Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Genel , Pratik Bilgiler - Ateşleme
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Genel , Pratik Bilgiler - Ateşleme

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
rifatseker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
02 - Ağustos - 1981

Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2009
Konum: ADANA-ÇUKUROVA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı rifatseker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Genel , Pratik Bilgiler - Ateşleme
    Gönderim Zamanı: 22 Eylül 2010 Saat 15:32


ATEŞLEME BİRİNCİ DEVRESİNDE ARIZA ARAMA

 

Farzedelim ki batarya ve marş motoru normal, karbüratöre kadar benzin geliyor, fakat motor hala çalışmıyor. Bu durumda arıza ateşleme devresinin herhangi bir yerindedir. Arızanın yerini aramaya başlamadan kabloları bağlantıları ve ateşleme devresine ait kısımlarda kopuk, kırık olup olmadığını gözle kontrol etmek faydalı olur. Ateşleme devresinde, arıza aramaya birinci devreden başlamak en iyisidir. Çünkü arızalar umumiyetle bu devrede olur.

Önce distribütör kapağı çıkarılır ve platinler arasına bir parça karton konur. Kontak anahtarı açıldıktan sonra bir kontrol lambasıyla (aracın seyyar aydınlatma lambasıyla) yahut voltmetreyle distribütör giriş ucuna akımın gelip gelmediği kontrol edilir.

Burada akım görülmezse arıza ya kontak anahtarı tarafındadır, yahut kondansatör içinde kısa devre vardır. Bunu anlamak için kondansatör gövdesini bağlayan vida sökülerek muhafaza kısmı boşlukta tutulurken uçta akım kontrolü tekrar yapılır. Bu durumda distribütöre akım geliyorsa arıza kondansatördedir, yenisiyle değiştirilir. Akım gelmiyorsa, kondansatör sağlamdır. Kontak anahtarına doğru bütün bağlantılar akım bulununcaya kadar kontrol edilir. Akımın bulunduğu yerden distribütör tarafına doğru ilk kablo ve bağlantı arızalıdır, değiştirilir veya temizlenir.

Bazı hallerde distribütör akım geliş ucuna lamba değdirildiğinde yanacaktır. Bu durumda arıza distribütör içinde, özellikle platinlerdedir. Platinler arasındaki karton çıkarılır, motor hafif çevrilerek platinlerin iyice kapanması temin edilir. Kontak açıkken distribütörde akım kontrolü tekrar yapılır. Lamba yanarsa platinler arızalıdır. Yenisiyle değiştirilir. Mecbur kalındığı zaman platinler arası, zımpara kağıdını yahut kibrit kutusunun eczalı yüzünü platin arasına sokup hareket ettirmek suretiyle veya tornavida ucuyla platin yüzleri kazınarak motor çalışır hale getirilebilir. Ancak, yukarda yapılan temizlikten sonra sentil kullanarak platin ayarı yapmak doğru olmaz. Bu durumda kalındığı zaman 0,020" olabilecek (4 kat gazete kağıdı) platinler arasına sokularak geçici bir ayar yapılabilir. Fakat ilk fırsatta platinleri düzelttirip yahut değiştirip ayar yaptırmak en iyisidir.

Buraya kadar yapılan aramada hala arıza bulunmadıysa arızayı ikinci devre üzerinde aramak icap edecektir.

Platin ayarı; kam açısını (platinlerin kapalı kalma suresini) düzenler. Bu açının büyük olması bobinin ısınmasına, küçük olması ise bobinin gerekli gerilimi verememesine sebep olur.

 

 

 

 

Ateşleme ikinci devresinde olabilecek arızalar ve çareleri:

 

1- Buji kablo uçları kirlenmiştir, temizlenir.

2- Kabloların yalıtkanı sertleşmiş veya çatlamıştır, yenisiyle değiştirilir.

3- Ateşleme bobini zayıf veya çalışmıyor, değiştirilir.

4- Ateşleme bobini üzerinde, kablolarında, distribütör kapağında, buji porseleni üzerinde veya distribütör içinde ıslaklık vardır, ıslaklık silinir ve kurutulur.

5- Kullanılan buji tipleri motora uygun değildir, buji cetveline bak.

6- Distribütör kapağı çatlak veya kapağın ortasındaki karbon (kömür) yanıktır, kapak değiştirilir.

7- Buji kablolarının yalıtkanları incedir. Yahut ateşleme sırası yanlıştır, kablolar değiştirilir ve ateşleme sırasına göre dizilir. Ateşleme sırası için katalogdan faydalanılır.

8- Bujiler bozulmuş, kirlenmiş veya ıslanmıştır. Porselen çatlamış, tırnak aralıkları bozulmuştur, çatlak bujiler değiştirilir, kirlileri temizlenir, ayarlanır, basınç altında çakma kontrolü yapılır.

9- Distribütör makara yayı eğilmiş veya kırılmıştır, makara değiştirilir.

10- Distribütör makarası şasi yapmaktadır, değiştirilir.

11- Distribütör kapağının orta kulesi içindeki ucun kömüre olan teması kesilmiştir, tamir edilir.

12- Distribütör kapağı içindeki parazit tutucu yanmış veya kırılmıştır, çıkarılır yahut kapak yenisiyle değiştirilir.

Arıza Aküde İse:

1- Akü boşalmıştır, şarj ettirilir.

2- Kutup baklan ve kelepçeler kirlenmiş yahut gevşemiştir, temizlenir ve sıkıştırılır. Sülfat teşekkülünün önlenmesi için üzerlerine bir miktar vazelin sürülür.

3- Akü yanlış şasilenmiştir, doğru uç şasiye bağlanır. Akünün pol başına bağlı kablolar bir bardak tuzlu su içinde birbirine yakın tutulduğunda kabarcık çıkaran uç (-) uçtur.

4- Akü kabloları gerektiğinden incedir yahut yıpranmıştır, yenisiyle değiştirilir.

Arıza Marş motorunda İse:

1- Marş motoru, motoru yeteri kadar hızlı çevirmiyor, marş motorunda arıza arama kısmına bak.

2- Motorda çok kalın yağ kullanılmaktadır yahut yağ kalınlaşmıştır, motor yağı uygun yağla değiştirilmelidir.

3- Marş pinyon dişlisi volan dişlilerine çarpmaktadır, volan dişlisi, yahut piyon dişlisini ileri sürme tertibatı bozulmuştur. Tamir ettirilir. Bu durumda araç ittirilerek çalıştırılabilir.

4- Marş şalteri bozuktur, tamir ettirilir yahut değiştirilir.

5- Otomatik transmisyonlu araçlarda marş emniyet tertibatı arızalıdır. Tamir ve ayar edilir.
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 140 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 2223 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 8190 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 7405 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 186 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 120 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1214 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 54688 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 261 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 400 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 901 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 174 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 1511 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 547 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 701 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15293 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 17868 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 807 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 1182 0 rekasparov
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
İlyas41 1
badking530 1
CBerkG 1
kaya52 1
karauurböcei 1
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English