|
Klima bakımı nasıl yapılmalı? |
Yanıt Yaz |
Yazar | ||
hasimayaz
3. Vites P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 21 Temmuz 2009 Saat 16:06 |
|
mecburen hiçbirşey yapamayacaksın. dediğim gibi komple göğüs dağıtılmadan bir şey söylemek çok zor. havalandırma kutusu komple kapalı tek parça. Çok pahalıya mal olur. |
||
master
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 229 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
ne önerirsin ? tespitin doğruysa ne yapılmalı ? veya ne yapılmamalı? |
||
hasimayaz
3. Vites P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
büyük ihtimalle radyatörden geliyor koku. Su terlemesi sebebiyle oluşan küflerde koku veriyor olabilir. Kontrolüde zor radyatörü görebilmek için komple göğüsün dağıtılması gerekli.
|
||
master
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 229 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
klimayı kapattığımda 1-2 dk içinde ölü gibi koku veriyor..
sıcakta denemedim. Neolabilir acaba Çözemedim. |
||
hasimayaz
3. Vites P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Sadece klimada mı yapıyor? sıcak soğuk farkediyor mu??
|
||
master
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 229 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
ilginçtir artık her ikisinde de... daha önce içte yapıyordu, dışa alınca rahatlıyordu. bugün klimayı kapattım, (dıştayken) 2 dk için de yine ölü gibi kokmaya başladı. |
||
hasimayaz
3. Vites P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
dışardan hava aldığında mı yapıyor? yoksa içerdeki havayı kullandığında mı?
|
||
master
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2009 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 229 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Dostlar hazır konu açılmışken :
klima kapalı, fan açıldı 2 y da 3. kademede 1 yada 2 dk çalıştığında içeri tarif edemeyeceğim tuhaf bir koku veriyor. Bu kokuyu küf gibi sınıflandırabiliriz ama kokuyu tarif etmek çok zor. geçenlerde sprey filan da kullandm. Bunun sebebi ne olabilir acaba ? Fikri olan var mı ? |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Klima bakımı nasıl yapılmalı?
Klima sisteminin sorunsuz çalışmasının yolu, bakımlarının zamanında yapılmasından geçiyor. Sistemdeki gaz kaçaklarının zamanında farkedilmesiyse klimanın ömrünü uzatıyor ve onarım maliyetlerini düşürüyor. Soğutma gazı en az 6 ayda bir kontrol edilmeli, klima bakımı ve kontrolu yetkili serviste yaptırılmalı, gaz yenilenmesinde öncesinde kullanılan gaz kullanılmaya devam edilmeli, uyumsuz gaz kullanılmamalı. Klimanın randımanlı olması için kış dahil ayda 1 en az 10-15 dk klima çalıştırılmalıdır çünkü kış mevsimi boyunca unutulan klima, yaz geldiğinde sürücülerin otomobilde en çok ihtiyaç duyduğu donanımların başında gelir. Ancak kış boyunca ihmal edilmiş, bakımı yapılmamış klima sistemi, sürekli kullanılmaya başladığında sorun çıkartabilir. Klimadan gelen havanın sürücü ve yolculara doğrudan temas etmemesi için üflemelerin camlara ve tabana verilmesine dikkat etmenin yanı sıra otomobilin motoru çalıştırılmadan ve motor ısıtılmadan kesinlikle klima açılmamasına, ısınmış havanın hızla dışarı çıkabilmesi için camların bir süre açık tutulmasına, kalorifer düğmesinin soğuk konumunda olmasına, motor çalıştıktan sonra klimanın önce düşük devirde, daha sonra istendiği takdirde yüksek devirde çalıştırılmasına dikkat edilmelidir. Klima sisteminin sağlıklı çalışabilmesi için yılda üç kez kontrol edilmesi öneriliyor. Klima radyatörünün taş, çarpma gibi darbelerden etkiIenip içindeki gazın boşalması sıkça karşılaşılan arızalar olarak dikkat çekiyor. Uzun süre gazsız kalan ya da eksik gazla çalışan klima görevini yeterince yapmadığı gibi, hasarın daha da büyümesine ve onarım maliyetlerinin yükselmesine yol açıyor. Kış aylarında uzun süre çalıştırılmayan klima sisteminde gaz oturması ya da gaz sızması da sık karşılaşılan sorunlar arasında gösteriliyor. Hiç çalışmayan klimalarda sorun büyük ölçüde elektrik arızasından kaynaklanırken, çalıştığı halde yeterince soğutamayan klimalarda bunun nedeni çoğunlukla evaparatörde toz birikmesinden kaynaklanıyor. Ülkemiz yol koşulları genelde tozlu olduğundan, varsa polen filtresinin zamanında değişitirilmemesi, klima sisteminin içindeki soğutmanın gerçekleştiği evaparatörde toz birikmesine neden oluyor. Soğuyan hava, biriken tozun tıkadığı klima borularından rahat geçemediğinden, yeterince soğuma gerçekleşmiyor. Klima sisteminde soğutmamın oluştuğu nemli bir bölge olan evaparatöre toz zerreciklerinin sızması, zamanla bakterilerin oluşmasına da neden oluyor. Biriken bakteriler, bünyesi alerjiye karşı hassas olan sürücüleri rahatsız ediyor. Evaparatörde biriken bakterileri yok etmek üzere, bu iş için geliştirilmiş antibakteriyel sprey kullanılması öneriliyor. Klima dezenfektasyon spreyi; çimIenme, bakteri, mantar ve küfü önlediği gibi mikro organizmaların yol açabileceği sorunları da çözüyor. Klimalarda RI2 ve R 134a olmak üzere iki tip gaz kullanılıyor. Ozon tabakasına zarar veren R 12 gazının 1995 yılından bu yana Avrupa’da satılan otomobillerde kullanılması yasaklanmış durumda.Bunun yerine, ozon tabakasına zararsız R 134a klima gazı kulIanılıyor. Eski model otomobil klimalarında, kompresörde büyük arızaya yol açtığından yeni tip gazın kullanılması mümkün değil. Ozon tabakasına zarar vermeyen gazın kullanılabilmesi için, klima kompresörünün değiştirilmesi gerekiyor. Ancak yüksek maliyeti yüzünden bu işlem fazla tercih edilmiyor. Otomobilde hangi tip klima gazının kullanılacağıysa, klima kompresörünün üzerinde belirtiliyor.Klima kompresöründe kullanılan yağın da klima gazının niteliğine uygun olması gerekiyor. Yanlış yağ seçimi de kompresörde arızalara neden olabiliyor. |
||
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |