![]() |
|
308 LPG Montajı |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234 6> |
Yazar | |
sbereket ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Temmuz 2010 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kesinlikle son derece doğru tespitler. Selamlar;
|
|
Serkan BEREKET
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet... aracınızın dırekt enjeksıyon olmaması bu noktada sıze fayda sagladı. dırekt enjeksıyon olmus olsaydı bugun ıcın montajı cok zor ve pahalı olacaktı.
yalnız bu 307 ve 308 lerde cam catlama olayını bırkac kere daha duymustum. cunku ustalar elını kolunu camın oraya yaslıyorlar bastırıyorlar vs ondan sonra cam catlıyor.
karoserının bu tasarımı yuzunden aracın ıcı cok ferah oluyor ama bu durumda mekanık ıscılık cok zorlasıyor. ayrıca yan dırektlerın vırajıda kapatması cabası :((((((
|
|
![]() |
|
sbereket ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Temmuz 2010 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hayır direk enjeksiyonlu değil ama montajın yapıldığı nokta önemli dendi. Manifolt sökülüp montaj yapıldı. Ayrıca sökerken ön camı da çatlatmışlar sağolsunlar:) Selamlar;
|
|
Serkan BEREKET
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hayırlısı olsun. keyıfle kullanmanızı dılerım...
pıyasadakı kıtler uygulanabıldıgıne gore aracınız dırekt enjeksıyon degıl ?? dogru mudur???
|
|
![]() |
|
sbereket ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Temmuz 2010 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tekrar merhaba;
Uzun bir düşünme dönemi acabalar ve sonrası için kaygı hepsi geçen günkü zam ile bi kenara itilip ertesi gün LPG montajı yaptırdım. Bursa NET OTO GAZ firmasıyla sistemi çözdüm. Ve bana ister brc ister atiker takabiliriz hiç problem olmaz diye söylediler. Ben BRC tercih ettim. Performans olarak ben hiçbir fark anlamadım 6000 devirlere kadar çıkardım arabayı hiç bir fark olmadı. Zamanla bakacağım ve memnuniyetimi iletirim inşallah. Herkese selam
Serkan BEREKET
|
|
Serkan BEREKET
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bana kalırsa soyledıgınızın tam tersı olması lazım. dolaylı enjeksıyon dedıgımız sey manıfold puskurtmelı sıstemdır. yanı enjektorler emme manıfoldu ustundedır. pıstonun emme zamanında emme subabı acık durumdayken emısle manıfold ıcınden gecer havaya yakıt puskurtulur ve yakıt hava ıle manıfold ıcınde karısmıs olur. devamında karısım sılındıre alınmıs olur. bırcok motor bu sıstemle calısır.
dırekt enjeksıyon demek adı ustunde dırekt olarak yakıtı yanma odasına puskurtmek demektır. bu prensıp aynı dızel motorlardakı gıbıdır. dızelde nasıl sadece hava emılıp sıkıstırılıp 3. zamanın basında yakıt puskurtulmesıyle patlama elde edılıyorsa, benzınlı dırekt enjeksıyonda da prensıp cok kucuk farkla aynıdır. yıne ıcerı sadece hava emılır ve 2. zamanda hava sıkıstırılırken aynı dızeldekı gıbı "yuksek basınc" ıle benzın puskurtulur. devamında 3. zamanın basında bujı ateslemesıyle patlama suregelır...
buradakı en temel fark dırekt enjeksıyon sıstemınde enjektorler dızellerdekı gıbı sılındır kapagı ustundedır. bu farkından dolayı lpg montajı daha zordur...
|
|
![]() |
|
Damlaa ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
benim aracın motoru dolaylı enjeksiyonlu ki bildigim kadarıyla vti motorların ayırt edici özelligi dolaylı olması zaten bu nedenle lpg montaji yaptırma konusunda kararsızlık yasadım ustanın da dedigine göre direkt olanlara göre sadece biraz daha zahmetli ve titiz davranılması gereken bir islemmis bu tür motorların lpg dönüsümü yapılması ama dedigim gibi asınma konusunda hic bir bilgim yok bende meraklanmıstım sizin acıklamanızdan sonra icime su serpildi:)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kulagım cınlamaya baslayınca ıcımden foruma bır bakmak geldı. dedım kı "herhalde bırılerı benı anıyor"... ![]() ayrıca damla arkadasımızın motoru hakkında detaylı bılgımız yok. o motorların dırekt mı yoksa dolaylı enjeksıyonmu oldugunu anlayamadım ben. o acıdan yorumda getıremıyorum. yalnız supap yaglama olayları bence cok gereklı degıl. cunku zaten motorun kendısınde yag buharını emıse veren sıstem var. subaplar ıcın yeterlı yaglamayı saglayacagı kanaatındeyım. dusunecek olursanız dırekt enjeksıyonlu motorlarda subabın yuzeyıne havadan baska bırsey deymıyor. cok kısının soyledıgı gıbı benzın subapları yaglar cumlesı dırekt enjeksıyon motorlarda olmaz. eee ne olcak o zaman ??? subaplar daha cabuk mu asınacak? bence hayır...
bu konuyu cok kez soyledım bır daha tekrar etmek ıstemıyorum. sıfır alınıp ıstanbul trafıgınde taksıye calısan tartarını sıralı sıstemlı ve soyledıgınız tarz subap yaglama sıstemı vs olmayan 1.6 8v 90bg dacıa logan suanda 440.000 km de hala calısıyor. ne subabı yandı ne motoru acıldı. daha ne dıyım ben sıze...
![]() bu arada kulagımı cınlatan sevgılı arkadaslarıma saygılar selamlar :DD Düzenleyen cecoli - 10 Aralık 2010 Saat 11:34 |
|
![]() |
|
bayelektronik ![]() 2. Vites ![]() ![]() 07 - Eylül - 1983 Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2010 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 161 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı bayelektronik
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
balıkesirde iyi ustayı nerde bulmuş onu çok merak ettim ben. |
|
![]() |
|
husmen73 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 04 Aralık 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dün gece biraz daha araştırma yaptım. Prins markasında özel bir sistem varmış supapların aşınmasını önleyici. Yağlama sistemi yapılmış, ismide Valve Care diye geçiyor. Bakalım bende tekrar görüşeyim otogazcı ile. Birde Balıkesirde aramızla aynı motora sahip bir araca Mart 2010da takılmış, o kişiyle de görüşeceğim. Sonuçlara göre karar vereceğim artık.
|
|
![]() |
|
Damlaa ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
o konuda hic bilgim yok ama arayıp ögrenmeye calısırım
suan benim arac yaklasık 4000 kmde 50000e gelene kadar muhtemelen degistirmis olurum o yüzden cok uzun vadeli arastırmasını yapmadım ne yalan söyliyim:)
|
|
![]() |
|
husmen73 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 04 Aralık 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilgiler için teşekkür ederim. 308 ile aynı motora sahip 207'ye takmışlar Balıkesirde. Herhangi bir sorun olmadığı söyleniyor.
Zamanla Subap erişmesi/aşınması hakkında bilgi verdiler mi size? Böyle bir durum söz konusu mu acaba? Çünkü 50000km'den sonra bunlar aşınırsa birde onlar için ~700TL masraf çıkmasın :) Araç, LPG ile çalıştığından bu aşınma daha fazla oluyor diye biliyorum. |
|
![]() |
|
erk ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lpg taktırılır taktırılmaz buna kişinin kendisi tüm riskleri artıları hesap ederek karar verir Ancak aracıma kesinlikle taktırmayacağım gibi taktırmış olsam bile mutlaka bir depo lpg bir depo benzin dönüşümü ile kullanırdım (depoları ortalama 45 50 litre olarak farzediyorum) Lpg ye karşı değilim ancak Türkiye şartlarında (savaş gibi bir trafik eline tornavida alanın usta diye dükkan açması işine en çok gelen en fazla kar getiren %100 uyum sorunsuzluk aranmayan sistemlerin montajı) lpg bence hem kendim hem araç açısından KESİNLİKLE intihar
|
|
![]() |
|
Haksen016 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
bayelektronik aynen öyle cecoli duymasın :))
|
|
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
|
![]() |
|
m.peker ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2010 Konum: izmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 649 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
brc den şaşma bence en iyisi
|
|
307 1.6 110 hp comfort dizel
|
|
![]() |
|
bayelektronik ![]() 2. Vites ![]() ![]() 07 - Eylül - 1983 Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2010 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 161 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı bayelektronik
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
lpg sistemine yüzde yüz referans olabilmek için en az 15000 km gitmek lazım bence.zaten sistemdeki sorunların oluşumu hemen olmuyor.yavaş yavaş bozuyor önce rolanti bozulmaları arabada titremeler vs vs...yanlış anlamayın Damlaa kullanıcı arkadasım şuanda memnunmuş inşallah sonuna kadar iyi gider ve 308 lpg e yeni olduğu için arkadasları bilgilendirmeye çalışyor.(hazır cecoli hocamda burda yok biraz lpg yi atıp tutayım
![]() Düzenleyen bayelektronik - 08 Aralık 2010 Saat 18:23 |
|
![]() |
|
Haksen016 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
güle güle kullan o zaman arkadaşım inş. da sıkıntı çıkarmaz lpg aracında.
|
|
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
|
![]() |
|
Damlaa ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Üstteki mesajımda da belirttigim gibi cok memnunum arabamdan. Nasıl hissettiginizi anlıyorum lpg konusunda cünkü aynı sürecten bende kısa bir zaman önce gectim. Ne yazık ki etrafta cok fazla referans yok ve Peugeot yetkilileri de bu konuda inanılmaz olumsuzlar. Nedeni cok basit sadece herhangi bir sorunla karsılastıgınızda baslarını agrıtmanızı istemiyorlar. Onlar için konusması kolay cünkü benzin parası onların cebinden cıkmıyor. Acık acık isim veriyorum Tekotoyla konustugumda onaylamadıklarını ve sorumluluk kabul etmediklerini lpg takılmıs araca hic bir sekilde bakmıycaklarını söylediler. Fakat söyle bir durum var lpgniz zaten 2 yıl garantili oldugundan dolayı takan yer bakımınızı yapıcak, sorun cıkarsa hertürlü sorumlulugu kabul ediyorlar. Lpg ile alakasız her türlü sorundada Peugeot servisleri sizinle ilgilenmek ZORUNDALAR. Bir tanıdıgım aynı duruma düsmüstü ve hakkını yasal yollardan arıycagını söylediginde tekoto anında söylediklerini geri alıp aracın hertürlü islemini indirimli olarak yapıyor. Bu konuda sıkıntı yasamazsınız benden tavsiye söylediklerine cok kulak asmamanız.
Bizim ustanın söyledigi Peugeotlarla en iyi uyum saglayan markanın Landirenzo olduguydu ve güvenip taktırdım. Referans da gösterdiler önceki mesajlarımda yazılı zaten ayrıntılar. Ama söyle birsey var ben de bir cok kisi gibi isin ustada bittigine inanıyorum. O yüzden mutlaka iyi bir usta secin. Ankaradaysanız Olgun Lpg icin referans olurum size.
Aracım da suan icin gayet iyi hatta eski halinden daha iyi diyebilirim. Mesela eskiden otomatik olması nedeniyle biraz sıkıntı yasardım cok dik yerlerde ama simdi tam bir canavar oldu araba cok rahat cıkıyor performans düsüklügü gibi bisey söz konusu degil aksine artıs var. Herseyden öte benzine verdigim paranın 4te 1iyle cok daha fazla mesafe katediyorum. Keske ilk aldıgımda taktırsaymısımda bu kadar para bayılmasaymısım benzine diyorum simdi. Baska merak ettiginiz seyler olursa sorun lütfen. Ben bu ise kalkıstıgımda bana akıl verebilecek daha önce bu süreci yasamıs bir 308 sahibi yoktu etrafımda. O yüzden size yardımcı olmak isterim.
|
|
![]() |
|
husmen73 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 04 Aralık 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Merhaba Sayın Damlaa,
Bende de 2009 model Peugeot 308 1.6 VTI var. Sizin gibi çok araştırma yaptım fakat hala bu sistemin ileride sorun çıkartıp çıkartmayacağından emin değilim. Yetkili Peugeot bayisinin sahibi (isim vermek istemedim) ile görüştük. Kesinlikle LPG taktırmayın diyor. Randınmanlı çalışmayacağını ve ileride sorun açabileceğini söyledi. Aynı şekilde tanıdığımız bir usta da biraz daha beklememiz konusunda ısrar etti. Sanırım şu an 308'lere takılan kitlerin ileride ne gibi sorunlara yol açabileceğini bilmediklerinden dolayı olsa gerek, böyle bir geri bildirim aldık. Siz şu an kullanıyor olmalısınız, durum hakkında tekrar bilgi verir misiniz? Herhangi bir sorun çıktı mı? Düzenleyen husmen73 - 04 Aralık 2010 Saat 17:42 |
|
![]() |
|
Haksen016 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hayırlı olsun inş. sorunsuz binmeye devam edersiniz lpg li aracınızla , ben bir süre daha düşünmeyeceğim lpg yi.
|
|
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234 6> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |