağında kenarlarını mecburen tıraşladı ve yine hafif kusurlar ile yerine alıştırdı.
 
 
Son duvar resmi.
 


Far çalışmasında uzun süren denemeler ve mesajlaşmalar,şöyle olsun böyle olsun dan sonra ortaya çıkan sonuç ilk etapta arkadaşımızıda begenisiyle ve bencede son derece tatmin ediciydi lakin kusurlar son haline getirdi defaatle arkadaşımızla helalleştik ama bu çalışma beni çok sıkıntıya sokan bir çalışma olduğu için o kadarda çok özenmeme rağmen bu hataların olması kendimi defaatle sorgulamama yol açtı.Bunların sonucu hali ile ilerki zamanlarda paylaşacağım çalışmalara olumlu yansıması oldu fakat bu çalışma bana çok şey öğretti.Tekrardan buradan arkadaşımızın hakkını Hella etmesini Rabbimden diliyorum.
Farları arkadaşımızın kendi son halinide bazı kusurlardan dolayıda içine sinmediği için ben öyle biliyorum şu an Van'da bir arkadaşımız satın almışBu arkadaşımız şu an için begeniyle ve bi-xenon keyfini rahatça kullanıyor.
 

Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Ağustos 2014 Saat 01:01
Ankara’dan bir arkadaşımızın babasının 2010 Octavia aracının orijinal mercekli farlarına yeni Hella bi-xenon,Gen5 balast 4300k Osram xenon takımı kullanılarak Rabbimin izni ile güzel bir sonuçla bitirebildiğim bu çalışmada orijinal merceğide uzun hüzme kısmına takarak çift mercekli hale getirdim.Çerçeve kısmıda siyaha boyandı.

 

Orijinal mercekler H7 visteon fakat boyut Hella mercek kadar küçük.

 

 

Hella mercekler orijinal mercek ayaklarına hali ile uymadığı için montaj kiti yaptım.

 

 

Montaj aparatı ve Hella merceğin duruş açısı farklı olduğu için çerçevede kesme işlemi yapıldı.

 

 

Orijinal H7 merceği uzun hüzme kısmına monte ettim.

 

 

Çerçeve zımparalandı maskelendi boyaya hazırlanıp boyandı.

 

 

 

 

Toplanma aşamaları.

 

 

 

 

 

 

Duvar resmi.

 

 

 

Araç üzerindeki görünüm.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bursa ilimizden bir arkadaşımızın 2011 Corolla aracı için haricen çıkma far temin edildi,yeni tip Valeo bi-xenon,Gen4 balast D1s 4300 xenon kullanılarak yapılan çalışmayı Rabbimin izni ile güzel bir sonuç ile bitirme imkanı buldum.

 

Farların dağılmış hali.

 

 

Mercek montajından sonra çok çeşitli mercek şapkası denemelerinden sonra son anda benim bir gece şöyle yapsam diyerek uyguladığım şapkada arkadaşımız tamam bu olsun deyince bu aşamayıda geçtik ve montaj bitirildi.

 

 

 

Arkadaşımız Bmw stil park ledi istedi bunun üzerine ben epey düşündüm çünki bu kenar bölümde buzlu bir bölüm var ve diğer kısımlar açıkta kalıyor ve egri duracak bir led dizilimi işlemi berbat edecekti.Buzlu kısın ile düz kısım paralelinde bir led dizilimine karar vererek ölçüp biçip delikleri deldim.Önce mantar led yapacaktım ama ledler çok içte kaldı delikler üztten göründüğü için sırıttı.30 derecelik 5mm şeffaf led kullanmaya karar verdim.Rengide ambere çok yakın olunca sonuçta led diziliminide son derece düzgün desem yalanmı olur bilmeme ama minnacık bir kayma ile sıralamayıda yapınca sonuç güzel oldu.

 

 

 

 

 

Farların toplanmöış hali.

 

 

 

 

 

 

Araç üzerinden görünüm.

 

 

 

 

 

Duvar resmimiz.

 

 

 

 

 

İzmir’den bir arkadaşımızın 2011 Seat İbiza aracı için arkadaşımızın parçaları kendi temin ederek yaptığım çalışmayı Rabbimin izni ile bitirmek kısmet oldu.Mercekler yeni tip Hella bi-xenon,orijinal D2s Philips xenon ampuller balast arkadaşımız yan sanayi kullandı.Mercek şapkası VW Touran şapkası.Şapkayı arkadaşımız kendi seçip temin etti.Farlar Depo marka olarak sıfır alındı.Bana sadece montaj işlemi kaldı.

 

Depo farın krom tabakası çok kalite fakat tasın içi minnacık kusurlar ile dolu yani çok sayıda minik pürüzler mevcut.Sadece bu fara özel değil başka araçlara içinde kullandığım farlarıda böyle idi ve bu bütün far modellerinde far çizgisi orijinal halojen ampul kullandığım halde yok denecek kadar kötü ve net değildi bu fardada aynı zorluğu daha fazla yaşadım.Halojen hali ile bu farı alıp kullanan arkadaşlarımız kesinlikle önünü zor görebilecekleri bir far kullanmış olacaklar.Uzn hüzme yapısı bile ciddi manada bozuk dersem yalan olmaz.Merceklerin montajından sonra kapaklarında takılması ile görünen durum.

 

 

 

 

 

Çerçeve boyamöası yapılacaktı bu aşamadan önce krom tabanlı hali ile farın görünümü.

 

 

 

Çerçeveler zımparalandı ve boyandı.

 

 

 

Toplanma işlemi.

 

 

 

 

Araç üzerinden görünümler.

 

 

 

 

 

Yukarda bahane ettiğim ama kesinlikle kusurum olan çizgideki küçük hatalarım ile duvar çizgimiz.Orijinal halojen çizgisini resimlemediğime pişmanım.

 

 

 

 

Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Ağustos 2014 Saat 01:15
Bursa'dan bir arkadaşımızın akrabası için temin edilen sanırım 2013 olan modelin makyajlı kasa Megane orijinal mercekli ama halojen olanına yeni tip Hella bi-xenon mercek,Gen5 balast 4300k xenon takımı montajını yapmak Rabbimin zini ile kısmet oldu.Fakat araç üzerinde resim duvar resmi vesaire henüz gelmedi.

 

Farlarda Bosch H7 mercek kullanılmış.Bi-xenon modeli ile aynı yapıda fakat bu farlar bana gelmeden önce yeni Hella olarak konuşuldu ürünler alındı.Mercek bu çıkınca sonra Bosch takmakta istemedim.Çalışmaya devam ettim.Bu fara sahip olan arkadaşlarımız direkt Bosch bi-xenon mercek değişimi yapabilirler fakat far camının açılması şart.

 

 

Montaj aparatı yapmaya gerek kalmdı orijinal yapı üzerinden montajı yaptım.

 

 

 

 

Çerçeve ile mrecek arasında yükseklik ayarının sorunsuz çalışabileceği kadar boşluk mevcuttu bu benim için iyi oldu ve farları kapattım.

 

 

 

 

 

Ankara'da okuyan öğrenci olan arkadaşımızın aynı model Scirocco aracına çift mercek montajından sonra angel halkalar ve bu defa çerçevedeki orijinal delikli kısımlara içten turuncu ledler ile parklarda yanacak şekilde led takıldı.Üstteki çalışma ile aynı olduğu için detay resimlerine gerek görmedim ve zaten çokta resimlemedim.sadece Valeo bi-xenon mercek şapkasını bu defa farklı kullandım.

 

 

 

 

 

İstanbul'dan bir arkadaşımızın Laguna 2 faz aracı için çıkma far alındıktan sonra çalışmaya başlandı.Öncelik olarak merceklerin temizlenmesi ve gündüz farı çalışması yapaılması olarak işleme başlandı fakat sonra merceklerin ciddi sorunlu olması ile çift mercek yapılmasına karar verildi.Valeo bi-xenon mercek kullanıldı.Orijinal mercek kısmının delik çapı küçüktü ve burayı genişletmek oldukça sıkıntı verici bir durumdu.Bu nedenle orijinal mercek siperi sökülüp uzun hüzme merceği ve uzun hüzme bölümünede bi-xenon mercek montajı en dogru karar olarak belirlendi ve çalışma başladı. Rabbimin izni ile hatalar ve kusurlar ile çalışma sonucunu iyi bir şlekilde almak kısmet oldu.

 

 

Farların komple dagılmış hali.

 

 

 

Mercek kapagı araştırması denemeler sonrasında Latitude mercek kapagını kullanarak orijinal mercekli bölüm çizgilerine kısmen uydugunuda görünce kesip biçtim ve taktım.

 

 

 

 

 

 

Bi-xenon çalışması sonrası gündüz farı olarak Bmw orijinal U halka ve kaş şeklinde çalışma yapamaya karar verdik.Önce uzun hüzme kısmına taktığımız bi-xenon mercek önüne U halka montajı yapıldı.sonra orijinal çerçevenin üstteki kaş kısmına belirli hizadan iç kısımdan kestikten sonra içine her bir tarafa 42 power led yerleştirildi ve izolesi yapıldın.Bu kısmın önünede orijinal far camının alt kısmındaki tırtıklı kısımdan parça kesilerek monte edildi ve sonuçlar.

 

 

 

 

Power ledlerin dizilkmiş hali.

 

 

Montajlı hali.

 

 

 

Test.

 

 

 

 

Farların toplanmış hali.

 

 

 

 

Sinyal bölümündeki orijinal lens aynen kullanıldı ve etrafınada power led i,çin düzgün şekilde delikler delinerek ledlerin montajı ile işlem tamamlandı.

 

 

 

 

Araç üzerinde resimler henüz gelmedi.Gelince bilahire ekleyeceğim.

 

 

Bursa'dan arkadaşımızın Bmw Z4  aracının bakım sırasında farları yollayarak orijinal halkaların yeni nesil halka ile değişimi ve mercek temizliği yapılması için Ankara ziyareti sırasında bana bıraktı. Rabbimin izni ile hatalar ve kusurlar ile çalışma sonucunu iyi bir şlekilde almak kısmet oldu.

 

 

Farları açtım önüme çıkan yapı halojen aydınlatma ile sağlanan bir angel tasarımı oldu.Uzun hüzme gibi görünen kısım boş idi bu kısım sadece angel halak için ışık kaynagı bölümü olarak kullanıyordu.YEni nesil Halka montajı sonrası bu kısım boşta mı kalacak diye düşünmeye başlandı ve aslında ilk konuşmalarda tartışılan çift mercek olsun fikrine dönüş yapıldı ve orijinal Bosch mercek kromu fazlasıyla bitik durumda idi ve uzun hüzme kısmına ana kısa far bölümü olarak orijinal bosch mercek ise uzun hüzme de çalışacak şekilde sabitlendi.Yeni tip Hella bi-xenon ana mercek kasası bölümüne paralel olarak aliminyum montaj aparatı yaparak aynı anda hareket edecek ve ayarlanacak şekilde montajını yaptım.Yani yükseklik ayarında olması gereken ne ise o şekilde montajını yaptım.

 

Gen6 Valeo balast ve 4300k xenon takımı kullanıldı.Orijinal xenon ise sadece uzun hüzmede aktif halde kullanılıyor.

 

 

 

 

Mercekler içten düzgün görünsün diyerek ince mercek şapkaları kesip boyadım.

 

 

 

Orijinal çerçeve ksımlarıda yerleştirildi ve son durum.

 

 

 

Orijinal angel halka Parçlar söküldü,Angel halkalar 35 watt gücünde halojen ampul ile aydınlatılması yapılıyor.Bu kısımlara tamamen söküldü ve Boşta kalan uzun hüzme kısmına Hella bi-xenon mercek montaj edildi.Konusu linkte mevcut.

 

http://www.geceucusu.com/topic/6050-bmw-z4-bi-xenon-ve-angel-eye/page__st__20

 

Orijinal Angel halka parçaları.

 

 

Orijinal çerçeve kısımlarına yeni nesil Bmw halkalarının montajlı hali.Her halkada 600 lümenlik powe led ler kullanıldı.

 

 

Montaj sonrasındaki durumlar.

 

 

 

 

 

 

[IMG]http://i.imgur.com/VKpVl2b.jpg[/IMG]

 

Sinyal kısmına her bir bölüme 8 Power led montajını yaptım ve bu kısmıda siyah zemin yaptım.Cam çizgileri ışığı tkileyen bir durum olunca siyah zemin çok sıkıntı yaratmacaktı.

 

 

 

Araç üzerindeki resimler gelince bilahire ekleyeceğim. 

 

Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Ağustos 2014 Saat 01:46
Kıbrıs'dan bir arkadaşımız sanırım 99 model olacak Vectra b  araç için orijinal kitler kullanarak dış,iç,motor modifiye çalışmalarını yapıyor ve son aşamalara gelinmiş durumda.Bu arada yan sanayi Depo marka far alınarak mercek çalışması yapılmaya karar verildi ve Valeo bi-xenon mercek,Gen4 balast ,Uzuzn hüzme mercek,sinyal bölümüde mercekli görünüm şeklindeki bir yapıda ve önceden yuvarlak angel halka diye kararlaşatırdık ama büyük geldiği için Bmw u Angel halkalı olarak çalışmayı Rabbimin izni ile bitirmek kısmet oldu.

 

Mercek montajından sonraki durum.

 

 

Mercek şapkaları hazırlandı ve boyaya hazır.

 

 

Şapkalar boyandı ve takıldı.

 

 

 

 

Farlar kapatıldıktan sonraki durumu.

 

 

 

 

Sinyal kısmında her bir tarafta amber power led mevcut.

 

 

U halkaların montajından sonraki ve sinyal kısmına led montajından sonraki durum.

 

 

 

Arkadaşımız bu araç şow amaçlı ve yarış otosu olarak kullanılacağını söylediği için Rgb led takamaya ikna oldum.Fakat geri kalan bağlantıları onlar gerekli modülü alıp yapacaklar.

 

RGB led ile görünümler.

 

Soguk beyaz yanan hali.Yeşil ile mavi yanınca böyle görünüyor.

 

 

 

 

 

Farlar kapandıktan sonraki görünümler.

 

 

 

 

 

Araç hala toplanma aşamasında araç resimleri gelince bilahire ekleyeceğim.

 

Hatay ve Antep illerimizden 2 ayrı arkadaşımızın araçlarına Hella İntemo bi-xenon çalışması ve bu defa yuvarlak Angel halka çalışması yaptık.araç üzerindeki resimler gelmedi gelince bilahire ekleyeceğim.

 

İntemo merceklerin montaj sonrası görünümü.

 

 

Mercek kapakları yine eski, nesil Astra mercek kapakları kullanıldı ve arka kısmı kapatacak şekilde ekleme ile güzel bir görünüm elde edildi.

 

 

 

 

Farlar orijinal halojen gündüz farlı idi bunlar sökülüp orijinal ledli gündüz farları monte edildi veyine sinyal için ledlerde montaj edildi ,yuvarlak Angel halkalı görünüm Şahin bakışlı farlar ortaya çıktı.

 

 

 

 

Sakarya ilimizden bir arkadaşımızın 2010 Peugeot 207 aracına ait Junyan far modifiye çalışmasını Rabbimin izni ile elimden geldiğince farlarını tanınmaz hale getirdim dersem yalan olmaz galiba.:rolleyes: 

 

Junyan far mercekleri bilindiği üzere vasat üzerinde bir aydınlatması var.Lakin fardaki orijinal mercek bölümü dar olduğu için mercek değişimi epey uğraştıracaktı bende bu kısımla uğraşana kadar uzun hüzme kısmına Valeo bi-xenon mercek takarak uğraşırım dedim ve harbiden çok fena uğraştım.Kendi kendime kaşınmıştım ve çok fena montaj projeleri yapıp bozdum küçük bi-xenon mercek bulmaya çalıştım vesaire olmadı ve sonunda sağlam ve bu mercekte ayrı şekilde ayarlanabilir hali ile bitirdim.Orijinal mercek perdesi kesildi uzun hüzme olarak sabitlendi yerinde bırakıldı ve güzelce ayarı yapıldı.Ledler her biri 150 lümenlik hatta 170 lümene kadar tam güçte ışık verebilen ledler kullanıldı.sinyal kısmıda power ledle süslendi ve çift mercekli güzel bir görünüm ve ciddi işlevsel bir şekilde çalışmayı noktaladık benim içim oldukça tecrübe edindiğim far çeşitleri arasına girdi.

 

Mercek montajlı halindeki resimleri nereye yükledim bir türlü bulamadım yada kaza eseri sildim bilmiyorum hatırlamıyorum ama son hallerinin resimleri mevcut.Montaj resimli hallerini bulunca bilahire ekleyeceğim.

 

 

 

 

Sinyal kısmındaki orijinal görünüm böyle idi.Buradaki deliklerdeki vida görünümü aldatmacadan ibaret bunları delip led delikleri açtım.Ampul deliği kısmına 30mm Nude lens kullandım ve üsttede bir delik ile led montajı yaptım.

 

 

 

Led değişimi sonrası ışık görünümü.

 

 

Araç üzerinde daha net resimler bilahire gelecek.Şimdilik bu var.

 

 

Duvar resimleri.

 

 

 

 

Ankara'dan bir arkadaşımızın 2010 Civic aracının farları için Valeo bi-xenon,Gen4 balast parçaları ile ve sonradan uzun hüzmeyede mercek montajı ilavesi ayrıca gündüz farı çalışması yapmak için işlemlere başlandı ve Rabbimin izni ile hatalarımla kusurlarımla güzel bir sonuç alınarak işlem sonuçlandı.

 

Merceklerin montajından sonraki durum.

 

 

Mercek şapkası olarak Megane orijinal far çerçevesinin mercek bölümünü keserek hem far şekline uyacak gündüz farı hem mercek şapkası olacak şekilde kullanmaya karar verdim.Arkadaşımızın bunlardan hiç haberi yoktu.Her şeyi bana bıraktı.Farların montajında kendisine sürpriz oldu.Bu fgarda çok uzun süre çeşitli şekillerde görünüm üzerine bir çok denemeler yaptım en begendiğim bu görünüme karar verip montaja başladım.

 

 

 

 

 

Farlar kapandıktan sonraki durum.

 

 

 

 

Araç üzerinde tampon olmadığı için çok net duruş resimleri şu an yok.

 

 

Duvar resimleri.

 

 

 

 

Megane orijinal mercekli farların çerçevesi şeffaf tipte bu parçayı ilk çalışmayı Fusion araçta yaparak kullanmıştım ve bu araç içinde bir çok denemeler sonrası seçerek kullanmaya karar verdim.

 

Ledlerin yapımından sonraki durum.

 

 

 

 

Boyandıktan sonra.

 

 

 

Farın kenar kısmındaki bölüme sinyal desteği için led dizilimi yapıldı.Bu bölüm ilk etapta gündüz farı niyeti ile çalışma yapamak için kullanılacaktı ama şimdiki hali orijinal sinyal bölümünede led montajından sonra sadece sinyale destek amaçlı  oldu.

 

 

Farların kapatılmasınan sonra.

 

 

 

 

Sinyual bölümleri ile beraber.

 

 

 

 

 

 

Belli mesafeden gündüz farı.

 

 

Belli mesafeden gündüz farı sinyal.

 

 

 

 

Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mart 2015 Saat 14:03
Rabbimin selamı hepimizin üzerine olsun.Hayırlı,güzel içeriklerle,paylaşımlar ile forum günleri diliyorum.
Uzun süren bir aradan sonra yeniden sizler ile beraberim.Geçtiğimiz yıl ve geçtiğimiz aya kadar olan süre geçen yıl Medeni halimin teke inmesi vesilesi ile oluşan düşünce boşluğumun beni içine çekmesine izin vererek kendi kendime sıkıntılı günler ile elimde olmayan sağlık,adli sıkıntılarında (peş peşe demek yalan olmaz )sarması ile geçen bir dönem oldu.Bu süreler içinde aranızda olamadığım için umarım bana darılmazsınız.Rabbim hepinizden razı olsun.

Hali ile mecburende boş durmadan Rabbimin izni ile bitirebildiğim çalışmalarım oldu.Bunların paylaşımları bu günlere kısmet imiş.

Ankara'dan bir arkadaşımızın Mondeo Mk2 model aracının gösterge,iç aydınlatma lamabalarını ledlendirme çalışmasını Rabbimin izni ile güzel sonuç alarak bitirdik.

 

Aracın gösterge kısımlarının dagıtılmış halleri.Belki bir şekilde işe yarar.

 

 

 

 

 

 

Göstergenin dağılmış hali ve küçük aşamalrın neler olduğunu gösteren toplu bir resim.

 

 

En sabır isteyen kısım.4 kazınacak kısım yavaş ve dikkatli olunması gerekiyor ve benim hemen hemen 2 günümü alan bölüm.

 

 

Ledlerin yerleşimi ve bağlantıları.

 

 

İlk testler.

 

 

 

 

İbreler için üst plastik şeffaf yansıtıcı kısmının motor pinlerinin deliklerinin kenarlarına takmıştım ama neden resmetmeşim bilmiyorum.Yada bulamadım epey o aralar fena karışıktım.

 

Yol bilğisayarı ledleride değişti ama yanar halde resmi şimdilik yok.

 

 

Kalorifer bölümü üst yazı siyah kısımdak,i yeşil tabakadan dolayı çok uğraşmama rağmen istediğim parlaklıkta kırmızı yapamadım.Daha önce Focus ta çok güzel sonuç almıştım bunda olmadı.İstemeyerek yeşile mahkum kaldı.

 

 

 

Cam açma düğmeleri,kapı kolu içleri,far anahtarı ledlendi fakat resim çekme imkanı olmadı.Araç bilahire yine beni birğün mecburen ziyaret edecek Mondeo özelliği olan orijinal çift yansımalı camlı ve 1.2watt ampulle yapılmış ışıklandırması olan kapı kolu içi aydınlatmaya yeni kırmızı ledleri takılacak.Bazı ufak kusurlar giderilecek.

 

 

 

 

 

 

 

 

Koceli'den bir arkadaşımızın Jetta aracının bagaj kaputunda bulunan stop için led modifiyesi çalışmasına ilk etapta sadece orijinalinde olan delikli led konulacak kısımlara park ta yanacak şekilde ledlendirme yapılacaktı.Arkadaşımız bunu derecli açılarda olan kırmızı ledlerle kendisi yapmaya çalışmış fakat istediği sonucu alamayınca çalışma Rabbimin izni ile benim aracılığım ile genişletildi.Önce buraya smd5050 ile hem parak hem fren işlevi olsun amaçlı bir çalışma planlandı ama sonra geri vites ve sis lambası içinde ayrıyeten bir çalışma yapılması fikri ortaya çıkınca her şeyi yeniden yapılandırdık ve malzemeler alındı.Bu orijinal delikli kısımlarda hem park ve hem fren olarak yanması için orijinal BMW stoplarda kullanılan kırmızı fren,park ledleri kullanıldı.

 

 

Stop içindeki ayrı sis ve geri vites bu araçlarda tek.arkadaşımız her iki bölümüde daha önce edindiği şeffaf geri vites bölümlü orijinal stop parçasının bu iç kısımlarına petek desenli 12 led,her bir kısım 40 derecelik açılarda ışık yayabilen Lens takımı kullanmaya karar verdik.

 

 

Geri vites için bu lenste 9 sıralı şekli kullandık.Her biri 150 lümen olan Edison ledlerden kullanıldı.Aslında Edison smd 5050 1 watt power led kullanacaktım ama bu bölümde yer sıkıntısı olunca sogutucu montajı sorunundan dolayı bu 1 watt ledlerden kullanmaya karar verdim.

 

 

Sis bölümü içinde bu lens içinde ortadaki 3 bölüm yeterli olur dedim ama bu ledleri kullanırsak olabilirdi.Smd seramik tabanlı 4 ile 10watt arasında olan 350ma ve 700ma aralığında toleranslı çalışan Edison fm5050 kırmızı led kullanıldı.Lehimlemesi çok zor oldu.Yapısından dolayı havya değsede anında ısımaya tepki vermiyor havyayı çok iyi kullanmak kesinlikle şart.Aslında havya ile lehimlenmesi için tasarlanmamış bir led sınıfı ama başka seçenek yok kullanılacak.İlk başta bu 4 led grubundan 1 led olarak çalışan bu ledi seri kullanmaya karar vermiştim ama sonra lehimleme sorunundan dolayı hatalar olunca yapıyı paralel seri kullanmaya karar verdim.

 

 

Bu ledler için ilave olarak bu sogutucu monte ettim.

 

 

İlk montajı bu şekilde yapmıştım ve toplamıştım ama bu lehim hatasıda ortaya çıkmadan önce bu görsel çirkinlik içime sinmedi.Bütün silikonlamayı sökerek neler yapabilirim arayışlarına girdim.

 

 

Sonra ledlerin üzerini örtecek plastik parçadan led tepeleri görünecek şekilde parça yaptım.Simli Gümüş grı ile boyadım.

 

 

Kullandığımız lensin çapı 1cm civarı küçüktü ve ortalama sorunu vardı.İç kısımdaki soğutucu ve kablolara iyice bakınca ortada idi.Bunada çözüm olarak bir parça ayarladım ve yine simli gümüş grı ile boyadım.

 

 

Ve sonuçlar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Park ve fren yanış şekli.

 

 

Geri vites.

 

 

Sis.

 

 

Araç üzerindeki detaylı resimler bilahire gelince ekleyeceğim.

 

 

 

Ankara'dan bir arkadaşımızın 97 model Passat aracının yeşil olan bütün aydınlatma rengini üst makyajlı kasasındaki görünüme dönüştürmek için ve ampul aydınlatmalarınıda ledlendirmek için yaptığım çalışmayı rabbimin izni ile oldukça güzel şekilde bitirmek kısmet oldu.

 

Yeni kasa Golf lerde kullanılan gösterge ibrelerinin bu aracın orijinalindeki iğneye oturan kısımları farklı fakat uzundu bu Golf ibrelerini iyice inceledim ve kesersem oturabilir dedim ve olmaz ise çöpe gider diyerek kesip biçme iznimi alınca gecenin bir vakti sakince uğraştım ve sonuç ortaya çıktı.Krom çerçeveler ile cidden kromu fazla ssevmediğim halde bu ibreler mükemmel denilebilecek şekilde uyum sağladı çok farklı görünüm ortaya çıktı.

 

İç aydınlatmalarda yeni keşfim 5630 aliminyum şerit ledler ile yapıldı.Kendime has küçük düzeltmeler olmadan takamazdım ve devasa bagaj 9 tane led ile gündüzden daha aydınlık oldu dersem yalan olmaz.Fakat resmi çekmeyi unuttum iyimi.Ömer prof makinen ile güzelce çekersin.

 

Diğer çalışmalar ile iyi seyirler.

 

Golf kadranındaki ibreler ve görünümü.

 

 

Passat kadranındaki görünen yeni hali ile ibreler.

 

 

 

 

 

 

Düğmeler,klima kısmı.

 

 

 

 

 

Tavan sanruff düğmesi,submarine görünümü.Bu led yuvaları tam 20 yıldan fazladır elimde ve amerikanodan gelmişti. 

 

 

Led ışıklı orijinal parçayı alamdım diye çok üzülen arkadaşımıza yaklaşık 4 saat falan süren bir süreçten sonra işaretler olmasada neden iz şeklinde bir aydınlatma olmasın dedim ve ortaya çıkan görünüm.Canlı hali tabiki bu kadar parlak değil.

 

 

Araç üzerinden bazı resimler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ankara'dan bir arkadaşımızın 96 stratus arcının ciddi manada önünü aydınlatmadan yoksun Depo marka ama çok acayip ışık odaklaması ve çizgisi olan bu farlara yeni nesil İntemo bi-xenon mercek kullanıldı.Gen4 balast takımı Philips 4300k xenon takımı kullanıldı.Sinyal kısmıda mercekli yapıya eş olsun diye Mondeo minik merceği için sarı ledler ile sinyal yapıldı.Audi tarz pleksidende gündüz farı ve park yapıldı.Ayrıca yine ayrıyeten ledler ile amerikan park yapıldı.Rabbimin izni ile oldukça performanslı bir fara dönüş için yaptığım bu çalışma bu araçta beni daha bir başka sevindirdi.Orijinal farın çizgilerini çekmek hiç aklıma gelmedi.

 

Merceğin plastik olan dış kasasını 7.3cm e kadar alttan üstten traşladım.Farın içi 8,5cm civarı.Mercek etrafını kapatma faslı beni fevkalade oyalayan kısım oldu ama işlem bitince arkama yaslanıp izledim dersem yalan olmaz.İşte detaylar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ankara'dan bir arkadaşımızın model yılı tam hatırlamıyorum ama 2013 olacaktı Freemont aracının farlarına Hella intemo bi-xenon,Gen4 balast ve xenon takım ile yapılan çalışmayı farları köşesinde bulunan beyaz reflektörün üst kısmına turuncu film yapıştırıp arka iç kısımdan yanlamasına Smd5630 aliminyum şerit günışığı led ekleyerek amerikan park olarakta görünecek şekilde fardaki en güzel aşamayı rabbimin izni ile yapabildim.

 

Mercek kapagı olarak fardaki iç çerçevedeki yogun çizgilere uyum sağladığını düşünerek yine Mercedes mercek şapkası kullandım.Oldukça güzel uyum sağladığını düşünüyorum.İşte detaylar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Araç üzerindeki resimler elime ulaşınca bilahire ekleyeceğim. 

 

Araç üzerinden ve duvar resimleri.

 

 

 

 

 

 

Satt 16.00civarında çekilmiş bir duvar resmidir.Bi-xenon merceğin aydınlatma farkı diyebiliriz.

 

Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mart 2015 Saat 14:05
Ankara'dan bir arkadaşımızın Mercedes 190 aracı için Kristal marka sağdan trafik için yapılmış şeffaf camlı far alındı.Bosch bi-xenon mercek,Sis bölümünede yeni nesil Bosch servo bi-xenon merceği düz çigi halinde sabitleyerek sis merceği olarak kullanıldı.Gen5 balast ile Rabbimin izni ile son şekillerini alarak montaja ve kullanıma hazır hale getirildi.

Far bu.

 

 

Dagılmış hali.

 

 

Merceklerin monteli hali.

 

 

Mercek şapkalarının boyanmış hali.

 

 

Şapkaların takılmış hali.

 

 

Bitmiş hali.

 

 

 

 

 

 

Arka kapakların yeni hali.

 

 

Araç üzerinde görünüm resimleri gelince bilahire ekleyeceğim.

 

Farın iç çerçevesi şeffaf pleksiden yapılmış.Bunu degerlendirerek çerçevenin ön yapısındaki kenar çizgilerinin olduğu kısımlardaki krom tabanı silip gümüş grı renk ile şeffafca boyadım.

 

 

 

Ledlerin birlşemiş hali.Ledlerimiz bu defa 8000k renk tonunda oldu.1watt Edison power ledler kullanıldı.

 

 

 

 

 

Sinyal ledlerinde günışığına yakın tonda smd5630 kullanıldı.amber tonu yakalamak için renk kagıdı kullandım.

 

 

 

Bitmiş halleri.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eskişehir’denbir  arkadaşımızın aile araçları C4 için Hella İntemo bi-xenon Gen 5 balast 4300k xenon olarak çalışmayı Rabbimin izni ile hafif kusurlar ile bitirmiştim.Sonra bu kusurları düzelttik.Aracın dur kalklardaki start stop nedeniyle Aküde 16 voltta olması taktığımız ledlerde sorun yaptı.Aklıma hiç gelmeyen bu durum genelde 14 volta sabitli direnç ayarımı altüst etmiş durumda.Sanırım bilahire tedavi görecek gibi.

 

Farın komple dağılmış hali.

 

 

Mercek montajı sonrası.

 

 

İlk önce montesini yaptığım mercek şapkası ile görünüm.

 

 

 

 

Mercek şapkası sıkıntılar yaşatınca değişimi yapıldı.

 

 

 

 

 

 

[IMG]http://i.imgur.com/WhkjcBi.jpg[/IMG]

 

İstanbul'dan bir arkadaşımızın C4 aracı için çift mercek çalışmasında yeni Hella bi-xenon mercek Gen5 balast takımı,Uzun hüzmeye bocsh servo motor merceği uzun hüzmede sabitlenerek monte edildi.

 

Merceklerin ilk hali ile denemeler.

 

 

 

Son hallerinden görüntüler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eskişehir ve İstanbul İllerimizden bu arkadaşlarımızın C4 araçları için yaptığım mercek çalışmaslarından sonra Eskişehirdeki arkadaşımızın farların sinyal kısmındaki turuncu parçayı çıkarıp Mercedes c serisi orijinal far içi led sinyal parçasının reflektör kısmını kesip biçip em gündüz farı hem sinyal olarak yanması için her biri 150 170 lümen aralığında ledlerden kullanıldı.Sinyal ledlerimiz her biri 80 lümenlik ambere yakın sarı ledler kullanıldı.İstanbul'daki arkadaşımızın aracına ise haricen orijinal Bmw U halkaları monte ettim.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bu arada Çift mercekli farların resmini Annem'in oturduğu evde çektim.Arkadaşımız ile bazı nednelerden dolayı Etlik'te buluşup montajı yapmaya gitmiştik.

 

Daha önce komple led stop yaptığımız çalışmada park konumundaki yanış halinde değişiklik yapıldı.Bütün olan iç baklava dilimli parçanın etrafına pleksi çubuklar bükülde ve 1 er wattlık kırmızı ledler ile aydınlatması yapıldı.

 

Pleksi çubukların yapılmış hali.

 

 

 

İlk denemeler.Işık tabiki böyle yüksek kalmıyor.

 

 

 

 

Toplanmış hali.Ledlerin geldiği uç kısımlara ışık daha fazla etki etmesin diye parçalar ilave ettim ama resimlememişim.Mümkün olduğunca kısmaya çalıştım.Canlı görünüm bu kadar belirgin değil.

 

 

 

 

Araç üzerinden görünümler.

 

 

 

 

 

 

 

 

İstanbuldan bir arkadaşımızın Bulgaristan ve Türkiye arasında sürekli gidip gelen araçları Sprinter için yeni tip Hella bi-xenon Gen4 balast Philips xenon ampul ve BMW  mercek şapkası kullanarak Rabbimin izni ile güzel bir sonuç ile bitirmek nasip oldu.Farlar yolda en kısa sürede detaylı resimler gelecek ve bilahire ekleyeceğim.

 

Farın dağılmış hali.

 

 

Mercek montajı sonrası.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arka kapakta ampulün geldiği kısıma yükseltme yapıldı.solventsiz silikonla izole edildi.Siyah renkte istediğim gibi silikon şimdilik yok.Resimdeki gibi durmuyor flaştan dolayı böyle çıkmış.

 

 

 

 

Ankara'dan bir arkadaşımızın haricen Depo marka alarak bir arkadaşına yaptırdığı ama bariz kusurlar ile kullanmadığı farlara tamirat ve yeniden montaj çalışmasın Rabbimin izni ile geçen yıl başlarında yapmıştım.Paylaşım bu güne imiş.

 

Mercek montajı sadece japon yapıştıcırıcı ve karbonat karışımı ve arka ampul kısmınada bolca sisyah ucuz tip silikon kullanılarak monte edilmiş.Mercekler ise tamamen her yöne kayık şekilde sabitlenmiş. 

 

 

Yeni tip Hella bi-xenon mercek kullanılmıştı aynen kullanıldı.Mercek kapagı kromu epey srunluydu ve Eski tip Mercedes mercek kapagı.Daha zarif ve yakışan bir kapak ile değişim yapıldı.

 

Farlar depo marka olunca elimde depo marka çizgi alabileceğim bir tas olmadığı için orijinal Focus far tasından çizgi alarak mecburi montajı yaptım.Arkadaşımızada bu kusuru bildirdim.Aynı tip far tası bulabilirsek bilahire onarımı karşılıksız yapacağımıda bildirdim.Hali ile çizgide istemeden de olsa kusurumuz oldu.Duvar resmi mevcut değil.

Farlar orijinal kendi ısıtılıp yumuşayan silikon olmasına ragmen ciddi nemlenme yapıyor,arkadaşımızın kendi uğraşlarında silikonlar temizlenerek  her çeşit silikon denemesine ragmen nem sorununu gideremedi.Sonra sanırım rayına oturdu ama çok uğraştı.

 

Hatalı montajdan bir kaç kare.Farları açmadan resim çektim diye hatırlıyorum ama bulamadım.

 

 

 

 

 

Oem mercek tasından alınan çizgi ile mercek montajının vidalama ve destek silikonu ile montajı yapıldıktan sonra mercek şapkaları ile durum. Mercek şapkası 2 ayrı parçanın birlşiminden oluşuyor ve krom boya ile boyandı.

 

 

 

Farlar kapatıldıktan sonra.

 

 

 

 

İstanbul'dan bir arkadaşımızın Seat Leon Mk1 aracına Depo yedek far alınarak yeni tip Hella bi-xenon mercek,Gen5 balast,4300k Osram kullanılarak ve uzun hüzme kısmınada 6 lı 35 derece grup lens kullanılarak gündüz farı montajını Rabbimin izni ile yapma imkanını epey süren ve bir çok görsel değişimlerin denenmesi ve benim tarafımdan ve arkadaşımızında aynı düşünceleri ile begenilmemesi  sonrasında içimize sinen şekilde son halini alan çalışmayı  geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet oldu. 

 

Depo farlar güya takım gelmişti ama sağ ve sol  Far çizgilerine kadar ayrı çok ayrı versiyonlar halinde çıktı.Sol farda kısa far çizgisi için ampul takılan kısım hatalı çıktı çizgiyi almakta zorlandım.Şansıma ki mercek kılı kılına fara oturduğu için çizgi aşaması sabitlenmesinde zorlanmadım.Zoraki düz olmak zorunda idi.  Resim çekmemişim.Sağ farda ise çizgi bu şekilde idi ve işin en garip tarafı uzun hüzme odaklaması çok aşagıda ılması idi.Fena halde fabrikasyon bir hata.Zaten uzun hüzme iptal olacağı için sorun değildi.

 

 

 

Uzun hüzme yerine en son karar kıldığımız 6 lı grup lens takımını ledlerin yeşil tonu fazla görünmesin diye tırtıklı seçerek kullandık.Sogutucu kısmına led montajı sonrası komple siyah zemin yapıldı.

 

 

Lens grubu çıplak halde tüysüz serçe gibi durunca merceklerde kullandığım mercek şapkasına fena halde güzel oturunca işte bu dedim ve aynen arkadaşımdan da onayı aldıktan sonra sabitleme evresi bitti.

 

 

 

Sinyal kısmına yine Mondeo mercek kısmını keserek kullandım ve 4 lü amber led ile oldukça performanslı bir sinyal olarak yerini aldı.Farların kapanmasıyla son görüntüler.

 

 

 

 

 

Far tasını komple siyah mı yapsaydım diye içimde soru işa

Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mart 2015 Saat 14:10
Ankara'dan arkadaşımızın Mondeo Mk2 aracı için haricen ön camı düz şekilde yaptırılmış,eski tip Hella bi-xenon mercek montajı yapılmış bir far alması ile iyileştirme ve modernize çalışmasını geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet olmuştu.Elimde olmayan özel sorunlar,sağlık sorunu falan derken işlemin arge kısmı çok uzun süren bir çalışma olunca diğer çalışmalarım gibi bunuda gecikmeli şekilde bitirdim.Rabbim bana gösterilen sabırdan dolayı arkadaşımızdan razı olsun.

 

Farda eski Hella mercek uzunluktan dolayı söküldü ve insiyatif kullanarak yeni tip Hella bi-xenon montajı yapıldı.Servo kontröllü yeni nesil Bosch bi-xenon merceğin perdesi uzun hüzmede sabitlenerek montajı yapıldı.

 

Alınan farın ilk toplu halini resmetmişim fakat mercek bölümü aynen bu şekilde idi.

 

 

Mercek iptalinden sonra elimde haricen bulunan aynı tipin orijinal far tasından ve camından faydalanarak duvar çizgisini işaretledim.sonra.Far tasına mercek için gerekli delikler açıldı.Zımparalandı boyandı mercek montajları yapıldı.

 

 

 

Mercek şapkaları uzun hüzmede kullandım Bosch merceğin orijinal kapakları.Arka kısımlarınıda farklı mercek kapaklarından kesip biçip düzgün halde sabitledikten sonra merceklere sabitledim.

 

 

Sade görünüm aynen bu şekilde görünüyor.Tabi son hali böyle değil.

 

 

Alınan bu çıkma farda maalesef manuel ayar yerleri iç kısımda tası tutan aparatlarda dahil fena halde laçka olmuş.Tasdaki kısımları oldukça iyileştirdim fakat ayar yerleri için şansım olmadı.Özellikle sağ far ciddi ayar sorunu oldu.Bu far ayar konusunda ciddi sıkıntı oldu ve şimdi mecburen haricen manuel ayar kısımları düzgün olan far aranıyor içi aktarılacak.Farlar toplanıpta ayar yapılırken bu sorunu tespit ettik ama boşta iken vida başları bozuk olsada geniş bir tornavida ile çevriliyordu tabi ve çok zorlamaz dedik.Lakin yanılmışız.

 

Bu sorundan dolayıda sağ far istemesekte biraz aşagıda kalıyor.Fardan duvar çizgileri.

 

 

 

 

Farlara ek olarak Bmw U halka,Bmw tip kaş,Power led Bmw oem parça sinyal,Bmw orijinal kaş kenarındaki park ledleri yada adına ne deniyorsa kenar ledi diyeyim gitsin.

 

Bmw orijinal sinyal led parçasının ilk hali.Aslında bu parçanın iç reflektörüde var fakat elime geçmedi.Ledleri camın iç kısmına sabitledim.Ledler yine Bmw orijinal stoplarında kullanılan yarım watt sinyal ledleri.Renkleri oldukça güzel.

 

 

İlk başta far çerçevesi boyanmamıştı sinyal parçasınıda kroma boyamıştım.

 

 

 

İlk görünümler böyle idi.U halkada orijinal Audi gündüz ledlerini yeniden sogutucu dizaynı yaparak kullandım. 

 

 

 

 

 

 

 

 

İşte buda gece görünen hali.U Halka zaten gündüz fazlası ile net görünüyor.Son halinde kaşta fena değil.

 

 

Sonra arkadaşımız yapılan şeffaf camdaki yapıştırmadan kaynaklı hataları için farları sökmüş.Ledlerin kabloları vesaire falan sökülünce tekraren el atıldı.Bu arada maalesef kaşlardan birisi çatlamış.Yeniden değişimi yapıldı ve kaş ledleri daha güçlü power led ilede değiştirildi.

Çerçevedeki ciddi krom kusurlarıda göze batar halde idi dedik boyayalım ve kromu çıkarırken değiştirdiğpim kaş bu defa orta yerinden çatladı.Saniyesinde nasıl oldu nasıl kırıldı anlamadım bile çıt dedi ayrıldı.Moralim alt üst oldu.Zamanda kalmamıştı dedim Audi gündüz pleksileri ile değişecek başka yolu yok.Değişimi yapıldı.Siyaha boyandı.

 

Sinyal kısımlarınada Bmw kaş kenarlarındaki 5 li tip park ledlerinin kısmını kestim biçtim ve sinyali alta çekip bu kısım daha dolgun hale getirildi. 

 

Krom çıkınca çerçevenin kendi siyah tabaı ile sinyal bölümünün ve 5 li ledlerin kromlu hali.

 

 

 

Audi kaş ile ve Siyah boyama işleminden sonrasındaki durumlar. 

 

 

 

 

 

Araç üzerinden görünümler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ankara'dan arkadaşımızın Focus 3 aracı için mercek montajı yapılmış şekilde aldığı far için ilk başta junyan tip Focus 3 farlarındaki gibi gündüz farı tarzında çalışma yapmaya başlamıştık.Sonra Mondeo Mk2 için yaptığım çalışmanın gece resmini görünce her şey iptal oldu ve bu şekilde bir çalışmaya yöneldik.Oldukça uzun süren bir arge zamanından sonra değişen çalışma boyutunuda ara ara telefon konuşmalarında geliştirdik ve ortaya orijinal Bmw kaş bölümü çerçevesi ile beraber komple aktarımı yapıldı.Uzun hüzme kısmına sürpriz bir kara ile mercek montajı için epey cesaret edemez isemde U halka sevdasına cesaretimi toplayıp tası deldim.Uzun süren özel meselelrimden dolayıda elimde olmadan uzattığım çalışmayı Rabbimin izni ile son derece güzel bir görsel,işlevsellik sonuçları alarak geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet oldu. Arkadaşımızın anlayış ve sabrından dolayı kendisinden Rabbim razı olsun.

 

Son kaş çalışması için üst kısım kesildi.Orijinal Bmw kaş kısmı aynen sabitlendi.Çok uğraştırmadan montesi oldu.Sadece 2mm kadar fazladan egim olmuş tas birazcık sürtüyor.Çerçeve ilk önce tamamen eski boyadaki ciddi kusurlar nedeniyle güzelce zımparalandı.Çerçevenin kenar kısmındaki güzel şekilli kısım metalik grı tonda boyandı.Krom yapmadım boya kusurları olunca krom çok belli ediyor.

 

 

 

 

Uzun hüzme kısmı oldukça biçimsiz egimlere ve ebatlara sahip olunca mercekte küçük olmak zorunda idi.Mondeo Mk3 farlarının orijinal D2s merceği güzelce kısa hüzme merceği baz alınarak sabitlendi ve perdesi uzun hüzme etkisi yapabilmesi için egilerek etkisi kaldırıldı.Mercek kapagı bambaşka bir sorun oldu.2 haftdan fazl sadece mercek kapagı ile uğraşmak zorunda oldum.Önce orijinal Mondeo merceğin kendi kapagındaki kısım ile bir çalışma yaptım.Fena olmamıştı ama mercek yokmuş gibi görünüm ortaya çıkınca resimdeki parçayı yerlerde sürünürken gördüm.Junyan farların ampul değişim kapagı.Kesildi biçildi etrafı görsel izolesi ile kapanınca sonrasında boyandı.Daha önceden takılmış olan Hella merceğin kapagında epeyce uyumlu olmasıda bonus oldu.

 

 

 

 

Bmw U halka yerleştirildi.U halkada orijinal Audi gündüz farı ledleri kullanıldı.

 

 

 

 

Hangi araçta kullanıldığını bilmediğim parayıda sinyal kısmının egimlerine bire bire oturması ilede sinyal görünümüde farklı boyutta bir görünüm ortaya katınca moraller düzeldi.Sinyal kısmına geçen yıl smd5050 serisi 1 watt amber led olarak sinyallerde kullanmak için almıştım.Stoklarını bitirmiştim.Lakin hüsrana uğradım Anber renk çok koyu tonda idi ve kırmızı olarak görünüyordu.Hiç bir farda kullanmadım yatıp duruyordu.Arkadaşımıza durumu anlattım dedik zaten çok farklı bir çalışma oldu kullanalım kararı ile ledlerin sogutma dizaynı falan yerleşimide yapıldı.

 

 

 

 

 

Hatamı değilmi hala karar veremedim ama ledlerin beyazımsı hali görünmesin diye siyaha boyadım buda koyu amber yanan tonu biraz daha kırmızıya çekmesine yol açtı.Artık kırmızı bir sinyal oldu.Geri dönüşüde yok.

 

 

Kaşın ve U halkanın günışığı,beyaz ve beyaz turuncu olarak görünmleri.

 

 

 

 

Turuncu beyaz haline karar verildi ve sabitlendi.Mercek montajını daha önce yaparken merceğin alt selenoid motor kenarlarından mercek camına doğru sağ ve sol kenardan her mercekte 2 tane 1 watt power led takmıştım.Ledleri sökmedik ve daha kısık şekilde yanmasını sağlayarak loş bir ışık elde edildi.Güzelde oldu pişman olmadık.

 

 

 

 

 

Toplanıp kapatılmaya hazır son halleri.

 

 

 

Farlar toplandı kapatıldı.

 

 

 

 

Araç üzerinden görünümler.

 

 

 

 

 

 

Farda olmasını hiç istemediğim halde Bmw kaş ledinde hesaba katmadığım bir sorundan dolayı sıkıntı yapınca ledleri yeni nesil Seramik tabanlı ledler ile değişimini yapıldı.Şimdi daha uzun ömürlü bir hale geldi.

 

 

 

 

 

 

İstanbul'dan bir arkadaşımızın Focus II aracının orijinal mercekli farına sürekli uzun yol yaptıgı için aydınlatmayı güçlendirmek için hem xenon hem halojen olarak sarı tonda ışık destegi amaçlı çift mercekli bir çalışma için ilk önce H7 mercek istendi fakat ben H7 mercek için böyle bir çalışmaya ne emek nede mebla harcanmasını doğru bulmadığımı belirttim ve Hella bi-xenon mercek montajı için karar kıldık.Bi-xenon merceklerdede halojen ampul odaklama konusunda net performans vermeyeceğinide özellikle belirttim.Hella bi-xenon ampul tutuculu olduğu için halojen ampul odagını sağlamak oldukça sıkıntı.Orijinal merceğin ampul kısmı bu işleme uygundu halojen ampulü buraya taktım.Odaklama işlemi en ideal eşkilde ayarlayıp sabitledim.Orijinal 4300k D1s Osram ve Philips balast aynen kullanıldı.İşlemler benim özel sorunumdan ve arkadaşımızın Ankara ziyaretim olacak o vakit montajı benim yapamı istemesinden dolayıda uzun sürdü fakat sonuç aydınlatma açısından görünüm olarak bazı kusurlarda olsa Rabbimin izni ile geçtiğimiz aylarda son derece içe sinen bir çalışma oldu.Arkadaşımızın sabrı ve anlayışı için Rabbim kendisinden razı olsun.

 

 

Mercek montajı için tası güçlendirmek için aliminyumdan montaj  aparatı yaptım.Orijinal mercek bağlantı ayagından paralel aliminyum bağlantısı yaptım.Rtv silikon ile destek verdim.Oldukça uğraştırıcı bir montaj oldu.

 

Fara çift mercek montajı arka kapaktaki işlemle kılı kılınada olsa yapıldı fakat hesaba katmadığımız bir sürpriz sorun farın araca oturduğu kısımdı ve buraya da ufak bir operasyonla far montajınıda yaptık.Sinyal kısmınada 12 şer tane smd 5050 ile park ledi yaptım ama ışık şiddeti arkadaşımız için oldukça düşük geldi.Aslında isteğini ben tam alğılayamış olmamdan dolayı oldu.İstediği ışık ancak power ledlerde olacaktı ben bu ledler ile daha önce hiç yetersiz ışık şikayeti gelmeyince yeter sanmıştım yanılmışım.

 

Mercek montajı sonrası görünüm.

 

 

Mercek montajı itibari ile ve tasın yapısından dolayı görünümde biraz çaplık olmasıda kaçınılmaz oldu.İlk yaptığım mercek şapkası mercek etrafını fazlasıyla ve güzel şekilde kapattı fakat bu çaplık biraz daha net ortaya çıktıgı için boyut değişti ve far zaten daha önce karatma istendiği için bu yöne eğilim oldu.Mercek kapagınıda orijinal İnsignia Hella kapagı kullanmaya karar verdik.Hafiften kenarda açıklık kalıyordu ama nazarlık dedik.

 

Çalışma degerlendirme karar verme aşamalarından birkaç resim.

 

Krom renge boyadığım benim seçtiğim mercek kapagı ile krom taban ve sinyal bölümü park ledi olarak görünümler.

 

 

 

 

 

 

 

Hella mercek kapagı ile görünümler.

 

 

 

 

 

Siyah taban için deneme çalışmaları.

 

 

 

 

 

 

Karar ise her yeri tamamen siyaha boyamak şeklinde oldu.

 

Çerçeveler zımparalandı.Boyandı mercek şapkaları ve tas komple 600derecelik mat siyah ile boyandı.Far toplandı.

 

 

 

 

 

 

 

Araç üzerinde resim halen gelmedi.Montaj sonrasıda vakit darlığından ve arkadaşımız resim yollarım dediği için çekme fırsatım olmadı.

 

 

 

 

Ankara'dan bir arkadaşımızın F2.5 aracı için haricen far temininden sonra Hella intemo bi-xenon mercek,Hella Gen5 balast,5000k Osram xenon ampul,Mercedes farlarında kullanılan mercek şapkalarından elde  birleştirerek yapıldı krom tabana boyandı ve çerçeve kenarına ve sinyal içine park ledi ile geçtiğimiz yıl Rabbimin izni ile bitirmek kısmet olmuştu.

 

 

 

 

 

 

 

Çankırı ilimizden bir arkadaşımızın F2.5 aracı için Hella bi-xenon mercek Gen5 balast 4300k xenon,mercedes mercek şapkası,çerçeve kenarına ve sinyal içine park ledi dizilimini Rabbimin izni ile geçen yıl yapmak kısmet olmuştu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mart 2015 Saat 14:11
Çanakkale ilimizden bir arkadaşımızın 2009 Carevelle arcının farları için Hella bi-xenon mercek montajından sonra önce angel halka tarzı çalışma yapılacak diye konuşmuştuk sonra kararsızlıklar epey uzun sürdü ve bir çok çeşit denemeler yapıldı değişik ve oem tarz bişiler olsun diyerek Passat gündüz farı çalışması yapmak için denemelere başladık arge çalışmalarımız epey uzun sürdü ve bir çok denemelerden sonra benimde özel sıkıntılar vesaireler araya girdi ve geçtiğimiz aylarda Rabbimin izni ile arkadaşmızın ve benim içime sinen güzel bir çalışmayı yapmak kısmet olmuştu.

 

Farın dağılmış hali.

 

 

Mercek montajı sonrası mercedes mercek şapkası ile görünüm.

 

 

 

 

Sade orijinal hali ile görünüm.

 

 

 

Passat gündüz farı kesilip biçildi ve arkadaşımızn krom olmasını istediği için kroma boyandı.Ek olarak sinyal kısmı ile görünüm.Ledler arkadaşımızn özel istegi ile orijinal lensler kullanılarak 9000k led olarak kullanıldı.Aynı ledler ile araç içindeki aydınlatmalarda bilahire tarafımdan yapıldı.

 

 

 

Uzun hüzme altına gelecek kısım.

 

 

İlk görünümler.

 

 

 

 

Passat parçasının üst kısmı boş kaldığı için ilave sinyal parçası eklemek istedik.Bizi bu kısım en çok uğraştıran kısım oldu.

 

Bmw stop sinyal kısmının lens bölümünü kesip biçip ilk denememizi yaptık.

 

 

 

 

İstek üzerine bu şekilde değişime uğradı.

 

 

 

 

 

İlk başta bu parça ile kapatılacaktı ama ben begenmedim başka arayışlara girdik.

 

Bmw ön far led sinyal parçasına passat len kılıflarını yerleştirerek bir çalışma yaptık.siyah hali oldukça güzel olmuştu fakat krom olması şart olduğu için krom görünümde istediğimiz görünümü maalesef alamadık ve bu çalışmadanda vazgeçmek zorunda kaldık.Bütün iler ben buradayım dedi beni üzdü.

 

 

 

 

Sonra epey fikir rüzgarından sonra sabitlenen passat gündüz farı parçasının devamı olarak aynı parçalardan üste ilave yapamaya karar verdik.Kesip biçtik ve birleşimlerden snra kroma boyandı.

 

 

 

 

Geri kalan boşluklarıda elimizde bulunan harici orijinal far tasından faydalandık ve kesip biçip eklemeler ile son hallerine getirdik.

 

 

 

 

 

 

Gündüz farının orijinal kenar şeffaf reflektörünüde park ledi döşedikten sonra görünüm.

 

 

 

Sinyal bölümün görünümü.

 

 

Gündüz farı ve park bölümü görünüm.

 

 

 

İçimi serinleten görünüm.

 

 

 

Cam kapanmaya hazır hali.Orijinal passat frı parçalarını kullanarak görsel bütünlükleride sağladım.

 

 

 

Kapandıktan sonra görünüm.

 

 

 

 

Araç şu an iş için yollarda Resim çekip yollanırsa bilahire ekleyeceğim.

 

 

Çanakkale ilimizden bir arkadaşımızın Vectra c aracı için haricen alınan farlarına uzun hüzme kısmınada Hella bi-xenon mercek montajı yapıldı.Far yapısının müsait olmasından dolayı angel halka ve son bir karar ile kaş eklemeye kara verildi.Sinyal bölümünede Mondeo Mk3 minik mercek lens kısmı takılarak 5 watt power led ile sinyal eklendi.Bmw stil park ledleride sinyalin alt kısmındaki müsait yere yine oem bmw sinyal ledi kullanılarak yerleştirildi.

 

Çalışma öncekiler gibi benim özel sıkıntılarımdan dolayı ve farın soket kısmınında değişmesi gerketiği için soket arayışları vesaire gecikmeli olarak geçtiğimiz haftalarda Rabbimin izni ile güzel bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Rabbim arkadaşımızn bama olan sabrından dolayı razı olsun.

 

Bmw orijinal angel halkalı tipe en yakın çalışma bu oldu diyebilirim.

 

Mercek montajından sonar çerçevedeki halka montajı yapılarak ilk testler.

 

 

Kaş denemesi.

 

 

 

 

 

Kaş takma kararından sonra ve sinyal bölümüne mercek montajından sonra görünüm.

 

 

 

Bmw stil park ledi diziliminden sonra.

 

 

Farlar kapatıldıktan sonra.

 

 

 

 

 

 

 

 

Araç üzerinde resimler gelmedi.Gelince bilahire ekleyeceğim.

 

 

İstanbul ilimizden bir akadaşımızın Golf V aracı için Orijinal Hella far alındı.Uzun hüzme kısmına Hella bi-xenon mercek montajı yapıldı.Sinyal bölümüne Mercedes sinyal reflektörüne beyaz ve sinyal ledleri yerleştirildi ve Rabbimin izni ile geçtiğimiz haftalarda bitirmek kısmet oldu.

 

Farın dagışmış hali.

 

 

Mercek sonrası ilk görünüm testi.

 

 

Sinyal bölümü için reflektör çalışması.

 

 

 

Işık denemeleri.

 

 

 

 

 

Farın bitmiş hali gündüz farı görünümü.

 

 

Sinyal ve akşam parkta görünen hali.

 

 

 

Araç üzerinden resimler geliince bilahire ekleyeceğim.

 

 

Ankara'dan bir arkadaşımızın Stilo aracı için haricen far alınıp Valeo bi-xenon mercek ve uzun hüzmeyede Bosch servo bi-xenon mercek uzun hüzmede sabitlenip monatjı yapıldıktan sonra gündüz farı için Audi stop farının led reflektörü kullanılarak gündü zfarı montajı yapıldı.Sinyal kısmınada Mondeo Mk3 mercek lens kısmı takılarak sinyal ledleri takıldı.Rabbimin izni ile geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet oldu.

 

Mercek montajı,şapkalar,sinyal bölümünün bitmiş hali.

 

 

Gündüz farı için kullanılan Audi led stop reklektörünün yapılış aşaması.

 

 

Çerçeve üzerine montajdan sonra Passat parçaları ile görsel düzenlemeler yapıldıktan sonra görünüm.

 

 

Farların toplanmış hali.

 

 

 

 

 

Araç üzerinden görünüm.

 

 

 

Duvar resimleri.

 

 

 

 

Ankara'dan bir arkadaşımızın 97 Passat aracı için Depo H7 mercekli olarak aldığı far için Hella bi-xenon mercek montajı ve Koito d2s set ile ve sinyal bölümü içinde Amercan park ledlerini yapıp Rabbimin izni ile geçen yıl bitirmek kısmet oldu.

 

Depo farın H7 mercekli hali.

 

 

Orijinal mercekte kullanılan montaj aparatları işime  çok yaramadı bende Hella bi-xenon mercek için aparat yapıp aynen monte ettim.Birazda silikon destegi lazımdı tabiki.

 

 

Bu farda hoşuma giden aparat tasın tutturma aparatının kilitli sisteme sahip olması idi.Bunu görünce aynen Vay be dediğimi çok iyi hatırlıyorum.

 

 

D2s xenon lardan sonra ve far kapatıldktan sonraki görünüm.

 

 

 

Sinyal bölümü için ledler için üst kısımda 2 delik ile işlemi bitirdim.Hem sinyal içinde hamojen bir görüntü oldu hemde ledler taneli olarak görünmedi.Ayrıca farın içindeki orijinal park ampulü kısmında led yerleşimi ile sinyal deki ledler ile aynı anda çalışır hale getirildi.

 

 

Fardan bir görünüm.

 

 

Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mart 2015 Saat 14:11
Rabbimin izni ile yeni çalışmalar devam ediyor.Yaşantımda sizler ile olmamı engelleyecek sıkıntılarım olmadığı sürece sık sık burada olmaya devam edeceğim.

 

Çevrimdışı xmen Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Yaşı : 34
Aracı : 307 1.4 hdi xr
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2014
Konum: HATAY
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 913
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı xmen Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Mart 2015 Saat 16:40
Hocam eline koluna sağlık, muhteşem bir çalışma olmuş hakikaten...
2005 Peugeot 307 1.4 hdi
1997 Opel Vectra 1.6 16v CD
2003 renault clio 1.5 DCI
2006 peugeot 307 1.6 HDI
2006 ford fiesta 1.4 TDCI
Çevrimdışı Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Mart 2015 Saat 10:57
C4 Kullanıcısı arkadaşımız haricen far temin ettikten sonra 2015 model C4 farındaki gibi iç çerçeve ön görünüme yaklaşık bir çalışma olmasını istedi.İç görünüm biraz farklıda olsa kısmen elde edilebilecek bir işlem olduğu için işleme karar verildi.Hella bi-xenon,Bosch Gen5 balast,Osram 4300k xenon,Mercesede afl sistemdem merceğinin şapkası ve ek ilave olarak Bmw mercek şapkasının birleşimi ile yapılan şapka kullanıldı.Bunların montajına mütakip.Bmw yuvarlak Angel,Sinyal bölümüne gündüz ledleri ve sinyal ledleri için mercedes sinyal reflektörü ile parçalar hazırlandı.Rabbimin izni ile oldukça görsel ve işlevselliği yerinde bir çalışmayı bitirmek kısmet oldu.

 

 

Çerçeve maskelendi ve kalan kısımlardaki krom taban zımparalandı.600 derecellik mat siyah ile boyandı.Maskelem için epey uğraştım fakat minimal hatalar ile güzel bir sonuç aldım.Krom tabaka ise ciddi sorun yapmadı ama bant lekeleri son temizlikte epey uğraşştırdı.

 

 

İlk işlemde iç tas bölümü kısmı nı böyle yapmıştım ama sonra siyaha dödürdük.

 

 

 

Sinyal bölümüm kenar turuncu kısmı alttan düzğünce kesildi.İçteki krom parçayıda aynı şekilde keserek Bmw stil park ledi için yerler işaretlenip ledleri takıldı.Bu kısmın led montajlı halini çekmeyi unutmuşum sanırım.Sonradan led sayısı 4 yapıldı.

 

 

 

Çerçevenin hazırlanmış halleri.

 

 

 

 

Far tasındaki orijinal gündüz halojen ampulü kısmına ise 30mm lik lens yerleştirildi ve hem beyaz hem turuncu led destegi ile aktif hale getirildi.

 

 

 

 

 

 

Akşmaları park modunda iken görünecek hali.

 

 

Gündüz farı modunda iken görünen hali.

 

 

Farın toplanmış hali.

 

 

 

 

Araç üzerinde resimler gelince bilahire ekleyeceğim.

 

 

 

 

 

Çevrimdışı tetik-soner Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Yaşı : 42
Aracı : 306 platınum 1.6 2001
Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2013
Konum: Üsküdar- İST
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1656
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı tetik-soner Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Mart 2015 Saat 12:21
ClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClapClap
Peugeot 206 1.4 xr 2000
Cıtroen Xsara 1.6 16v 2001
Honda Accord 2.0 ex 1994
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 4567>
Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Radyatör Hava Alma İşlemi son mesaja git 6358 0 Berkan123
konu icon Birden Stop Etme son mesaja git 6437 8 Berkan123
konu icon Genleşme kabında basınç son mesaja git 1326 3 Berkan123
konu icon Hararet Göstergesi son mesaja git 2576 4 Berkan123
konu icon 206 Hararet Sorunu son mesaja git 865 4 Berkan123
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 3003 11 feyyazbugan
konu icon 206 şakırtı sesi geliyor son mesaja git 1245 4 berkogut
konu icon 1.4 HDi Emme Manifoltu Nasıl Takılır? son mesaja git 2083 4 antipollution
konu icon 307 kendi kendine gaz veriyor. son mesaja git 13849 36 drneuron
konu icon Android Auto Sorunu - Xiaomi 13T Pro son mesaja git 2244 0 chanyilmz
konu icon Fikirlerinize ihtiyacım var son mesaja git 637 0 Mustafa1923
konu icon Peugeot 206 hakkında yardım son mesaja git 560 0 Mustafa1923
konu icon tahin kıvamında soğutma suyu-rektefiye son mesaja git 612 0 claymore
konu icon 206 kalorifer sıcak soguk arkadan ayarı son mesaja git 604 0 heavyburak26
konu icon 2010 3008 1.6 vti sorunlar zinciri son mesaja git 2531 0 cagri_serin
konu icon Tüm arıza göstergeleri aktif son mesaja git 1573 0 Volkan 00
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 16347 16 YKH
konu icon Otomatik Şanzıman Geç Vites Atma Sorunu son mesaja git 5755 10 Stcngnr28
konu icon 206 1.4 8v Subap Ayarı(Resimli) son mesaja git 2061 1 arifbsrn
konu icon Bilgi ekranı son mesaja git 611 0 Erdo
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 MAY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
private20 5
KagaN 3
talip206 3
ZD106 3
Safak74 2
ykirac 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English