|
klima yakıta tüketimi ne kadar etkiliyor |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Yazar | |
yigit
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : PEUGEOT 308 Kayıt Tarihi: 02 Temmuz 2014 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
lead38
1. Vites Yaşı : 52 Aracı : 2004 Kayıt Tarihi: 31 Ağustos 2012 Konum: kayseri Durum: Aktif Değil Mesajlar: 154 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
% 10 ile% 20 arası yakıt harcar
|
Mdeniz
1. Vites Yaşı : 35 Aracı : Ford C Max 2014 Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2011 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 395 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
klima açsamda açmasamda şehir içi c max 7 binkm geldi daha hiç bakım yapılmadı hep 8 litre yakıyor ve 600 km götürüyor 180-190 tl ye felan tabanca atıyor. herhalde bakımdan sonra düşer ama düşene kadar bende tansiyon kalmadı
|
|
Ford C Max 2014 Ay Tozu Grisi TX-OP
|
okaNStarss
2. Vites Yaşı : 36 Aracı : 206 HDI X-Desing Kayıt Tarihi: 21 Mayıs 2014 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 638 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı okaNStarss
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşlar sarı ışık yandıgında depodaki yakıt 90 km götürür diyordu ve gittiğim yol 719 km ve klima nerdeyse sürekli acıktı bu yolun en fazla 70 -80 km klimasız gitmişimdir sizce ortalama yakıt normalmi 1.4 hdi göre
|
|
2006 Model 206 HDI X-Desing 70bg
Kum Gri |
SuleymanKaya
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 206 xt 90 bg Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 54 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı SuleymanKaya
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Uzun yolda kaybın çok daha az olacaktır. Hiç kendine ve arabadakilere eziyet etme. Aç klimanı git yoluna.
|
SuleymanKaya
1. Vites Yaşı : 37 Aracı : 206 xt 90 bg Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 54 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı SuleymanKaya
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bizzat denedim. Saatte 110 -120 km hız ile Ceyhan - Adana arası gündüz gidiş ( Klima 2. seviyede yol boyu açık) yol bilgisayarında ortalama 5.6 - 5.8 lt. Akşam dönüş aynı hız ( Klima kapalı, sürücü camı hava alacak kadar açık) 4.7 - 4.9 lt. Yani anlayacağınız ortalama 1 lt fark. Bu arada aracım 206 1.4 90 bg.
|
|
206 1.4 16 v 90 bg.
|
okaNStarss
2. Vites Yaşı : 36 Aracı : 206 HDI X-Desing Kayıt Tarihi: 21 Mayıs 2014 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 638 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı okaNStarss
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
bayramda adana fekeye gittim geldim 120 km birde yokuş klima full acık ortalama 5.8 ama bir ara 4.9 kadar düşmüştü viraj ve yokuşu görünce geri yükseldi :)
|
|
2006 Model 206 HDI X-Desing 70bg
Kum Gri |
ahmed206
3. Vites Yaşı : Belirtilmemiş Aracı : Focus II tdci 2011 Kayıt Tarihi: 01 Mart 2013 Konum: Mugla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1920 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Bilirsiniz camları açınca araç daha çok yakar çünkü rüzgar aracı tutar. Eğer adam gibi verimli bir klima varsa camları açmanın getireceği yükten daha az yük getiriyor motora. E bu da daha az yakıt demek.
|
|||
burakbaykal2
1. Vites Yaşı : 38 Aracı : 206 + 1.4 HDI Comfort Kayıt Tarihi: 12 Haziran 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 87 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı burakbaykal2
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Hocam şöyle söyleyim ; 206+ 1.4 HDI Comfort var bizde. 1 depo ile tam 1394 km yol yaptım ve klima açık vaziyette.Ankara'dan Silifke'ye seyahat ettik bayramda ve arabanın 2.i uzun yol deneyimiydi bizim için. Adana-Mersin yolunu kullandım (karaman-mut virajları hanımı rahatsız ediyor diye) ve sabaha karşı çıktım yola.6 gibi klimayı açtım ve ne yakıtta ne çekişte öyle abartı bir problem yaşamadım 1.4 olmasına rağmen.Tek dikkat etmen,malum lejyoner hastalığına yakalanmaman için klima filtreleri ve polen filtrelerini zamanında değiştirmen bir de uzun yolda veya şehir içi problem yaşamaman için klima gazını böyle bir seyahate çıkmadan kontrol ettirmen.Ahmed doğru söylemiş,camlar açıkkenki rüzgar direnci ile motora daha fazla yük biniyor farketmesenizde.Ama araç içindeki hava stabil konumda iken klimanın varlığını bile hissettirmez motor size.Özellikle rölantili araç kullanırsan klimanın çok etki etmediğini göreceksindir.
|
okaNStarss
2. Vites Yaşı : 36 Aracı : 206 HDI X-Desing Kayıt Tarihi: 21 Mayıs 2014 Konum: ADANA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 638 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı okaNStarss
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
dostum ne yaptın sen ya nasıl yaptın okadar uzun km 1394 diyon ya :D ben 1000 gördüm
tabi bende 195 60 r15 jantlar var buda bi etken ama?? Düzenleyen okaNStarss - 14 Ağustos 2014 Saat 15:36 |
|
2006 Model 206 HDI X-Desing 70bg
Kum Gri |
suppor
2. Vites Yaşı : 34 Aracı : Peugeot 206 XT 1.4 HDİ Kayıt Tarihi: 08 Mart 2014 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 545 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Yakiti bilmiyomda cekisi baya etkiliyo bazen arabayi kaldirirken acemi gibi kaldiriyom klima acikken :)
|
albayman
2. Vites Yaşı : 39 Aracı : 307sw 2006 hdi 90hp comfort Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
kişisel görüşüm:
aracın torkuna orantısı neyse ona göre tüketimi arttırır. örneğin: 140nm tork olan bir araçta klima kompresörünün çalışması için 14nm tork gerekiyorsa, %10 güç kaybı yaşanır, sürati aynen korumak için de güç kaybını telafi etmek için yakıt miktarı artar. (rakamlar örnek amaçlı hayalidir.) ama 260nm tork olan bir aracın klima kompresörü 13nm tork ise güç kaybı %5 olur ve önceki örneğe göre tüketime etkisi daha azdır. tecrübelerim: 1.) atmosferik benzinli (veya lpgli) kullandığım araçlarda özellikle şehir içinde düşük hızlarda klima açıkken ve radyatör fanı yüksek devirde çalışmaktayken çok tüketim ve çok performans kaybı yaşadım. 2.) atmosferik benzinli (veya lpgli) araçla uzun yolda klimanın etkisi şehir içine göre daha az yaşandı. çünkü radyatör fanı yüksek devirde çalışmadığından ateşlemenin elektriğini çalmıyordu. 3.) turbo dizel araçta şehir içinde radyatör fanı performansa etkisini gözlemleyemedim. araç tork bandında rahatça yürüyor. çünkü elektriği çalınacak bujili ateşleme yok. sıkıştırmalı patlatma ve turbo var. 4.) turbo dizel araçta uzun yolda performansa etkisi farkedilmeyecek kadar az. dolayısıyla yakıta etkisi de azdır diye düşünüyorum. |
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
palet
1. Vites Yaşı : 60 Aracı : 2013 Peugeot 508 Allure Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2014 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 292 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
LANDI RENZO LPG, 2005-307 SW
LPG kullanımı % 10 artıyor. Klima kullanımın da 100 Klm.de 10 Lt. lpg. yakıyor aracım. Ama buna rağmen klima yı kullanıyorum. malum LPG ile kullanırken aracın motor harareti Benzine göre bir miktar daha yüksek oluyor. Bu sebeble, bu sıcak havalarda hem motor harareti hemde bendeki hararet sebebiyle oluşabilecek sıkıntıların da önüne geçmek için arabamı Klima açık olarak kullanıyorum. Klima açıkken motor harareti farkedilir seviye de düşüyor. Yoğun trafik te iken motor hararetinin yükseldiğini gören arkadaşlara Klima yı açmalarını öneririm. |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |