|
Hararet Normal mi ? |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 25 Temmuz 2014 Saat 20:48 |
Herkeze Selamlar , Seyir halinde iken harare 80 C civarında . Işıklarda falan durduğumda 100 C civarına kadar geliyor. Park halinde inip fana baktım çalışıyor mu diye çalıştığını gördüm ama stop ettiğimde hemen durdu. Fanın çalışmaya devam etmesi gerek miyor mu ? Devirdaim yada termostatta sorun mu var yoksa bu değerler 307 için normal mi ?
|
Barut
4. Vites Yaşı : 36 Aracı : 206 Quicksilver Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2641 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hararet 100 cc yi geçmiyorsa normaldir. Benim aracımda stop ettiğinde fanda duruyor ben fanın durmasını bekleyip öyle stop ediyorum.
|
|
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver 206 1.4 Feline 206 1.6 Xs 206 1.4 Bva Colorline |
sezar206
3. Vites 18 - Haziran - 1984 Yaşı : 39 Aracı : Peugeot 206 XT Kayıt Tarihi: 08 Mart 2011 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1426 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Normaldir kontagi kapatinca fan dutur. Fanin durmasini beklemenize gerek yok. Eger mitor cok isinmissa 2. Kademe fani da acar ve 2. Kademe acildiginda kontagi kapatsanizda durmaz.
|
|
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg |
cavit cevo
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 2003 Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 165 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı cavit cevo
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
dostum
pejo 307 bende de var aynı durum klimayı aç hemen düşer ön fan devreye girer ve 80C gelir aklında bulunsun |
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Yaşı : 37 Aracı : 3008 Auto6R 1.6 HDi Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11671 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
100 ü geçmiyorsa bir problem yok standart calısması 90-95 arasıdır zaten uzun yolda 85-90 arasına gelir oda serinde
|
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Çok teşekkürler rahatladım
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aracım bugün conta yakmaktan zor kurtuldu.
Abim Bursa ya giderken yola çıktıktan yarım saat sonra hararet 100 c yi geçmiş. Su takviyesi falan derken yalovada bi tamirciye zor atmış kendini. Termostat değişmiş. Yani dikkat edin ! Aracınız kırmızıda falan dururken hararet 10 c falan artıyorsa tehlike yakın olabilir.
|
samet206
4. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Güzel uyarıda bulunmuşsunuz ben konuyu yeni görüyorum şuan sızın ıçın bır faydası olmıcak ama bu uyarıyı yapmadan önce görseydım konunuzu normal olmadığını söylerdim çünkü ne kadar az ısı okadar iyi bazı arkadaşlar peugeot araçların yüksek ısı koşullarında çalışan araçlar olduğunu savunur doğru ama kendımızı bununla kandırıp başımıza iş almayalım normali 80 derece ile 90 derece arasındadır sıkıştığında 90 derecee çıkar fan açar ısının 100 dereceye ulaşması demek durumun tuhaflığını belli etmiş zaten.O yüzden tedbirli olalım arkadalar sürekli olarak 95 dercenın ustunde ısı gösteren araçlarımızı ıstenmeyen sonuçlar olmaması ıçın gerekli kontrollerını yaptıralım.
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
madblueblacksea
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : 206 1.4 HDI Look Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
BOSCH EDC 16 C3 isimli ECU'nun DV4TD tipi motorlardaki çalışma prensibi. Yani bu düzeneğe sahip bi araç 90 derecede fan açmaz. Adam böyle yapmış napalım gidip dövelimmi mühendisi Bu yazı sadece samet206'nın 90 derecede fan açar uyarısının yanlış anlaşılıpda 90 da fanı açmaynların benim motorda sorun var dememesi için, ucanturk'ün aracında olanlar normal demiyorum yani
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
Efe-Pöjo
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : 207 1.4 16v trendy lpg Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 624 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
modern motorlar yakıt ekonomisini yüksek motor sıcaklığına bağlı elde etmek üzerine tasarlanmıştır, daha eski versiyon motorlarda sıcaklık 90 da sabitlenmeye çalışılır.
|
samet206
4. Vites Yaşı : 32 Aracı : Peugeot 206 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Efe-Pöjo'' nun söylediklerine katılarak Aynende durum bundan ibaret 90 derecede fan açar açmaz o aracına göre değişir.Ben hem o yazıyı arkadaşın aracına göre hemde kendi araç tipime göre yorumladım oyuzden yanlış anlaşılmasın.Benim anlatmak ıstedığım daha öncelerı ısınız 90 derece ise son zamanlarda 100 derecelerde dolaşmaya başlamışsa bunu nasıl olsa yüksek ısılara dayanıklı araç normaldir dıye hafife almayın dıyorum kişiselde olsa gerekli kontollerınızı yapın mesela suyuna bakmak gibi zaten kışıler kendı araçlarının huyunu daha ıyı bılır o yuzden araç sahipleride aracını tanıması lazım bu tarz durumlarda.
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
_ali_
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Temmuz sıcağında Muğla Antalya bölgesinde toroslara birkaç defa indim çıktım, düz yolda hararet 70'den yukarı pek çıkmadı, yokuşa vurunca 90'ı nadiren geçti.
Geçen yıl sızdırmadan dolayı radyatör değiştiğinde fan açıp açmadığını kontrol için rölantide çalışır bıraktı usta, 90'ı biraz geçince açmıştı diye hatırlıyorum ama baya beklemiştik. Şimdi araç sürekli 90 100 de geziyor diye yazılanları okuyunca çok geliyor bana. Ayrıca hararet yükseldikçe çekiş düşüyormuş gibi hissediyorum ben. |
|
206 1.4 + LPG
|
Efe-Pöjo
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : 207 1.4 16v trendy lpg Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 624 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
70 derece çok düşük bir sıcaklık, çok yaktırır. ya gösterge yanlış gösteriyordur ya da termostat açık kalıyordur. 90-100 normalidir tüm çok nokta enjeksiyonlu araçlar için.
|
_ali_
1. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : 206 Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
ŞA 7lt/100km LPG yakıyor, belki gösterge yanlış olabilir hiç bakılmadı ona.
|
|
206 1.4 + LPG
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Usta bayram günü yapacak başka bişeyi olmadığı için termostatı iptal etmiş. Dolayısıyla motor sürekli soğuk. Bugün yaptırıcam inşallah.
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Termostat dedik ama iş büyüdü malesef.
Bugün yeni termostat taktık ancak araç rölantide 110c yi geçiyor. Bilgisayar takıp motor ısısına baktılar göstergede sorun yok. Su dolaşmıyor deyip radyatorü söküp temizlediler. İçinden yoğun derecede çamur gibi sıvı çıktı. Daha önceki sahipleri araca antifiriz yüzü göstermemiş. Belkide herşey bundan kaynaklandı. Temizleme işlemi sırasında radyator delindi, yenisi takıldı. Sonuç yine sıfır. Rölantide araç kendini soğutmuyor. Fanda sıkıntı yok, devirdaim dede sıkıntı yok. Soğutma sistemi sürekli hava yapıp su eksiltiyor. En sonunda conta yakmış dediler. Yağa su karışma yok- suya yağ karışma yok- üfleme yok- egzost dumanında sıkıntı yok. Böyle conta yakma olur mu ?? Baya canım sıkıldı bugün. 600 tl den aşağı çıkmaz dedi. Aracın rölantideki ısı yükselmesinden başka hiç bir sıkıntısı yok. Varda biz mi farketmiyoruz ? Fikri yada tecrübesi olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyorum .........
|
madblueblacksea
2. Vites Yaşı : 40 Aracı : 206 1.4 HDI Look Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
öncelikle geçmiş olsun. maddiyatı ayrı bi sıkıntı sorunun bulunamaması ayrı bi sıkıntı. şuana kadar suyla temas eden parçaları kontrol etmişsiniz ama kimse bu aracın kontrolünün elektronik olduğunu ve sorunun bundan kaynaklanabileceğini düşünmemiş sanırım yada belirtmediniz.
kendime göre nedenler (bağlayıcı değildir) : gösterge 110C diyorsa ECU sıcaklığı okuyor; a) fanın açılması için fan rolesine komut vermiyor b) gönderilen komut fan rolesini aktif hale getirmiyor c) role aktif hale geliyor ancak yüksek akım iletmiyor d) yüksek akımı iletiyor ancak rezistans akımı geçirmiyor bunlar aklıma gelenler... şimdiye kadar mekanik sorunlar üzerinden araştırma yapılmış, elektriksel olma ihtimali yüksek bi durum kontrol etmeniz gereken diğer bi oluşum suyun döngüsü. su sıcaklığı 90'ı geçince termostat açıp suyu radyatöre gönderiyormu.
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
Efe-Pöjo
2. Vites Yaşı : 38 Aracı : 207 1.4 16v trendy lpg Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 624 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yazın sorun olmayabilir ama kışın kesinlikle sürekli 70 de olması sorun çıkartır. bence kontrol ettrin.
|
ucanturk
1. Vites Yaşı : 46 Aracı : 207 1.6 VTİ 2008 Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Teşekkürler, Bugün başka bir ustaya gideceğim vakit ayıra bilirsem. Fan hareketlerine iyice dikkat edelim bu kez. Fanın yüksek devre kaç derecede geçmesi gerekiyor acaba ?
Düzenleyen ucanturk - 01 Ağustos 2014 Saat 12:08 |
serkans
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 207 Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2013 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
bursadamısın kocaelimi??? eğer bursadaysan yardımcı olurum |
|
93-106-307-207
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |