|
206 Hararet Göstergesi Sorunu |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2018 Saat 15:45 |
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
muhtemel hararet müşürü arızalı gibi hocam motor kendini korumaya aldığı için çalşımıyor. arıza tesbit cihazına bağlayıp bakmak lazım hata kodlarına.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
1 ayda en az 5 defa biligsayara bağlandı ancak beyne kadar hiçbir yerinde arıza kodu çıkmadı ve müşür 2 defa değişti maalesef geçmedi halen
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
peki soketler kontrol edildimi hocam iletişimsizlik ve kabloda temazsızlık varsa bu daneden olacaktır.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Usta deneme yanılma yoluyla gideceğiz dedi. Müşür ve beyinden sonra beyne vemüşüre giden kablolarda sıkıntı yok dedi. geçen gün de direksiyonun alt takımı açtı kontakta temassızlık mı oluyor diye. Dene bakalım yine dedi daha deneyemedim. 1 Aydır yolda stop etmesinden sıkıldım. Belki yaşayan bilen vardır ve direkt çözülür diye açtım konuyu
Düzenleyen f4t1hltn - 07 Kasım 2018 Saat 17:25 |
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hocam kablolara göz kararı bakınca anlaşılmıyor çünkü görülmeyen yerlerde var araç haket halinde iken kabloyu ezen bir parça kısa dever yaptırıyor olabilir. İyi bir kontrol etmek gerekiyor soketleri ve kabloları bence peugeot bilen iyi bir oto elektrikçisine gitmeni taviste ederim. ankarada isen usta konusunda yardımcı olurum.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
size yanıt yazarken arabayı kontrol ediyordum ve motor ısındıktan sonra yine yaptı. Ustaya götüreceğim tekrar ama motorun soğumasını bekliyorum maalesef. Ankaradayım ve götürdüğüm usta yıllarca Peugeot yetkili servisinde çalışmış biri ve ilk defa böyle bir arıza görüyorum dedi.
Düzenleyen f4t1hltn - 07 Kasım 2018 Saat 18:25 |
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Soğutma sıvısının eksikliği gibi basit uyarılar hariç ECU tarafından motor arıza ikaz ışığı bir kez yakıldığında en az bir DTC kaydı yapılır. Olağan dışı veri/anlık sinyal kaybı vb. sonrası kendiliğinden düzelmiş bir arıza var ise ECU arıza tipine göre motorun çalışma süresi/yakıt karışım oranı/katedilen km vs. arıza sonrası değerleri test ederek geçici bir arıza olduğuna karar verirse ikaz ışığını söndürür ancak yapılan arıza kaydı elle silininceye kadar kalır. Bugüne kadar bunun 3 istisnasını gördüm; 1- Alternatör arızası 2- Turbo hortumunda problem 3- Arızalı ECU Bundan dolayı hep aynı yerde işlem yapıldıysa başka bir yerde bilgisayara bağlatmanızı tavsiye ederim. Sizin aracınızdaki arızada ise sorunun kaynağı hararet müşürü veya göstergesi ile bunların tesisatları olması gerekirken motorun çalışmama sebebi bunların hiç biri olamaz yani ECU hiç bir hararet probleminde motorun çalışmasını engellemez, sadece uyarır.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ustam tanıdık ve gayet güzel bir insan. Siz çalışmama sistemini sölediniz ama çözüm yok mu buna 😀ustam o anda hararet göstergesi çalışmadığı için beyin arabayı çalıştırmıyor çünkü devirdaimin ve fanın çalışması hep bu müşüre bağlı demişti. Başka ustaya göstersem her şeyi tekrardan baştan alacak. Müşir değişelim diyecek ben de değiştim diyeceğim. Olabilir biz de değişelim diyecek ve her şey başa dönecek maalesef. Dün götürdüğümde bana tüp beynini gösterdi tekrar yapınca dokun bakalım sıcak mı soğuk mu diye haber ver dedi. Yolda gelirken yine yaptı kenara çektim baktım çok sıcaktı. Mühürü ilkte çıkma taktık 2. De yan sanayi taktık. Şimdi orijinali takalım bakalım dedi. Bugün de onu deneyeceğiz.
Düzenleyen f4t1hltn - 08 Kasım 2018 Saat 11:45 |
talip206
4. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 2002 206 colorline otomatik Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3063 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Fan rolelerini kontrol etmenizi tavsiye ederim.
206 larda konum itibariyle oksitlenmeye musait bir yerde. Yerini şöyle tarif edeyim. Peugeot armasının olduğu yeri sökün. Orda fanın yaninda kutu gibi birşey var. Onun icinde iki adet yeşil role var. Roleleri kontrol edin. Kablolarına bakın. Kopukluk varsa sase yapıp beyni yaniltabilir
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Öncelikle devirdaimin çalışmasını hararet müşürüne bağlayan "usta" larımıza selam olsun Devirdaim pompası motor devri ile doğru orantılı bir hızda döner, hareketini motor mekaniğinden alır. Müşürün yan sanayi/orjinal olması sanırım fark etmeyecektir ki taktıklarınızdan ilki problemli olsa diğeri düzgün çalışmalıydı nitekim büyük yatırımlar yapmış yan sanayi parça üreticileri çalışmayan/uyumsuz ürünleri yedek parçacılara satarak piyasadan silinmek istemezler. Bir önceki mesajımda "motor yönetim sisteminin soğutma sıvısının/motorun sıcaklığını, radyatör fanının çalışmamasını vs. baz alarak hiç bir şekilde motorun çalışmasına müdahale etmeyeceğini yani bu sebeplerle motorun stop etmemesi gerektiğini" anlatmaya çalıştım öyle ki ister termostatın açık kalması sebebi ile soğuk bir havada uzun yolda hararet hiç yükselmesin, ister termostatın açmaması/fanın çalışmaması sebebi ile yoğun trafikte hararet nedeniyle silindir kapak contası yansın ECU hiç bir şekilde motorun çalışmasını durdurmaz. Motorun stop etmesine sebep olan bir problemin mutlaka arıza kaydı yapılır, aksi düşünülemez ! ECU çeşitli nedenlerle kendine reset atmak zorunda kalıyor ise (örneğin çipin çalışma frekansını belirleyen osilatör devresindeki arıza sebebi ile yazılımın işletilmesi duruyor ise WDT-watchdog zaman aşımı nedeniyle... anlık kısa devre vb. nedenlerle besleme voltajının çipin çalışma voltajının altına düşmesi nedeniyle yazılımın işletilmesi duruyor ise BOR-brown out reset sayesinde voltaj stabil seviyeye ulaştıktan sonra... alternatör diyotlarının kısa devre olması gibi nedenlerle yüksek voltaj geldiğinde harici koruma devresi sayesinde çipin besleme voltajı kesilip voltaj normal seviyeye düştükten sonra besleme tekrar verildiğinde... vs. vs. ECU içinde otomatik başlatma gerçekleşir) yarım kalan ve baştan işletilmeye başlayan yazılım arıza kaydını yapamaz. Umarım sorununuzun kaynağı ECU değildir. TÜM BUNLARI ARIZA TARİFİNİZ İÇİNDE BELİRTTİĞİNİZ AŞAĞIDAKİ İFADE DOĞRULTUSUNDA YAZDIĞIMI EKLEMEKTE FAYDA VAR SANIRIM
Düzenleyen HasGur - 08 Kasım 2018 Saat 19:21 |
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle fan röleleri 1 ay önce değişti 2 adet. Bugün orijinal müşür ile değişime gittiğimde oradayken arabayı çalıştıralım derken yine hararet sıfırda gösterdi ve ustam hemen bilgisayara bağladı. Bu defa arızayı gösterdi. Arızada soğutma suyu sıcaklığında ölçüm yanlışlığı gibi bir ibare çıktı. Orijinal müşür ile değiştik ve o arızayı sildi. Arabayı İlk denemede sıkıntı çıkmadı ve Gösterge daha rahat çalışıyor gibi duruyor. Burada sıkıntım dediğiniz gibi ECU değildir inşallah. Malum masrafı biraz büyük çıkacaktır.
Düzenleyen f4t1hltn - 08 Kasım 2018 Saat 22:59 |
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
DTC kaydı varsa ECU arızası ihtimali ortadan kalkar, içiniz rahat olsun. Bu durumda hararet müşürü hakkında biraz teknik bilgi vereyim ki hem ileride birilerinin işine yarasın hem de 3. müşürü taktırmış olmanız sebebiyle siz ustanızın ustalığına karar verin ! Hararet müşürü denilen parçanın içinde sadece bir adet perakende fiyatıyla 50 kuruşa satılan 2 bacaklı NTC tip termistör (ısıl direnç) vardır ve bu 2 bacak direk sokete bağlıdır (bazı araçlarda daha kapsamlı devreler vardır) Termistörler ısıyla direnci değişen elemanlardır (NTC ısı arttıkça direnci azalan, PTC tersi) otomotiv sektöründe genelde 100 kiloohm civarı dirence sahip termistörler kullanılır. (Bu kadar basit bir parçada yan sanayi ürünlerde sıkıntı çıkmayacağı sanırım anlaşılmıştır, olası tek problem yan sanayi ürünlerde tolerans değerinin yüksek olması olabilir ki orjinal ürün +/- %1 tolerans ile ısıyı ölçebilirken yan sanayi olanlar gerçekten kalitesiz ise +/- %5 toleransa sahip olabilir ki bu durumda müşür içindeki o termistör çinden 5 kuruşa falan gelmiştir ) Araç yazılımına göre değişmekle birlikte ECU dakikada en az 200 kez yaptığı ölçümlerde termistörün değişen direnci sayesinde kendi çalışma voltajı olan 5 voltu referans alarak beslediği müşürden dönen 0-5 volt aralığındaki değişken voltajı bir ADC pininden okuyup dijital bilgiye çevirerek sıcaklığı/arızayı tespit eder. Müşür arızası p0115, 116, 117 gibi artan değerlerde DT kodları ile kayıt edilir bu kodların anlamları diğer sensör arızalarında olduğu gibi tutarsız veri (kablo ve soketlerde kısa devre/iletim problemleri gibi), yüksek sinyal (müşürden 5 volt dönmesi), düşük sinyal (müşürden 0 volt dönmesi) vb. temel problemleri işaret eder. Araç bilgisayara bağlandığında çok basit bir şekilde sorunun kaynağı anlaşılır. PC yazılımı müşür soketi çıkartıldığında -50 dereceleri, soket uçları kısa devre yapıldığında +150 dereceleri gösteriyorsa tesisat sağlamdır yani müşürün test edilmesi gerekir. Müşür testi yine PC yazılımında gösterilen sıcaklığın motorun ısınma/soğuma evrelerinde mantık çerçevesinde düzenli bir şekilde artmasının/azalmasının izlenmesi sayesinde yapılabilir. Başka bir yöntem motor sıcaklığının bir thermocouple/lazer ısı ölçer vb. bir cihazla ölçülerek soketteki voltajla karşılaştırılmasıdır. Hiç bir şey bilmeyen milat öncesinden kalan ustalar bile bir multimetreyi müşürün pinlerine bağlayarak açık/kısa devre olup olmadığına bakarlar bunlar yok ise çakmakla ısıttıkları veya sıcak suya koydukları müşürün değişen direncini ölçerek sağlam olup olmadığına karar verebilirlerdi. Yani müşteriye üst üste 3 müşür aldırmazlardı ! Motor sıcaklığı ECU için olmazsa olmaz verilerin başında gelir öyle ki soğuk motorda rölanti devrinin yüksek tutulmasından yakıt püskürtme ile avansın ayarlanmasına kadar motor sıcaklığı hayati önem taşır. P0115 gibi arıza kayıtlarının yazılması durumunda ECU yazılımı motor sıcaklığını 90 derece civarı kabul ederek motoru çalışır tutmak ister ancak soğuk motorda olması gereken yüksek rölanti devri, egr valfinin kapalı tutulma zorunluluğu, zengin karışım ayarlanması, avansın düşük tutulması vs. vs. hiç bir işlem yapılmaz bu durum ise soğuk motorda zor çalışma, vuruntu, siyah duman atma, performans kaybı hatta çalıştıktan sonra stop etme gibi problemlere yol açar, buraya dikkat ediniz problem motor ısındığında değil soğuk iken vardır !
Düzenleyen HasGur - 09 Kasım 2018 Saat 00:33 |
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam böylesine teknik bir cevap için ve aracımda ECU arızası olmadığı için öncelikle çok teşekkür ederim. Sizin dediğiniz gibi ilk aşamada müşürü sıcak suya koymuştu ve gösterge 70 lerde göstermişti. Anladığım kadarıyla benimkinde müşür 0-5 arası voltajda sıkıntı oluşuyordu. ayrıca soğuk motorda yapar dediğiniz durumlar bende motor sıcakken yapıyor. çünkü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyordu ve arabayı çalıştırmaya zorlayınca stop ediyor ve 2-3 denemeden sonra hiç çalıştırmıyordu arabayı. mecburen motorun biraz soğumasını bekliyordum. Halbuki motor tamamen soğukken arabanın çalışmasında hiçbir sıkıntı yok. motor kendi sıcaklığı olan 90 a geldikten 2-3 km sonra araba stop edip gösterge sıfırda gösteriyor ve motor soğukken yapılır dediklerinizi o anda motor sıcak olduğu halde yapıyor.
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Su soğudukça gösterge yavaş yavaş düştüyse müşür sağlammış ki aslında 70 dereceyi göstermesi de müşürün sağlam olduğunun işaretidir ancak çok çok düşük ihtimalde olsa durağan halde düzgün çalıştığı gözlemlenen müşürün içinde NTC de veya ayaklarıyla soket arasındaki bağlantıda problem başladıysa sarsıntı gibi dış etkenlerde problem çıkarabilir. ECU 1 voltun biraz üzerinde bir voltajı okumuş ise göstergede 70 derece kadar bir değer gösterilir, voltaj 90 derecede 1 voltun biraz altında 0 derecede 4 voltun biraz üzerinde olur. Min max değerler 0 ve 5 volt olmaz çünkü 0,25 voltun altı ve 4,75 voltun üstü değerler arıza tespiti için kullanılır. Sizin aracınızda göstergedeki ısı düştüğüne göre müşürden ölçülen voltaj olması gerekenden yüksektir yani müşür ölçüm hattında +5 volta, besleme hattında +12 volta temas gibi muhtemel bir iletişim problemi söz konusu olabilir ancak daha önce yazdığım gibi ısıyı okumakla ilgili problemler stop etme problemine yol açmaz ECU arıza kaydını yapar ve 90 derece gibi sabit bir sıcaklığı referans alarak motoru çalışır tutar. Çözüme ulaştığınızda sonucu bildirirsiniz.
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
27BEN80
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 207 1.4 HDİ TREND Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018 Konum: GAZİANTEP Durum: Aktif Değil Mesajlar: 87 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
PEUGEOT LARDA BU GİBİ SORUNLAR KRONİK BU ARAÇLAR ELEKTRİK OLARAK ÇOK SIKINTI ÇIKARIYOR VE MALİYETİ AĞIR OLUYOR......
|
|
BARAN
|
f4t1hltn
1. Vites Yaşı : 29 Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 07 Kasım 2018 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Öncelikle maalesef orjinal müşürde de aynı hatayı verdi. bilgisayara bağlanınca devir gösterge arızası ve yine "soğutma suyu sıcaklığında alınan birim yanlış" hatalarını verdi. ustam krank sensörüne ve ısı müşürü soketine temassızlık olabilir diye tel attı ve sıkılaştırdı. araç yine aynısını yapınca yine bilgisayara bağladık ve devir gösterge arızası vermedi ama soğutma suyu sıcaklığında ölçülen birim yanlış hatasını yine verdi. ustam da kendisi gördü motor sıcak olduğu halde hararet sıfırda gösteriyor ve araba marşa basıldığı anda çalışıp stop ediyor durmadan. Aracımın beyni çıkarıldı ve maalesef beyne silikon basmışlar diye bir işlem yapamadı. son çare parçacıdan bir beyin alıp deneyeceğiz dedi. bugün de onu yapmaya iş çıkışı götüreceğim mecbur.
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bu konuya son olarak şunu yazayım; Bakmakla görmek arasında fark vardır... USTANIZI DEĞİŞTİRİN !
|
|
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
27BEN80
1. Vites Yaşı : 43 Aracı : 207 1.4 HDİ TREND Kayıt Tarihi: 06 Eylül 2018 Konum: GAZİANTEP Durum: Aktif Değil Mesajlar: 87 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
USTAYI DEĞİLDE BİR AN ÖNCE ARACI DEĞİŞTİRSİN...
|
|
BARAN
|
HasGur
2. Vites Yaşı : 53 Aracı : Civic, SuperB, Pug 307 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Söylermisiniz ? İşi bilmediği için sağlam müşürü 3 defa değiştirip müşterisine boş yere masraf açan ustayı değiştirmek yerine neden aracını değiştirecek !?
Son mesajlarınızda yazdıklarınızla; "önceki sahipleri tarafından pert edilmiş araçlardan birini satın alıp aracın son sahibi durumuna düşmüş biri" izlenimi veriyorsunuz. Sizin böyle bir aracı satın almış olmanız, önceki sahipleri tarafından yaptırılmamış işlerden dolayı fazlaca para harcamış olmanız diğer insanların sahip olduğu araçları kötülemek için size bir hak vermez ki her şeyi bildiğini zannetmesi sebebiyle motor isteyen aracı satın alıp 3-5 ay içinde motor yaptırmak zorunda kalan insanlar var ! Yok eğer "bu duruma düşmüş biri değilim, markayla da derdim yok" diyorsanız; soruna çözüm önerisi varsa konuya cevap yazarsınız öneriniz yok ise okur geçersiniz, BOŞ MESAJLARLA FORUMU ÇÖPLÜĞE ÇEVİRMEYİNİZ ! Son olarak lütfen KÜÇÜK HARFLERLE yazınız ! Düzenleyen HasGur - 13 Kasım 2018 Saat 13:35 |
||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |