|
Marş Basmama |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Ege Mavisi 206
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 1.4 HDI Fever Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2016 Konum: Cihanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ege Mavisi 206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 04 Şubat 2017 Saat 19:18 |
2007 model 206 1.4 HDİ aracım var. Soğuk havalarda çalışmıyor kendileri. Aküyü değiştirdim, biraz toparladı ama son bir hafta aşırı soğuk olunca yine su koyverdi. Sıkıntım şu; araç 1-2 sabah çalışmayınca ısrarla marş bastım. Kaputu açtığımda ufak bir duman yürüdü. Bu olaydan sonra tekrar bir iki marş aldı, zar zor çalıştı, onda da öncesinde olmayan garip bir ses duyuyordum. Şu anda ise hiç bir şekilde marş basmıyor. Tık deyip kalıyor. Elektrik geliyor, teyp cam far hepsi çalışıyor. Dediğim gibi aküm de 1 aylık falan. Sıkıntım marş motorundan sanıyorum. Sizler ne dersiniz? Usta çekin getirin bakalım dedi. Bu model arabayı vurdurmak veya çekip götürmenin bir zararı var mı? Direksiyona, hidroliğe, balataya, aksama, şuna buna sıkıntısı olur mu? Bir de masraf ne tutar tahmini? Bir de konu açmışken; bir defaya mahsus '' soğutma suyu seviyesi asgari düzey(dizel)'' hatası aldım. Takviye deposunun kapağını açıp kapatınca uyarı gitti. Kapağın iç kısmında hafif buz vardı. Antifriz -30 çıkmıştı kıştan evvel ancak bu sorun neden olabilir? Teşekkürler... Saygılar...
|
JunioR56
1. Vites Yaşı : 36 Aracı : 2003 307 XT Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2016 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Muhtemelen marş motorundan gelmiş o duman geçmiş olsun. Aşırı soğuk dediğiniz kaç derece. eksi derecelerde sabah arabayı çalıştırmadan önce mercedes bile 5 - 10 arası kontak açıp kapatıp motordaki kızdırma bujisini ısıtıyor.
linkteki video yu izlerseniz daha faydalı olur. Su konusunda da antifirizli su koyarak ideal seviyesi nereyse oraya getirin. geçmiş olsun. |
Ege Mavisi 206
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 1.4 HDI Fever Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2016 Konum: Cihanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ege Mavisi 206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Pazartesi günü -22 ile falan uyandık, iki üç gün -17 -20 arası sürdü hava sıcaklığı. Videoda anlatılanı kış girdi gireli yapıyorum. Biraz daha sıcak havalarda -5 -10 falan iyi oluyordu. Bu son hafta olan oldu. Dumanın sebebi ne olabilir ki? Marş motorunun konumunu gösteren bir resim varsa atabilir misiniz? Kablo mu yandı ne oldu acaba? Su seviyesi de iyi arabada, eksiltme falan yapmadı, takviye deposu neredeyse dolu şuanda. Teşekkür ederim.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynen dediğin gibi marş motorundan kaynaklanıyor. 100-150 tl arası tamiri oluyor. bir kereye mahsus vurdursan birşey olmaz korkma bizimkomşunun 407 aynı senini araba tık yok vurdurduk sanayiye gitti birşey olmaz. su uyarısı yedek su deposundaki seviye müşüründen yapar genelde
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
Ege Mavisi 206
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 1.4 HDI Fever Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2016 Konum: Cihanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ege Mavisi 206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Teşekkür ederim abi. Takviye ile olmaz herhalde, marş motoru sıkıntılı olunca? Az modelli, elektronik falan olunca çekindim, bizim emektar broadway olaydı vurdura vurdura giderdik. Dediğin gibi bir kere bi deneyelim bakalım. Sağolasın.
|
Eakarsu
1. Vites Yaşı : 32 Aracı : 206 1.4HDI Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2012 Konum: İst/Ç.kale Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bence soguk havada vurdurmaya hic kalkisma derim. Cekiciye verecegin 100₺. Basina daha buyuk dert acarsin. Benim aracimin da mars motorunun komurleri bitmisti. Ayni senin dedigin gibi marsa basinca tik diye ses geliyordu. Maliyet olarak yanlis hatirlamiyorsam 80₺ civari malolmustu. Gecmis olsun.
|
|
307 1.4 HDI
|
Ege Mavisi 206
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 1.4 HDI Fever Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2016 Konum: Cihanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ege Mavisi 206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Eyvallah, onu da düşündüm. Bugün baya iyileşti hava hafta başına göre. Duruma göre çekici de çağrılabilir dediğin gibi. Buradaki usta da 100-150₺ olur aşağı yukarı dedi.
Teşekkür ederim.
|
JunioR56
1. Vites Yaşı : 36 Aracı : 2003 307 XT Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2016 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bence vurdurmayla ilgili bir sıkıntı olmaz çünkü benim benzin pompası gitmişti bazen çalışıyor bazen çalışmıyordu. denemek için yolda hareket halinde vitesteyken benzine alıyordum iyice yavaşlıyordu çalışmıyordu araba geri tüpe alıyordum haliyle bi nevi vurdurmuş oluyordu. belki 50 kere yapmışımdır bi sıkıntı oluşmadı. Benim başıma gelse vurdururdum ama yinede senin bileceğin iş risk diyorsan çağır çekici üstat.
|
Ege Mavisi 206
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 1.4 HDI Fever Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2016 Konum: Cihanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ege Mavisi 206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Selamünaleyküm;
Aracı yaptırdım, çözüm için paylaşayım. Aradım adamları, 40 lira alırız bu mesafeye dediler, bir kaç gündür de soğukta yatınca iyice donmuştur dedim, riske etmedim, çekiciyle götürdüm sanayiye. Elektrikçi bir iki marş denedi ama aynı tık deyip kaldı. Kollektör müdür nedir tam anlamadım adını, onu zorlamışsın dedi. Söker yaparız, açmışken yeni kömür takarız, eskisini takmayalım, dedi. Ben de hak verdim, bu şekil yaptırdım. Şu anda iyi durumda araç. Hava da nispeten ısındı. Sabah problem yaşamadım çalıştırmakta. Masrafı da 40 ₺ çekici, 150 ₺ malzeme + ustanın işçiliği, toplam 190 ₺'ye halloldu. Hepinize değerli katkılarınız için teşekkür ederim.
|
sonerkyl
MODERATOR Yaşı : 39 Aracı : Scenic 2.0 16v Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17107 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
konjektör o parçanın ismi kömülerlerde değişince fiyat normal problemin çözüldüğüne sevindim.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
JunioR56
1. Vites Yaşı : 36 Aracı : 2003 307 XT Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2016 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benim araçta sabah motor soğukken benzinde tık diye alıyor marşı. ama aynı şekilde lpg de ise uzun marş yapıyorum. NOT:motor sıcakken tüpte de tık diye alıyor. Yorumunuz var mıdır?
|
Ege Mavisi 206
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 1.4 HDI Fever Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2016 Konum: Cihanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ege Mavisi 206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Ben 5 sene kadar LPG'li araç kullandım. 92 Broadway vardı bizde de. O da LPG'de defalarca basmama rağmen çalışmazken benzinde direk çalışırdı bazı zaman.
Hep söylenen; LPG'nin benzine göre soğuk olduğu. Özellikle kış günü araç soğukken zaten zor çalışıyor, bu soğukluk da ilk çalışma olayını iyice zorlaştırıyor. Benim fikrim sizin araç da soğukken benzinde direk çalışıp LPG'de uzun marş istiyorsa herhangi bir arıza sebebiyle değil de bu yüzden olduğudur. Zira aküde, marş motorunda, aksamında bir arıza olsa zannetmem bu şekilde olacağını. Bana akşamdan benzinde bırakırsam sabah daha rahat çalışacağı önerilirdi hep. Siz de bu şekilde yapabilirsiniz çözüm olarak. Bir de nasıl mazotun katkılısı varsa kış için, LPG'nin de katkılı firmalar olduğunu okumuştum. Özellikle Aygaz Otogaz kışa özel LPG diye anlatıyordu. Kışa Özel Aygaz Otogaz + Soğuk havalarda, aracınızdan yaz mevsimindeki gibi konfor ve performans alabilmeniz için Aygaz Otogaz’ın formülü kış aylarına özel olarak farklılaştırılmaktadır. Böylece soğuk havalarda ilk çalıştırmada yaşanan sorunlar ve motor rölantide çalışırken ortaya çıkan titremeler önlenirken, araçtan en yüksek performansı almanız sağlanmaktadır.
Tekrar buldum aynı yazıyı. Kullanıcı olarak illa ki vardır alışkanlığınız ancak denemeniz için bir seçenek olarak burada dursun. Belki yardımcı olur. Saygılar...
|
JunioR56
1. Vites Yaşı : 36 Aracı : 2003 307 XT Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2016 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arac bende 3 kış geçirdi. Bu sene yapmaya başladı. Sıralı sistem tüp var üzerinde ilk benzinde çalışıyor zaten. Geceden sabaha kalıp çalıştırdığımda sanki benzine geçişi yapmıyor tüpte çalışmaya uğraşıyor. Bana öyle geldi.
|
Ege Mavisi 206
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 1.4 HDI Fever Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2016 Konum: Cihanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ege Mavisi 206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Gaz sistemi yıpranmaya başlamıştır belki. Bizimki normal tüptü, sıralı falan yoktu. Alır almaz tüpü biz taktık, ilk sene her yönden çok iyiydi ama sonra gerek tüketim olsun gerek performans gerek ilk çalışma, her yönden randımanı düştü gitti. Halen de mesele yakıtı çoktur tüpe göre, yeri gelir nazlanır çalışmaz. Beyin falan diyorlar mesela oralara tamir-değişim oldu mu yakın zamanda yoksa takıldığı gibi duruyor mu tesisat?
|
JunioR56
1. Vites Yaşı : 36 Aracı : 2003 307 XT Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2016 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
benim aldığımda takılıydı. Hiç elletmedim. 1 sene önce tüpçüye gittim ateşleme de problem vardı yolda tekleme yapıyordu gaz verince. Değerler normal önce buji sonra ateşleme bobinine baktır dedi. takım aleti var elimin altinda söktüm buji kömür olmuş değiştirince tekleme gitmişti. Dediğin gibi tüp beyniyle ilgili bir sıkıntı gibi duruyor.
|
Ege Mavisi 206
1. Vites Yaşı : 31 Aracı : 206 1.4 HDI Fever Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2016 Konum: Cihanbeyli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 41 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Ege Mavisi 206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Konu Hort!!!! Selamınaleyküm; Şubat ayı başında aracın çalışmamasıyla beraber marş motorundaki arızayı yaptırmış ve burada paylaşmıştım. 5 Şubatta aracın konjektörü ve marş kömürleri değişmişti. Şimdiki sıkıntı çok başka. Haftasonu memlekete gittiğimde rutin bakıma soktum aracı. Ustam tanıdık, araban marşı biraz zayıf basıyo gibi dedi. Ben de anlattım kömürlerin falan daha yeni yapıldığını. Ertesi akşam tak! araba kaldı yolda. Napsak olmuyo. Vurdurup götürdüm eve, evin önüne kadar gittim kapattım kontağı açtım yine çalışmıyor. Tüm bağlantıları yokladım, sabah ustam da geldi baktı. En son tekrar vurdurup elektrikçiye götürdüm. Adamlara şubat başında yapılan işleri anlatınca ''O zaman marş otomatiğin gitmiş, söküp bi iyice bakalım'' dediler. Marş motoru söküldü; kollektörle kömürler dinamo ustasına gitti. Adam kollektörü yokladı, zımparaya falan soktu, ''bu hiç ellenmemiş ki'' dedi. Kömürler yanmış ayrıca. Ge-Be marka bir kömür taktık yeniden, kollektör de aynen geri takıldı. Şimdi baya sağlam çalışıyo marşa basınca. Ustamın fark ettiği güçsüzlük falan da kalmadı. Çıkan marş kömürünü aldım geldim geri getirdim ilk yapan adama. Abi ben değiştirmediğim parçaya değiştirdim deyip para almam senden falan filan saydı döktü baya bi. Kollektörü de tornaya verdim, çare olmayınca yenisini taktım dedi. Çıkma-sökme de değil, araya araya buldum dedi. Marş kömürüne baktı, takılmış bu ondan olmuş falan dedi. Adamı da severim, baya bi iş yaptı bana ama şu an canım sıkkın. İkinciye kömür takan adamı da az çok bilirim. Bi taraf yalan söylüyor ama hangisi? Sözün özü; iki ayda marş kömürü biter mi? Kollektörün değiştiği-değişmediği nasıl anlaşılır? Marş kömürü takılmışsa kömür değiştirmekle bu sorun hallolur mu? Marş otomatiği denen şey buna sebep olmuş olabilir mi?
|
|
206 1.4 HDI FEVER 2007
|
JunioR56
1. Vites Yaşı : 36 Aracı : 2003 307 XT Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2016 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
2 ayda marş kömürü filan bitmez günde 10 dakika aralıksız bassan dahi. bir matkabın, fön makinesinin dahi kömürü yıllarca gidiyor. Bence senin ilk usta yalan söylüyor. Abi kim ne derse desin ustalar peugeot lardan uzak durmaya çalışıyor. Paranla rezil oluyon bugün git yarın gel sıra var vs vs...
Benim aracı pc ye bağladı 2. beyni ve abs beynini görmüyor dedi. arabada ne var ne yoksa herşeye hata var dedi bilgisayar. Beyin tamire gidecek git haftaya gel dedi. :) Eve gittim sigorta kutusunu komple söküp eve çıkardım temizledim düzeldi araba. Lift işi olmadığı sürece ben kendim uğraşıp yapıyorum. Peugeot un bana tek artısı araba tamir işinden anlar oldum. |
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |